Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Hai Henriette,

Even niets meer van ons laten horen maar we zaten in Italie zonder Forum.
Afgelopen nacht terug gekomen.
Jammer dat je nog niets hebt gehoord over je visum, maar nog niet wanhopen,wat niet is kan nog steeds komen.
Dit is ff een korte reply, maar zijn nog zoveel topics om te lezen, ik kom er bijna niet door.

Groetjes, Mariette
 
He Mar,

Leuke vakantie gehad?

Pffffff, hier inderdaad een beetje afzien met die wachttijden en het NIET opschieten van DIMA. Jammer he? Voor 1 juli zag het er zo veelbelovend uit......en nu zit ik tegen extra kosten voor het vliegen naar NZ aan te hikken. Nou ja, niets aan te doen. Maar ik heb de hoop al wel een beetje opgegeven dat het nog gaat lukken hoor....! Maar ik zal je wijze woorden in gedachten houden: Het kán nog!

En anders valt er in die eerste paar weken in Australie genoeg te regelen, zoals woonruimte, baan(tje), auto ophalen, lekker settelen, vakantie vieren etc dan maar!

Ik heb allemaal spulletjes op marktplaats gezet en ik moet zeggen: het gaat geweldig!!!!!!!!!! Tis net een winkeltje en ik geniet er echt van. Heb allemaal hele kleine prijzen aan de spullen gehangen en er wordt grof overeengeboden en de telefoon stond roodgloeiend.

Al met al ben ik daar tevreden over...... Ik leef nu dus al zonder koel/vriezer en heb een camping koelkastje te leen. Dus elke dag boodschapjes doen, want er kan niet veel in. Mijn bed en een aantal andere dingen zijn ook al verkocht en die worden pas het laatste weekend van Augustus opgehaald, dus kan ik mooi in mijn eigen bedje blijven slapen nog even.

Zo gaan dus mijn dagen voorbij. Ik zit de godsganse dag achter de computer. Woningen kijken (vind ik ook erg leuk om het allemaal een beetje in de gaten te houden), banen sites en cv´s versturen, de laatste opzeglijstjes afwerken etc. Ik ga zo langzamerhand met inpakken beginnen. Heb al dozen geregeld waar bijvoorbeeld ook mijn schilderijen die ik heb (ingelijste eigen gemaakte foto´s) inkunnen.

Eigenlijk is het op het moment een beetje saai, maar volgens mij komt dat door die domper elke week van die DIMA wachttijden. Daar wordt ik niet erg gemotiveerd van.
Charlot is een middagje bij me geweest (hier van het forum) en dat gaan we nog een keertje overdoen, want we zijn nog niet toegekomen aan de mooiste foto´s (zoals van de Kimberley etc.).  Het was erg gezellig!

Ik denk niet dat een baantje voor 3 dgn in de week er nog inzit. Heb me ingeschreven bij 10 uitzendbureaus, maar tot nu toe geen succes en de beschikbare tijd wordt nu toch wel met rasse schreden minder. Ach, geeft niet zo.

De meeste mensen die ik heb uitgenodigd voor mijn afscheidsfeestje op 19 augustus komen (zo´n 35 man) en dat wordt vast een gezellige afscheids inloop bij mijn ouders in de tuin. Hopen op mooi weer.

Al met al gaat het goed en gestaag verder en af en toe is er ook ineens het besef: oh, het komt wel heel erg dichtbij!

groet,
Henriette
 
Nou joh, genoeg te doen! En eigenlijk een hele bijzondere tijd!

Ik hoop écht voor je dat de DIMA een beetje opschiet en je die reis naar NZ niet hoeft te maken...

Groetjes Lin

(Je krijgt nog een antwoordt op je pm hoor!)
 
