Hawk's laatste stand van zaken

Ja, mooie boel is dat. Ga ik als webdesigner solliciteren.. dan ben ik ondergekwalificeerd. En ga ik voor magazijnmedewerker solliciteren? Dan overgekwalificeerd? Oftewel, dan denken ze dat ik zo weer weg ben of zo? Gek kan je soms worden van al die flauwekul.

Ik vond het echter wel goed dat ze me gewoon zeggen wat ik betaald krijg, als ik aangenomen wordt. Geen gedoe van dat ik te oud was of zo. Nee, gewoon: Dat kan je verdienen! Ik ben altijd al voorstander geweest van zo'n systeem.

Maar okee, ik zal afwachten en kijken of ik het werk krijg.

Nou Hawk,

Ik zal voor je duimen, je mag dan overgekwalificeerd worden, je neemt ook een groot voordeel mee. Je zal twee keer zo snel zijn als die "slome" vanwege je motivatie en je postuur,  :smile:
Dus grote kans dat je al een voorsprong hebt.

En wat betreft de functie, als wij (eindelijk) in Tassie aankomen pak ik ook aan wat ik kan krijgen. En kijk vandaaruit wel verder.

groetjes en veel succes en je weet het de aanhouder wint, :up:
Mariette

Succes Hawk, en net wat kallie zegt: pakken wat je pakken kan en dan kun later altijd verder zien!

Dank jullie wel,

En er komt nog eens bij:

1) Ik woon op 10 minuten LOPEN van het bedrijf
2) Ik mag dan wel "overgekwalificeerd" zijn maar dan weten ze tenminste dat ik niet dom ben.
3) Ik moet het opnemen tegen 1, wellicht meerdere kandidaten, niet tegen een systeem. Als "de ideale kandidaat" er niet bij zit, dan heb ik denk ik nog wel een hele redelijke kans.
4) Ze hebben reeds aangegeven dat ze een e-mail sturen naar de bedrijfsleider van mijn vorige werk in nederland. Nou, dat schept toch wel enig vertrouwen, toch?

Nou ja, ik ben hier al verder gekomen dan dat ik bij andere sollicitaties was. Het gaat lukken. Vroeg of laat, het komt goed. :up:

Tuurlijk komt het goed.
Als manager bij zo'n bedrijf moet je toch ook realiseren dat iemand die het voor elkaar krijgt om een visum te bemachtigen en dan vervolgens naar de andere kant van de wereld gaat echt wel een doordouwer is. Doorzettingsvermogen en motivatie genoeg zou ik zeggen en dat is volgens mij al het halve werk!

Helaas weet de gewone burger in Oz niet hoe zwaar een emigratieprocedure is en hoeveel doorzettingsvermogen je daarvoor moet hebben :|

Ja wat dat betreft. De meesten weten niet hoe moeilijk het is om het land in te komen. Als ze het horen dan weten ze dat als ze zelf in het buitenland hadden gewoont waarschijnlijk "hun land" niet in kwamen.
En dan hoor je hier wel eens dat veel bedrijven liever een Australier in dienst nemen dan een buitenlander. Ik wil er eigenlijk niet aan denken.

Maar vooralsnog, ik kon tijdens mijn sollicitatiegesprek niet ontdekken dat ze mij om wat voor reden dan ook niet zien zitten.

wij duimen hier ook, ik heb zelf deze week een reaktie op een sollicitatie gekregen en kan op gesprek komen (moet wel eerst mijn visum nog ontvangen, we hebben een case officer maar wachten tot we de 100k kunnen overmaken voor de extra 5 punten, ze wachten tot ik er ben en verwelkomen me in australië.
via byron employement een sollicitatie gevonden als huisschilder waar een adres bij stond en zodoende een brief met cv gestuurd.
Het antwoord was heel relaxed en aangenaam.

Het gaat met jou gegarandeerd goedkomen hawk, aan je posts te lezen ben je een aangename gast die zijn zegje kan doen en van zaken weet.

groeten Fred

O, ja ach. Even een pause op het forum moet kunnen toch.
Wat die baan betreft, het was me duidelijk dat ik die niet krijg. Eerst even afgewacht, toen gebeld naar het bedrijf. En toen kreeg ik "ontwijkende antwoorden" als "Ja, ze is even aan het lunchen" en 2 uur daarna "Ja, ik weet het niet. Misschien is ze aan het lunchen maar het kan ook zijn dat ze het pand heeft verlaten. "Kan ze je terugbellen?" Natuurlijk. Nooit meer een telefoontje gehad. Daarna nog 2 keer gebeld. Steeds weer ontwijkende antwoorden.

EN DAT NA EEN PRIMA GESPREK!! GEWOON MISSELIJK!! Toen nog even de bedrijfsleider van mijn vorige baas gebeld. Ze moesten zo nodig "nog" een referentie van hem hebben ook na degene die ik had getoond. Wat een gedoe zeg. Nou, die bleek nooit een e-mail te hebben gehad. Dus gewoon geen enkele intresse hadden ze in mij.

