Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Hoi Henriette,

Heel veel plezier op kraambezoek  :baby:  in Canada  :plane:

Neem je beschuit en muisjes mee voor je vriendin?  :)

Groetjes,
Susan
 
Maar ik ben heel erg bang voor beren (ja, ieder zo zijn fobieen), dus ik denk dat ik niet durf te wandelen!
Kanoen dan maar?????
 
Henriette,
kanoen kan natuurlijk ook.... Maar je kunt ook Pepper Spray kopen bij de ingang (liefst de dag ervoor, want ze zijn pas om 09.30 open of zo), en als je zorgt dat je regelmatig redelijk wat geluid maakt tijdens het wandelen dan schrik je eventuele beren sowieso af ... Voor een hele kleine indruk, belijk deze foto's en besluit daarna:
http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/72157594166608047/

Perthpete
 
Oh, dat is prachtig! Ik ga zeker! Nog iemand meekrijgen en anders huur ik een auto en ga ik alleen! Ik houd heel erg van wandelen maar die beren belemmeren echt mijn joy.
Heb jij ze gezien tijdens zo'n soort wandeling?
Ik wel, tijdens mijn allereerste wandeling nabij Whistler (in BC) en ik ben direct terug de auto in gesprongen. Waarschijnlijk voor eens en voor altijd bang gemaakt door al die waarschuwingsborden en pamfletten!

Doe mij maar krokodillen, enge spinnen, slangen en haaien!  :-D
 
Hallo Henriëtte,

En vergeet niet naar de Niagara falls te gaan, natuurlijk toeristisch, maar ik vond het wel bijzonder.
Veel plezier daar en succes met het grote wachten ( net als wij)

groeten,

Ellen en Wim
 
Henriette,

Zorg dat je een dag vooraf al daar bent, neem een lekker motelletje of zo daar in de buurt. Ga dan in de middag van die eerste dag al naar de ingang toe en laat je even goed informeren (neem een foldertje mee, koop eventueel een busje pepper spray etc). De naam van de wandeling die ik je zou aanraden weet ik niet meer precies, maar had dacht ik iets van Misty in de naam (could wrong), maar is in ieder geval 11 km en wordt geschat op 6 uur benodigde tijd. Toen wij die wandeling 2 jaar geleden deden hebben we in 5,5 uur precies 4 mensen gezien. Geen beren overigens, wel één pootafdruk waarvan we dachten dat het wel eens van een beer geweest zou kunnen zijn, maar dat kan net zo goed de verbeelding zijn. Overigens schijnen er in het hele park slechts zoiets als 1000 beren te zijn, en dat voor en gebied wat groter is dan heel NL... Kans om er een tegen te komen is dus sowieso niet zo groot.

Oh ja, wat ik ook nog erg mooi vind aan Canada is dat er ook Kolibries voorkomen. Ik heb er een op de foto die op de veranda bij het huis van mijn vader bij het drinkbakje zat/hing/vloog. Ook bij een restaurant in de buurt van het park (sorry, ik weet niet meer hoe dat heette) vlogen regelmatig kolibries rond.. Prachtige vogeltjes zijn dat. Alleen al daarvoor zou ik ooit nog eens (zelfs vanuit AU) wel een keertje naar Canada willen gaan, nu ik nog wat betere foto-apparatuur heb .. ;-)

Alvast veel plezier, en we lezen graag hoe je het gevonden hebt! Oh ja, wij zijn vanaf de zuid-oost het park ingegaan, en ook ten oosten van het park gelogeerd....

Perthpete
 
Algonquin is prachtig! Je kan van die belletjes aan je schoenveters doen, dan horen de beren je van verre al aan komen. ( :-D geen grapje hoor, mijn broer woont in Jasper, midden in de Rockies)

Ik heb zelf in Kitchener (80 km vanaf Toronto) gewoond, er is zoveel te zien. Inderdaad The Niagare Falls heb ik nu ook al een keer of 5 gezien maar het blijft leuk! Vooral de trip op de Maid in the Mist zal ik niet snel vergeten :) En achter de Falls klimmen is ook top!

Heel veel plezier, ik zou stiekum zo in je koffer mee willen!

Groetjes Lin
 
Hoi Henriëtte,

Die wandelroute heet Mizzy Lake Trail. Hebben Jeroen en ik ook gedaan. We zijn er heen gereden vanaf Boshkung Lake vlakbij Minden. Ik weet niet meer hoe lang we over de wandeling hebben gedaan maar zeker geen 6 uur.

Niagara Falls zijn we ook geweest. Persoonlijk vonden wij daar geen ene moer aan. Doe ons de watervallen in Noorwegen maar. Maar goed, dat is persoonlijk.

