Het grote auto topic

Let er wel op dat als je een Landrover koopt dat je ook een vriend moet hebben met een car trailer. :)

Of een goede kopen
Of als dat mislukt hem als 2e auto hebben zodat je eerste auto hem kan slepen ;)

En hey, niks geen Takata airbag recall issues met de Defender :p
 
Airbag vertaalt in luchtzak. Is dat niet zo'n ding dat naast een brug staat om te kijken waar de wind vandaan komt?
;)
 
Airbag vertaalt in luchtzak. Is dat niet zo'n ding dat naast een brug staat om te kijken waar de wind vandaan komt?
;)

In de Defender wereld is er nog een airbag, sommige 130’s gebruiken ze als achtervering (after market) Maar in de cabine... nee daar geen airbags.
 
En je weet dat er een safety recall is van Subaru Outback (voor MY2005 > ) voor de fuel pump bedrading? Dus zal ook wel voor Legacy zijn? Welk jaar was de jouwe. Of was de jouwe een model nieuwer?

Nou, dat was de laatste keer Repco voor mij. Probleem? Repco had me de verkeerde pomp gegeven. Dat hadden ze de eerste keer al gedaan, dus dit was al de tweede pomp, maar deze paste en ze verzekerden met dat dit de goeie was. Toch zonde van $250 aan sleep en garage kosten + een halve dag vrij om het allemaal te regelen. Wordt tijd voor een oud-Hollands gesprek.
 
Nou, dat was de laatste keer Repco voor mij. Probleem? Repco had me de verkeerde pomp gegeven. Dat hadden ze de eerste keer al gedaan, dus dit was al de tweede pomp, maar deze paste en ze verzekerden met dat dit de goeie was. Toch zonde van $250 aan sleep en garage kosten + een halve dag vrij om het allemaal te regelen. Wordt tijd voor een oud-Hollands gesprek.

Denk je het goedkoop te regelen, wordt het toch nog duur :(
 
Fijn een autotopic. Jullie adviezen graag.
Ik rijd nu een oude Toyota Corolla. Gekocht van verhuurbedrijf; beetje uit gemakzucht en noodzaak bij aankomt in Australië een jaar geleden. Nog niet gewend aan de combinatie vocht en hitte hier in Cairns, vond ik mijn auto na een week vakantie terug met een laagje schimmel over het gehele interieur :eek: (bang voor spinnen en ander ongedierte - ook niet ondenkbeeldig - had ik alles goed afgesloten :cool:). En iets daarna na een ongelukkig lek in combinatie met de moesson :mad: zag ik me genoodzaakt zowat alle fluffy stuff onder het tapijt van het interieur te slopen om van mijn autozwembad en de rioollucht verlost te raken.
Ben nu aan het denken aan op termijn iets anders. Dan ofwel iets goed(koops) tweedehands modern of.....ik dacht aan een Land Rover Defender. Hoeft geen grote nieuwe bak te zijn. Liefst (ook omwille van budget) iets ouder en de compacte. Reden is (buiten dat ik wel val voor die nostalgische vorm): na het verplicht proberen te slopen van de Toyota verlang ik wel naar een auto die je (lijkt te) begrijp(en)t, waar het niet zo uitmaakt als je er iets aan vast of losschroeft. We hebben een perfecte eerste auto dus het moet allemaal niet zo nodig.
Maar zie ik zo’n auto nu te nostalgisch? Is het gewoon een type auto met juist veel werk (en dus kosten; en moet ik blij zijn met een Corolla die nauwelijks iets aan onderhoud kost). Waar moet ik aan denken als ik zoiets zie bij iemand? Etcetera....
Ik heb een zoekactie uitstaan op gumtree maar er komt uiterst zelden iets door trouwens

Een Defender en geen groot budget gaat niet samen.
Als je zelf niet kunt sleutelen zou ik een Land Rover links laten liggen..
 
There's no such thing as a cheap Defender ;)

Als je hem cheap koopt heb je veel onderhoud/herstelwerk te doen.
Als je een goede koopt is tie duur.

De enige 'tussenweg' is ja, 1 kopen die niet perfect is maar wel werkt en waar je goed van weet wat er loos mee is en het dan zelf oplost. Maar echt goedkoop, nee dat bestaat niet. Maar het is wel de coolste auto ooit gemaakt.

Past in in het rijtje Kever, Fiat 500, Transporter 1, Mini, zeg maar. Maar van dat rijtje is het de enige die continenten ontsloten heeft (onder meer in Australia, de Snowy river scheme en de 'bomb' roads in SA/WA.)
 
