Hi All,
Weer terug van even weggeweest. De Australie plannen hebben even op een lager pitje gestaan ivm alle veranderingen, maar jeetje wat is het moeilijk om niet 'thuis' te zijn! Ik mis Australie zo enorm.
We zijn trouwens weer terug uit Curacao. Dat was niet goed bevallen. Maar met ons gaat het super
. Zitten nu op de 7 maanden van de 12
. Ondertussen al wat bewijzen verzameld. Sowieso begin van de relatie meteen een gezamelijke rekening geopend, we hebben uiteraard onze tickets naar Curacao samen, vele fotos, vanaf morgen sta ik officieel bij Ferdie op het adres ingeschreven en ben ik door de woningbouw goedgekeurd als medebewoner, etc etc. In mei hebben we 12 maanden, dus dat zou net op tijd zijn voor de aanvraag voor 1 juli. Nu nog even hard sparen!
Ik ben ondertussen begonnen met mijn skill select bij de AASW (australian association of social work). Ik heb documenten laten kopieren bij de notaris en laten vertalen door Edine Bakker van Interline Translations. Ik wacht nog op de diplomabeschrijving van het Nuffic en ik moet nog langs de Avans om samen de documenten in te vullen. Hopelijk kan ik eind jan/begin feb het allemaal opsturen naar de AASW.
Ik heb de hele website van de department door zitten spitten mbt het 189 visum en wat ik allemaal moet doen. Ik heb zo'n gevoel dat ik op een gegeven moment gewoon moet beginnen met de expression of interest en maar moet kijken waar ik uitkom.
Tot nu toe heb ik bedacht dat ik vantevoren mijn documenten zoals diplomas, paspoort, naamswijziging, bewijs relatie, IELTS in orde moet hebben.
Zou Ferdie trouwens zijn IELTS voor de EOI moeten doen? Dan kan ik die binnenkort alvast voor hem in gaan plannen. En de IELTS hoef ik niet bij de notaris te laten stempelen toch? Als ik het goed lees hoef ik alleen wat codes van het uitslag form in te vullen. Iemand ervaring mee?
Ik vind het sowieso belachelijk dat je dingen bij de notaris moet laten stempelen om het vervolgens alsnog in te scannen om te uploaden.. Dan kan je toch net zo goed gewoon het originele document inscannen?
Als iemand nog goede tips heeft, dan hoor ik het graag