Heel veel plezier in Canada.

Groetjes,
Erna
 
Hoi Erna,

Ik denk dat dezelfde wandeling was 'Mizzy Lake Trail'. Maar in de folder staat aangegeven dat je rekening moet houden met 6 uur. En wij hebben er echt een hele dikke 5 uur over gedaan. Waarbij we hooguit 2 keer 10 minuten gepauzeerd hebben. Ok, wel een paar keer een paar minuten om fotos te nemen, maar verder toch wel aardig doorgelopen... ;-)

Maar iedereen heeft een eigen tempo natuurlijk ;-)
Perthpete
 
Nou even een laatste update!

Dinsdag ochtend vroeg uit Canada (Toronto) terug gekomen. Het was echt heerlijk! Natuurlijk superleuk om mijn vriendin weer te zien en om eindelijk te zien waar ze nu woont etc. In een superhuis in Aurora dus (zo'n 50 kilometer ten noorden van Toronto). Ook ben ik twee dagen richting Algonquin NP geweest en ik vond het echt prachtig!!!!!!! En was eigenlijk niet zo bang voor beren aangezien ze inderdaad zeeeeeeeeeeeeeer zelden gezien worden.  Dus ik was gerustgesteld. We zijn de dag ervoor via een mooie scenic route naar Huntsville en richting park gereden (met zijn tweetjes - met de gezamenlijke vriendin die mee was gekomen naar Canada). Zodra ik in de "outback" was , voelde ik me al helemaal in mijn element. We hebben in een schitterend resort/hotel overnacht aan Lake of Bays (Dwight). Volgende dag hebben we twee wandelingetjes gemaakt van zo'n 3 kilometer en we hebben gekanoed op Canoe Lake. Er was geen tijd voor de Mizzy Lake Trail en mijn vriendin had geen goede schoenen en absoluut geen wandelervaring, dus dat was niet zo'n goede keus geweest. Maar ik heb met volle teugen van alles genoten! Wat een prachtige omgeving. Op de terugweg nog bijna een moose gezien. Auto's stonden aan de kant en begonnen net weer te rijden. Alleen de thrill van het "bijna" zien was al leuk!

Verder ben ik nog een dag naar Niagara Falls geweest (wat een kitsche Disneyland toestand zeg). De falls wel mooi natuurlijk en zo ook de Maid of the Mist boot, maar de rest vond ik vreselijk!!!!!!!!!! Ook nog een dagje downtown Toronto. Het oude harbourfront was heel levendig geworden (itt 10 jaar geleden) en daar hebben we lekker in de zon gezeten. Ik vind het een leuke stad, deed me een beetje aan Melbourne denken.

Al met al een leuke trip met heeeeeeeeeeel goed weer en een fijn weerzien met mijn geemigreerde vriendin. Die vond het helemaal geweldig dat we met zijn drietjes zijn wezen dansen in de locale kroeg daar: wat een conservatieve kleding etc. Maar het was heel leuk. Net Australie, ha ha!

Vandaag heb ik een email gekregen van een dame van DIMA dat mijn medicals netjes bij mijn aanvraag zijn gevoegd. Toch lekker nieuws natuurlijk..........Wie weet zien ze hoe compleet en makkelijk mijn aanvraag er bij ligt en pakken ze 'm op...........(dream on)
Ik heb in ieder geval wel goede hoop dat het visum binnen is voor 10 september. Dat is de datum van mijn vlucht! Het voelt heel erg goed om dat ticket geboekt te hebben. Ik zat er toch een beetje tegen aan te hikken merkte ik.
Ik vind het ook steeds moeilijker worden om met het afscheid van de naaste familie om te gaan. Ik zie daar heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg tegenop en kan me soms heel triest voelen. Ik ben heel blij dat ze zelf zo steunend en vrolijk er bij zijn (wat een geweldige familie he). Want ook al voelen ze zich niet zo, ze geven er mij in ieder geval een veel betere tijd mee! Wel ben ik nog stees 100% overtuigd en heb ik er heel veel zin in hoor, maar dit is die hobbel waar je doorheen moet he!

