afterbang
XPdite Sponsor
En Hydrogen is echt niet efficiënt. Het cradle to grave process van een Hydrogen fuel cell auto is maar net iets beter dan benzine. Hydrogen is duur, en de infrastructure lastig. In de US verkopen de niet echt EV minded Japanners Toyota en Honda ieder 1 Hydrogen fuel cell model en er zijn minder dan 100 hydrogen tank stations in heel de US.
Het aanleggen van een EV laadpunt is zoveel makkelijker. Hydrogen fuel cells hebben een functie (in de mining of andere industrieën maar verder betwijfel ik of dat door gaat breken)
Toyota heeft de boot gemist en blijft volgens mij nu tegengas geven op EV omdat ze hun stranded assets nog moeten verkopen. Toyota is één van de grotere lobbyisten in AU tegen strengere uitstoot regelgeving waar VAG juist aan de regering vraagt voor strenger (ja VAG, die van het diesel schandaal)
Het aanleggen van een EV laadpunt is zoveel makkelijker. Hydrogen fuel cells hebben een functie (in de mining of andere industrieën maar verder betwijfel ik of dat door gaat breken)
Toyota heeft de boot gemist en blijft volgens mij nu tegengas geven op EV omdat ze hun stranded assets nog moeten verkopen. Toyota is één van de grotere lobbyisten in AU tegen strengere uitstoot regelgeving waar VAG juist aan de regering vraagt voor strenger (ja VAG, die van het diesel schandaal)