Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Geweldig!

Gefeliciteerd voor dit succes en alvast veel succes met de volgende stap :up:

Mariette
 
Thanks guys!

Met de verlenging van m'n 457 gaat het iets minder soepel... zaterdag (ja: over 3 dagen) expired m'n 3-jarig 457 visum. Nu had mijn werkgever/sponsor (een recruitment agency in Sydney) altijd gezegd dat verlenging geen probleem was maar de afgelopen maanden zijn er 2 zaken veranderd:
1. per 1 oktober kunnen recruitment agencies niet zomaar mensen sponsoren; ze dienen aan de voorwaarden van een zgn. labour agreement te voldoen...  :| Uiteraard voldoet mijn agency daar nog niet aan (maar zijn er wel mee bezig)
2. management van m'n recruitment agencies heeft besloten om niet zelf de visum zaken af te handelen maar dat uit handen te geven aan een migration agent...

En die laatste zijn wel zo slack!!! Ze hebben beloofd vandaag de extension application te lodgen...lekker op tijd... wel persoonlijk bij DIAC zodat ie vanaf vandaag dan ook officieel in behandeling is
En dan heb ik automatisch een 'virtueel' bridging visum voor m'n 457 extension vanaf zaterdag... en dan paar maanden wachten totdat m'n recruitment agency dat labour agreement heeft geregeld zodat de visa extension approved kan worden.

Kortom: de verlenging van m'n 457 is toch een beetje lastiger verhaal geworden dan gedacht... Komt allemaal goed  :wink:
 
Da's mooi (een na laatste post) en da's minder mooi (laatste post).... maar gelukkig ben jij de eeuwige positivo en zal het ongetwijfeld helemaal meer dan goed komen. Good luck in ieder geval met 'overbruggen'.

Ciao,
Kath
 
Hi Jan,

Dat is inderdaad een nieuw ACS record...wat een ongelofelijke snelheid!!!  :evil:
Veel succes verder op jullie (hopelijk) laatse rondje ' red tape' .... :up:

Cheerio,
Tampet
 
Thanks Kathleen & Tampet!

Gisteravond de 175 application gelodged  :smile: Wat heerlijk zo'n online application... voor iemand zoals ik die een enorme hekel heeft aan formulieren...
Morgen de laatste scans eraan hangen en dan mag van mij de case officer het zaakje gaan behandelen!!! ...

Geduld Jan....

En vanaf morgen hebben we een virtueel bridging visa voor onze 457 extension... kijken wat eerder geregeld wordt:
1. de labour agreement van m'n recruitment agency en dan de 457 extension application
2. de 175...
 
Hi Jan en Jeanet,

Ik hoop dat alles snel geregeld wordt. Wij vertrekken 7 april op een 457 visum naar Perth. Als ik jouw verhaal zo lees, is het misschien voor ons ook nog het overwegen waard om voor een 175 te gaan over een paar jaar. In iedergeval succes en ik houd je berichtjes in de gaten.

Groeten, Magda
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg111971#msg111971 date=1203665188]
Thanks Kathleen & Tampet!

Gisteravond de 175 application gelodged  :smile: Wat heerlijk zo'n online application... voor iemand zoals ik die een enorme hekel heeft aan formulieren...
Morgen de laatste scans eraan hangen en dan mag van mij de case officer het zaakje gaan behandelen!!! ...

Geduld Jan....

En vanaf morgen hebben we een virtueel bridging visa voor onze 457 extension... kijken wat eerder geregeld wordt:
1. de labour agreement van m'n recruitment agency en dan de 457 extension application
2. de 175...
[/quote]

en als dan alles geregeld is duiken we met z'n allen de kroeg in!
 
You bet Joep!

Puf puf: op deze snikhete dag alle attachments aan m'n online 175 application toegevoegd... 45 stuks... mixed feelings; van de ene kant is het denk ik mooi dat ik zoveel evidence aanvoer maar aan de andere kant...meer werk voor DIAC om overal doorheen te ploegen...

En ik ga nu lekker NIET wachten op DIAC  :evil: Op 'een dag' krijg ik een emailtje en dan...

