Huis verkopen : Heeft iemand het al voor elkaar ?

We zijn net begonnen met het aanvraagtraject van de visum.
Maar ik zie nu er al tegen op om het huis te kunnen verkopen ook al is het een starters flat.

We zijn nu ook al langzaam alles in huis neutraal aan het maken.
Badkamer opnieuw betegeld (wit), slaapkamer gaan we doen (wit en 1 muur een kleurtjes) enz.
Maar ik zit me ook al af te vragen wanneer we het te koop zullen zetten.
Pas als we ons visum hebben of eerder pfffff??

Iemand nog verdere handige tips?
 
[quote author=rya link=topic=9968.msg138238#msg138238 date=1241854963]
Kijk Gwen, wat ik dus al zei: in googelen: als je huis maar niet verkocht wordt, en dan? Dan kom je dus op deze site. Ook het onderwerp huis verkopen: Heeft iemand het al voor elkaar? suggereert wat ik zoek: tips en hoe ga je er mee om!
Mede lotgenoten die er wel over durven te praten. Met de huidige markt hoop ik niet dat 3 jaar veel zal voorkomen, maar het is een heel groot probleem, ongetwijfeld voor meerderen. Wat ik nu 'langzaam' begrijp, niet voor deze site. Any way: bedankt voor alle reacties en voor allemaal: toi, toi, toi.
[/quote]

Dat had ik even gemist Rya. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Van mij mag je best op dit forum zijn  :up: Ik snapte het gewoon niet, vandaar.
Ik hoop van harte dat je huis ondanks alles snel verkocht wordt!
Het is inderdaad heel belangrijk dat je je huis zo 'opknapt' dat het voor een zo'n groot mogelijk publiek aantrekkelijk is. Dat weten we nu onderhand wel na al die huis-verkoop-tv-programma's.. Zo heb je toch nog wel eens iets aan tv  :grin:
 
nou 2 kijkers, eentje was orienterend
de tweede had zo wel een bod willen doen maar moeten eerst zelf hun huis verkopen, ja joh dat schiet lekker op,
 
[quote author=Gwen link=topic=9968.msg138255#msg138255 date=1241881758]
Het is inderdaad heel belangrijk dat je je huis zo 'opknapt' dat het voor een zo'n groot mogelijk publiek aantrekkelijk is. Dat weten we nu onderhand wel na al die huis-verkoop-tv-programma's.. Zo heb je toch nog wel eens iets aan tv  :grin:
[/quote]

Misschien een idee om aan zo'n programma proberen mee te doen?? Vooral als je al zo lang bezig bent.
 
[quote author=alieNL link=topic=9968.msg138269#msg138269 date=1241900035]
[quote author=Gwen link=topic=9968.msg138255#msg138255 date=1241881758]
Het is inderdaad heel belangrijk dat je je huis zo 'opknapt' dat het voor een zo'n groot mogelijk publiek aantrekkelijk is. Dat weten we nu onderhand wel na al die huis-verkoop-tv-programma's.. Zo heb je toch nog wel eens iets aan tv  :grin:
[/quote]

Misschien een idee om aan zo'n programma proberen mee te doen?? Vooral als je al zo lang bezig bent.
[/quote]
Zeker weten goed idee! Je weet maar nooit. Alle paden proberen toch
 
huis-verkoop-programma's... ik weet het niet hoor.
TV = allemaal nep, lijkt me dat zo'n programma ook gewoon nep is.
Ze halen wat 'kopers' , en dan zeggen de 'kopers' "jahoor, ik koop dat wel"
en dan na het programma dan zeggen ze "nah, toch maar niet"
 
[quote author=Scamp link=topic=9968.msg138275#msg138275 date=1241944406]
huis-verkoop-programma's... ik weet het niet hoor.
TV = allemaal nep, lijkt me dat zo'n programma ook gewoon nep is.
Ze halen wat 'kopers' , en dan zeggen de 'kopers' "jahoor, ik koop dat wel"
en dan na het programma dan zeggen ze "nah, toch maar niet"
[/quote]
Nu we het daar toch over hebben, ik moet mijn ouders eens even vragen.
Het huis van hun buurtjes heeft als het goed is ge-"starred" in zo'n programma.
Op 29 April zou het uitgezonden worden.