Hoi Henriette!
Ik heb meteen naar je website doorgelinkt... Wauw! Wat een hoop verhalen heb jij geschreven. En het leest erg leuk!  :up:

In een van je eerste berichten krijg ik de indruk dat een baan vinden lastiger is dan ik dacht. Ik begreep van iemand anders dat "het werk voor het oprapen ligt". Maar da's dus niet zo?
En heb je misschien nog tips voor een nieuweling op dit gebied? (ik ben niet kieskeurig - wil wel 3 maanden seizoenswerk doen ivm 2e WHV.)   :roll:
Enne, moet je echt heel veel cv's mee te nemen en ook vertaalde diploma's???
Groetjes van Lenka
 
Hoi Lenka,

Als je niet kieskeurig bent, kun je binnen een week een baan hebben. Vooral als je met je cv bedrijven persoonlijk bij langs gaat. Werkt prima. Diploma's? Hebben ze mij niet naar gevraagd en mijn hubbie ook niet.

Succes

Erna
 
Hi Henriette,

Wat spannend allemaal he? En ook zo dichtbij, voor je het weet zit je in het vliegtuig!! Morgen al je afscheidsfeestje, zal niet echt makkelijk worden maar wel heel speciaal....

Wat een prachtige foto trouwens waar je met de auto opstaat! Ondanks dat het een raar gevoel moet zijn om weg te gaan, zal het wel geweldig zijn dat je weet dat je bijna bent waar wezen wilt!!!

Ik blijf je volgen hoor, dus blijf vooral schrijven, het is heel leuk om te lezen wat er allemaal gaande is!

Groetjes,
Lela
 
Hai Henriette,

Nog niets??? Vervelend als je nog niets heb gehoord!

Veel plezier, succes en ook sterkte morgen bij je afscheidsfeestje.
En niet wanhopen, hoor!
Hoe lang heb je daarna nog tot je vlucht.
Goh, ik zou willen dat we met je mee konden vast, maar ja, wij moeten nog even geduld hebben.

Groetjes, Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=4063.msg68344#msg68344 date=1155904283]
Hai Henriette,

Nog niets??? Vervelend als je nog niets heb gehoord![/quote]

Ik heb bericht gehad van het bureau uit Adelaide dat je voor 4 maanden niks kunt verwachten.
Het zal 6 maanden zijn tijd nodig hebben vanwege de drukte.
Eigenlijk wisten we dit al maar toch hopen we stiekem dat het binnen de 4 maanden ging zijn of nog liever binnen de 2 maanden maarja dat is niet realistisch....

Verkoop nooit de beer zijn huid als je de beer nog niet geschoten hebt..... :wink:

Cheers,

Jack :evil:
 
Hi Henriette,

balen zeg dat DIMA niet echt opschiet, maar laat je niet uit het veld slaan.

Ik denk dat iedereen die deze stap heeft gezet wel een voorbeeld heeft van iets dat tegenzat, dus het komt allemaal goed!

Oh ... en ik heb van de week nog even voor je gekeken: Palace Backpackers staat nog steeds op dezelfde plaats! ;)
 
Hoi Henriëtte,

Sterkte met het afscheidsfeestje. Geniet er zoveel mogelijk van.

Wel vervelend dat je je visum nog niet hebt maar het is nog geen september dus het kan nog.


Groetjes,
Erna
 
Hoi lieve people!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en het afscheidsfeestje was echt top! Het was ontzettend druk en het weer zat gelukkig mee en iedereen was geweldig! Ook mijn moeder die zich een slag in de rondte heeft gewerkt om mij zoveel mogelijk tijd te geven om met iedereen te kletsen (en dat is nog niet goed gelukt, zo druk was het). Pas later in bed kwam het besef van het vertrek en ik heb toch wat minder geslapen (en mams ook zei ze). Het heeft me goed gedaan dat iedereen er was.

Maar: waarom zit ik dan nu om 3.52 uur nederlandse tijd dit te typen?
OMDAT IK ME KL**** VOEL!

