Voor diegenen wiens huis inmiddels is verkocht: gefeliciteerd! De anderen, wees geduldig en inderdaad: een opgeruimd huis verkoopt beter.
Wij hebben deze maand een huis gekocht, dat stond "al" 7 maanden te koop zonder enige bezichtiging. Wij hebben eerst een hypotheekcheck gedaan voordat we gingen bezichtigen. We hebben er 2 op een dag gedaan met dezelfde makelaar. Beide huizen zagen er keurig netjes uit, de bergingen waren zelfs netjes.... Ik ben blij dat ik in een huurhuis zit want als ik het verkoopklaar moest maken...., zou ik een opslag moeten huren!
Je moet als koper ook realistisch zijn. De kans dat een huis dat casco wel aan je wensen voldoet dat ook qua inrichting doet is natuurlijk minimaal. En dat hoeft ook niet, daar moet je doorheen prikken. Ik vind het niet getuigen van enige realiteitszin dat mensen afknappen omdat het interieur ze niet aanstaat. Dan zou je ze toch! Net als dingen afkraken in de hoop dat de prijs zakt!
We zijn in totaal 2 keer geweest. De tweede keer met aankoopmakelaar. Daarna 2x een bod gedaan, de laatste is geaccepteerd. Er is totaal 17.500 euro van de vraagprijs afgegaan. Voor ons wel fijn, voor hun, dat weet ik niet. Maar zij hadden al een ander huis gekocht dus moesten er vanaf en ze hadden dit huis al 20 jaar dus ze zullen een riante overwaarde hebben dus dan heb ik niet echt medelijden.
Al kun je een ander nooit in de portemonne kijken.
Ik hoop van harte dat ieder hier die zijn huis wil verkopen daar in slaagt en voor een goede prijs.
De hypotheekrente is gunstig dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Heel veel sucses!!!