Henriette's lastavaza mbt Brisfever

[quote author=henriette link=topic=4063.msg61275#msg61275 date=1149084981]

Oh ja, en ik heb vrijdag een afspraak met mijn leidinggevende en dan kondig ik het grote nieuws op mijn werk aan!

groet, henriette[/quote]

[size=14pt] You are fired[/size]  :-D :lol:  :up:

bibber bibber bibber,

[move]Kidding[/move]

Jack :evil:
 
Doeiii.... doo doodoodoo doodoodoo doodoo doeiii.... 

whistling.gif


Doeiii.... doo doodoodoo doodoodoo doodoo doeiii.... 
 
Pfffffffffffff, nou dat zit erop! Ik was best zenuwachtig. Maar natuurlijk nergens voor nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bijna iedereen weet het nu. Heb zelf "de grote baas"(= directeur) nog niet gesproken, maar het is hem verteld door mijn direct leidinggevende en ik heb geen geschreeuw gehoord........!
De rest reageert van niet tot "heel tof en leuk"!

Ik ben helemaal blij. Heb een soort van vakantiegevoel. En als laatste klus mag ik nog interviews gaan houden met klanten. Ik heb namelijk vorig jaar een klanttevredenheids onderzoek ontworpen en ook uitgevoerd en nu ga ik dat dus een keer herhalen. Dat is heel leuk om te doen, want iedereen is altijd heel gewillig met het geven van feedback over onze diensten in zo'n gesprek. Beetje het land door crossen met (nu nog) mijn auto :p Kan ik nog lekker twee maanden van hem (ja , dit is een "hij", itt de nissan patrol in Australie, dat is een "zij") genieten (oa. nog naar Parijs crossen op een volle tank  :wink: :up:)

Helemaal toppie dus! En voor de rest doe ik nog een intern organisatie-ontwerp projectje.
Dan blijft de rest van de tijd dus over voor het forum! ha ha  :-D

Tot zover de update! He he, nu kan ik eindelijk ook op mijn werk over mijn grote avontuur praten!

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg61554#msg61554 date=1149253535]
Pfffffffffffff, nou dat zit erop! Ik was best zenuwachtig. Maar natuurlijk nergens voor nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bijna iedereen weet het nu. Heb zelf "de grote baas"(= directeur) nog niet gesproken, maar het is hem verteld door mijn direct leidinggevende en ik heb geen geschreeuw gehoord........!
De rest reageert van niet tot "heel tof en leuk"!
[/quote]
That wasn't so bad, now was it? Trws raar he dat sommige gasten op zulk nieuws echt geen krimp geven...

[quote author=henriette link=topic=4063.msg61554#msg61554 date=1149253535]
Beetje het land door crossen met (nu nog) mijn auto :p Kan ik nog lekker twee maanden van hem (ja , dit is een "hij", itt de nissan patrol in Australie, dat is een "zij") genieten (oa. nog naar Parijs crossen op een volle tank  :wink: :up:)
[/quote]
Hmm. Ik mis mijn vorige leasebakje ook nog steeds, hoewel ik best een waardige vervanger heb (waarmee ik met Hemelvaart ook nog even lekker heen en weer ben gecrossed naar Fontainebleau om te boulderen, alleen hebben we daar ter plekke nog het nodige rondgereden waardoor ik nog 10l moest bijtanken om Hazeldonk weer te halen... diesel heerscht!

[quote author=henriette link=topic=4063.msg61554#msg61554 date=1149253535]
Tot zover de update! He he, nu kan ik eindelijk ook op mijn werk over mijn grote avontuur praten!
[/quote]
Pas maar op dat je ze niet knettergek maakt, don't rub it in! :evil:
 
Leuk dat het zo goed ging Henriette  :)

Zeker een lekker gevoel dat het nu geen geheim  :whisper: meer is en dat je met iedereen over kan praten  :blahblah:

Geniet van je laatste 2 maanden daar.
 
Lekker Henriette dat je het nu gezegd hebt! Valt er toch weer iets van je af. Nu nog lekker een paar maandjes "freewheelen" en hops... daar gaat ze!!!

Groetjes,
Lela
 
Zoals verteld had ik ook nog maar (een soort van verzekering zeg maar.......) sponsorship voor STNI in Victoria aangevraagd, want accountant staat daar op de lijst!

