Hawk's laatste stand van zaken

[quote author=hawk link=topic=4032.msg87981#msg87981 date=1177323792]
Goed idee Bear. Morgen ga ik maar eens van ze eisen dat ze hem die dag gaan bekijken, anders kom ik hem overmorgen ophalen en breng ik hem wel naar Impulse Electronics in Surrey hills toe. Als zo'n elite center hem wel snel kan repareren.
Mooi zo  :up:
[/quote]
Oo.. Ooo  :oops:...heb ik het straks weer gedaan :grin:  :wink:
Anyway het zal best wel goed komen. Het is niet zo moeilijk om een magnetron te repareren. Ik weet in iedergeval dat wij bij STAG Digital hier in Adelaide altijd als eerste in de ochtent de LG waranty claims moesten weg werken daarna pas allen anderen zooi zelfs al hadden we al daaaaagen niet naar die anderen merken gekeken  :shock: :-x. Hoplijk doen ze dat ook bij impulse elec.
No Worries.
Cheers Barry

Weer even updaten jawel.
Je zal natuurlijk altijd zien dat op het moment dat ik het "beu" ben, zij net naar mijn magnetron gaan kijken en onderdelen ervoor bestellen. Mwah, gelukkig dan maar. Nu eens kijken hoe snel ze hem weer gemaakt hebben. De mensen van LG zijden wel dat het onder garantie ging. Goeie zaak.
Wat betreft de strijd om het vinden van een baan? Gisteren Anzac day dus geen bedrijven kunnen bellen, maar vandaag eerst Link Recruitment opgebeld om even te bellen over een geschikte baan, gisteren even mijn CV gemaild (die ze 2 weken geleden ook van me hadden ontvangen, maar goed). Vandaag (+/- 9:30 uur) de contactpersoon aan de telefoon "O, heb je dat gedaan, zeker dat het naar mij was". Ja, 100% zeker. O, ok, ik bel je terug als ik het heb bekeken (niet dus). Toen om 15:00 uur gelijk weer bellen en zeggen "Ja, ik ben toevallig morgen in de stad, is het goed als ik even langskom".
Reactie: "Ik heb het druk morgen, kan je maandag".
Ik wel hoor. Dus maandag om 15:00  :up:

EVEN FLINK ACHTER HUN VODDEN AAN ZITTEN DUS DIE RECRUITMENT AGENCIES

Zelfde geprobeerd bij Finite IT. Nou, dat lijken wel ambtenaren zeg. Ik belde 's-ochtends op, ik was er al eens een keer eerder geweest, toen stonden ze een beetje verbaast te kijken dat ik "zomaar even langskwam". Maar goed, dan voelen ze zich dus een beetje overvallen, okee.
Afijn, 's-ochtends opgebeld. "Zou je even je CV toe willen sturen via "Apply Now" via het internet. Best. En weer "We bellen je terug". Niet dus. Zelfde spreuk om 15:00 "Ik ben toevallig morgen in de stad, is het goed als ik even langskom om even mijn CV te bespreken en eventueel voor te bereiden voor de sollicitatie" (Je mag toch van een recruitment agency wel verwachten dat zij je een beetje kunnen helpen, toch)
Hun antwoord: "Nee, we wachten eerst op een reactie van het bedrijf en die bepalen of jij geschikt bent"
Nou zeg, werken ze voor de bedrijven of voor de mensen die een baan willen hebben?? Ja, die bedrijven betalen hun geld he! En dat noemt zich een recruitment agency.

Maar goed, iemand die mij wel helpt is zo'n bedrijf die je CV perfectioneert  :up: En daar heb ik dus maandag ook een afspraak zoals het hoort. Het gaat dus stap voor stap steeds beter. Nou vraag ik me af of er iemand is die wel goede ervaringen heeft mijn Finite IT want het leken mij net een stelletje ambtenaren die duidelijk voor de bedrijven werken, niet voor jou  :blahblah:

Gewoon door blijven gaan, flink assertief opstellen, zovan HIER BEN IK!!! TJAKKAAAAAA

(kunnen ze daar wel tjakkaaaaaa?)

komt goed, als je je maar blijft vastbijten.

sterkte,
Fred Dammer

Kijk, dat is mijn bedoeling. Tsjakka. Als ik de gelegenheid heb, dan gooi ik die kreet eruit: "Tsjakka". Nou ja, de employment agencies zijn ervoor om mensen aan het werk te krijgen. En als ze mij aan het werk hebben gekregen? Dan zijn ze van me af. Bloemetje naar het agency en klario.

Grappig, in mijn ogen zijn recruitment agencies er om personeel voor bedrijven te vinden. Zonder opdrachtgever is er immers ook geen baan te vergeven.

Maar hoe dan ook, ik wens je geduld! :)

Ireen

wow.... ik vind al dat je zoveel geduld hebt!
Maar ook ik wens je nog meer geduld toe!
Het komt goed!

greetz Pauline

[quote author=Eerainuh link=topic=4032.msg88315#msg88315 date=1177595114]

Grappig, in mijn ogen zijn recruitment agencies er om personeel voor bedrijven te vinden. Zonder opdrachtgever is er immers ook geen baan te vergeven.

Maar hoe dan ook, ik wens je geduld! :)

Ireen

[/quote]

Zou dat nou net het verschil zijn tussen een empoyment agencie en een recruitment agency :grin: :lol: :roll:

Het verschil tussen een employment en een recruitment agency? Volgens mij vallen ze allemaal onder 1 noemer. Het lijkt er echter in mijn geval op dat als ik ze niet flink achter hun vodden aan zit zij dan niks voor me doen. We zullen zien. Van 11 jaar geleden weet ik nog dat er zoiets bestond als de austrlische vorm van "het arbeidsbureau". Ik heb nu echter het idee dat die is opgeheven, Klopt dat?
En wat betreft geduld, daar hoef je je niet druk om te maken. Dat heb ik.

