HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Wat zijn de plannen? Hier weer eens een weekendje niks, helemaal niks na een periode van elk weekend vol gepland weer eens lekker tijd voor het gezin. Ook niet onbelangrijk.
 
Hier een regenachtig weekend, wet season is over (het is ook een maand helemaal droog geweest) maar nu weer even een weekend goed nat.

Beetje klooien aan de dirt bike en shoppen voor tuinmeubels. Allemaal leuk zo'n nieuw groot deck, maar het moet ook een beetje gevuld worden, we hadden het oppervlak een beetje onderschat ;)
 
Ook hier nat, voorspelling is dat we 7-10 dagen regen krijgen.... lekker rustig aan doen voordat manlief weer voor paar weken naar NL vertrekt voor werk. Vanavond naar de bioscoop (dat is alweer twee jaar geleden!) en morgenochtend paar vrienden op bezoek voor NLse appeltaart. We dachten, het is toch Hollands weer, so why not :)
 
Iemand nog plannen voor dit weekend?

Hier wordt Q weer weggebracht naar een BnB voor de laatste loodjes voor haar mondelinge examen (of de prep in ieder geval).
Ik ga eens even kijken wat ik kan doen met die kleine apen. Iemand hier in de Brissie regio die iets kan verzinnen? Zat zelf te denken om even te gaan kijken op 1 van de eilanden, maar om nou $200 neer te tellen om met de auto over te steken terwijl de kids 4WD rijden niet leuk vinden...
 
Van het weekend komt een maatje van me, die ik Aussie heb leren kennen, over uit Engeland. Inmiddels hebben we elkaar al zo'n 10 jaar niet fysiek gezien. Dus dat wordt foto's en herinneringen ophalen.
 
Yeah, nah.... :) Lekker rustig aan doen. Dikke werkweken achter de rug, nog even doorzetten en dan over twee weken naar NL en Aruba. Dus beetje relaxen en tuinieren dit weekend. Rondje hardlopen, flinke bushwalk met woef en dat is het denk ik wel. We zouden kamperen, maar de voorspellingen voor zaterdag waren hier niet best, dus maar vanaf gezien (watjes...)
 
Rainy Saturday, ook hier @Red dust.

Ik denk een mooi kans om even wat bezoekjes/vakanties te gaan plannen. We hebben vrienden uit Tassie over in August, mijn moeder in October, en dan vrienden uit NL in January. Dus even wat dingen bedenken en plannen, zeker January, dat is natuurlijk een drukke maand voor campsites en dergelijke maar ook October, nog net even walvisjes kijken vanuit Hervey Bay en bezoekje K'gari (Fraser Island)
 
Last edited:
Family-in-law weekend in het family beach house in St. Leonard's, bij Geelong op het Bellarine Peninsula aan Port Philip Bay. Triviant, mosselen, sparkling wine en long beach walks!
 
Rainy Saturday, ook hier @Red dust.

Ik denk een mooi kans om even wat bezoekjes/vakanties te gaan plannen. We hebben vrienden uit Tassie over in August, mijn moeder in October, en dan vrienden uit NL in January. Dus even wat dingen bedenken en plannen, zeker January, dat is natuurlijk een drukke maand voor campsites en dergelijke maar ook October, nog net even walvisjes kijken vanuit Hervey Bay en bezoekje K'gari (Fraser Island)

ben ik ook mee bezig, familie komt over in october dus heel wat bnb's en tripjes te plannen.
 
ben ik ook mee bezig, familie komt over in october dus heel wat bnb's en tripjes te plannen.
Walvisjes zijn geboekt voor Oct. (of in ieder geval de boot, de walvissen, dat is altijd de vraag maar ze zijn er altijd wel, in meer of mindere mate in Hervey Bay ;) )
K'gari even campsites bekeken en welke al druk zijn in January.

Familie over, gezellig @Tim911 Zijn ze al eerder geweest?
 
Walvisjes zijn geboekt voor Oct. (of in ieder geval de boot, de walvissen, dat is altijd de vraag maar ze zijn er altijd wel, in meer of mindere mate in Hervey Bay ;) )
K'gari even campsites bekeken en welke al druk zijn in January.

Familie over, gezellig @Tim911 Zijn ze al eerder geweest?

Fraser staat nog steeds (bijna) bovenaan mijn bucket list na de Cape. Heb Fraser al een keer bezocht maar nooit gekampeerd etc. Wat ik persoonlijk wel altijd een nadeel vind ( ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren) maar veel campsites in NP's zijn altijd volgeboekt, en als je dan opduikt dat er bijna niemand is. Ik denk dat veel mensen ze ver van te voren alvast maar boeken omdat ze zo goedkoop zijn en dan besluiten om niet te gaan.

Wij gaan dit jaar naar Maggie Island, niet kamperen maar in een BnB.

Ja ze zijn eerder geweest, maar toen zaten we nog in ons appartement, dus toch nieuw voor ze.
 
. Wat ik persoonlijk wel altijd een nadeel vind ( ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren) maar veel campsites in NP's zijn altijd volgeboekt, en als je dan opduikt dat er bijna niemand is. Ik denk dat veel mensen ze ver van te voren alvast maar boeken omdat ze zo goedkoop zijn en dan besluiten om niet te gaan.
Ik ervaar dat niet zo eigenlijk maar dat ben ik, anecdotal evidence van 1 persoon. En als je buiten School Holidays gaat dan is het helemaal geen issue. Maar dat is wellicht lastig voor jullie?

Leuk dat ze nu een echt huis kunnen zien 👍
 
Ik ervaar dat niet zo eigenlijk maar dat ben ik, anecdotal evidence van 1 persoon. En als je buiten School Holidays gaat dan is het helemaal geen issue. Maar dat is wellicht lastig voor jullie?

Leuk dat ze nu een echt huis kunnen zien 👍

Ja we zitten inderdaad altijd met die school holidays, daarbuiten zal het ongetwijfeld beter en minder druk zijn.

Het is fijn dat we ze in een echt huis kunnen verwelkomen, alleen jammer dat het zwembad pas in december opgeleverd wordt.
 
Ja we zitten inderdaad altijd met die school holidays, daarbuiten zal het ongetwijfeld beter en minder druk zijn.

Het is fijn dat we ze in een echt huis kunnen verwelkomen, alleen jammer dat het zwembad pas in december opgeleverd wordt.
Kijk anders eens naar Hipcamps. Dat zijn campsites op private properties en ze zitten regelmatig vlakbij national parks, dus kun je het NP wel bezoeken maar slaap je er niet. Volop Hipcamps in VIC and NSW, dus vermoedelijk ook wel in QLD.
 
Kijk anders eens naar Hipcamps. Dat zijn campsites op private properties en ze zitten regelmatig vlakbij national parks, dus kun je het NP wel bezoeken maar slaap je er niet. Volop Hipcamps in VIC and NSW, dus vermoedelijk ook wel in QLD.

Dank je wel voor de tip. We gebruiken zelf WikiCamps dat is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als Hipcamps. Je kunt overal op filteren, wel of geen honden mee, betaald of gratis etc.

@Red dust bezoeken jullie NP's met jullie hond?
 
Dank je wel voor de tip. We gebruiken zelf WikiCamps dat is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als Hipcamps. Je kunt overal op filteren, wel of geen honden mee, betaald of gratis etc.

@Red dust bezoeken jullie NP's met jullie hond?
Wikicamps is een database met allerlei campsites. Hipcamp is meer een AirBnB site voor kamperen volgens mij?
 


OFX
Back
Top