Hawk's laatste stand van zaken

Ja, wat dat betreft. Het belangrijkste vind ik nog altijd dat ik het op mijn werkplek goed naar mijn zin heb. Ik ga liever vakken bijvullen in de supermarkt waar ik goed contact heb met mijn collega's, de baas niet moeilijk doet om een vakantie of een andere gunst en voor een laag salaris dan dat ik een topbaan heb met een hoog salaris waar een streng regime wordt gevoerd, niks kan worden geregeld en het woord "nee" gelijk wordt beloond met "Je hoeft nooit meer terug te komen".

En ook ben ik wel zo flexibel om op zaterdagen / zondagen te werken, overuren te maken etc.. Totdat, ja, deze kant van mij is wat minder, ik merk dat ik totaal niet wordt gewaardeerd en dat ik altijd degene ben die altijd alle rotklussen moet opknappen.

Ach ja.
En een jaar lang solliciteren Linda? Jemig.
En dan elke dag op het nieuws zien dat het zo goed gaat met de economie en er zo weinig werkloosheid is. Zelfs hoorde ik een uitspraak: "Anyone in WA who doesn't have a job, doesn't want one"
Zeer gewaagd. Met zijn allen dan maar naar WA?

Hoi Hawk, je zegt dat het je niet uitmaakt wat je doet als je het maar na je zin hebt en leuke collega's hebt.
Heb je ook al ooit op de harvest trail gekeken. Daar heb je vast of tijdelijk werk, maar je hebt dan wel iets te doen en je kunt altijd verder kijken. Wij hebben zo al diverse baantjes gehad, het voordeel is dat je ook weer zo kunt gaan en we hebben er zeer gezellige mensen leren kennen.

Jojo.

Hmm, nog niet nee. Het enige wat een beetje roet in het eten kan gooien is dat ik (nog) geen auto heb. Werken binnen de stad zodat ik er met OV kan komen zou beter uitkomen maar misschien heb ik een wat verkeerde approach genomen en zou ik eerst in een auto moeten investeren om die daarna weer terug te verdienen.

Dat wordt langdurig nadenken. :thinking:

@ Hawk, soms staat er wel eens werk op dat rond het centrum is. Iedere dag staat er wel iets nieuws op. Wie weet is het, het proberen waard.  :up: Je weet nooit.

Jojo

Zo, en nu kan ik even vertellen wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt. Maandag was ik eerst op een "CV perfectionerings bureau". Ze gingen mijn CV restylen en van betere tekst voorzien.
Daarna ging ik naar de stad naar Link recruitment. Daar had ik een afspraak. Ze lieten me weten dat er een baan was voor een webdesigner bij (jawel) de AFL.
Maar ze zijden wel dat mijn CV aan verbetering toe was. Was ik even blij dat ik net naar dat CV bureau ben toegegaan. Nog even hun tips naar dat bureau doorgemaild tesamen met een link naar de advertentie.
Ziezo, nu ben ik alweer een aardige stap verder op weg naar een geschikte baan.
Het vervelende was dat mijn "verkoudheid" maar niet overging, dus ik gisteren naar de dokter. Het was geen verkoudheid maar Bronchitis. Ja, dan kan ik inderdaad wel blijven doorgaan met tabletten tegen verkoudheid maar dat helpt natuurlijk ook niks. Dus heb ik er iets voor gekregen. Ik voel me al weer een stuk beter.
Nog even bellen voor mijn kapotte magnetron. Nou, de onderdelen waren binnen maar hij was nog niet gerepareerd. O, boy.
En vandaag naar het CV bureau. Alles was klaar, even bekeken. Dat zag er goed uit. Niet meer de tekst geven van het afhandelen van orders, nee doe maar lekker Search Engine Optimisation! Daar ben ik ook goed in  :evil:
En dat even gemaild naar Link Recruitment. Ik zag ondertussen weer een andere advertentie voor een webdesigner. Deze liep via Hays Recruitment. Prima zo. Gelijk even registreren, bellen en even afwachten of de contactpersoon mij inderdaad vanmiddag terug belt.
En anders bel ik hun morgen weer even op.
Bij het CV bureau lieten ze me weten dat ik kon rekenen op gemiddeld 1 sollicitatiegesprek voor 15 sollicitaties. Nou, medunkt. Zelf voegde ik eraan toe: "En ongeveer 1x een baan in 15 sollicitatiegesprekken?"
Dat is mogelijk ja, maar het hoeft op zich niet.
Ja, het is wat. Ik heb zelf nauwelijks tot geen sollicitatieervaring dus...... wordt nog een harde strijd.

