Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Sterkte Henriette

Nog eventjes doorbijten.......komt allemaal goed. :up:  En inderdaad een nachtje goed slapen doet wonderen en dan vol verse moed weer bellen.

Hou je taai! :flowers:
groetjes
Syl
 
Ook van hieruit sterkte Henriette!

Het doet me herinneren aan de weken dat ik naar Ieaust belde om te vragen of het resterende document al was aangekomen. En tot 3 maal toe kon niemand het vinden, alle stapels werden doorgespit terwijl de telefoontikken als de regen doorkletterden.
En toen kreeg ik als donderslag bij heldere hemel te horen dat alles was goedgekeurd! :up:

Ach ja, af en toe zijn het net mensen. Zo'n dame weet er waarschijnlijk allemaal niet zo veel vanaf, haar taak is om lastige immigranten af te poeieren :x

Succes en hou je taai!

Kom ik jou nog tegen? Ik vertrek zondag voor 3 weken in SA.

Bart
 
Hey Henriette,

Wat zal jij balen, dat kan ik begrijpen, maar ik ben het wel met de voorgangers eens,
Even diep ademhalen, een paar uurtjes laten bezinken (anders explodeer je, en dat is niet goed voor de hele situatie) en dan toch weer opnieuw bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt.
En misschien krijg je dan net als Bart ineens iets positiefs te horen.
Ik blijf het zeggen, niet wanhopen, tegenover iedere tegenslag staat wel weer iets positiefs.
Als na zoveel keer bellen het nog niet op zou schieten is het altijd nog mogelijk per fax, mail, oid situatie uit te leggen, misschien dat dat wel wil helpen.
Nou, wij blijven voor je duimen.

Mariette en Erwin
 
Jullie zijn allemaal schatten...Harstikke bedankt allemaal!  :up:

Ik voel me over de hele situatie al weer een stuk beter.
Heb het nog maar even per email geprobeerd, we zien wel tot 1 september.
Er zijn CO´s toegewezen aan niet MODL van maart!!! Dus je merkt: heb toch weer een sprankje hoop, maar ga ook niet bij de pakken neerzitten als het toch op een ETA wordt........dan ga ik lekker vakantievieren, desnoods van geleend geld  :p
Want ik denk dat dat er ook wel achter zit: dat ik dan niet direct kan werken (terwijl ik wellicht al een baantje heb) en allemaal geld uit ga geven wat ik (nog) niet heb. Maar ik voel nu ook wel dat ik eerst toe ben aan vakantie en rust! We zullen het allemaal wel zien!

Ik heb foto´s van het afscheidsfeestje op mijn blog gezet, voor de geinteresseerden: jetdownunder.spaces.live.com

Dikke kus allemaal!
(een weer lachende, maar beetje zieke) Henriette
 
hai Henriette,

ff een vraagje, toen jij je gegevens op de database hebt laten plaatsen, hoelang duurde het voor dat je een Case File Number toegewezen kreeg.
Wat is ook weer een CO en een ETA

Heb je nog gebeld erna? En hoe is het met je gegaan na je feestje, je zal wel iedere dag weer met een ander gevoel opstaan.

Groetjes, Mariette
 
Dat zo'n vrouwen maar naar Australie toe komen heerlijk. Lekker eigen wil en sterk karakter.. jeetje schrik wel dat het zo moeilijk is. Nu ga ik wel denken zeg moet snel beginnen heb dan wel een Australische partner dus weer ander visum verhaal.

Tot deel 2...

Groetjes
 
Hi Henriette,

Beetje late reactie van mij, maar meid wat balen!!! Aan de andere kant precies zoals gezegd... 3x bellen is 3x een ander verhaal. Weet je, je bent nu al zo ver gekomen, je hebt al zoveel moeite moeten doen... Het gaat goedkomen, gaat het niet linksom dan gaan we rechtsom!