Bart
 
[quote author=Marijs link=topic=9968.msg138241#msg138241 date=1241859020]
Hier gaat het nog steeds door met de bezichtigingen. Wel een serieus bod gekregen afgelopen
week, dus hopelijk is voor ons het eind in zicht. Voel mij opgelaten om het te schrijven,
omdat meerdere van jullie al langer met hun huis 'in hun maag' zitten.
[/quote]

We zitten hier met z'n allen om te genieten van de successen van anderen en maar ook om elkaar uit te put te trekken als het even niet gaat. Wanneer er weer een visum word afgegeven krijg je van alle kanten felicitaties, zeker ook van de mensen die daar nog ver vanaf zitten. Dus als je een serieus bod op je huis hebt gekregen, moet je dat ook gewoon met ons kunnen delen. Nu gaan we verder duimen, dat jullie eruit komen met de onderhandelingen en een handtekening krijgen!
 
Ik ben er ook erg blij mee...maar je snapt dat ik dat iedereen zo gun!
a.s. week weten we meer.
Maar erg lief van je Sacha!

En Biebje, ik zou je aanraden om alvast je appartement te koop te zetten. Beter
dat je een paar maanden elders onderdak moet zoeken, dan dat je weg wilt,
maar nog niet kan doordat je huis nog niet is verkocht.
Als het een courant huis is, kan het aan de andere kant snel gaan, maar dat kun
jij als beste zelf inschatten?

groetjes,
Marja
 
spannend Marja, zou toch heerlijk zijn, straal maar een beetje succes en voorspoed door hier op t forum, is juist goed positieve energie.

voor diegene die twijfelen om hun huis al te koop te zetten, ook al denk je of zeggen ze dat het zo weg is, dat is bij mij al een jaar, dus zo snel mogelijk beginnen, ik zal je besparen hoe rot het voelt als het maar niet lukt zoals bij ons, en wij gaan over 8 weken al weg, we zijn dan een jaar in de verkoop en het is toch echt een heel leuk huis.

liever iets tijdelijk huren dan en dat huis uit je nek.
 
[quote author=Biebje_rdam link=topic=9968.msg138252#msg138252 date=1241880221]
We zijn net begonnen met het aanvraagtraject van de visum.
Maar ik zie nu er al tegen op om het huis te kunnen verkopen ook al is het een starters flat.

We zijn nu ook al langzaam alles in huis neutraal aan het maken.
Badkamer opnieuw betegeld (wit), slaapkamer gaan we doen (wit en 1 muur een kleurtjes) enz.
Maar ik zit me ook al af te vragen wanneer we het te koop zullen zetten.
Pas als we ons visum hebben of eerder pfffff??

Iemand nog verdere handige tips?
[/quote]

Ik zou er niet te lang mee wachten, weg is weg.
Zo erg is het niet om een tijdje (of twee tijdjes) te huren (ervaringsdeskundige!)
Het scheelt toch veel stress als je dat niet meer op het laatst hoeft te doen. (hè Sas)
Gewoon bord erop!

Succes! :wink:
 
We hebben inmiddels al 2 idioten gehad die een bod hebben gedaan , en daarna met hangende pootjes "sorry maar we hebben eigenlijk helemaal geen geld" ... zucht doe dan ook geen bod. Ga EERST naar die hypotheekadviseur en kijk es wat je kunt lenen ipv iedereen zijn tijd te verspillen...
 
Als je de kans hebt en je verwacht in een wat moeilijker te verkopen huis te zitten, gewoon doen.

