Iemand ervaring met SPH?

Alle SPH'rs verzamelen!!! :D
Nouw, het blijft een heel denkwerk en ook wel een gok om te nemen.
Als ik goed begrijp ligt het soms nogal persoonlijk wat er gevraagd wordt vanuit AASW betreft schoolgidsen; de een moet een officieel kopie overleggen en de ander mag zelf een overzicht neerzetten (die natuurlijk zeer positief uitvalt)
Heb zelf al gekeken naar 190, en dan om eerder te kiezen voor residential worker, aangezien dit is wat ik de afgelopen 5 jaren met mij SPH heb gedaan.... echter natuurlijk minder kans op visum, werk etc....
weet niet of 5 jaar kinder/jeugdpsychiatrie, met aanvullend certificaten voor sociale-vaardigheidstrainer, werken met systeem, ouderparticipatie etc voldoende is om voor SW door te mogen gaan?
 
Ja, inderdaad een assessment als Welfare Worker laten doen, vandaag de renewal gekregen :). Ik heb destijds wel gekeken naar SW maar dat leek me haast onmogelijk om voor elkaar te krijgen, ook gezien het werk dat ik doe. Ik heb ook mijn vakken zelf vertaald maar er moesten officiële stempels op, ook van de Hogeschool, die gelukkig niet moeilijk deden. Verder moest alles officieel vertaald worden, ook alle bewijzen omtrent mijn werk. Ik weet het niet precies meer maar er is een dik papier papier naar een beëdigd vertaalster gegaan;). En de Notaris, die komt ook nog....
Ik heb ook deeltijd gedaan, prop. voltijd. Was geen probleem. Het gaat om het aantal uren en volgens mij kom je wel uit, tenzij er iets veranderd is.
Het is idd frustrerend dat er zo'n groot onderscheid is tussen Welfare en Social Work. De opleidingen ontlopen elkaar niet veel, als je dat kunt aantonen in combinatie met je werk, zou ik zeker SW proberen.
Ben benieuwd! Succes;)
 
@Graagweg; kan je dan geen assessment doen als welfare worker? Residential work kan je altijd nog gaan doen, denk dat een assessment als Welfare Worker gunstiger is, denk je niet?;)
 
Jeetje, wat een werk! Maar ik heb nu alle documenten voor het indienen van de assessment bij elkaar verzameld. Het enige wat ik nog ga doen is met de vertalingen van de studiegids langs de hogeschool om ze met hun door te nemen en een stempel erop te laten zetten, zodat ze daar in Oz misschien makkelijker mee akkoord gaan op die manier...
Hoop het dus allemaal deze week op de post te kunnen doen.

@Graagweg: Nog even over jouw werk van de afgelopen vijf jaar. Ik zou nog even kijken naar wat de AASW precies zegt wat ze willen dat een Social Worker kan en doet. Op die manier kun je dat naast jouw functie/werkzaamheden leggen. Het beroep van social worker is nu eenmaal uitgebreid en volgens mij is er geen enkele functie in het werkveld die álles bekleedt... Dit is allemaal op hun website te vinden. Succes ermee.
 
Jeetje, wat een werk! Maar ik heb nu alle documenten voor het indienen van de assessment bij elkaar verzameld. Het enige wat ik nog ga doen is met de vertalingen van de studiegids langs de hogeschool om ze met hun door te nemen en een stempel erop te laten zetten, zodat ze daar in Oz misschien makkelijker mee akkoord gaan op die manier...
Hoop het dus allemaal deze week op de post te kunnen doen.

@Graagweg: Nog even over jouw werk van de afgelopen vijf jaar. Ik zou nog even kijken naar wat de AASW precies zegt wat ze willen dat een Social Worker kan en doet. Op die manier kun je dat naast jouw functie/werkzaamheden leggen. Het beroep van social worker is nu eenmaal uitgebreid en volgens mij is er geen enkele functie in het werkveld die álles bekleedt... Dit is allemaal op hun website te vinden. Succes ermee.



Hey Sjar! Bedankt, ik ga eens verder puzzelen! Inmiddels heb ik vanuit de Avans de officiele studiegidsen digitaal aangeleverd gekregen. Nu begrijp ik dat jij ze zelf in elkaar hebt geknutseld en hen laten stempelen? Dat zal wellicht positiever uitvallen dan wat ik nu officieel heb aangezien de onderwerpen van de vakken alleen al veel meer nadruk lijken te leggen op WW ipv SW.....
Ik ga maar eerst alsnog proberen eea over de SW boeg te gooien, indien echt onmogelijk, dan vervalt daarmee de mogelijkheid tot de independent en doe ik een gooi naar de 190 op basis van WW! RW is toch wat moeilijk vindbaar en beperkt je veelal tot gehandicaptenzorg....
Ging jij ook voor de 190? Al een bepaalde staat de voorkeur?
 