Ach en je ziet het maar weer... je ontkomt er niet aan, aan die mensen die standaard iedereen als een debiel beschouwen, je kunt wel naar de andere kant van de wereld gaan en wie kom je tegen... ja juist :)

Lieverd, over een paar maanden zit je heerlijk te genieten en denk je hier met een glimlach aan terug (soort van  :up:)

Groetjes,
Lela
 
Hoi Henriette,

Ik sluit me helemaal bij Lela aan,
èn een dikke knuffel erbij.

Groetjes Miranda  :)
 
Ik heb er gisteren een emailtje aan gewijd, en wat denk je? Voor het beantwoorden van emails hebben ze door achterstand ook 3 tot 4 weken nodig!!!! Daar heb ik dus ook niks aan, dus ik moet wel nog een keer bellen, want binnen 3 weken ben ik al weg  :p

Wordt vervolgd dus, maar het kan me allemaal al een stuk minder boeien! Ze zoeken het maar uit.....ik kom er wel!

@Mariette: Ik heb mijn aanvraag 7 april (dat was een vrijdag) met TNT verstuurd. Het was maandagochtend 10 april in Adelaide. Ik heb 21 april bevestigingsemail gekregen dat mijn aanvraag was ontvangen op 10 april (het ging toen allemaal nog lekker vlot, vandaar dat ik zo hoopvol was!). Op dat moment krijg je ook een file nummer. Op 5 mei kreeg ik een email dat mijn details opgenomen waren in de skill matching database. Let wel: men loopt errug achter bij ASPC. Vanaf ongeveer 1 juli hebben mensen ook veeeeeeeeeel later pas hun bevestigingsemail gekregen van hun aanvraag, laat staan dat de gegevens opgenomen zijn in de database!! Ik weet, dat is NIET leuk! Het kan dus zijn jouw timelines daardoor iets langer duren. Wanneer is de aanvraag in Adelaide aangekomen? en ik begrijp dat je dus nog geen bevestiging daarvan hebt?

Henriette
 
Hoi Henriette

Ik volg jou verhaal op het mm. af, het reden, weet je nog, wij hadden hetzelfde data's.....Momenteel wag ik nog op een oproep voor keuring en Vog. Ook ik heb een beroep op het MODL.....Ik heb nu zelf al mijn VOG binnen en Maandag maak ik een afspraak voor een keuring.

Ik weet wat jij mee maakt en ook wij komt in ernstige tijd nood :-o :cry:Nu lees ik dat jij 5 Mei bericht gekregen had dat je opgenomen ben in de skill matching database??????? Ik heb nog niets gehoord of hoef dat niet persee?
Ik heb het gedeelte op form 47SK wel ingevuld. Nu slaat het paniek wel wat toe, wil nu beginnen met huis verkopen maar ik word een beetje gek van onzekerheid :lol:

Volgens het migration bureau moet ik bericht krijgen tussen 4-5 maanden, maar ik word hier niet vrolijk van.

Kan jij mij helpen :wink:

groetjes Gerard
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg68717#msg68717 date=1156324588]

@Mariette: Ik heb mijn aanvraag 7 april (dat was een vrijdag) met TNT verstuurd. Het was maandagochtend 10 april in Adelaide. Ik heb 21 april bevestigingsemail gekregen dat mijn aanvraag was ontvangen op 10 april (het ging toen allemaal nog lekker vlot, vandaar dat ik zo hoopvol was!). Op dat moment krijg je ook een file nummer. Op 5 mei kreeg ik een email dat mijn details opgenomen waren in de skill matching database. Let wel: men loopt errug achter bij ASPC. Vanaf ongeveer 1 juli hebben mensen ook veeeeeeeeeel later pas hun bevestigingsemail gekregen van hun aanvraag, laat staan dat de gegevens opgenomen zijn in de database!! Ik weet, dat is NIET leuk! Het kan dus zijn jouw timelines daardoor iets langer duren. Wanneer is de aanvraag in Adelaide aangekomen? en ik begrijp dat je dus nog geen bevestiging daarvan hebt?
Henriette
[/quote]

Nee, maar als ik maar vast een Case File Number heb, daar gaar het mij nu in eerste instantie om.
Dan kan ik die alvast doorspelen.