Verder heb ik op 19 augustus mijn afscheidsfeestje gepland, bij mijn ouders in de tuin wordt het.....Dus daarvan moeten binnenkort ook de uitnodigingen de deur uit. Ook ben ik hier en daar wat cv's aan het opsturen. Ik ga vooralsnog eerst voor een wat casual baan (tje). Ik moet wel vrijwel direct aan het werk ivm de financien, maar het lijkt me verstandig om me niet meteen op DE carriere baan te storten aangezien zo'n verhuizing natuurlijk ook wel de nodige energie vergt. Ik wil mezelf eerst even wat tijd gunnen om te settelen, geschikte woonruimte te zoeken,  etc etc. Ik wil niet het risico lopen na een maand uitgeblust opgeveegd te moeten worden. Dus ben een beetje de mogelijkheden aan het onderzoeken voor reisleidster, travel agent, of wat dan ook (call center of adminstratief etc. kan natuurlijk ook). We zien wel. Komt vast wel goed.

Qua woonruimte: ik ga shared wonen (dus met een andere werkende dertiger in een huis/apartement). Althans, dat zou ik graag willen. Ik zie heel veel aan aanbod, maar moet toch echt wachten tot ik daar ben zodat ik goed kennis kan maken met de andere bewoner en kan aanvoelen hoe ik het zou vinden.
Dus...........ik ga eerst 2 weken of zo in een hostel. Of heeft iemand een beter idee???????????? Kun je voordelig voor 2 weken ergens iets huren bijvoorbeeld? Een hotel is mij helaas te duur.

En ik moet nog kiezen tussen OF een stadappartement in CBD met alle faciliteiten van dien (sauna, zwembad, fitness ruimte) OF verder naar buiten (tot zo''n 7 km cirkel CBD) in een leuk houten huis met een mooie verandah etc. Ik ga kiezen tussen die twee. Het Urban living (a la Sex in de City zeg maar) trekt natuurlijk ook wel, maar de rust iets verder naar buiten in een houten huis, vind ik ook super. Helaas is het soms in CBD nog te lawaaiig om ook maar op je balkonnetje te zitten!
Maar het allerbelangrijkste wordt de huisgenoot en het gevoel dat het echt mijn thuis is. Dat vind ik van doorslaggevend belang.

Nou, jullie zien, deze dame zit helemaal in de voorbereiding. En ik heb het gevoel dat ik goed op weg ben en alles onder controle heb.

Tot zover maar weer!
Henriette
 
he weer terug in het land!!!
Ben blij voor je dat je de knoop hebt doorgehakt, gaan is gewoon gaan en wachten kan daar ook wel.

Geniet nog van de laatste weken hier !!

Teuni
 
Hai Henriette, leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad in Canada en er moet wat over blijven om te zien, voor de volgende keer.

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en je ticket hebt geboekt, je zult er vast geen spijt van krijgen en je weet het het komt altijd weer op zijn pootjes terecht.

Nogmaals, geniet van de voorbeidingen en maak je niet ongerust wat betreft de tranen met het afscheid en je feestje, die horen erbij en heb je nodig om te verwerken.

Nou meid, succes en maak wat van die laatste weken, je hebt ze nog hard nodig.

Dikke knuffel van Mariette
 
Heya!
Leuk om even te lezen hoe je het gehad hebt in Beautiful Canada!
Nee Niagara als city is natuurlijk helemaal niets, maar de falls zijn leuk en het ritje op de maid of the mist vond ik ook erg leuk. Leuk dat je vriendin ook goed gesetteld is daar! Nou je weekje zit er weer op en nu druk aan de voorbereidingen voor 10 september!! Ik zal voor je duimen dat je visum binnen is voor die tijd!

Heel veel succes de komende maanden!!

Groetjes Lin
 
Leuke verhaal over je trip Henriette, mooi dat je zo genoten hebt.

Ja, vertrek nadert, dus heel natuurlijk dat je nu tegen op je afscheid ziet, maar je komt er doorheen, zo te lezen heb je steun van iedereen, dus dat moet enorm helpen.

Dus, ontspan, en geniet van de zomer hier, voordat je het weet is het september.

Groetjes,
Susan
 
Hoi Henriëtte,

Ik sluit me bij de rest aan  :-D :-D. Wat fijn voor je dat je zoveel
mensen hebt die je steunen.

Groetjes Miranda
 
Heb jij niet onderhand je laatste werkdag ???
Kan je hier in NL nog lekker genieten van de zomer.
nog steeds aan het wachten natuurlijk hahahah
komt wel goed koor!!

groetjes Teuni
 
Hoi allemaal (en Teuni!),

Nou, heb inderdaad afgelopen maandag mijn allerlaatste werkdag gehad. :up:
(ookal deed ik daarvoor ook al niet zoveel meer  :wink:)

Nu dus alvast acclimatiseren in dit hete weer.......pfuh, gister had ik er best last van, want ben niet helemaal lekker. En weet ook al hoe dat komt: heb gisteren in dat hete weer best een zware roeitraining gedaan!! Ha ha, wie doet dat nou! en nu ben ik niet helemaal lekker........eigen schuld, dikke bult! Gaat wel weer over...........Verder voel ik me prima!

