Iemand ervaring met SPH?

Hey Sjar,

Leuk om te lezen, ik ben een half jaar geleden door het zelfde gegaan. Als ik dit toen had gelezen had ik je kunnen vertellen dat SPH diploma geen probleem is. Er staat immers Social Work degree op je diploma :) Hoe ver ben je nu in je aanvraag? En welk visa vraag je aan? Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor je een reactio op je EOI krijgt. Heb onlangs begrepen dat dat tot 2 jaar kan duren! Ik kom 5 punten tekort (doordat mijn werkervaring net onder de 3 jaar zat) en probeer nu door een Band 8 op alle 4 de IELTS onderdelen, een extra 10 punten te behalen. Mijn WHV loopt in december af, dus begin nu aardig te stressen! Hoop in Oktober na mijn IELTS test mijn EOI te kunnen lodgen.
Anyway, succes met alles!
 
Ik kom 5 punten tekort (doordat mijn werkervaring net onder de 3 jaar zat) en probeer nu door een Band 8 op alle 4 de IELTS onderdelen, een extra 10 punten te behalen.
Laat even weten hoe dat gegaan is. Ik heb ook een 8 op alle onderdelen nodig om genoeg punten te hebben..
 
Hey Sjar,

Leuk om te lezen, ik ben een half jaar geleden door het zelfde gegaan. Als ik dit toen had gelezen had ik je kunnen vertellen dat SPH diploma geen probleem is. Er staat immers Social Work degree op je diploma :) Hoe ver ben je nu in je aanvraag? En welk visa vraag je aan? Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor je een reactio op je EOI krijgt. Heb onlangs begrepen dat dat tot 2 jaar kan duren! Ik kom 5 punten tekort (doordat mijn werkervaring net onder de 3 jaar zat) en probeer nu door een Band 8 op alle 4 de IELTS onderdelen, een extra 10 punten te behalen. Mijn WHV loopt in december af, dus begin nu aardig te stressen! Hoop in Oktober na mijn IELTS test mijn EOI te kunnen lodgen.
Anyway, succes met alles!

Dank je! Ik ben nu bezig met de visum aanvraag. Ik had op 3 september een EOI ingediend en na de tweede ronde in september een uitnodiging gekregen, dus twee weken. Heb jij vernomen dat het twee jaar kan duren voordat je een uitnodiging krijgt of dat de verwerking van de visumaanvraag zo lang duurt? Ik hoop ieder geval dat de visumaanvraag sneller gaat dan dat :)
Ik ben uitgenodigd om een 189 aan te vragen en volgens mij ligt de wachttijd daar het langst... desalniettemin hoop ik dat dit ook zo voorspoedig verloopt als de rest tot nu toe (kwa wachttijd dan ;-)

Succes met de IELTS! Het is mogelijk 4 x een 8, heb meerdere mensen op het forum voorbij zien komen waarbij dit gelukt is.
 
Oh super dat t met je EOI zo snel gegaan is! En t government mag er inderdaad 2 jaar over doen om te reageren op je EOI. Dus ben heel benieuwd! Ik woon zelf in Darwin, dus hoop dat t tekort aan social workers hier groot is :)
Visa aanvraag zelf is bij een 189 gemiddeld een jaar. Bij 190 een half jaar, ivm sponsorship van staat. Kan altijd sneller gaan natuurlijk (hopelijk!)
Zaterdag 12 Oktober mn IELTS, fingers crossed!
 
Back
Top