Nou Jet, het is goed dat je het een beetje loslaat, komen doe je er toch wel, hoe dan ook. maar we hebben nu toch zeker nog wel een forumavondje, weekend, etc Down Under.
Wel hou ons op de hoogte en ik ben wel heeeeel benieuwd hoe dat nu allemaal gaat lopen.

groetjes, Jet
 
Hoi Henriette,

Ik ben weer uptodate na mijn vakantie.  Jammer dat je nog geen visa hebt, maar zoals de anderen al gezegd hebben het komt wel!  Hou je taai en probeer te genieten van je laatste weekjes hier.

Groetjes,
Susan  :)
 
@ Gerard. Over die skill matching database: volgens mij gaat dat vrij willekeurig (ik bedoel het bevestigen van de opname daarin). Volgens mij hoef je je daar niet druk om te maken, maar zo langzamerhand weet ik het ook niet meer!
@Mariette: dat case file nummer is er vast alwel, want volgens mij wordt dat bij binnenkomst vrijwel direct toegekend. Misschien kun je bellen en ernaar vragen? (maar ik zeg niks meer over bellen  :p) Maar ik snap dat het voor jullie handig zou zijn, zodat je dat kunt doorspelen naar Tasmanie toch? Anders wacht iedereen maar voor niks............

henriette
 
Hoi Henriette,

Jeetje wat een verhaal tot nu toe. Wat een weg heb je al begaan zeg..... Pff...ik heb nog een hoop te leren. Ben blij dat ik deze site met al deze mensen (in ongeveer hetzelfde schuitje) heb gevonden. Boeiende en leerzame verhalen. Wel tijdslurpend merk ik! Ik zal je zeker volgen de komende spannenede tijd. GO FOR IT!!!

Groetjes Mireille
 
Lieve Henriette,

Sorry voor late reactie- was zelf ook even druk met afscheid van baan, dingen regelen voor nieuwe baan en allerlei puinhopen. Maar kop op hoor! Zeker nu ik je persoonlijk 'ken' en zie hoeveel wilskracht en positiviteit je hebt, kan ik alleen maar tegen je zeggen: laat je hierdoor niet op de kop zitten!! Wat jij wil bereiken GAAT je lukken. Ga inderdaad dan eerst maar lekker vakantie houden!

Vond het erg gezelig dat je laatst hier was, krijg er daardoor alleen maar meer zin in zelf weg te gaan, al heb ik voorlopig nog niet eens uitslag van Vetassess. Maar... uiteindleijk zal alles ooi goed komen! :)

Veel sterkte, probeer je niet tè gek te laten maken en vooral... geniet nog even van je familie en vrienden nu je hier nog bent. Het mooie is dat na een paar jaar, mooie herinneringen veel sterker blijven hangen. DIt word dan een 'goed verhaal van toen en toen'...

Sterkte!

liefs, Charlot
 
Klein vraagje aan Henriette:

Jij bent in totaal langer dan een jaar in Oz geweest.
Heb jij dan ook een Oz police clearance aangevraagd?

:|
 
Hi Henriette,

Ik zal dan ook even wat posten. Zoals je weet heb ik mijn visum vrij vroeg gekregen. Ik heb het met een niet MODL beroep weten te behalen in minder dan een half jaar tijd (Webdesigner). Ik denk dat vooral het frontloaden van je medical en police certificate erg helpt. Ze zien dan natuurlijk dat je alles al voor elkaar hebt en ze hoeven je niks meer te vragen. Dan ga je, zo vermoed ik, voor degenen die ze nog op moeten roepen (kost weer extra tijd). Je zegt dat je aanvraag 10 April is binnen gekomen. Nou, wie weet krijg je op 1 Oktober bericht.
En zoals de anderen ook hebben gezegt: Denk positief; ik weet het, het is moeilijk.
 
