Gwen's Lastavaza

Vandaag bij FOL en FOLin geweest. Een erg fijne dag gehad! Wat is het toch heerlijk om goede vrienden te hebben die je begrijpen en steunen. Thanks guys!

Alles is wat meer gezakt en ik ben ook wat zekerder van mijn keuzes nu. Nu nog proberen om het hier goed uit te leggen.
Mijn relatie met Ferdie is niet altijd even makkelijk geweest. Ondanks dat we zielsveel van elkaar houden kost de relatie op dit moment meer dan hij op brengt. Niet uit onwil, maar omdat Ferdie wat psychische uitdagingen voor zich heeft. Ik ben al een extra jaar in Nederland gebleven en heb het er erg moeilijk mee. Afgelopen dinsdag is de relatie even helemaal spaak gelopen en hebben we (een dagje later) goed gepraat. We hebben besloten dat ik terug ga naar Australië om weer gelukkig te worden en mijn droom verder na te jagen. Ferdie blijft in Nederland voor zon jaar tot anderhalf om te doen wat hij moet doen. We houden een lange afstand relatie. Hoe het uiteindelijk allemaal uit gaat pakken is natuurlijk afwachten, maar de liefde zit gelukkig heel diep! Het idee om terug te gaan naar Australië zonder Ferdie is heel raar. Het is toch wel een grote domper op iets dat eigenlijk natuurlijk super gaaf is. Vandaar een dagje vandaag bij de FOLletjes met Lemon, Lime and Bitters en Rocky Road! Weer even helemaal terug in de stemming komen.
Toen ik in 2014 terug kwam heb ik meteen mijn 2nd WHV aangevraagd die die nacht meteen goedgekeurd werd. Dit houdt in dat ik nog tot en met 25 maart heb om het land binnen te komen. Ik ga dan denk ik ook vliegen op zondag 22 maart. Waarschijnlijk met Malaysia Airlines, in de hoop dat mijn vliegtuig in de lucht blijft totdat het ook echt behoort te landen.
Voor de gemakkelijkheid en omdat ik het gewoon super leuk vind, ga ik beginnen met een Au Pair baan. Ik heb ondertussen contact met een hele gave familie die echt volledig bij mijn wensen past. Het is een super match! Morgen even Skypen, maar ik denk dat het wel goed zit. Dit heeft ook zeker meegeholpen om weer wat enthousiaster te worden.
Volgende week zaterdag nog met de FOLletjes naar de emigratiebeurs en dan savonds met zijn 4tjes Sushi eten. Ons cadeau voor hun trouwen, aangezien we natuurlijk al wisten dat iets materieels niet zo handig zou zijn voor hun ;-).

Het enige waar ik nog mee zit, is hoe het gaat met de 189 visum aanvraag als ik in Australie zit en Ferdie in Nederland.. Net maar even deze mail weggedaan:
Dear DIBP, I will be applying for a 189 visa this year. The issue is that I need to include my partner in my visa application, but we'll be in different countries. I will be in Australia (on a 2nd WHV) and he will be in The Netherlands during the time of lodgement and probably during time of grant (if the visa gets granted). Is this even possible? I hope you can explain to me what the rules are, and if it's not possible what we can possibly do to make it work.
Thanks in advance,
Gwen van D......

Gossie possum Gwen, sorry to hear, but....however....I think you know what to do, what is right for you. Home is where the heart is enuuh als je nog wat advies nodig hebt over lange afstand dingetjes :oops: dan kan ik je misschien wel wat antwoorden geven. Max en ik zijn tenslotte ook maaaaaaaaaaaanden uit elkaar geweest, is niet fijn, maar wat een test :D

Wauw Gwen, wat fijn dat je in maart weer naar Perth kan vliegen!! Maar wel dubbel en moeilijk zonder je vriend. Heel mooi om te horen dat jullie samen deze beslissing hebben gemaakt. Succes de komende weken. En ook succes met het Skype gesprek met de Au Pair familie straks!

