Gwen's Lastavaza

Gwen, geweldig!!!
Was dit nou academic of general, gezien AASW?
Gefeliciteerd mevrouw, wat zul jij blij zijn.

Een dikke proficiat hoor! Alweer een zorg minder!
Waarom heb je je tweede IELTS eigenlijk ook academic gedaan, je had je 7 toch al voor de skills assessment, deze was toch enkel voor de extra punten dus mocht deze ook de makkelijkere general test te zijn? Of heb ik wat gemist? :)
edit: oh kijk ik had het wel gelezen maar vergeten, ik dacht toch echt dat je vorige keer geslaagd was ;)
Maar ik ben blij voor jou en ook voor mij weer een geruststelling dat er weer iemand in geslaagd is om die 8'en te halen want dit staat mij volgend jaar ook te wachten....

en tsss was ik dit toch wel even vergeten dat die kans bestaat, ben ik zo druk bezig met mijn studies en helemaal nog niet bezig met alle praktische dingen rond de aanvraag. Wel bedankt om mij eraan te herinneren zeg :confused: ;) Ik wacht samen met jou mee nagelbijtend af!
Ik ga 1 juli afwachten om te zien of Social Work nog op de lijst staat, en dan ga ik kijken of ik het in dat jaar aan wil gaan vragen, of toch nog een jaar ga wachten (ivm Ferdie wel/niet mee kunnen nemen op mijn aanvraag vooral).

Nou gelukkig is de test voortaan 3 jaar geldig. Ik ga 1 juli afwachten om te zien of Social Work nog op de lijst staat, en dan ga ik kijken of ik het in dat jaar aan wil gaan vragen, of toch nog een jaar ga wachten (ivm Ferdie wel/niet mee kunnen nemen op mijn aanvraag vooral).
Allereerst congrats met je IELTSpunten! Super mooi!
W.b die partner aanvraag; is allemaal appeltje-eitje vergeleken met je job assessment.... Hoeft enkel op bepaalde punten aan te tonen dat jullie idd minimaal een jaar een relatie hebben en partner hoeft slechts een 4,5 te halen op General IELTS... Naast natuurlijk beiden VOG etc aanvragen.
Wel een hele stap om te bedenken dat je mogelijk met een jaar samen gaat emigreren! Mooi de tijd om dit te laten bezinken!

Lachen Gwen, ik dacht dat ons verhaal al snel was gegaan, maar met een jaar samen in Perth zitten, dan ga jij winnen!!! :D

Allereerst congrats met je IELTSpunten! Super mooi!
W.b die partner aanvraag; is allemaal appeltje-eitje vergeleken met je job assessment.... Hoeft enkel op bepaalde punten aan te tonen dat jullie idd minimaal een jaar een relatie hebben en partner hoeft slechts een 4,5 te halen op General IELTS... Naast natuurlijk beiden VOG etc aanvragen.
Wel een hele stap om te bedenken dat je mogelijk met een jaar samen gaat emigreren! Mooi de tijd om dit te laten bezinken!
Maar kun je ook n partner visum aanvragen als je op n skilled independent zit maar dus nog geen citizen ben? Of moet ik met mijn Skilled Independent aanvraag echt wachten totdat we dat jaar samen zijn en hem dan daarin includen?

Maar kun je ook n partner visum aanvragen als je op n skilled independent zit maar dus nog geen citizen ben? Of moet ik met mijn Skilled Independent aanvraag echt wachten totdat we dat jaar samen zijn en hem dan daarin includen?
Je hoeft geen partner visum aan te vragen hij kan mee liften op jou visum, natuurlijk ielts maar general 4.5 vog en de medische test bla bla.
Dat is hoe wij het hebben gedaan.
BTW jaloers op jou ielts uitslag :D
suk6 met alles

Je hoeft geen partner visum aan te vragen hij kan mee liften op jou visum, natuurlijk ielts maar general 4.5 vog en de medische test bla bla.
Dat is hoe wij het hebben gedaan.
BTW jaloers op jou ielts uitslag :D
suk6 met alles
Jah dat snap ik maar dan kan ik mijn aanvraag pas volgend jaar Juni indienen zeg maar. En dat is wel weer close tegen de nieuwe SOL datum aan. Daarom vroeg ik me af of ik niet al eerder alleen mijn Skilled Independent aan kan vragen en hem er nog op kan includen als ik dat visum binnen heb..?

Jah dat snap ik maar dan kan ik mijn aanvraag pas volgend jaar Juni indienen zeg maar. En dat is wel weer close tegen de nieuwe SOL datum aan. Daarom vroeg ik me af of ik niet al eerder alleen mijn Skilled Independent aan kan vragen en hem er nog op kan includen als ik dat visum binnen heb..?
pfoei, dat weet ik eigenlijk niet hoe dat werkt.... in de skilled moet je direct eventuele partners en kinderen opgeven die meegaan, weet niet of je die later nog kunt toevoegen...