Mijn plan is om in maart nog een keer m'n contract met 6 maanden te verlengen tot september en daarna gaan we 4 maanden reizen in Zuid-Amerika  :smile:
We hopen in die periode het verlossende emailtje te krijgen zodat we ons stempel in Rio/Santiago/wherever kunnen halen en als permanent residents in Oz kunnen terugkeren  :up:

Maar dat is het plan he... :wink:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg111971#msg111971 date=1203665188]
En vanaf morgen hebben we een virtueel bridging visa voor onze 457 extension... kijken wat eerder geregeld wordt:
1. de labour agreement van m'n recruitment agency en dan de 457 extension application
2. de 175...
[/quote]

Als die 175 nu eerder voor elkaar is, vergeet dan niet die 457 gelijk stop te zetten.
Want is het niet zo dat het laatst afgegeven visum geldig is? En dat zou toch wel zonde zijn van je 175  :|

Mariette
 
Tummie,

Je hebt de puntjes op de i.......uh de trema op de e gezet  :up:

Well done!  :grin:
 
Als die 175 nu eerder voor elkaar is, vergeet dan niet die 457 gelijk stop te zetten.
Want is het niet zo dat het laatst afgegeven visum geldig is? En dat zou toch wel zonde zijn van je 175 

Heb je helemaal gelijk in Mariëtte! Moet ik niet vergeten; thanks for reminding!  :up:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=6681.msg112391#msg112391 date=1204028718]
Als die 175 nu eerder voor elkaar is, vergeet dan niet die 457 gelijk stop te zetten.
Want is het niet zo dat het laatst afgegeven visum geldig is? En dat zou toch wel zonde zijn van je 175 

Heb je helemaal gelijk in Mariëtte! Moet ik niet vergeten; thanks for reminding!  :up:
[/quote]

He Mariette en Jan,

Ik heb dus een 457 gehad en zodra ik mijn 175 (toen nog 136) in Augustus 2007 kreeg verviel mijn 457. Mijn sponsor verzocht mij om mijn overgebleven 2 weken van mijn bestaande contract met het QE2 zh af te maken zodat zijn een goed 'image' behielden. Mijn sponsorship zou door hebben gelopen tot 18 Januari 2008.

Ik hoefde dus niet zelf initiatief te nemen om het 457 stop te zetten. Zoals Mariette zelf als schrijft, je laatst afgegeven visum is geldig en de andere komt dan automatisch te vervallen. Het is eerder andersom: als je je 175 eerder zou krijgen dan je verlengde 457 moet je als de wiedeweerga de aanvraag van de 457 stopzetten want anders krijg je wel het probleem dat het laatst afgegeven visum geldig is.  :shock:  Snappie -ie?  :up:

Ingrid  :cool:
 
Ondertussen ligt onze online 175 aanvraag een dikke 2 maanden bij DIAC en met alle berichten over doorlooptijden van 5 maanden dacht ik van: laat ik de medicals gaan boeken

We hadden voor de verlenging van onze 457 allebei een chest x-ray in februari gedaan en Jeanet ook de medicals omdat dat moest omdat zij in onderwijs werkt
En als je binnen 3 maanden de rest doet (dus ik de medicals en bloedtest en Jeanet alleen de bloedtest) dan kunnen alle uitslagen mooi aan de 175 aanvraag geattached worden

Het boeken van mijn 2 testen bij Health Services Australia (HSA) ging soepel maar ze konden niet alleen een bloedtest voor Jeanet doen... :?
Dan hadden ze een request van Immigration voor nodig... :? :? :?
Dus ik kon wel (weer) een medicals + een bloedtest voor haar inboeken maar niet een bloedtest alleen... :? :? :? :? :?
Het vriendelijke HSA meisje vond dit ook niet logisch en ging haar supervisor vragen en die adviseerde om Immigration te bellen.

Dus Immigration gebeld die me eigenlijk niet meer konden vertellen maar ze zou ASPC vragen of ze zo'n request kunnen sturen. Maar ze achtte die kans klein omdat ze nog niet begonnen waren mijn aanvraag te behandelen...

Ik kan nu 2 dingen doen:
1. Jeanet doet de bloedtest niet en we hopen a) dat de CO er nooit om vraagt of anders B) dit de afhandeling van de visumaanvraag niet al teveel vertraagd (snel al een paar weken natuurlijk...)
2. we geven die $200 uit en Jeanet doet de medicals gewoon weer; op die manier weten we zeker dat de ASPC alle evidence heeft en we meer kans hebben dat aanvraag sneller goedgekeurd wordt...

Suggesties? Tips?
 
Niet doen en wachten tot de Case Officer er om vraagt?

Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen ...
 
Uiteindelijk gaat het erom hoe snel ik van m'n huidige baan af wil en hoe snel we in Zuid-Amerika willen zitten  :wink:

Vervelende is dat we nu niet weten hoeveel extra tijd het kost mocht de CO Jeanet's bloedtest aanvragen... toen ik vandaag een afspraak bij HSA maakte waren we toch 2 weken verder... + uitslag naar Immigration... hmmm....

Nog maar een nachtje over slapen
 
Ik zou voor optie 2 gaan: zekere voor het onzekere en anders kom je nooit in Zuid-Amerika terecht! jammer van de 200$

Wat een gedoe weer zeg....volgens mij kan je hun bloed nu wel drinken.  :evil:
 
Back
Top