Een Defender en geen groot budget gaat niet samen.
Als je zelf niet kunt sleutelen zou ik een Land Rover links laten liggen..
Ha dat had ik ondertussen al door...
Het leesvoer van afterbang was leuk maar heeft me wel genezen :). Ben toch op zoek naar een auto die voor mij werkt ipv omgekeerd.
Alternatieven (met toch wel zelfde unieke karakter; maar minder/geen werk) zijn welkom.
 
Ha dat had ik ondertussen al door...
Het leesvoer van afterbang was leuk maar heeft me wel genezen :). Ben toch op zoek naar een auto die voor mij werkt ipv omgekeerd.
Alternatieven (met toch wel zelfde unieke karakter; maar minder/geen werk) zijn welkom.

Hahaha. Karakter.... Dat is juist het karakter ;)
Toyota FJ40/45 wellicht? Zeg maar de Japanse Jeep/Defender. Zijn er meer van en dus meer keus/kans? Toyota 70 series. De opvolger van de FJ. Stikt het van.

Normale sedan’s.... hmmm ben ik een beetje clueless. Anybody?
 
Altijd lastig die auto's, er is geen auto die foutloos is en er mankeert altijd wel wat aan, met mijn Mitsu zijn het vooral de DPF issues, en mijn vrouwtje haar Focus begint ook allerlei kuren te vertonen. We hebben deze auto heel goedkoop gekocht (bewust, want had lage km stand en volledige onderhoudshistorie, zo laag dat afschrijving bij verkoop (hopelijk) nihil is) Het is het 2004 model) en ze heeft er nu zo'n 15.000 km mee gereden in een maand of 9. Ze heeft 2x langs de weg gestaan, 1x met kapotte startmotor en 1x met een electronisch issue. Roest begint nu ook overal door te komen. (Wonen 150m van de zee dat helpt ook niet mee). De auto wil ook niet meer in 1, alleen met heel veel kracht.

We denken er over om deze auto in te ruilen voor een 2013 model focus hatchback automaat, maar nu lees ik overal dat deze automaat veel kuren heeft. De Focus is een heerlijke auto om te rijden, echt een heel goed onderstel dus we willen er graag weer 1 maar we twijfelen erg want we hebben geen zin in dure gearbox reparaties.

We zijn ook gecharmeerd van de RAV4 maar ik vind de prijzen voor occasions echt buitensporig, 9k voor een 2003 model!!!!
 
There's no such thing as a cheap Defender ;)

Als je hem cheap koopt heb je veel onderhoud/herstelwerk te doen.
Als je een goede koopt is tie duur.

De enige 'tussenweg' is ja, 1 kopen die niet perfect is maar wel werkt en waar je goed van weet wat er loos mee is en het dan zelf oplost. Maar echt goedkoop, nee dat bestaat niet. Maar het is wel de coolste auto ooit gemaakt.

Past in in het rijtje Kever, Fiat 500, Transporter 1, Mini, zeg maar. Maar van dat rijtje is het de enige die continenten ontsloten heeft (onder meer in Australia, de Snowy river scheme en de 'bomb' roads in SA/WA.)

Nah, de Range Rover. ;)
 
Ha dat had ik ondertussen al door...
Het leesvoer van afterbang was leuk maar heeft me wel genezen :). Ben toch op zoek naar een auto die voor mij werkt ipv omgekeerd.
Alternatieven (met toch wel zelfde unieke karakter; maar minder/geen werk) zijn welkom.

Land Rover rijdt wel fijn hoor, ik heb een Discovery 1 en een Range Rover P38, met luchtvering, heel comfortabel! ;) En erg goed off road ;)
 
Hahaha. Karakter.... Dat is juist het karakter ;)
Toyota FJ40/45 wellicht? Zeg maar de Japanse Jeep/Defender. Zijn er meer van en dus meer keus/kans? Toyota 70 series. De opvolger van de FJ. Stikt het van.

Normale sedan’s.... hmmm ben ik een beetje clueless. Anybody?

Hummer ;)
 
Hahaha. Karakter.... Dat is juist het karakter ;)
Toyota FJ40/45 wellicht? Zeg maar de Japanse Jeep/Defender. Zijn er meer van en dus meer keus/kans? Toyota 70 series. De opvolger van de FJ. Stikt het van.

Normale sedan’s.... hmmm ben ik een beetje clueless. Anybody?

Toyota's staan goed aangeschreven, laat ik het anders zeggen, zijn erg populair, maar die zijn niet zo goed als men graag wil laten denken, die hebben een niet zo sterke drive line.
 


OFX
Back
Top