Nee, ik heb de studiegids niet zelf in elkaar geknutseld, maar ze uitgeprint vanaf de website van de hogeschool. Ze doen tegenwoordig alleen nog maar digitale studiegidsen en van mijn studietijd bestaan er geen gidsen meer, maar de vakken zijn nog wel steeds hetzelfde, en dus de beschrijving ook. Ik heb dus ieder individueel vak uitgeprint en hier een vertaling van gemaakt. Ik moet nog langs het bedrijfsbureau van de hogeschool om de stempels te halen, maar ik verwacht wel medewerking van hun aangezien ik telefonisch al had besproken of dit mogelijk was.

Ik ga vooralsnog, als de assessment van SW positief uitpakt, voor de 189 independent. Mocht ik toch voor een state sponsorship moeten gaan, dan gaat mijn voorkeur ieder geval uit naar Queensland (Brisbane). Daar staat SW ook nog op de lijst, maar per 1 juli komt er geloof ik weer een nieuwe lijst, dus maar hopen dat het er dan nog opstaat. NSW staat op de 2e plek.
We zullen zien. Ik zal ieder geval dit onderwerp bijhouden, als ik de boel straks verstuurd heb en als ik een antwoord heb gekregen.
 
Nee, ik heb de studiegids niet zelf in elkaar geknutseld, maar ze uitgeprint vanaf de website van de hogeschool. Ze doen tegenwoordig alleen nog maar digitale studiegidsen en van mijn studietijd bestaan er geen gidsen meer, maar de vakken zijn nog wel steeds hetzelfde, en dus de beschrijving ook. Ik heb dus ieder individueel vak uitgeprint en hier een vertaling van gemaakt. Ik moet nog langs het bedrijfsbureau van de hogeschool om de stempels te halen, maar ik verwacht wel medewerking van hun aangezien ik telefonisch al had besproken of dit mogelijk was.

Ik ga vooralsnog, als de assessment van SW positief uitpakt, voor de 189 independent. Mocht ik toch voor een state sponsorship moeten gaan, dan gaat mijn voorkeur ieder geval uit naar Queensland (Brisbane). Daar staat SW ook nog op de lijst, maar per 1 juli komt er geloof ik weer een nieuwe lijst, dus maar hopen dat het er dan nog opstaat. NSW staat op de 2e plek.
We zullen zien. Ik zal ieder geval dit onderwerp bijhouden, als ik de boel straks verstuurd heb en als ik een antwoord heb gekregen.

ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe jij SW gaat aantonen, jij was ook SPH toch of MWD?
 
ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe jij SW gaat aantonen, jij was ook SPH toch of MWD?


Nee klopt, SPH.
Ik ben 7 jaar werkzaam als maatschappelijk werker. Mijn functieomschrijving komt erg overeen met wat de AASW in SW ziet.
Mijn studie / vakomschrijving komt ook heel overeen met die van de AASW en heb ik van Rob Breumelhof begrepen dat hij meerdere klanten heeft gehad die met SPH door de assessment zijn gekomen. Mijn diploma zegt ook letterlijk bachelor of Social Work en het Nuffic heeft ook beschreven dat zij achten dat het diploma overeenkomt met het australische diploma van social worker.
Het geeft natuurlijk geen garantie, maar omdat je met SW zoveel meer kan en wegens al het bovenstaande, wil ik de gok wagen om voor SW te gaan.
 
Dat je diploma en het nuffic het over bachelor of SW hebben, zegt niet zoveel. Dat weten ze bij de AASW ook wel (denk ik). Vandaar dat ze specifiek naar MWD vragen. Maar hopelijk compenseert je werkervaring! Rob heeft er vast meer ervaring mee, dus alles bij elkaar sprokkelen en duimen :)
 
als ik het zo lees, dan compenseert je werkervaring denk ik wel het stukje SPH! Ben benieuwd hoe het je vergaat in de aanvraag!
Ben ook benieuwd of en hoe jij eea hebt gemeld op je werk al? Ik twijfel erg om het in dit prille, onzekere stadium al te melden of pas als iets als een werkgeversverklaring nodig is.... In mijn organisatie lijken er momenteel flink met de botte bijl door personeel gehaald te worden, en lijkt elk onzekerheidje of iemand nog lang blijft, aangenomen te worden om je onder de loep te nemen.....
 
Ik heb, gelukkig, een goede relatie met mijn leidinggevende. Ik heb het dus wel kunnen vertellen waar ik mee bezig ben. Daarbij gezegd dat het natuurlijk nog redelijk onzeker is wat, en vooral wanneer, er iets gaat gebeuren.
Maar ik kreeg vooral steun en positieve reacties van mijn leidinggevende.
Ik denk, als je het idee hebt dat je directe leidinggevende jouw plannen "tegen" je kan gebruiken, kun je voor een werkgeversverklaring ook bij hrm/p&o terecht. Je hoeft dan ook niet te vermelden wat de reden is waarom je die verklaring nodig hebt. Het is dan wel een vrij standaard verklaring, je directe leidinggevende kan waarschijnlijk iets persoonlijker ingaan op je werk en situatie d.m.v. het schrijven van een brief.
 
