Gwen's Lastavaza

Wowie, de tijd vliegt dat ik even niet op t forum ben geweest; je bent gewoon weer helemaal thuis!! Wat een heerlijk verhaal om te lezen, en zo mooi tekenend hoe jullie beiden elkaar zo los hebben kunnen laten om straks samen een toekomst te hebben in Oz. Go on girl!

Net het verlossende emailtje van de AASW gehad. Mijn diploma is positief assessed!!! Woohooooo!!

Morgen krijgt Ferdie zijn IELTS resultaat terug. Dan kan hij volgende week naar de notaris voor kopie van paspoort en geboorte akte en dan kan ik de EOI in gaan dienen!

Iemand een idee of ik mijn AASW brief nog moet laten tekenen door Justice of Peace?

Ondertussen gaat het nog steeds goed hier in het gezin. Ik ben ontzettend blij om weer terug te zijn maar ik moet zeggen dat ik het er redelijk zwaar mee heb dat ik Ferdie zo lang niet ga zien. Het is ook iets waar ik geen invloed om uit kan oefenen dus dat is best frustrerend. Ik heb nog nooit iemand ECHT gemist. Tot nu. Nieuw gevoel waar ik nog even niet goed mee om kan gaan..

Gefeliciteerd!! Morgen vast ook goed nieuws en dan zijn jullie een stap dichterbij een droomleven samen down under.

Lijkt me ook heel moeilijk om zo ver van de persoon te zijn die je het liefst het dichtst bij je hebt, maar jullie weten allebei waarom je het doet.

Wij zitten nu in onze tweede week inwonen bij mijn ouders en hoewel het schatten van mensen zijn, is het niet makkelijk. Vooral het reizen van en naar het werk ik zwaar. Maar we weten waarom we het doen en dat helpt :)

Gefeliciteerd!! Morgen vast ook goed nieuws en dan zijn jullie een stap dichterbij een droomleven samen down under.

Daar ga ik wel van uit. Ferdie hoeft maar een 4,5 GEMIDDELD, en zijn Engels is prima. Ik heb hem de academic laten doen zodat hij het straks kan gebruiken als hij naar werk zoekt, in het geval dat hij mooie cijfers heeft gehaald.

Hmmm altijd lastig om weer terug bij ouders te gaan wonen. Is het voor lang?

I know @Gwen it is hard, very hard; hou het doel voor ogen dan komt alles goed! Voordat je het weet is het zover en daarna ben je allemaal zó vergeten, echt waar :)
Dat geloof ik meteen Katja!

Trots op mijn vent! Ook hij heeft een mooie IELTS Academic score behaald: 9 voor luisteren, 8,5 voor lezen, 7 voor schrijven en 7 voor spreken. 8 gemiddeld. Kan mooi op zijn CV voor als hij straks een baan gaat zoeken hier!

Op naar de EOI volgende week!

En vandaag mijn WA Drivers License in de bus gekregen :up:.

Kijk,... daar kun je mee thuis komen!
Jammer dat je geen punten uit kunt delen, er zijn er velen die zo'n mooie score hard nodig hebben.

In ieder geval: Proficiat!

Gwen, gefeliciteerd met je positieve skills assessment en je vriend natuurlijk met zijn mooie IELTS score! Fijne opsteker om de moed erin te houden als je elkaar zo lang niet ziet :) Op naar de EOI!

EOI voor 189 Skilled Independant ingediend!!!

Ik was even in de war met twee vragen, meer dan een uur in de wacht gestaan bij de DIBP, maar better safe than sorry :)

Nu hopen dat die invite snel komt. Op de emigratiebeurs gaven ze aan dat het wss 4 tot 6 weken duurt aangezien er dit jaar niet voldoende 189 visum aanvragen binnen gekomen zijn blijkbaar. De processing time vanaf moment van actual visum aanvraag is ook maar 3 maanden op dit moment!! Zoooooooo spannend!

Jemig, je gaat als een speer!! Heb je Ferdie nu ook meteen aan je EOI toegevoegd of is dat een domme vraag en kun je dat sowieso pas na de invite doen? :confused:;)

Wow, wat een mooie positieve nieuwtjes allemaal! Geweldig, alles gaat nu als een speer. Lekker genieten daar in Perth en van de skype momenten met je vriend, hopelijk zijn jullie snel samen! Hoe lang blijf je nog bij je family daar?

Jemig, je gaat als een speer!! Heb je Ferdie nu ook meteen aan je EOI toegevoegd of is dat een domme vraag en kun je dat sowieso pas na de invite doen? :confused:;)
In de EOI vragen ze alleen wat je relatiinship status is dus ik heb De Facto ingevuld. Vervolgens vragen ze of je pattner ook op de visum aanvraag zal zitten: Ja. Dat was het in de EOI.

Hoe lang blijf je nog bij je family daar?
Tot September is het idee.

Ow wij leven met jullie mee hoor! Wat spannend allemaal... het wachten op niet alleen de approval van de instanties maar ook op elkaar! Maar jullie zijn goed bezig!! Gaat helemaal goed komen :)

toi toi toi

And enjoy the sun ;-)

Back