Daarna was ik even een weekend bij vrienden in Geelong. Nu ben ik weer terug maar ben / was ik snipperdesnip verkouden. Soms had ik het gevoel alsof iemand mij op mijn voorhoofd een harde klap had gegeven met een hamer. Vervolgens had ik een keel van schuurpapier. En vervolgens had ik of een neus van beton of die neus was een wildwaterbaan.

Maar goed, vannacht had ik eindelijk weer eens goed geslapen. Hehe. En nu voel ik het nog wel maar het is aan de beterende hand en ook krijg ik weer eens mijn eetlust terug. Vanaf donderdag had ik nogal weinig gegeten. Een broodje pindakaas was al teveel......

Ach ja, we zijn allemaal mensen en we zijn allemaal vatbaar voor verkoudheid. Nu het aan de beterende hand is ga ik morgen (dan moet mijn stem weer optimaal zijn) een bedrijf opbellen waar ik ook een sollicitatie heb lopen. En ook de employment agencies moet ik maar weer eens wakker schudden.

En verders, iets minder belangrijk maar wel errug vervelend, is mijn magnetorn kapot. Ik had hem naar een reparateur toegebracht, 2 weken daarna belde ik eens op.... hadden ze er nog niet eens naar gekeken!! GGGGRRRRRRRRRRRR!!!! Toen een klacht ingedient bij LG. Ze zouden mij op de priority list zetten. Jaja. En nu, 1 1/2 week later (in totaal dus 3 1/2 week) nog geen antwoord.
Nou, mooie boel zuks.

Negatieve post he  :grin:

Nou ja, ik ben in elk geval wel lid geworden van BOCA, oftewel de Bird Observers Club of Australia. Maandag ben ik met een tour meegeweest. Dat was gezellig en donderdag was ik naar een voorlichtingsavond geweest. Dat was wel even gezellig.
Maar 1 van die mensen heeft mij aangestoken met zijn/haar verkoudheid. Zeer waarschijnlijk. GGGRRRRR!!  :grin:

Ziezo, nu weer even genoeg geschreven.

Beterschap en veel plezier bij de BOCA. Zo te lezen heeft het even niet meegezeten. Succes met het zoeken van een leuke baan.

Groetjes Joko.

En je moeder is inmiddels ook zeker weer weg?

Jammer te horen dat die toko zo om de hete brei danste, ze hadden toch even een briefje kunnen sturen hè. Niet leuk voor je.

Hou vol! :) (doe je toch wel)

Ireen

hey Hawk: it's not you... Dit gebeurt erg vaak. Vond ik het in NL onbehoorlijk als men niets liet horen als je het niet geworden was; hier in Oz is het common practice  :-(

Ze hebben waarschijnlijk intern iemand gevonden en de hele procedure afgebroken. Ik snap ook nooit waarom er niet beter gecommuniceerd wordt. Ik ben momenteel ook bezig om J2EE resources te recruiten en mijn manager die de communicatie doet (ik ben tenslotte ook maar een contractor) is precies hetzelfde... Ik heb het haar weleens gevraagd waarom we de applicants waarmee we niet verder gaan niet informeren maar ze keek me aan met een blik van: waar heb je het over?  :|

Vooral veel blijven communiceren met recruitment agencies, je gezicht laten zien etc. Mijn taktiek was gewoon veel sollicitatiebrieven...

You'll be right!

Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in Jan.
Ze denken er waarschijnlijk niet echt bij na, of het kan ze helemaal niks schelen maar het mag uiteraard duidelijk zijn dat nadat je een prima sollicitatiegesprek hebt gehad ze ook een klant kwijt zijn. En degenen aan wie ik dat vertel. Hmm, gelijk even op het internet zetten, op dit forum. Degenen die mij proberen te ontwijken, letterlijk en figuurlijk: Dare Gallery.
Ach ja, het niks van je laten horen na een sollicitatiebrief + CV per e-mail, okee, dat begrijp ik nog wel maar dit... Nou ja ach, ik zit er niet mee, zulke dingen kosten tijd. Ik heb vandaag weer een e-mail gestuurd naar Manpower. Bellen / mailen ze me niet terug? Dan bel ik op. En vervolgens.... dan kom ik op bezoek... net zo lang totdat je wat hebt.

Maar wat betreft mijn magnetron... GGGGGGRRRR, vandaag belde ik ze weer op. En jawel, "I am very sorry but we haven't looked at it yet" 3 1/2 week nadat ik hem heb gebracht. Tsjonge jonge. Als er een manier is om mijn geld terug te krijgen dan maak ik daar gebruik van. Een half jaar in mijn bezit. Stuk, reparatie. 3 1/2 week en ze kijken er nog niet eens naar. Nou ja zeg. Maar wat kan je eraan doen he. Nieuwe magnetron kopen. Ja absoluut. Nog een keer een klacht indienen bij LG. Tuurlijk. Bestaat er hier in Australie nog zoiets als een consumentenbond?