Ik heb namelijk net ASPC gebeld en voel me zo verschrikkelijk onbegrepen met mijn worries! Ik had netjes even opgeschreven waarom ik belde en wat ik wilde vragen......Kwam er de eerste paar keer niet door en toen kreeg ik toch een operator, een dame (ha ha, ook altijd lastig bij sollicitatie he?) Nadat ik de situatie uitlegde (van mijn vertrek op 10 september, en wat als ik tussen 1 en 8 september mijn visum toegewezen krijg en ik niet meer in Berlijn kan evidencen etc.) was het enige wat ze kon zeggen: het kan wel januari worden voordat je je visum hebt, want dat is een heel proces etc! En dat ze bezig zijn met begin maart aanvragen (ja al 6 weken!!!!!!!!!!!!!!) Dus waar ik me in vredesnaam druk om maakte en dat ik toch wel iets te snel van stapel liep etc etc. Nou hierom: OMDAT JULLIE AL ZES WEKEN MET BEGIN MAART BEZIGZIJN, EN OMDAT HET MIJ VEEL EXTRA GELD KOST (NAAST WAT JULLIE AL VAN ME HEBBEN) ETC. ETC.!!!! En omdat ik gewoon vragen heb over wat te doen in het geval dat het wel net zo loopt dat ik een email krijg zeg op 8 september, en dat mijn vliegtuig toch echt niet op mij wacht dan......Maar ik was al helemaal geblokkeerd en kwam er totaal niet doorheen. Wat ik ook vroeg of vertelde, ze bleef hetzelfde standaard verhaal herhalen.....Wat voelt dat erg om ergens totaal niet doorheen te komen met je vragen!

In een heel mensenleven natuurlijk niet iets om nou heel bezorgd over te zijn, maar voor mij is de spanning bijna niet meer te verdragen. En dan zo´n antwoord krijgen: alsof ik de procedure niet weet! Heb ook nog gezegd dat ik al een "soon" via de email had gehad van iemand die werkt bij region 2. Soon is toch niet januari???????????????????? En het gebeurt toch wel degelijk dat je zo ineens een email kunt krijgen? (ze deed namelijk voorkomen dat dat zo niet gaat, en bleef maar ratelen over dat een case officer documenten gaat vragen etc......wat natuurlijk hopelijk niet hoeft als alles compleet is.....)

Kortom, ik zit hier nu met een enorm rotgevoel om 4 uur ´s nachts. Ben er niets wijzer van geworden en heb eigenlijk alleen maar een enorme kater opgelopen van het telefoontje. Voel me erg onbegrepen en alleen er voor staan en heb geen enkel empatisch vermogen gevoeld. En zit nog met precies dezelfde vragen. Ze heeft niet eens gezegd: 1. zorg dat je een toeristenvisum hebt, 2. laat ons weten hoe & wat.......

Nou, mijn hoop op het visum is wel gereduceerd tot nul. Maar erger vind ik het gevoel van totale onbegrepenheid. Alsof het niks voor me is dat deze situatie er is. Nou het voelt: HUGE.

Ik heb het hele afscheidsfeest geen traan gelaten, maar nu zit ik te janken achter de pc! Ach, zal wel de spanning zijn........

Thanks for listening (tenminste nog iemand die in ieder geval luistert hi hi) Ga maar eens proberen toch wat te slapen.

Henriette
 
Hey Henriette, vanuit Sydney even een virtuele knuffel.

Een lach en een traan voor jou dit weekend.... Ja dat is emigreren voor je, met alle ups en downs die erbij komen.

Fijn te horen dat van een heerlijk feest hebt gehad. Jammer van het ASPC. Tot nu toe heb je je prima door het hele emigratie proces heen geslagen. Ik weet zeker dat het allemaal goed gaat komen. En over 5 jaar herinner je je het fijne feestje en ben je waarchijnlijk te telefoniste van het ASPC vergeten.

Misschien morgen nog eens bellen en dan krijg je misschien een ander aan de telefoon die wat meer werk voor je verricht? Mijn ervaring is dat als je drie keer belt dat je dan drie keer een ander antwoord krijgt. Misschien een poging waard.

Hoe je taai, laat je niet gek maken, en rust straks maar eerst eens lekker uit als je in Brissie bent.
 
Thanks CJ. Gaat alweer beter! Ik kan er gewoon niet goed tegen als iemand gewoon niet even wil luisteren naar wat je eigenlijk wilt vragen............en je dan als een debiel van die standaard antwoorden gaat geven alsof je echt een dummie bent. En vooral alsof het voor mij niet van belang is......

Goede tip, dat van nog een keer proberen......maar ik denk niet vandaag of morgen weer. Ik moet toch echt maar eens goed slapen....Maar....mijn bed wordt vandaag opgehaald (want verkocht!).

