Gwen's Lastavaza

Gwen....veel plezier met je grote liefde Ferdy op de Nederlandse Antillen. Je zit in ieder geval op een eiland :D het begin is gemaakt :up:

Hee Gwen, lang geleden! Katja's berichtje laat je draadje weer naar boven komen en ik was benieuwd hoe het met je is :) Lekker aan het genieten van de liefde en nieuwe avonturen - dus toch eerst naar Curaçao? Take care & have heaps of fun!

Hi All,

Weer terug van even weggeweest. De Australie plannen hebben even op een lager pitje gestaan ivm alle veranderingen, maar jeetje wat is het moeilijk om niet 'thuis' te zijn! Ik mis Australie zo enorm.

We zijn trouwens weer terug uit Curacao. Dat was niet goed bevallen. Maar met ons gaat het super :). Zitten nu op de 7 maanden van de 12 :D:D. Ondertussen al wat bewijzen verzameld. Sowieso begin van de relatie meteen een gezamelijke rekening geopend, we hebben uiteraard onze tickets naar Curacao samen, vele fotos, vanaf morgen sta ik officieel bij Ferdie op het adres ingeschreven en ben ik door de woningbouw goedgekeurd als medebewoner, etc etc. In mei hebben we 12 maanden, dus dat zou net op tijd zijn voor de aanvraag voor 1 juli. Nu nog even hard sparen!

Ik ben ondertussen begonnen met mijn skill select bij de AASW (australian association of social work). Ik heb documenten laten kopieren bij de notaris en laten vertalen door Edine Bakker van Interline Translations. Ik wacht nog op de diplomabeschrijving van het Nuffic en ik moet nog langs de Avans om samen de documenten in te vullen. Hopelijk kan ik eind jan/begin feb het allemaal opsturen naar de AASW.

Ik heb de hele website van de department door zitten spitten mbt het 189 visum en wat ik allemaal moet doen. Ik heb zo'n gevoel dat ik op een gegeven moment gewoon moet beginnen met de expression of interest en maar moet kijken waar ik uitkom.
Tot nu toe heb ik bedacht dat ik vantevoren mijn documenten zoals diplomas, paspoort, naamswijziging, bewijs relatie, IELTS in orde moet hebben.
Zou Ferdie trouwens zijn IELTS voor de EOI moeten doen? Dan kan ik die binnenkort alvast voor hem in gaan plannen. En de IELTS hoef ik niet bij de notaris te laten stempelen toch? Als ik het goed lees hoef ik alleen wat codes van het uitslag form in te vullen. Iemand ervaring mee?
Ik vind het sowieso belachelijk dat je dingen bij de notaris moet laten stempelen om het vervolgens alsnog in te scannen om te uploaden.. Dan kan je toch net zo goed gewoon het originele document inscannen?

Als iemand nog goede tips heeft, dan hoor ik het graag :up:

Ik heb de hele website van de department door zitten spitten mbt het 189 visum en wat ik allemaal moet doen. Ik heb zo'n gevoel dat ik op een gegeven moment gewoon moet beginnen met de expression of interest en maar moet kijken waar ik uitkom.
Tot nu toe heb ik bedacht dat ik vantevoren mijn documenten zoals diplomas, paspoort, naamswijziging, bewijs relatie, IELTS in orde moet hebben.
Zou Ferdie trouwens zijn IELTS voor de EOI moeten doen? Dan kan ik die binnenkort alvast voor hem in gaan plannen. En de IELTS hoef ik niet bij de notaris te laten stempelen toch? Als ik het goed lees hoef ik alleen wat codes van het uitslag form in te vullen. Iemand ervaring mee?
Ik vind het sowieso belachelijk dat je dingen bij de notaris moet laten stempelen om het vervolgens alsnog in te scannen om te uploaden.. Dan kan je toch net zo goed gewoon het originele document inscannen?

Als iemand nog goede tips heeft, dan hoor ik het graag :up:

Hey Gwen, wij hebben hetzelfde gedacht wat betreft het beginnen met de EOI invullen en dan precies kijken wat er gevraagd wordt .. We hebben nu ook al een lijstje gemaakt met wat we precies allemaal moeten hebben van documenten en vertalingen en zijn dit stilletjes aan aan het verzamelen, maar ik denk dat het pas het duidelijkst wordt wanneer je uitgenodigd wordt en er (hopelijk) mooi uitgelegd wordt wat je precies moet uploaden etc .. :)

Wij (vriend en ik) hebben de IELTS allebei op hetzelfde moment gedaan, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de partner de IELTS niet gedaan moet hebben vóór de EOI, maar de juiste periode wanneer het dan wel in orde moet zijn, weet ik ook niet ..
En inderdaad, dit hoeft volgens mij niet bij de notaris langs te gaan :)

(en ik ben het helemaal eens dat het scannen van gestempelde documenten een beetje overbodig is, meer begrijpelijk als het via de post moet gebeuren, maar aangezien het toch gescand moet worden .. hoort erbij zeker? :) )

Hoi Gwen! Blij om nog iets van je te horen en super blij dat je nog steeds gelukkig bent met de liefde van je leven!
Succes met je verdere plannen!

Volgens mij moet je alles compleet hebben, behalve je medicals en vog.

Succes in ieder geval met de aanvraag. Ik weet echter van de nieuwe manier van aanvragen echt niks af :)

Back