T zit je ook niet mee he, Hawk... Hopelijk gaat alles gauw weer van een beter leien dakje. Good luck! Grts, marieke

Tsja, het kan niet altijd meezitten in het leven maar ja als er 1 ding verkeerd gaat..... Dan gaat er vaak van alles verkeerd. En nu troost ik mezelf dat ik deze avond nog niet heb lopen hoesten en proesten en stilletjes hoop dat dat ook de komende dagen het geval is. Weer even fris aan de slag.  :up:
En hopenlijk een dagje naar Melbourne, recruitment agencies bezoeken, even in mijn gebruikelijke winkels kijken en even speuren of er nog bedrijven / winkels zijn die bordjes hebben geplaatst met "Staff Wanted" of zoiets.
Soms heb ik het idee dat ik mezelf weer eens onderschat. Vooral omdat er nog steeds vele australiers zijn die denken dat ik een canadees ben.  :up:
Ja, als mijn engels zo goed is, dan kan ik wellicht wel aan het werk, ook als ik iets simpels moet verkopen. Ging het echter maar zo simpel dat je geen CV hoefde te laten zien. Dat ben ik echter helaas nog niet tegen gekomen. Das nou jammer.

Veel beterschap man,... :cold: en gewoon door blijven solliciteren. Ik heb zelf ook zo'n periode gehad dat je nooit wat hoort van elke sollicitatie en dan ineens heb je een periode dan krijg je bij elke sollicitatie netjes een briefje gestuurd en voor je het weet heb je 3 sollicitatie gesprekken en mag je nog kiezen welke baan je wilt ook  :lol:
Tja,... het blijft een raar land. Mijn vrouwtje ook. Die doet een cursus voor elderly care, 13 mensen in de klas waarvan 3 ozzies de rest buitenlands.
Een paar die hebben zelfs al jaren ervaring van overseas waaronder mijn vrouw.. De 3 ozzies de komen uit de schoon maak sector en weten eigelijk niks van de zorg. De school is al een aantal weken druk opzoek naar stage plaatsen.

En wat denk je,... wie waren het eerst met een stage plek??? ,... juist de ozzies. Liever bekende mensen zonder ervaring dan
'rare' onbekenden mensen uit een ver land,...met veel ervaring.  Want ja Australie is nummer 1 de rest van de wereld kan daar lang niet aan tippen.. kuch kuch en onder tussen lopen ze op veel gebieden 10 jaar achter. Erg lach verwekkent af en toe dit Australie.

Klootte van je magnetron. Inderdaad gewoon ff 0800 van Lg bellen. Normaal gesproken erg goede service bij LG. Vooral als je blijft door drammen kun je best veel voor elkaar krijgen. Alleen jammer dat het service bedrijf het laat af weten. Waarschijnlijk grote drukte en weinig personeel. Vandaar dat het beroep electronics technician ook op de MODL lijst staat :grin: :wi

Hoogwaarschijnlijk heb je het gedaan maar volgende keer ff op de LG site kijken, onder service centre. Dan is het altijd een goed idee om naar de ellite service centre te gaan ook al is het 45minuten rijden. Ellite centres moeten in iedergeval binnen 2 dagen naar de unit gekeken hebben om zo de ellite status aan te houden. Onderdelen bestellen bij Lg gaat vrij snel 2-3 dagen dan hebben wij meestal de zooi binnen of het moet in backorder gaan.

Anyway je weet het LG = LikeGarbage :grin: :p .... kuch kuch nee hoor erg goede prijs kwaliteits verhouding met normaal gesproken een goede service gedeelte. Ook al is het buite de garantie dan is het heel vaak betaalbare parts... of valt er wat extra's te regelen bij LG  :roll: :wink:
Succes met alles, cheers Barry :up:

Hm, ja Bear. Wat dat betreft: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6879.msg87972#msg87972

Gooi alle australiers eruit en laat ze daarna proberen om het land (volgens de regeling voor buitenlanders) weer in te komen.  :grin: Geen serieus idee maar zo zouden ze wat meer respect voor ons hebben denk ik.

En 1800-643-156 (servicenr van LG) die heb ik 1 keer gebeld. Maar inderdaad zo'n elite service center lijkt me ook wel wat. Hmm, eens even kijken op de site van LG. Juistem, dat service center in ringwood is dus geen elite service center maar die in Surrey hills wel. En laat Surrey hills ook nou eens gewoon op de route naar het centrum van Melbourne liggen.

Goed idee Bear. Morgen ga ik maar eens van ze eisen dat ze hem die dag gaan bekijken, anders kom ik hem overmorgen ophalen en breng ik hem wel naar Impulse Electronics in Surrey hills toe. Als zo'n elite center hem wel snel kan repareren.
Mooi zo  :up:

Back