Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Yiiiihaaaaaaa!!! :balloons: Gefeliciteerd joh! Geniet ervan! En natuurlijk nog even van je Kiwi-tripje.

Groetjes, Charlot
 
jeetje PR in australie, dat is het wachten meer dan waard geweest!!.
en dan ook legaal aan het werk, geeft ook wat meer rust denkt ik.

ben je al op zoek naar een andere baan of blij je voorlopig bij palace ??

in  ieder geval genit ervan en hoop toch een keertje langs te komen in brisbane!!
ben waarschijnlijk vanaf half december weer in OZ

groetjes Teuni
 
Tadaaaaaaaaaaa! De modem kwam vandaag aan en ik zit nu met mijn gat en laptop op de bank. Ja, ja, ik ben online en connected to the rest of the world!
Zo, dat voelt wel effe lekker zeg!
Hier gaat alles prima. Heb mijn eerste bezoek uit Nederland er al weer opzitten en ben gisteren weer eens een dagje weze toeren en heb weer een prima zwem stekkie in een state forest gevonden (na een 4wd trippie).
Dat was ook wel nodig want het was gisteren dan ook een partijtje heet!!! Echt niet normaal meer........zo klam en heet heb ik het maar zelden meegemaakt. Het was 38 in de schaduw, maar die getallen zeggen dan ook niet zoveel meer.......maar wel met als resultaat een prachtige onweersbui (waar ik dus in reed.......nou ja, effe stilstond want het was meer een bootje geworden....). Ik heb de meest spectaculaire lichtflitsen langs zien komen, echt van wel 1 meter breed zeg maar. Kan niet uitleggen, was mooi........!

Vandaag dus heerlijk koel. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje last had van de hitte. Moet nog wel een beetje wennen, vooral aan al dat gezweet. Ik loop 's ochtends om 8 uur naar de trein en dan doe ik echt heel rustig aan: maar eenmaal in de trein begint het al te stromen.....en dan doe je dus niks he! Maar vandaag dus helemaal geen last meer. Lekker even opgefrist hier. t Zal wel nie lang duren....en echt veel regen was het ook niet dus nog steeds de plantjes water geven alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag tussen 4 en 8 uur....

Overigens doen wij dat hier thuis met het laatste spoelwater van de wasmachien.! goed he!

Mijn zusje is ondertussen onderweg naar mij.....NOu  ja, onderweg.....ze is eerst drie maanden op vakantie in Zuid Amerika en komt daarna naar Australie. Dat voelt toch een beetje alvast als onderweg naar mij.....

Ook ben ik blij met de vernieuwde IKEA hier. GRROOOOTTTTTTTTT. Heb als een boekenkast gescoord en waarschijnlijk komt er nog een.....
Verder nog meer dure uitgaven gedaan: zoals nieuwe schokbrekers onder de auto. Oh, ik ben er wel blij mee hoor! Hobbelt toch IETS minder. Dit moet kunnen volstaan zolang hij/zij het nog doet.

Op sollicitatie front niet echt iets nieuws. Heb ook gesolliciteerd bij Flight Centre, maar met een week van 50 uren en een zelfde salaris als nu, lijkt het me niet verstandig om van baantje te verwisselen. Ik ben nog wel gehecht aan mijn flexibele werktijden nu. Geeft me veel ruimte om leuke tripjes te maken in de omgeving. Dus ik heb besloten om niet het ene tijdelijke baaltje zonder perspectief te gaan verruilen voor het andere. Dus ik ga pas weg hier als ik die ECHTE TOP baan in mijn zak heb. Ach, ik heb geen haast...ik wordt al een echte Queenslander.
Ik kan ook met weinig toe. Heb nie zoveel nodig (nog).

Wel hier en daar een sollicitatie weg. We zien wel hoe het loopt.