Hoi Hawk,

Het gaat prima zeg....je hebt nu dus een 'pimped CV'  :grin:!
Gewoon even nieuwsgierig......1 gesprek in 15 sollicitaties....
baseren ze dat dan op jouw werkervaring en diploma's of zo :?

In ieder geval veel succes!

Groetjes Miranda

Gaat lukken Hawk, moed houden.
Die baan zit er aan te komen.
Wel jezelf blijven en niets forceren :up:
En positief blijven niet alleen positief voordoen.
Want ze "ruiken" het aan je als je erdoorheen zit.

Mariette

Ja, dat ruiken is natuurlijk helemaal errug. Het ergste vond ik eigenlijk dat ik 'dacht' dat ik eigenlijk niet goed genoeg was voor die baan bij de AFL. Maar ik HOOP dat ik dat niet heb getoont. En dat sommige recruiters je eigenlijk helemaal "uitkleden" over elk woord wat op je CV staat, dat maakt mij (en ik denk dat ik niet de enige ben) ook wel nerveus. Maar toch ook wel weer mooi dat die man van Link Recruitment tegen me zij dat hij wel in mijn ervaring als webdesigner geloofde.
Dat is tenminste wel een stimulans. Nou ja, als je ook kijkt wat je af en toe op het internet tegenkomt en je zet daar mijn "kunsten" naast. Ja, wat zelfvertrouwen mag je wel hebben denk ik. Gelukkig heb ik die.
En dan is er natuurlijk nog mijn "stijl": Even opscheppen over mezelf, anders krijg je toch geen baan.
Ik heb ook opgeschept (overdreven en geloochen :evil: dat kan ik nu lekker zeggen nu ik mijn visum toch al heb) over mijn kennis toen ik mijn Skilled Independent visum probeerde te halen. Toen lukte mij dat ook. Nu moet dit dus ook lukken. Wat is moeilijker? Baan vinden of Skilled independent visum pakken?

Hm, Miranda, dat 1 gesprek in 15 sollicitaties? Ik heb het niet gevraagd. Ik zie het als de realiteit.

Edit:  :grin: 1 Sollicitatiegesprek in 15 sollicitaties baseren ze op het feit dat ik Nederlander ben. Dat de australische werkgevers een stelletje rascisten zijn  :evil: . Dat zodra ze zien waar je vandaan komt ze je CV, hoe goed je ook bent, gelijk in de prullenbak gooien. :evil:  :evil:  :grin:  :grin: Net als in Nederland als ze zien dat je leeftijd van 25 jaar bent gepasseerd. Zo van: "He ouwe, je bent te duur"

Nee hoor  :grin:

Wat heb ik ook een verleden he...... Op 1 bedrijf gewerkt, 10 jaar lang. En daarvoor op datzelfde bedrijf, in de vakanties.
O boy, waar ben ik aan begonnen  :grin: (Emigreren naar Australie)

Neem bovenstaande niet al te serieus, ik ben zeker niet gestressed en wat mij betreft ga ik ik weet niet hoe vaak solliciteren om aan een "simpele" baan te komen. Geen enkel probleem. And don't worry about my future either. It is, and will be all right  :up:

Hm, Miranda, dat 1 gesprek in 15 sollicitaties? Ik heb het niet gevraagd. Ik zie het als de realiteit.

Edit:  grin 1 Sollicitatiegesprek in 15 sollicitaties baseren ze op het feit dat ik Nederlander ben. Dat de australische werkgevers een stelletje rascisten zijn  evil . Dat zodra ze zien waar je vandaan komt ze je CV, hoe goed je ook bent, gelijk in de prullenbak gooien. evil  evil  grin  grin Net als in Nederland als ze zien dat je leeftijd van 25 jaar bent gepasseerd. Zo van: "He ouwe, je bent te duur"

:wheelchair: Nah, dan ga ik maar even een berichtje uitdoen naar 'Plastiche pimping' denk ik  :wink:. Dan zie ik er weer uit zoals ik me voel :baby:

Miran  :wink:

:smile: Ja, wat dat betreft. Maar eerlijk gezegd geloof ik ook niet zo in het online solliciteren. Online de advertentie bekijken en dan gelijk even opbellen of (heb ik zelf al eens gezien op mijn werkplek in Nederland) naar het bedrijf toegaan en, bing boing, aanbellen en zeggen dat je die advertentie in de krant of op internet hebt gezien en dat je wil solliciteren.