Mijn mening is dat alle employment agencies weinig voor je doen en dat dat niet alleen in Australië het geval is. Ik sta hier in Oz bij diverse agencies al een jaar ingeschreven maar heb er nooit meer iets van gehoord en dezelfde ervaring heb ik gehad met de Nederlandse agencies. Gelukkig heb ik zelf een baan weten te vinden, de dag nadat ik me heb ingeschreven, door gewoon met CV de bedrijven bij langs te gaan.

Erna

Het probleem is natuurlijk dat zij worden betaald door de bedrijven, niet door ons. Als wij geld binnenbrengen, moet je zien hoe ze dan hun best voor je doen zoals maar weer blijkt bij die bureau's die je CV perfectioneren en interviewtraining geven. Daar heb je gelijk een afspraak.

Het punt is dat meerdere mensen achter banen aanzitten. Deze agencies hebben een beetje een houding van: jij (als in: werkzoekende) neemt maar het initiatief... Als jij niet zo actief bent hoef je die baan blijkbaar ook niet zo nodig. Voor jou 10 anderen.

Ik heb in mijn solliciteer-tijd (week of 5) met zo'n 50 agencies contact gehad en er zaten misschien 10 tussen die OK waren. De rest deed er gewoon niet veel/niets voor.

Wat jij doet Hawk is goed: blijven bellen, afspraken maken etc. En altijd vriendelijk blijven he? Niet geirriteerd worden want dan doen ze zeker geen zaken met je. En op een dag kom je dan een agent tegen die denkt dat jij de juiste man voor de job bent... en moet je dan eens kijken hoe snel je dan een baan hebt! Het is het ons-kent-ons wereldje; als een agent goede contacten met bedrijf x heeft (omdat ie goeie kandidaten heeft geleverd) is het bedrijf meer genegen om kandidaten van die agent te interviewen/aan te nemen.

Ja, Hawk........gewoon doorgaan. Maar wel selectief blijven! Zoek de baan die je leuk vind via Seek of MyCareer of wat dan ook......stuur je CV op, bel erachteraan en vraag of je over die baan mag babbelen....En voor je het weet heb je een baan of een contract (best lucratief dat contractwerk moet ik zeggen..........!)

Gewoon CV's opsturen lijkt inderdaad wat minder succesvol.......verdwijnen toch vaak in de la, tenzij ze weer net iets binnen hebben gekregen!

Succes!

Vertrouw nooit een agency. Heb er hier een paar (gehad) zoals Hays, Talent2, RobertWalters, Hudson, AME en allemaal zijn ze heel positief bij het intake gesprek, om vervolgens weinig tot niets meer te laten horen.

Het wil nog wel eens helpen als je een leuke vacature ziet via een agency waar je al bent ingeschreven om specifiek op die ad te schrijven. Krijg je een belletje: 'maar je staat toch al ingeschreven?' en heb je een heel mooie opening om ze even achter het gat aan te zitten!

Michiel

Dank jullie wel voor deze tips. Ik ga inderdaad blijven bellen, positief blijven, erachteraan gaan, elke week weer bellen of ze nog werk hebben enz..
Misschien heb ik mijn reputatie bij Finite IT verpest. Ik weet het niet, maar ja, dat is 1 van de velen en die maakten het er wel naar. We zullen zien hoe de anderen voor me willen werken.

[quote author=hawk link=topic=4032.msg88366#msg88366 date=1177650961]
We zullen zien hoe de anderen voor me willen werken.
[/quote]

Hawk, ik denk echt dat dat een verkeerde insteek is. Het is geen liefdadigheidsinstantie, zo'n recruitment agency. Ze krijgen een opdracht van een bedrijf om de beste kandidaat voor een job te zoeken. In de uren dat ze niet veel te doen hebben, zullen ze misschien bedrijven warm houden door hun gezicht er te laten zien, zodat het bedrijf aan hén denkt wanneer ze iemand nodig hebben. Maar het is echt niet zo dat een agency voor jou bedrijven af gaat struinen.

Dat de agencies betaald worden door de bedrijven en niet door de 'uitzendkrachten', is gedeeltelijk waar, want hoe meer jij verdient, des te meer verdient het uitzendbureau of any ander soort agency aan jou.

Zo vaak mogelijk je laten zien zodat jij op hun netvlies staat gebrand, is altijd goed. Zo laat je immers zien dat je écht wilt werken (al begint het soms net op bedelen te lijken, vreselijk :-() Ik heb het van twee kanten meegemaakt; zowel bíj als vóór een uitzendbureau gewerkt. Mijn broer werkt ook bij een recruitment agency, en dat betekent dat hij voor bedrijven naar de juiste kandidaat zoekt, en niet omgekeerd.

Fijn weekend,

Ireen :)

Ja, hm. Dat bedoel ik nu ook weer zo. Ik ben niet altijd evengoed met woorden. Ik word ook af en toe zo gefrustreerd door die uitzendbureau's. Stuur je een CV op en nemen zij geen contact met jou op, nee je moet wel drie keer contact opnemen met hun om ook maar iets te berijken. Eerst registreren, joost mag weten waarom, want ze zetten een aanbod voor een job toch op internet en nemen zij geen contact op met jou. Dan zie jij het en bel je op, stuur je nog een keer je CV op en dan zeggen ze dat ze je terugbellen.
Wat ze dus niet doen.

Back