Tot gauw weer! Henriette

Oh ja, en gisteren landde er een MEGA kakkerlak op mijn rug toen ik op de bank zat! Oei, was wel effe jakkes en schrikken zeg!!! Maar ik heb zo'n echte aussie hero als huisgenoot dus die heeft m gekilled! (ik dacht nog wel dat je kakkerlakken niet kon doden. Nou, hij wel dus!) Ook heb ik al een behoorlijk spinnetje zien kruipen, maar dat geeft niet. Dat eet mooi wat vliegjes en zo! Zolang ze niet in MIJN kamer kopen....jakkie!
 
Goed te lezen dat het je nog zo bevalt. Hopelijk vind je snel die top baan. Succes met alles en bovenal veel plezier  :up:
 
Leuk verhaal zeg  :up:.............. Kan zelf echt bijna niet meer wachten als ik dit soort gave verhalen lees. Helaas moet ik wel wachten, maar kan ik straks ook van al dat moois gaan genieten.
Waar woon je nu eigenlijk precies, en wat voor huis heb je?
 
HEEEEEE!!!!!!

Jetje je bent er weer, eindelijk, ik miste je reacties wel een beetje, maar k'bel je ook nog wel.
Geen nieuws op dit thuisfront, zit met smart te wachten op het nu echte aknowledgement!

Als ik langs kom stop die spinnen dan even onder de bank waar ik dan niet op ga zitten haha!

Groetjes, Mariette
 
Hé Henriëtte, leuk dat je er weer bent want het is altijd leuk je verhalen te lezen.

Erna
 
@ Jidske: Ik woon in Brisbane. Inner north, in suburb Wooloowin. Als je foto's van mijn huis (wat ik deel met twee leuke huisgenoten) wilt zien, kun je een kijkje nemen op mijn weblog: http://jetdownunder.spaces.live.com

@ Mariette: ik zal proberen weer wat vaker te posten. Dit geldt ook voor mijn weblog trouwens. Mijn moeder begint al te klagen...........maar gelukkig spreek ik haar wel elke week.

Ik voldoe al aardig aan het goede voornemen om vaker te posten, want het is nu 3 uur snachts en ik zit/lig nog steeds met laptop in bed. Ideaal dat wireless!!!!

Henriette

ps heb trouwens ook eerste bon binnen: 135 dollar voor "niet compleet tot een halt komen voor stopbord". Belachelijk! Ik heb heel goed gekeken en was 200% zeker. En die borden staan werkelijk overal! Ze zijn hier wel streng hoor! Gelukkig nog geen puntenaftrek want ik heb nog geen Qld rijbewijs!
 
Slecht nieuws: die overtreding wordt wel geregistreerd en je krijgt kennelijk alsnog strafpuntenaftrekking zodra je je QLD rijbewijs aanvraagt ... Dit is een NLse vriend van me verkomen ... Big Brother is watching you!
 
Hey Amoz, vertel eens? Hoe kom je daar dan achter? Ik had nl ook een bekeuring gekregen voordat ik mijn QLD rijbewijs had. En toen ik die kreeg, heb ik niets gehoord of gezien van de puntenaftrek. (En die waren er zeker, ik reed zonder gordel :| $225) Ben eigenlijk dan wel nieuwsgierig waar ik dat kan vinden.

Sorry henriette dat ik even je topic gebruik  :)
 
Hello: die NL vriend van Amoz was ik (mocht je wel zeggen hoor Amoz  :wink:)

Vorig jaar oktober reed ik 114 waar je 100 mag en kreeg een boete van meen ik $90. Afgelopen september m'n QLD rijbewijs gehaald; je moet dan je NL rijbewijs laten zien en jawel... daar stond die boete nog achter  :-(
Dus voordat ik m'n QLD rijbewijs in handen had, had ik al 3 strafpunten....