Krijg ik vandaag een mailtje dat dat niet is toegekend. Na evaluatie van mijn aanvraag hebben ze moeten besluiten dat op basis van mijn kwalificaties en jaren werkervaring ze helaas mij niet kunnen sponsoren!!!!!!! Nou ja zeg!
Dit kan natuurlijk best, maar het is mij compleet onduidelijk wat ze dan WEL willen.
Ik heb MBA en nog Graduate Certificate of Commerce uit Australie en werk als business professional al sinds 1997...
Ik vraag me af wat ze dan willen. Eerlijk gezegd zetten ze met dan op het verkeerde spoor met het plaatsen van Accountant op hun STNI lijst!

Ik heb even een emailtje gestuurd of ze zich iets nader willen verklaren, wat ze dan wel zoeken......

Misschien hebben ze meegelezen met het forum en weten dat ik niet een echte cijfertjes accountant ben!  :-( :? :lol:

Nou ja, ga natuurlijk toch in principe voor de 136...! Maar ik ben zo paranoide om te denken dat accountant altijd nog van de MODL lijst af kan vallen............wat onwaarschijnlijk is....

Henriette
 
Hey Henriette
dat is inderdaad wel een vaag verhaal.  Wat moet je dan doen om als Accountant te kunnen worden gesponserd :thinking:
Maar goed ik hoop dat je snel bericht krijgt voor 136.... En maak je niet te druk he!
groet Ries
 
Ik sluit me aan bij Ries, ik hoop dat je snel bericht krijgt Henriette, dit soort mailtjes zijn niet goed voor je zenuwen!  :w00t:
 
De medicals zijn donderdag 8 juni per aangetekende post verstuurd naar LCU in Sydney door de paneldoctor.
Nu zijn echt ALLE hobbels genomen.
Ik ga ze zowel in Sydney als bij ASPC in Adelaide laten weten dat het eraan komt (met poststuknummer enzo).

En..........ik zit er toch echt zwaar aan te denken om dat voordelige Singapore Airlines ticket te boeken. De kans is denk ik toch wel heel groot dat ik het visum dan heb. En anders kan ik altijd nog beslissen om op toeristenvisum vast te gaan (als dat niet te veel gedoe oplevert....????? Heb geen zin in een hoop gestress....)

henriette
 
Wat betreft dat afgewezen STNI sponsorship van Victoria:

Dit was het antwoord op mijn vraag om verdere verduidelijking:

We send all of our applicant's CVs to our relevant Industry Panel. In
assessing your application, our Industry Panel looked at the skills
indicated in your CV, and then made an assessment as to whether you are
"employable" in the current Victorian labour market.  Although you may have
very good skills, the decision to not sponsor you would have related to the
amount of Victorians with similar skills, who were unable to find work at
that particular time
.

Nou, het zal wel..............voegt nog niet echt iets toe. En als er met die skills weinig werk is, waarom staat het beroep dan op hun STNI lijst? Jammer dat ze dan niet iets specifieker erbij zetten om welke specifieke ervaring en opleiding het gaat.......Overigens is er nog steeds een harde schreeuw om accountants gezien de advertenties op de banensites....

Ach, ze hebben in ieder geval netjes snel geantwoord!  :up:

Henriette
 
Ja, wel snel maar klinkt als een standaard antwoord, en zoals je zegt voegt niet echt iets toe.

Hopelijk duurt het echt niet lang meer voordat je visum goedgekeurd is............dan kan je minder stressen en eindelijk die ticket boeken!

Groetjes,
Susan
 
Henriette...Henriette ,

Tsonge jonge wat een energie verspilling. :-(
Be relax woman, het gaat echt niet sneller zo.
Alles heeft zijn tijd nodig...ook dit.
En als het nou 4 maanden gaat duren of 7 maanden ....so what.
Al die informatie opvraag en die mails naar de DIMA,  ....dat gaat wel ten koste van onze tijd...
Omdat er zo'n dame "Henriette genaamd :) " op hete kolen zit , en steeds van die onnodige informatie opvraagt, in deze tijd kunnen zij niet werken aan onze visums en gaat het ook voor ons langer duren. :cry:

Nou zal dit nog wel allemaal niet veel uitmaken....maar be relax woman.
Ga je tijd nu aan je vrienden en familie besteden...., vind je dat niet een beter idee :up:
Er zijn toch wel mensen die jou dadelijk gaan missen ...toch...bestee je tijd daar aan, vinden zij ook fijn.