Hoi Hawk,

Even een korte vraag, waar ligt jouw expertise voor wat betreft Webdesign ?

groet,

SV#1

(X)HTML zelf schrijven volgens de W3C standaarden
Flash
CSS
Flash Actionscript
Javascript
Search Engine Optimization
Foto-optimalisatie voor het internet
E-commerce vaardigheden, oplossen van problemen binnen webwinkels
Het werken met alle programma's gebaseerd op webdesign:
Dreamweaver, Frontpage, GoLive en anderen zoals Photoshop, Illustrator, Fireworks

Zo presenteer ik me ook als ik een baan ga zoeken. Wellicht dat als ik wat meer ga leren, misschien cursussen volgen hier in Australie dat de kansen voor mij groter zijn, ze kennen dan immers de naam van het instituut maar ergens zijn al deze termen zo internationaal, dus...
Maar als er een overschot is aan webdesigners hier in Australie? Ja, dan wordt het wellicht moeilijk. Ikzelf weet niet of dat het geval is. Ondertussen zie ik wel vrij regelmatig banen op seek en in Melbourne. Ook gaan ze er niet vanaf nadat ik heb gesolliciteerd. En elke keer zie ik banen komen waarvan ik zelf zeg: Dat kan ik  :up:

Hé Hawk,

Ik ben onder de indruk!!
Wel eens gedacht om een eigen zaak te beginnen? Ik heb eens een (klein) eigen bedrijfje gehad in Webdesign en onderhoud. Helaas werden steeds meer klanten bij mij weggesnoept door concurenten uit mijn dorp. Niet dat zij goedkoper waren, nee, ze waren net iets beter.  Helaas :cry:

Ha, dankjewel Rene. En ik alsmaar denken dat ik niet genoeg vaardigheden had. Wat betreft voor mijzelf beginnen? Ja, dat kan ook nog. Eerst even lekker showen met mijn zeer professionele Nikon digi - D-200 camera. Gelijk foto's maken, het is hier in Oz toch bijna altijd wel goed weer, en als het even regent / bewolkt is?
Dan wordt het weer goed weer.
En die foto's staan, na het claimen van een domein bij Webcity gelijk op het net. En aldoende bouw ik ervaring op en vang ik $$$$ voor de voor mij simpele klussen.
Ik hoop alleen dat het net zo makkelijk gaat als dat ik zelf zeg.
En ja, dat net iets beter zijn? Dat is altijd weer zo'n probleem he.
Maar er is meer hoop.
Die mevrouw die mijn CV heeft geperfectioneerd heeft een kennis die zijn eigen webdesign bureau heeft. Als hij mij kan helpen, en wellicht ik hem, graag zelfs. Dan is er nog meer hoop op een bevredigende toekomst  :up:

Misschien een goed idee, om een fantastische website te maken voor jezelf en die als reclame te gebruiken voor sollicitaties of eventuele particuliere klanten.
Met links naar eerder gemaakte websites die ook goed uitzien en vooral overzichtelijk en pakkend zijn.

Ik voel het, het gaat nu lukken hawk

Ik ben onder de indruk!!
.....en ik kan hier even helemaal niet volgen waar het over gaat.  :blond:
Maar met een geoptimaliseerde CV en wat extra geduld moet het vast allemaal goed komen!

Dat is niet zo vreemd dat je niet weet waar het over gaat Tweety. Al die technische termen en abacadabra.
Ieder zijn eigen vak. Zo wist ik tot voor kort totaal niet waar al die verschillende schoonmaakmiddelen die ik in de supermarkt zag allemaal voor zijn.
Of hoe je groente moest koken....... Laat dat schillen maar zitten, dat is niks voor mij.

Zo wist ik tot voor kort totaal niet waar al die verschillende schoonmaakmiddelen die ik in de supermarkt zag allemaal voor zijn.
Of hoe je groente moest koken....... Laat dat schillen maar zitten, dat is niks voor mij.

:rotflmao:
Je kan alles leren hoor Hawk  :grin: :grin:

Back