Nou Henriette: ik hoop dat je net zoveel geluk hebt als Lin... Misschien maakt het uit waar je de test doet? Ik in CBD dus ga daar maar niet heen dan  :-D
 
Joh, das balen zeg van die boete.
Ik moet eigenlijk meteen even denken aan dat ik laatst op een golfclub was bij mij in de buurt. Aan de bar verkochten ze daar: Bier, bier, bier, cola en sinaasappelsap. Daarnaast stonden enige gokkasten en er zaten een paar stinkende dronken zuiplappen (sorry voor het taalgebruik) op een plek waar je technisch gezien alleen met een auto kon komen. Nou, die verdienen het en dan zal je zien, die worden nooit gepakt.
Wel mooi dat je nu draadloos internet heb. Wat dit betreft ben je een stapje op mij voor. Ik moet het nog even doen met internetcafes. Och, nog een paar weken en dan ben ik ook aangesloten. Kom ik weer wat vaker op het Internet.
Veel succes met alle sollicitaties. Ga ik straks ook aan beginnen.
 
He Jan dat is oprecht balen zeg!
Ik heb dus mazzel gehad... Nou ja, na die $225 boete na het keren van mijn auto op een achterafweggetje halve minuut zonder gordel, ben ik dan wel blij achteraf!
 
De politieagent vertelde mij dat ik niet achteraf alsnog die 3 punten op mijn rijbewijs krijg....We zullen wel zien.
Ik vind het trouwens geen verhouding: 135 dollar voor niet compleet stoppen terwijl er niks aan kwam en ik zeer goed had gekeken tegen 90 dollar voor speeding!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha Volgende keer ga ik speeden.....(maar dit is niet echt mogelijk met mijn auto...) Ik zie zoveel wegpiraten dat ik me afvraag hoe die allemaal nog in het bezit kunnen zijn van hun rijbewijs!  :-D

Het grappige was wel dat mijn bijrijder zijn gordel niet omhad, maar dat hadden ze niet gezien (en ik ergens onder mijn arm, want hij snijdt in mijn nek.....) En ik herinner me ook nog de waarschuwing die ik ooit in Cairns kreeg voor het rijden zonder gordel, terwijl ik niet eens ruitenwissers op de auto had zitten (want die had ik eraf geschroefd), maar ook dat werd niet gezien....! :lol: :lol: :p :-o

En weet iemand hoe het zit met rijden met slippers aan??? (of blote voeten). Ooit vertelde iemand mij dat dat niet mag, maar geen idee......heb alleen slippers (ha ha). Ook die had ik aan vorige week.....Geloof dat ik nog mazzel had.

Andere vraag: kan ik ergens het theorie boek lenen? Misschien in de bieb? (ja ja, ben al lid). Hoe heet het/uitgever? En dan ga ik de test afleggen in CBD (en ik ben benieuwd van die punten)

Misschien: hoe noordelijker, hoe beter! Met zijn allen op naar Cairns....
 
theorieboek is maar een paar dollar bij de newsagency.
teminste daar heb ik het gehaald maar kan het niet meer vinden.

veel plezier er mee.

Is niet zo moeilijk moet alleen goed lezen.
Heb alleen ook al gehoord dat je zo je rijbewijs kunt gaan halen zonder test te doen maar weet niet of dit waar is. iemand hier op het forum vertelde dat per 24 oktober het een en ander veranderd is.

de groeten,

Hein
 
Rijden op blote voeten of slippers volgens mij geen probleem... Half Australië rijdt immers zo  :)

Had iemand hier niet iets gepost over geen theorie examen meer doen in Queensland? Maar Henriette, dat haal je makkelijk hoor! Is zeer zeker niet moeilijk!
Succes!
 
[quote author=Lin link=topic=4063.msg76540#msg76540 date=1165467548]
Had iemand hier niet iets gepost over geen theorie examen meer doen in Queensland? Maar Henriette, dat haal je makkelijk hoor! Is zeer zeker niet moeilijk!
Succes![/quote]

Klopt! Je kan gewoon je NLse rijbewijs omzetten naar een QLDse. Je hoeft geen theorie exAMEN! meer te doen. Ik heb het van de week nog even nagevraagd.
 
Back
Top