Maandag moet ik nog naar kantoor om de auto in te leveren  :cry:. Dat zal wel even tegenvallen zo zonder auto.....
En dan halverwege augustus is er nog een afscheidje georganiseerd.

Ondertussen ben ik alweer bij de uitzendbureaus langs geweest voor een baantje tot 10 september van max 3 dagen per week. Tja, ik dacht: beetje opvang van verlies aan inkomen kan ik wel gebruiken aangezien ik natuurlijk ook niet veel heb gespaard voor mijn eerste weken daar! Maar of dat gaat lukken is maar de vraag, valt tegen tot nu toe. Allemaal 15 jarigen die voor 3 euro per uur natuurlijk ergens schoonmaken of zo. Ik geloof niet dat ik het de moeite waard vind om voor dat bedrag met hun te concurreren, ha ha. Nou , misschien komt er toch nog iets langs, wie weet. En eigenlijk is de hele maand vrij natuurlijk ook wel heeeeeeeeeeeeeel lekker.......

Het checken van de email elke dag is heel frustrerend en ik wordt er een beetje zenuwachtig van. Er gebeurt uberhaupt niets, ook niet bij mensen van British Expat forum. Ik zou zo graag MET visum naar Oz vertrekken ipv de NZ optie. Gaan doe ik natuurlijk sowieso, en dan maak ik er maar een leuke vakantie van, maar toch.......hopelijk komt ie nog op tijd.

Mijn auto is helemaal in orde, joepie! Mijn vrienden die hem nu nog hebben, hebben hem opnieuw mechanisch nagekeken en zijn nog steeds tevreden. Nu gingen ze nog even de achterkant helemaal schoon maken, 1 of meerdere stoelen er weer in achterin (niet te veel, want er moet nog verhuist worden natuurlijk!) en dan is ie weer helemaal klaar. Nog even ter herinnering:
26auto.JPG


Verder contacten aan het leggen ivm woonruimte en volgens mij gaat dat heel snel lukken als ik daar ben. Ik wil natuurlijk graag eerst het huis en de huisgenoten zien voordat ik mij voor langere tijd vastleg, dus het blijft bij contacten leggen en hopelijk dan bij een aantal plekken kunnen komen kijken.

Ik ben ook op jacht naar mijn oude baantje bij Palace Backpackers als travel agent voor een paar dagen per week voor de eerste periode. Mijn opvolgster is daar net inmiddels weer weggegaan, maar kan ik nog gebruiken als kruiwagentje. Ze wist mij te vertellen dat ze dringend mensen nodig hebben, dus mijn cv is die kant weer op! Hopelijk wordt dat wat, dan ben ik voor de eerste tijd even onder de pannen.

Nou, en hier alles opzeggen. Huur, gas/water/licht, telefoons, adsl etc etc. Zo´n heel lijstje afwerken he? Met de verkoop van de spullen vlot het niet zo, maar ach, eigenlijk is het ook niet echt wat meer, op de wasmachine , koelkast etc. na. Dat gaat vast nog wel lukken...........hopelijk de nieuwe huurder die volgende week misschien wel bekend is.
19 augustus is het afscheidsfeestje bij mijn ouders in de tuin......nou........en dan schiet het al weer aardig op!

Tot zover maar weer even: en blijf duimen dat ze bij DIMIA doorkomen met die visa!

Henriette
 
Hee Henriette! Het komt ook voor jou dichterbij hé! Die rotklusjes van verkopen, adres opzeggen, .... vertel me wat! Maar het is effe een zure appel en nadien kan je het vliegtuig op hé.
We duimen voor je visum!
Ik heb morgen mijn allerlaatste werkdag .... viel dat toch wat mee voor je?

Sara
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg66514#msg66514 date=1153987703]
Nu dus alvast acclimatiseren in dit hete weer.......pfuh, gister had ik er best last van, want ben niet helemaal lekker. En weet ook al hoe dat komt: heb gisteren in dat hete weer best een zware roeitraining gedaan!! Ha ha, wie doet dat nou! en nu ben ik niet helemaal lekker........eigen schuld, dikke bult! Gaat wel weer over...........Verder voel ik me prima!
[/quote]

Volgens mij was je gisteren al niet helemaal lekker; doe je toch niet, roeitraining in heet weer :-D :-D :-D.

Hé, heel veel succes met alles en ik hoop voor je dat je het visum hebt voor vertrek. Geniet lekker van de vrije tijd die je in NL nog hebt en dan, hup, naar Oz.

Erna
 
Back
Top