Iemand ervaring met SPH?

Er wordt door de AASW gevraagd om een "course outline/curriculum", " in addition to the academic transcript'. Maarre... da's toch beiden hetzelfde, een vrije vertaling van de studiegids met uiteenzetting van de vakken? Of is transcript het engelstalige deel van mijn diploma met uitleg over studie-inhoud internationaal bezien...? :confused:
 
enne, lees ik nu goed bij kopje 5 "skilled employment assessement", dat je nog eens $150 extra vooruit mag betalen als blijkt dat je voor de skilled visa gaat....? kassssaaa.....
 
Er wordt door de AASW gevraagd om een "course outline/curriculum", " in addition to the academic transcript'. Maarre... da's toch beiden hetzelfde, een vrije vertaling van de studiegids met uiteenzetting van de vakken? Of is transcript het engelstalige deel van mijn diploma met uitleg over studie-inhoud internationaal bezien...? :confused:

In mijn beleving is een course outline een beschrijving van een vak. Een transcript is een lijst van vakken die behoren tot de opleiding en welke een student moet afronden wil hij een diploma krijgen. Ik heb een lijst opgestuurd met alle vakken die ik gevolgd heb op de hogeschool om het diploma te krijgen, met daarbij het cijfer wat ik voor ieder vak heb gehaald. Daarnaast heb ik van ieder vak op die lijst een aparte beschrijving meegestuurd aan de hand van de studiegids en elke beschrijving individueel vertaald.
Ze hebben hier verder geen vragen over gesteld. Toen ik de assessment op had gestuurd, kreeg ik twee weken daarna een melding dat het was ontvangen, maar dat er iets onduidelijk was over bewijs wat ik had meegestuurd van mijn vorige opleiding. Dit kon ik heel simpel met een extra documentje inscannen en opsturen en werd geaccepteerd. Ze scannen dus eerst je hele aanmelding op "volledigheid" neem ik aan, dus ik neem ook aan dat hetgeen ik hierboven schrijf geaccepteerd is, anders hadden ze daar meteen al iets over gezegd.

Wat een werk he?? Succes met het verzamelen en vertalen van alles. Mocht je nog hulp nodig hebben.... :)
 
enne, lees ik nu goed bij kopje 5 "skilled employment assessement", dat je nog eens $150 extra vooruit mag betalen als blijkt dat je voor de skilled visa gaat....? kassssaaa.....

Ik heb hierover een Australische vriend even laten bellen naar de AASW, ik vond het namelijk ook heel onduidelijk. En via de mail kreeg ik niet echt meer duidelijkheid. Ze vertelde hem dat dit in mijn geval niet nodig was. Waar het wel precies voor dient, kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
voor welk visum ga jij dan een gooi doen? Independent of nominated? wellicht dat daar een verschil kan liggen.
Mocht ik er hier niet uitkomen, dan maar een mail aan wagen naar de AASW...
 
In mijn beleving is een course outline een beschrijving van een vak. Een transcript is een lijst van vakken die behoren tot de opleiding en welke een student moet afronden wil hij een diploma krijgen. Ik heb een lijst opgestuurd met alle vakken die ik gevolgd heb op de hogeschool om het diploma te krijgen, met daarbij het cijfer wat ik voor ieder vak heb gehaald. Daarnaast heb ik van ieder vak op die lijst een aparte beschrijving meegestuurd aan de hand van de studiegids en elke beschrijving individueel vertaald.
Ze hebben hier verder geen vragen over gesteld. Toen ik de assessment op had gestuurd, kreeg ik twee weken daarna een melding dat het was ontvangen, maar dat er iets onduidelijk was over bewijs wat ik had meegestuurd van mijn vorige opleiding. Dit kon ik heel simpel met een extra documentje inscannen en opsturen en werd geaccepteerd. Ze scannen dus eerst je hele aanmelding op "volledigheid" neem ik aan, dus ik neem ook aan dat hetgeen ik hierboven schrijf geaccepteerd is, anders hadden ze daar meteen al iets over gezegd.

Wat een werk he?? Succes met het verzamelen en vertalen van alles. Mocht je nog hulp nodig hebben.... :)
Een klus is het inderdaad! Nu is het vertschil me ook meer duidelijk, en vergeet ik hopelijk niets meer. De goortste klus is vooral het beschrijven van elk vak, omdat de officiele studiegids dit niet besloeg. Heb daarom maar inleidingen van boeken vertaald en wat speurwerk gedaan in mijn portfolio over behaalde leerdoelen per segment. Naar mate je langer bezig bent, lijkt de inspiratie tot nieuwe formuleringen wel heel ver te zoeken....
Wat ik me nog wel afvraag nu ik zo bezig ben de lijst van AASW na te pluizen..... het lijkt wel alsof je meer dan je studiegids zelf mag vertalen, want wat te denken van je CV, werkgeversverklaring, opsomming van vervolg-cursussen, werkervaring.....Dit zou betekenen dat de kosten voor vertalingen niet echt oplopen(heb nl ook al mijn engelstalige diploma en ook nog wat ze noemen het transcript in Engels gekregen bij afstuderen) Of moet dit echt eerst allemaal in NL's daarna dan in officieel vertalen...?
 