Ja, ik weet. Ik moet rustig blijven. Maar da´s zooooooooooooo moeilijk. Vandaag weer op BE gelezen dat iemand uit tweede helft maart zonder priority CO heeft gekregen. Dan denk ik: hoe kan dat nou???? Ik ben priority , begin april, medicals en VOG liggen er, alles is klaar en waarom kijken ze nu effe niet naar mijn pakketje?

Helemaal nu ik weet dat ik 13 september moet/kan gaan werken in mijn oude baantje als travel agent bij Palace Backpackers!!! Dat kan ik helemaal niet als ik mijn visum niet heb! Baal baal. Moet ik weer gaan regelen dat het misschien toch als vriendendienst kan zonder als employee in de boeken te komen en dan pas later uitbetaald te krijgen of zo........Ik hoop dat ze niet snel een ander nemen als ze horen dat ik mijn visum nog niet heb......

Ik blijf geloof ik toch maar bellen en dit soort dingen voorleggen. Misschien hebben ze bij DIMA toch nog een keer goede ideeen.......Sarah van laatst was heel aardig. Wie weet krijg ik haar weer  :up:

@AJ: het zijn allemaal periodes geweest die korter waren dan een jaar. Als ik het goed heb gelezen moet je police clearances hebben van alle landen waarin je langer dan een jaar (aaneengesloten, althans zo heb ik het geinterpreteerd) hebt verbleven. Op WHV was 363 dagen of zo en de rest was korter of toeristenvisa. Dan ben ik sowieso een vakantieganger en woon ik in Nederland maar vakantievier ik in Australie! Dus nee, geen pcc voor Australie. Alleen Nederlandse VOG.
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg69093#msg69093 date=1156606017]
@AJ: het zijn allemaal periodes geweest die korter waren dan een jaar. Als ik het goed heb gelezen moet je police clearances hebben van alle landen waarin je langer dan een jaar (aaneengesloten, althans zo heb ik het geinterpreteerd) hebt verbleven. Op WHV was 363 dagen of zo en de rest was korter of toeristenvisa. Dan ben ik sowieso een vakantieganger en woon ik in Nederland maar vakantievier ik in Australie! Dus nee, geen pcc voor Australie. Alleen Nederlandse VOG.
[/quote]

Het gaat om de gecumuleerde tijd dat je in Australië bent geweest, als resident of als tourist. Ik heb BE flink doorgespit over dit onderwerp en blijkbaar is het dus zoals ik het beschrijf. Ik ga dan puur af op wat er herhaaldelijk op BE wordt gemeld.

Als ik jou een bescheiden advies mag geven dan zou je eigenlijk zo snel mogelijk een AFP police clearance moeten aanvragen. Hier kan nogal wat tijd overheen gaan namelijk. Het enige wat je te verliezen hebt is je geld.

:up:
 
Dank AJ. Maar voorlopig doe ik effe helemaal niks....behalve mijn koffers pakken dan! Ik wacht nog even deze week af en probeer nog met DIMA te bellen (waar je overigens ook wegens drukte niet door komt, althans vandaag niet!)

Ook denk ik niet dat het cumulatief is (dus inclusief je vakanties). Dit zou betekenen dat je ook PCC moet hebben voor bijvoorbeeld Frankrijk als je daar tig keer op vakantie bent geweest! (want het geldt voor elk land waar je gewoond hebt meer dan een jaar). Vakantie is in mijn ogen echt geen wonen! Dat wordt lekker als fervente wereldreiziger!
Maar mocht het toch zo zijn, dan zal ook het verzoek om dat document hopelijk snel volgen. Die 2 of 3 weken waarin ik het nu dan nog niet aanvraag kan ik wel overleven.....

We zullen zien. Het blijft nog even spannend!

henriette
 
Back
Top