En tegenwoordig heb je zoveel van die lui die gaan kijken en dan eigenlijk de wijk niks vinden, of eerst hun eigen huis willen verkopen en dan een ander willen komen maar alvast links en rechts bezichtigingen gaan doen.

En lui die 3 keer gaan kijken en dan nog een aankoopmakelaar langs laten komen (is dus al 4 keer, of we niks beters te doen hebben), bij de buren vragen over de buurt gaan stellen en vervolgens na een maand met een bod komen.

Maar uiteindelijk zijn we er aan uit gekomen en de koopakte moet nog opgesteld worden. Als de bedenktijd voorbij is en voorbehoud financiering                                    [size=15pt]Hebben we het huis verkocht[/size]. :dance:

Passeer datum 1 augustus en we vliegen 29 juli. :grin:

Cheers,

Axel
 
o jeetje, die data had lekker andersom moeten zijn  :bangingdoor: :lol:

nou wij verwachten ook nog wel gekke dingen hoor wat dat aangaat, :thinking:

zo blij te lezen dat jullie ook dat soort kijkers hebben, gadverdamme, orienterend, geen geld, moet teveel kleuren veranderen geen zin in. :blahblah:

kunnen  makelaars nou niet eerst vragen of ze al een hypotheek check hebben gedaan, nu heb ik weer kijkers, die wel willen, maar zelf ook  hun flat  moeten verkopen. :wall:

joh. :shock:
 
[quote author=carlijnaxel link=topic=9968.msg138425#msg138425 date=1242241618]
Passeer datum 1 augustus en we vliegen 29 juli. :grin:
[/quote]

Je kunt je makelaar machtigen om het te laten passeren voor jou , dat weet je he ?
Of gewoon met die mensen eventjes contract een weekje eerder... of je vlucht verzetten :p
 
Gewoon via de makelaar, geen probleem. Wij vlogen op 5 April (2006) de overdracht van het huis was op 1 mei ... Ok, een beetje spannend in de zin dat er op het laatst niet ineens kinken in de kabels komen of zo maar verder alles prima via de makelaar geregeld. Documentjes zoals laatste overzichten van de notaris e.d. prima via emails (ingescand e.d.) verstuurd naar ons.....
 
We hebben de datum bewust zo gedaan. We verwachten dat de koper gaar zeuren over kleine onzinnige dingen bij of na het passeren.En we kunnen zo tot het allerlaatste moment in het huis blijven.

We maken geen winst op het huis en maken ook geen winst. Het belangrijkste is dat we sefinitief weg kunnen. Het is zo zuur van het geld als we alleen gaan valideren en nog een keer op en neer moeten alleen voor de verkoop van het huis.
 
Fijn Axel, dat het zo is geregeld! Gefeliciteerd!

En Scamp, ik snap dat inderdaad ook niet. Waarom kijken naar een huis
wat je eigenlijk niet kunt veroorloven. Wellicht dat veel kopers incalculeren
dat er een fors bedrag van de vraagprijs afgaat? Ik zou het niet weten...

De onderhandelingen zijn bij ons gunstig verlopen. Vanmiddag om vijf uur
komen we met de a.s. kopers bijeen om elkaar te ontmoeten en het voorlopig
koopcontract te ondertekenen. Dan is er inderdaad de drie dagen bedenktijd,
en daarna de vier weken voor het rondkrijgen van de financiering.
'Onze' kopers hebben eerst hun eigen huis verkocht, voor ze op zoek gingen
naar een nieuw huis, wat ik een heel verantwoorde stap vind. Voor ons voelt
dit ook goed aan.

tot later, en iedereen nog steeds heel veel succes bij het verkopen van de huizen.

groet,
Marja
 
@ Axel: alvast een beetje gefeliciteerd! :up:

@ Marja: Jij ook gefeliciteerd!!! Wat fijn voor jullie! :applaus: :applaus: :applaus:

Enne....de andere verkopers nog héééél veel succes.
 
Back
Top