Gwen's Lastavaza

Top beslissing. Zal op den duur vast goed komen. zolang je je hart volgt komt altijd alles goed. Heel veel plezier en probeer ervan te genieten voor 2!!

Welcome back Gwen! Knap dat je hebt besloten om je hart te volgen om jezelf weer "thuis" te gaan voelen.
Uiteindelijk komt het helemaal goed. Je weet hè: elk nadeel heb zun voordeel;).

Vandaag weer een grote stap gezet. Mijn Skill Assessment opgestuurd naar de Australian Association of Social Workers!! Na een paar weken van documenten opvragen, stempelen bij notaris, officieel laten vertalen, documenten vergeten dus nogmaals het riedeltje, was ik vandaag echt klaar om het op te sturen.
Alles netjes in een snelhechter en in een A4 envelop. Krijg ik bij het postkantoor te horen dat je naar Australie niet verzekerd op kunt sturen met brievenbus post, alleen aangetekend. En aangezien aangetekend maar voor 50 euro verzekerd, is dat geen optie. Dus alles maar even over geheveld in een doosje zodat het als pakketpost opgestuurd kon worden en ik het wel verzekerd op kon sturen. Tot 600 euro verzekerd nu. Ik had even snel gerekend, maar er zit toch zeker 550 euro aan documenten in dat doosje! Bizar als je er over nadenkt.

Nu duimen voor een snelle, maar vooral positieve, assessment!

10420762_906559876031329_4631845803754760146_n.jpg

Wow, zeker bizar als je er over nadenkt wat een stapeltje papieren voor waarde vertegenwoordigd. Het loont bijna de moeite om zelf naar Oz te komen, alles hier gratis te laten certificeren en vanuit hier op te sturen ;)

De grote stap is genomen, een hoop werk de deur uit.
Hopelijk wordt het een beetje vlot en met positief resultaat afgehandeld.
Succes!

Thanks all! Het permanente visum lijkt nu zo dichtbij! Op de emigratiebeurs werd aangegeven dat de invitation nu na ong 4-6 weken komt en de afhandeltijd van het visum ligt volgens de site van DIBP nu op 3 maanden. Dat kan zo maar eens inhouden dat ik in Okt ofzo mijn permanent visa heb :eek:.
Maar goed.. Eerst maar eens even op de AASW assessment wachten.

Op hun website staat nu 10-12 weken. Heb op mijn aanvraag wel om een priority assessment gevraagd. Als het binnen is ontvang je als het goed is een mail met de huidige afhandeltijd er in.

• Like
Reactions: FOL
Succes Gwen!

Mag je wel in Oz zijn als je visum word behandeld?
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dat zo was..

Succes Gwen!

Mag je wel in Oz zijn als je visum word behandeld?
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dat zo was..
Ja dat is voortan vervallen blijkbaar. Dat je perse in/uit oz moet zijn voor de aanvraag en goedkeuring.

Back