Mhh persoonlijk denk ik niet, want bij skilled Independent moet je partner etc gelijk opgeven? Als je later een partner zou toevoegen betekent dat voor mij dat je waarschijnlijk jou relatie dan eerst begint niet!
Dat is mijn gedachten gang.
Als je jou visum al hebt dan denk ik niet dat je alsnog een partner kan toevoeg, weet dat eigenlijk wel zeker.

Mhh persoonlijk denk ik niet, want bij skilled Independent moet je partner etc gelijk opgeven? Als je later een partner zou toevoegen betekent dat voor mij dat je waarschijnlijk jou relatie dan eerst begint niet!
Dat is mijn gedachten gang.
Als je jou visum al hebt dan denk ik niet dat je alsnog een partner kan toevoeg, weet dat eigenlijk wel zeker.
Dus dan zou je echt n partnervisum aan moeten vragen...? Maar kan dat als permanent resident of alleen als citizen?

Dus dan zou je echt n partnervisum aan moeten vragen...? Maar kan dat als permanent resident of alleen als citizen?
Moet eerlijk zeggen dat ik daar het antwoord niet op weet, ben er al te lang uit.
Als permanent resident heb je niet de gelijke rechten als een citizen, maar weet niet of dat veel uitmaakt in jou situatie.
Maar het beginsel is dat je moet aantonen dat jou relatie meer is dan een eendags vlieg, dat in acht genomen denk ik dat je hierbij als Citizen meer voor elkaar krijgt als permanent resident.

Misschien dat je je daar meer in kan verdiepen.

Moet zeggen dat dit voor mij een logishe gedachte zijn??? zoals gezegt regels veranderen regelmatig.
suk6

Hee Gwen,

Je wilt voor een 189 visum gaan, toch? Op immi.gov.au staat het volgende over including family members:

"You can include the following people in your visa application:

• your partner (married or de facto)
  • your or your partner’s dependent children
  • other dependent relatives.
These family members must meet the requirements for including family members in your application. The application must include documentary evidence of their relationship to you.

Your family members must be able to show that they meet health andcharacter requirements.

You can add your partner and dependent children to your application at any time until your visa is decided."

Bron: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/189.aspx

Je kunt je vriend blijkbaar dus later aan je aanvraag toevoegen, dit hoef je niet direct bij het indienen te doen. Als je verder klikt op de eerste rode hyperlink, kom je uiteraard wel uit bij de eis dat je moet kunnen aantonen dat het om een genuine relationship gaat.

Kan me voorstellen dat je wel wat huiverig bent om nog twaalf maanden extra te wachten met indienen ivm de SOL.. Nu al beginnen dus met bewijzen voor relatie verzamelen! Genoeg draadjes op het forum die je daarbij kunnen helpen, zoals je wel weet :)

Voordeel zou wel zijn dat jullie samen kunnen vertrekken en met een beetje geluk zou je de application wel kunnen lodgen op de SOL van juli 2014, zoals je ook van plan was, en niet op die daarna (juli 2015)?

Edit: concreet zou dit dus kunnen betekenen dat je je EOI 1-2 maand eerder dan juni 2015 indient? Gegeven dat het even duurt voor je de uitnodiging krijgt je application te lodgen en je hier ook 60 (? correct me if I'm wrong) dagen de tijd voor krijgt. Ook duurt het dan nog even voor je je medicals en vog eraan moet hangen, meen ik? Dan zou je je vriend dus later in het proces aan je application toe kunnen voegen als de facto partner, zodra jullie die magische 12 maanden hebben :)

Wat betreft later een partnervisa aanvragen als je zelf al je skilled independent hebt: heeft tweety niet dat pad bewandeld? Wel al een hele tijd terug, misschien kun je haar Lastavaza nog terugvinden.

Immi.gov.au zegt het volgende over partner visa: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/309-100.aspx

Goed nieuws is dat je als PR een partner naar Australië kunt halen. Nadeel is wel dat de application buiten Aussie gelodged moet worden en je partner op moment van toekenning ook buiten Australia moet zijn. Evt valt daar wellicht nog creatief mee om te gaan als een WHV voor je vriend nog een mogelijkheid is, maar omslachtiger wordt het dan wel lijkt me? En daarnaast zul je moeten kunnen aantonen dat je je partner de eerste twee jaar financieel kunt onderhouden, las ik snel.

Ik vermoed dus dat je op dit moment niet meer kunt doen dan je al doet? Je hebt je IELTS binnen en kunt je skills assessment voorbereiden en partnerbewijzen verzamelen voor zover je dat nog niet deed, de SOL van 1 juli a.s. afwachten en verder.. go with the flow :)

Hope that helps? Hopelijk reageert nog even iemand met eenzelfde situatie als jij!

Succes!!

Last edited:
Back