De zaken die jij in de post hierboven noemt, hebben wij ook eigenhandig vertaald, sterker nog, mijn leidinggevende was maar wat blij dat ik een uitgebreid voorzetje had gegeven, zullen we maar zeggen...:cool::cool:......
 
Transscript is je vakkenlijst MET cijfers.

Vergeet ook niet bij het Nuffic aan te vragen dat de NL overheid vind dat jouw opleiding gelijk staat aan die van Australie. Dat papiertje aanvragen kost ook 4 weken. Ik geloof dat je een spoedaanvraag kan doen.

Alle documenten die je al in het Engels hebt, prima. Alleen gecertificeerd kopietje. Hoef je dus niet van NL naar EN meer te vertalen.

Werkgeversverklaring hebben wij zelf uitgetypt in het engels en de werkgever op hun briefpapier laten printen en ondertekemen.

Cv ook zelf vertaald. Is geen officieel uitgereikt document.

Die 150 dollar voor een skilled visim is volgens mij alleen als je je werkervaring wilt gebruiken om extra punten te krijgen voor je skilled visim. Is het niet?

(alles onder voorbehoud van mijn geheugen :p)
 
voor welk visum ga jij dan een gooi doen? Independent of nominated? wellicht dat daar een verschil kan liggen.
Mocht ik er hier niet uitkomen, dan maar een mail aan wagen naar de AASW...

Waarschijnlijk voor de nominated. Maar volgens mij maakt het voor die extra assessment niet uit. Ik geloof ook dat wat FOL zegt klopt, het heeft iets met extra punten te maken.
 
(alles onder voorbehoud van mijn geheugen :p)

:up: Als je dit allemaal even zo uit het blote bolleke opsomt; petje af!! Ik geloof zomaar dat het ook nog eens accuraat is! Mmm, dat van die Nuffic had ik al ergens gelezen maar de vage conclusie getrokken dat die niet nodig zou zijn omdat bij mijn diploma een engels supplement zat....Enfin, ik zet mijn speurdersbril weer op!
Thanks voor alle snelle antwoorden!!!
 
Nuffic zeker wel doen, is a.h.w.Een soort keurmerk, hofleverancier-status.
mailtje met aanvraag Nuffic is binnen, dus printen en opsturen maar :) Laat die status hofleverancier maar komen, doe me graag groter voor dan ik ben hehe...!:cool:
 
Joepie, duhuhuhu.... Poepie!!!!!
Maandag emo-mail naar Avans gedaan, vanochtend nog maar eens gebeld. Dreigde kastje-muur all over te worden, dus duidelijk gemaakt dat ik alleen maar wat inkt nodig had.... Stempelen graag!!!! Ik denk dat ze mij of heel zielig vinden of hartstikke beu zijn, want van twee medewerkers afzonderlijk vandaag mail gehad dat alles gestempeld is en op de post zit!!!! Slam, bam, thank you ma'm!
 
Haha, doorzeuren zijn ze niet gewend, s liever toegeven ;) alles zolang je de stempels maar hebt
 
Gister een mail gekregen van de AASW.... ze wilden graag nog wat extra informatie over de inhoud van mijn vakken en dan met name op het gebied van 'political science' en 'law'. En ze wilden graag weten of mijn vorige studie voltijd of deeltijd was. Ik heb net een heel verhaal teruggestuurd met nog diepere inhoud van de vakken die ik heb gevolgd op dat gebied.

Ik zit nu net over de helft van de "verwachte" wachttijd en ik vind het zenuwslopend! Toen ik mijn mail opende en die naam zag staan kreeg ik al een kleine hartverzakking... Ik had namelijk nog niets verwacht tot september! Het was dan ook wel geen mail met een resultaat of uitkomst... Geen idee natuurlijk wat de uitkomst wordt, maar ik kan er ieder geval lekker mee bezig zijn om verschillende scenario's te bedenken... Ze zijn er ieder geval mee bezig, dat is duidelijk! En ik ook.... :)
 
Oef, da's ff schrikken, maar een goed teken dat het niet al helemaal aan de kant geveegd is!!! Nog even verder met duimen!!!
 
YYYYYEEEESSSSSSSSSS!!!!!! Vanmorgen een mailtje van de AASW: mijn assessment is POSITIEF!!!

Ik ben ZO VERSCHRIKKELIJK opgelucht!! Ik vond het zenuwslopend dat wachten. Maar dan nu toch gelukkig een goed resultaat. En eerder dan verwacht ook, uiteindelijk heb ik officieel (nadat ik wat extra informatie over mijn vorige opleiding had nagestuurd) 6 weken gewacht, terwijl op de site 8-10 weken staat.... Ze zullen het misschien rustig hebben. ;-)

Nu kan ik de EOI afronden en kan de volgende wachtperiode starten.... :) :)
 
Back
Top