HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Hehe, goedkoop is....

Of zoals ik bij outsourcing leerde "pay peanuts get monkeys" (ging er van uit dat die niet racistisch bedoeld was :eek:)

Mmmm weet niet hoor, mijn smelt-pogingen in nederland gingen vaak het beste met een grote reep goedkope chocolade van het kruidvat ofzo. De duurdere varianten wilden niet smelten. Ik dacht dat dat te maken had met dat je dan minder vieze vingers krijgt ofzo.
Au bain marie smelten en heel goed oppassen dat er geen water van de bain in je chocola komt. Een druppel en je hele bakje is verpest.

Denk dat Zwerver een Koetjesreep had ;) (gadverdamme!)

koetjesreep_633_240_s_c1.png

Zo eerste poging Rocky Roads maken: failed

Waarom? Te goedkope chocolade gebruikt (die wil niet smelten omdat het eigenlijk geen choco is...)
Hahahah.
Ik heb voor mijn rocky road gewoon de goedkoopste huismerk van AH en goedkoopste van Aldi gebruikt. Ging prima! Inderdaad, Au Bain Marie smelten.

Sow, vandaag toch wat mee gemaakt op werk!!
Brand.. :confused:

Wij hebben stalen horeca pannen welke niet in de vaatwasser mogen en ook niet met afwasmiddel afgewassen mogen worden.. Eens in de zoveel tijd moet je daar zelf weer een anti-aanbak laag in branden met aardappelschijfjes, zout en olie. Ik ging dat vanmiddag doen, maar er kwam erg veel rook vanaf dus ging ik snel boven de sleuteltjes van de ramen in de huiskamer halen om de rook weg te laten gaan. Stagiaire stond nog in de huiskamer bij de pannen. Ik liep langs mijn andere collega op weg naar boven en gaf aan dat het brandalarm zo mss af zou gaan ivm rook van het inbranden. Mee dat ik het zei ging inderdaad het alarm af. Ik naar boven voor sleuteltjes en mijn collega ging het alarm afzetten en de brandweer bellen om aan te geven dat er niets aan de hand was. Ik kom beneden en hoor de stagiaire roepen, dus ik snel naar de huiskamer. Zij zat ondertussen ook al met de brandweer aan de telefoon die ons zelf hadden gebeld (meldkamer). Stond er in allebei de pannen een gigantische vlam!! Echt giga! Dus ik schrik me kapot, andere collega komt ook de huiskamer in, beide met brandweer aan de telefoon die ons gelukkig er super doorheen gepraat hebben. Ik als een gek het blusdeken van de muur getrokken, over de pannen heen, geprobeerd het fornuis uit te zetten, met de vlammen die overal naartoe sloegen, stekkers eruit, afzuigkap uit.. Mensen buiten waren ook al de brandweer aan het bellen ivm de rookvorming, de sirene en het zwaailicht dat boven de deur ging draaien. Brandweer was er erg snel en heeft nog goed kunnen kijken of de brand niet in de afzuiging was geschoten e.d.
Er waren 2 cliënten thuis, hadden 4 weken geleden nog ontruimingsoefening gehad, maar die bleven gewoon rustig op hun kamer.. Gingen er vanuit dat wij ze wel kwamen halen als er echt iets aan de hand was.. Stelletje pannekoeken!!

Gelukkig niets beschadigd (op de pannen en het blusdeken na) en geen gewonden. Zelf alleen wat last van hoesten, maar denk dat ik ook wel extra bevattelijk ben voor die rook ivm mijn astma.

Phoeh, was echt even schrikken!!

Wikipedia:

De reep weegt slechts 15 gram en bevat minder dan 35% cacaobestanddelen, waardoor het product volgens de Nederlandse Warenwet geen chocoladereep mag worden genoemd.[1] De Koetjesreep wordt daarom cacaofantasie genoemd.

Sorry Cor :D
Okee... dus ... WEG ERMEE

Net 't vrouwtje eropuit gestuurd om alle ingrediënten van die hobbelweg te halen.
Maar 's kijken of wij het ook kunnen.

Sow, vandaag toch wat mee gemaakt op werk!!
Brand.. :confused:

Tjee zeg,... Jij maakt ook altijd wat mee...
Met jou erbij nooit een saaie dag.

rookhoest ff lekker wegspoelen met Malibu ofzo..
You'll be allright!

Back