Gwen's Lastavaza

Tijd voor een update dacht ik zo even :)

Het leven in Perth gaat prima. De eerste weken hier had ik het gevoel dat ik een giga stap achteruit gezet had doordat ik weer bij een familie inwoonde ipv mijn eigen huisje. Gelukkig is dat gevoel weggetrokken. Dit komt denk ik vooral omdat ik weinig vooruitgang zag in het opbouwen van mijn eigen leven hier. Het loon van een Au Pair is niet geweldig, dus daar kun je weinig mee. Ik heb nu in het weekend een extra baantje erbij bij Harvey Norman en dat bevalt heel goed. Ik vind het leuk en het verdient een mooi extra zakcentje. Daarmee heb ik vandaag een auto gekocht! Mijn eerste Aussie auto. Woohooo!!
Voor mijn gevoel ben ik nu redelijk aan het settelen ook al woon ik nu nog bij mijn host family. In Aug heb ik een sollicitatiegesprek bij CBH om de laatste 3 maanden van het jaar in het Noorden tijdens de graan oogst te werken. Dit is ook hard werk, maar het verdient goed! En je zit in de middle of nowhere dus je kunt moeilijk geld uitgeven ;-). Hopelijk krijg ik die baan, zodat ik nog flink even kan sparen om vervolgens in Perth een plekje voor mij en Ferdie te vinden.

Ferdie heeft deze week zijn medicals gedaan en daarmee is alles voor de visumaanvraag klaar. Nu is het wachten op een CO en hopelijk snel die Visa GRANT email. Ontzettend spannend en exciting!

11535720_974488615905121_3502370915043146531_n.jpg

Ik heb al 2 grain harvests gewerkt, weliswaar in SA, dus als je er meer over wil weten... Ik werk er zelfs nu nog, als casual. Niet geheel vrijwillig moet ik bekennen, maar bij gebrek aan beter... :confused:
Probeer als sampler/classifier te werken, da's het tofst. Je moet er toch iets voor kunnen, hebt een zekere verantwoordelijkheid, en je hoeft niet de ganse dag buiten in de hitte, het stof en de uitlaatgassen te staan. En je hebt veel contact met truckies, farmers en zo, da's wel leuk.
Heel veel betalen ze niet per uur, maar aangezien je veel uren doet in de harvest periode, en penalty rates gelden, valt het inkomen wel mee.
Is niet heel zwaar werk hoor, toch niet als sampler, maar dikwijls veel uren. En het stof, da's (voor mij) het ergste... Als tijdelijke job, voor een extra centje, is zo'n harvest job zeker aan te raden. Good luck!

wauwie Gwen, moi wagentje! Goed bezig. Zo te horen ben je druk bezig met de opbouw van je bestaan daar. Klinkt allemaal lekker positief, thumbs up girl. Nou maar hopen dat Ferdie snel deze kant op mag komen!

Ik heb al 2 grain harvests gewerkt, weliswaar in SA, dus als je er meer over wil weten... Ik werk er zelfs nu nog, als casual. Niet geheel vrijwillig moet ik bekennen, maar bij gebrek aan beter... :confused:
Probeer als sampler/classifier te werken, da's het tofst. Je moet er toch iets voor kunnen, hebt een zekere verantwoordelijkheid, en je hoeft niet de ganse dag buiten in de hitte, het stof en de uitlaatgassen te staan. En je hebt veel contact met truckies, farmers en zo, da's wel leuk.
Heel veel betalen ze niet per uur, maar aangezien je veel uren doet in de harvest periode, en penalty rates gelden, valt het inkomen wel mee.
Is niet heel zwaar werk hoor, toch niet als sampler, maar dikwijls veel uren. En het stof, da's (voor mij) het ergste... Als tijdelijke job, voor een extra centje, is zo'n harvest job zeker aan te raden. Good luck!
Thanks Kat! Ik heb gesolliciteerd voor grain sampler/weighbridge officer. Beide prima te doen denk ik. Het is inderdaad een kwestie van 2,5/3 maanden flink veel werken en weinig uitgeven (omdat je woop woop zit) waardoor je even goed kan sparen.

• Like
Reactions: kat
Toppie Gwen! Gefeliciteerd! Gauw een ticket kopen voor Ferdie en dan weer lekker samen, maar nu in Australie!

Back