Dus lieve Henriette, geen zorgen , geen stress maar pik een terrasje , ga lekker winkelen met je beste vriendinnen ...have a good time.
En voordat je het weet zit je op terras in Brisbane :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
Ik ben heel relaxed hoor! En ik zit gewoon in de wachtstand........net als iedereen!
De mail was niet naar DIMIA, maar naar Victoria ivm STNI sponsorship...dus da's heel wat anders.

Maak je geen zorgen, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als de laatste tijd! Geniet van alles met volle teugen. Net nog een weekendje naar Parijs geweest en maandag naar Canada, jippie! En inderdaad gaat de tijd nu heel snel. Ben echt met lijsten bezig van te verkopen spullen, huur opzeggen (lekker op tijd zodat ik tijd heb om over overname van een groot deel van de inboedel te onderhandelen), lijsten met opzeggingen die ik op tijd moet gaan doen etc.
Maar dat gaat allemaal in juli echt van start. Tot 19 juli werk ik nog gewoon. Daarna niet meer, jippie!!!!!!!!!!

Het komt nu echt dichterbij en dat is wel tof!!!!!!!!!! Maar je zult mij relaxter zien dan ooit tevoren....!

Henriette
 
Hoi Henriette,

Mooi hoor, nog even lekker naar Canada. Waar ga je precies naar toe? Wij zijn zelf 2 jaar geleden ook nog naar Canada geweest aangezien mijn vader daar woont, en dat was onze laatste niet-Australie vakantie. Mooie tijd van het jaar ook om daar heen te gaan denk ik. Tenzij je echt naar het norden gaat natuurlijk ;-)

Perthpete
 
Ik ga naar Toronto. Op zich niet het meest spectaculaire gebied maar ik ga mijn beste vriendin opzoeken die ongeveer 4 jaar geleden daarheen is geemigreerd. Ze heeft net alweer haar tweede dochtertje gekregen en ik ga dus op kraambezoek! Het leuke is dat een andere vriendin besloten heeft met me mee te gaan dus het wordt een heerlijk vriendinnen onderonsje waarbij ik natuurlijk ook min of meer afscheid van hun neem. Ik ben er nog nooit geweest (bij haar dan sinds ze er woont) en als ik nu niet ga, denk ik niet dat ik er nog kom. Ik verwacht dat mijn vrije dagen en geld op zullen gaan aan tripjes naar Nederland.

Ik ga ook maar 7 dagen........nou ja, kan ik ook niet meer geld opmaken dan voor 7 dagen!
Ik heb er erg veel zin in en wil in ieder geval naar Algonquin NP! Voor de rest wil ik ook voetbal kijken (erg hè?....)

Henriette
 
Henriette,
Groot gelijk, ook al is het maar 7 dagen. Onze trip naar Canada was toen 3 maanden na een vakantie naar Australie, maar het was ook omdat mijn vader ondertussen ook al ruim over de 70 is, en we geen idee hadden hoe lang we hem niet meer zouden zien (hoe lang duurt het voor het visum, hoe lang duurt het dan voordat hij eens naar Australie kan komen, etc).

Absoluut een keer naar Algonquin NP gaan ! Fantastisch. Als je een beetje (avontuurlijk) wandel fanaat bent, doe dan in ieder geval een wandeling daar. Er is een heel mooie van zo'n kilometer of 11. We waren er een aantal jaren geleden ook al eens aan begonnen, maar hadden de benodigde tijd toch wel zwaar onderschat. Dachten :"11 kilometer doen we in NL 2 uurtjes over, hier in het bos misschien 3 a 3,5 uur..". Dat hebben we geweten. In het foldertje staat dat je rekening moet houden met 6 a 7 uur, en dat klopt vrij aardig. De eerste keer zijn we na 1/3 van het pad afgeweken en hebben het snelle pad genomen, omdat we ten eerste te laat gestart waren, en omdat er onder de bomen ook nog sneeuw en ijs lag (was in April).
De tweede keer waren we beter voorbereid, was het wat later in het jaar (mei). Echt een prachtige wandeling!! Ik realiseer me dat ik waarschijnlijk nog geen foto's daarvan op flickr.com heb gezet, maar dat ga ik nog wel doen..... Als je de kans hebt, doe die wandeling !!

Perthpete
 
Back
Top