He super. Had echt een virtuele knuffel nodig en moet gewoon de big picture weer effe op mijn netvlies houden!
Ik ben me weer aan het opfokken in mijn hoofd met alle risico´s van dien. Je hebt dan ook gelijk van die rust once in Brisbane!

Hoop snel weer positief nieuws te hebben!

thanks, Henriette
 
Kop op Henriette.!!! ...maar wat een stelletje botterikken zeg! Ook een knuffel van mij....ennuh...jij begint in ieder geval al aan het tijdverschil te wennen  :-D :-D :-D
 
Lieve Henriette,

Kvoel met je mee!!! Dat t zo frustrerend moet zijn!!!! Je doet zo hard je best en die kukels aan de andere kant vd wereld zeggen gewoon maar wat! Hopelijk voel je je smel wat beter en krijg je snel meer antwoorden. Heeeeeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte met alles!
Liefs, Mariekske
 
Henriette,

No worries zou ik zeggen. Ja, er is misschien een kans dat je visum straks in Berlijn opgehaald zou moeten worden terwijl je net op weg hierheen bent. Maar het lijkt me dat de communicatie dan met ASPC wel wat makkelijker zal gaan. Dan leg je hen gewoon het feit uit dat je ondertussen hier bent op vakantie (?), en of je dan het visum alsnog hier of in Nieuw Zeeland kan gaan ophalen.

CJ´s tip van nog eens bellen en een collega aan de lijn krijgen is een hele sterke. Dat helpt heel vaak!

Als emigrant ga je nu eenmaal (meestal) van de ene up via een down naar de volgende up tot je uiteindelijk helemaal hier gesetteled bent. En dan kijk je er straks op terug met een gevoel dat jer er wel wat voor hebt moeten doen, maar dat je dan ook ´wat hebt´...

Anyway, het komt allemaal goed!

Perthpete
 
Hoi Henriette,

Wat lullig zeg maar ik ben het met CJ en Perthpete eens. Gewoon nog eens bellen en misschien krijg je dan iemand aan de lijn die wat welwillender is en met je meedenkt.

Niet te veel zorgen maken hoor, dat visum komt er wel (zegt Erna de worrier :-D)

Groetjes,
Erna
 
Mijn ervaring is ook dat je in de laatste weken erg gestresst raakt van al het regelen en ook van alle emoties van jezelf, familie, vrienden, en de onzekerheid van het emigreren. Af en toe moet dat er gewoon uit. En een telefoongesprek wat normaal gesproken gewoon super irritant is lijdt in deze situatie tot een super dip en depressiviteit. Maar effe lekker uithuilen en lekker effe klagen is goed!

Nog eventjes volhouden en dan straks in Brissie de tijd nemen om op adem te komen en te onthaasten! Beetje rust nemen is straks is wel belangrijk! (Rust nemen terwijl je nog in NL bent is bijna onmogelijk, je wordt gewoon geleeft.)

You go girl!  :up:
 
Hallo Henriette,

Wij begrijpen je situatie helemaal en hopen dat je je er doorheen weet te slaan. Veel stress, geregel en enige onzekerheid maar.........uiteindelijk zal het goed komen.

Wij, Ellen en Wim, vertrekken op 2 oktober, zo als het zich nu laat aanzien op een toeristenvisum. DIMA heeft onze aanvraag op 8 mei ontvangen (skilled independent). Nog geen caseofficer, dossier wel compleet.

A.s. vrijdag staat container voor de deur, huis één grote puinhoop. 1 september overdracht notaris. Dan nog een maand bij de vader van Ellen logeren. Veel afscheid feesten en laatste bezoekjes.

We hopen in november en december door Australië te reizen. Kunnen we misschien in Brisbane op een terrasje tevreden terugkijken !!!!

Groeten Ellen en Wim+ kids
 
Sluit me bij de voorgangers aan: niet bij de pakken gaan neerzitten omdat je toevallig zo'n enorme ambtenaar aan de lijn heb gehad???

Ja; timing kan beroerd zijn maar het is niet het einde van de wereld!
 
Back
Top