Goed om te horen dat je een plan hebt en elkaar daarin ook nog gevonden hebt ( ook al is het wellicht niet helemaal zoals je in 1e instantie bedacht had )

Succes meid!

Goed om even beide de tijd te nemen om te doen wat goed is voor julliebeide. Als het goed is voor jullie persoonlijk, is het uiteindelijk ook alleen maar goed voor jullie relatie. Niet dat het dan niet moeilijk is! Succes met wat je gaat doen, misschien kunnen we voor 22 maart nog een keertje meeten....

Ben super trots op je vanwege alle belangrijke knopen die je in de laatste dagen op de juiste manier hebt doorgehakt. De logeerkamer wacht op de als je eerst even wilt acclimatiseren voor je aan het werk gaat en het zwembad is in die tijd van het jaar nog lekker warm ;)

Dankjewel voor alle lieve berichtjes.

Ik heb vandaag geskyped met de prospective host family, en de knoop is doorgehakt. Zij worden mijn nieuwe Au Pair familie. Ik kan me geen betere match voorstellen! Gelukkig ben ik weer helemaal enthousiast over mijn vertrek naar Australië. Nu nog even het e.e.a, regelen natuurlijk voor mijn vertrek.

:up:

Perth Hills? :rolleyes:
Bijna! High Wycombe. Tussen het vliegveld en de voet van de hills. Mega centraal gelegen. De moeder komt uit de hills en haar familie woont daar nog. Ze gaan vaak de hills in, sowieso elke week voor de farmers market. Het is een gezin met 2 meiden van 5 en 1 jaar (overmorgen) en de ouders zijn 27 (moeder) en 33 (vader).

Gwen, als jullie echt voor elkaar bestemd zijn moet je relatie die afstand ook overleven. En natuurlijk is het moeilijk en niet wat je gehoopt en gedroomd had. Maar nu op naar Oz, met een baan op zak. Toppie!

Wauw wat een ontwikkelingen, maar zo tekenend voor een goede relatie dat jullie elkaar de ruimte geven om het pad te bewandelen die nodig is om je goed te voelen. En zoals je zegt, zal de tijd uitwijzen hoe het gaat lopen allemaal, maa rin ieder geval volgen jullie beiden nu je hart! Dat kan alleen maar een mooi vooruitzicht zijn voor latere stappen!

Super fijn dat je ook meteen een fijne plek hebt gevonden om naar toe te gaan, dat geeft een extra boost om deze weg in te slaan.

En wat betreft Malaysia.... wij vliegen er ook mee en gaan ervan uit dat de kans dat wederom hun vliegtuig uit de lucht valt, voor de komende 10jaar wel op 0 zal staan ;)

En wat betreft Malaysia.... wij vliegen er ook mee en gaan ervan uit dat de kans dat wederom hun vliegtuig uit de lucht valt, voor de komende 10jaar wel op 0 zal staan ;)

Oh oh, @graagweg; Niet op zitten letten bij het hoofdstuk 'kansberekening' tijdens je Wiskunde lessen :p

(het goede nieuws is wel; de kans dat Malaysia uit de lucht valt ook niet groter is dan bij een andere maatschappij ;) )

Last edited:
Ik heb Malaysia airlines altijd als een van de betere vliegmaatschappijen ervaren. Ik denk dat dit niet verandert is. Het is vooral sneu dat ze zoveelbpech hebben gehad!

Ik hoop wel dat je even afgeklopt hebt Graagweg!

Oh oh, @graagweg; Niet op zitten letten bij het hoofdstuk 'kansberekening' tijdens je Wiskunde lessen :p

(het goede nieuws is wel; de kans dat Malaysia uit de lucht valt ook niet groter is dan bij een andere maatschappij ;) )
Uhhh... het is geen random event zoals het gooien van een dobbelsteen (behalve wellicht het uit de lucht geschoten worden); het gaat hier om menselijke zaken zoals hoe oud het materieel is, hoe goed het onderhouden wordt en hoe goed het personeel is getrained. Daar zit dus echt wel verschil tussen.

Ik heb mijn ticket geboekt!!!

Perth, here I come!!

perth-skyline-small.jpg

Back