En je kan een statutory declaration gebruiken. Al is dat wellicht minder stk/geaccepteerd, omdat je met je werk moet compenseren.
 
Soooooo helloooooo......

eindelijk even tijd om me op het forum te begeven. Waar zijn we dan zo druk mee geweest? Met het vertalen van alle studievakken van de SPH! Whaaaaaaaa!!!!! SPH? Stevig PuntHoofd zal je bedoelen!
Ik maak ze helemaal gek op de hogeschool met mijn mails en telefoontjes. Ben een van de eerste lichting afgestudeerde SPH-ers, in 1998 afgestudeerd, in deeltijd, verkorte route vanwege MBO vooropleiding. Ik denk dat ik destijds samen met mijn studiemaat van blijdschap de studiegids opgegeten heb, want ik kon die niet meer vinden, en mijn studiemaat (nog steeds goede vriend!) ook niet! En de hogeschool? "Tsja mevrouw, dat is wel erg lang geleden, toen was er nog geen digitaal archief." "En de opleiding is ook helemaal veranderd, ook het studiepuntensysteem... en we hebben het heel erg druk nu."
Gelukkig had ik de readers nog, en al mijn geschreven werkstukken. Daaruit heb ik dan doel en inhoud van elk vak gedestilleerd. Pfffff.... monsterklus. Daarna vertalen, viel toch tegen, maar gaandeweg ook een goede voorbereiding voor de IELTS.
Tiswat.
Effe kleine pauze voor we ons op IELTS-oefenen storten. Heb wel peur voor die statistiek-achtige toestanden die ik in de voorbeelden zag, en de vragen die er dan over gesteld worden. Niet zo mijn ding. Is dat te oefenen? Vraag mij maar liever iets over appeltaart bakken.
 
Hey! wat een gedoe he? Heb zelf makkelijk de studiegidsen van SPH digitaal kunnen krijgen (mocht je nog inspiratie nodig hebben; let me know!) maar zit nu met dilemma; zelf vertalen en dan laten onderteken op echtheid door hogeschool (..... is dat wel officieel genoeg?) of gedeeltes die ertoe doen officieel laten vertalen....
En die IELTS: ga jij voor academic, en al aangemeld? Heb op andere draadjes begrepen dat er wat oefensites zijn;
http://www.ielts.org/test_takers_information/test_sample.aspx
http://www.roadtoielts.com/testdrive/
http://www.goodluckielts.com/
en daarnaast op youtube ook eea te vinden.

genoeg te doen dus nog, en dan nog niet eens gehad over al het werk tot aan de beroepserkennig....
 
Alles van de studiegids mag je zelf vertalen, hoeft niet officieel.
Wij worden qgeloodst door Rob en Marijke van m2a, die geven precies aan wat je wanneer moet aanleveren, en kunnen ook bijsturen indien nodig. Geruststellende gedachte, heel overzichtelijk allemaal.
Het blijft evengoed veel werk, maar zij zien het bos als wij te dicht op bomen staren. Of so etwas.
Ielts wordt academic, geen keuze in. Moet voor alles een 7 halen. Niet te onderschatten denk ik zo.
 
Heb heel lang zitten getwijfeld; zelf doen of agency... Heb het idee dat ik 'de stappen' wel grotendeels door heb, maar twijfel blijft ;) Iig maar eerst de IELTS doen en dan assessment inleveren en wachten.... zal ook voor de academic moeten gaan, (net ingeschreven....) om toch de optie te nemen tot AASW. Voorbereiden op IELTS; oefenen, oefenen, en veel Engelse programmas kijken en mijn mailcontacten met Ozzies weer oppakken voor de schrijfvaardigheid ;)
 
En trouwens, de AASW geeft zelf op hun site ook een hele duidelijke (75 pagina's!) omschrijving van wat zij vinden dat een social worker moet/kan/doet.
Genoeg leesvoer dus :)

hmmm... nu kan ik dit op aasw.asn.au niets anders vinden dan de beknopte qualificaties...? Wat zie ik over het hoofd, zoekende naar leesvoer ... o_O
 
Was benieuwd....heb je enkel per jaar de vakken vertaald, of ook de beschrijving van social work/sph?....
Had geen studiegids, was ramp. Uit readers doel en inhoud van elk vak gedestilleerd, van elk jaar. Monsterklus. Per vak ongeveer vijf tot acht zinnen, die dan de lading moeten dekken. Daarna zelf vertaald. Of het goed is zal pas blijken na de beoordeling door AASW.
Hey, wij hebben de IELTS op 17 aug., jammer, anders konden we wat afspreken.
 
....dow... lees nu pas met aandacht de aasw lijst van wat je moet opsturen, en daarin staat toch heel duidelijk dat je idd de studiegids zelf mag vertalen.... :oops:
Dus mij wacht die monsterklus nog.... naast wat oefenen voor de IELTS ;) Ben benieuwd als jij hem hebt gedaan wat je ervaring was! Heb nu via marktplaats goedkoop een oefenboekje gevonden, waarbij het allemaal bedrieglijk simpel oogt....
 
Back
Top