Je naam in het Engels!! :D

Ben ik toch benieuwd hoe ze dan heten. Volgens mij zijn er niet gigantisch veel namen die altijd hetzelfde worden uitgesproken... tenminste niet die ik even kan verzinnen....

Wij hebben onze kinderen ook "internationale" namen gegeven, maar puur omdat we ze mooi vinden. Maar nu de laatste keer dat ik in Canada was hoorde ik dat Iris een hele oude naam is daar. Die wordt bijna niet meer gegeven net als in nederland Trijntje bv.

Hier is Sylvia...een oude dames naam! hoort in het rijtje Ethel, Daphne, Daisy, Rose & Esmee........hoog bejaard :-D :-D

Groetjes
Syl

Hier is Sylvia...een oude dames naam!

Niet waar joh, jij zet juist een nieuwe trend door die naam te herintroduceren (KLINKT TOCH VEEL BETER  :evil:)

groetjes Miranda

Ik denk dat ik mijn naam maar ga veranderen van Erna in Erin. Vind ik mooier klinken dat Anna.

Goed idee Miranda!!  :-D

Hey Erna, Erin....hm, ja klinkt prima! enneh...da's geen oude dames naam hier, dat treft!

Groetjes
Syl

Mijn naam Koen wordt voor de Ozzies algauw "KOON" wat weer betekend : een aboriginal, of ook wel COON Cheese. Op de kwekerij waar ik werkte in Oz noemden ze me dus maar Cheesie.

Mijn achternaam is van Loon.... dit gaf geen problemen echter maakten een aantal grappenmakers hier al gauw van Looney (van de looney tunes) of van hij is gek... :lol:

Affijn toen heb ik zelf maar een naam bedacht en dat werd Koengaroo.... hier hebben ze helemaal geen problemen mee. :up:

Greetz,
Koen

[quote author=Erna link=topic=98.msg25861#msg25861 date=1125301052]
Ik denk dat ik mijn naam maar ga veranderen van Erna in Erin. Vind ik mooier klinken dat Anna.
[/quote]

Erin komt van het Ierse Eireann, dat Ierland betekent. Mooie naam Erna.  :up:

wat zouden ze van Sabien maken denk je....?

Misschien moet ik maar helemaal een andere naam verzinnen ofzoiets, want de ozzies die ik ben tegengekomen maakten er hele rare dingen van........uiteindelijk dus sebeen.....erg mooi......not...!!!! :p

Gr. Sab

Bij mij is het niet zo zeer de voornaam; iedereen denkt gelijk aan Bart simpson (hahaha :x  :-()

Maar die achternaam he, daar breekt een engelssprekende zijn tong over.

Het is Verwilligen, dat krijgt niemand daar uit zijn strot. Ik heb er al over gedacht om het maar te veranderen naar Willow of zoiets.

Weet iemand hoe dat dat in zijn werk gaat? Kun je ergens naartoe gaan in Oz, wat geld neerleggen en dan een andere achternaam krijgen?

Van Sabine zou je trouwens Sabrina kunnen maken, klinkt dat niet mooi (en sexy)?

Who can shed some light onto this matter?

Bart

Hier alvast wat (Queensland) info. http://www.justice.qld.gov.au/lawyers/publications/qc_fact1.htm

Groetjes
Syl

MAAR waarom iemand zijn naam zou gaan veranderen (tenzij je er zelf een bloedhekel aan hebt???)  is beyond me.......we komen hier in Australie voor in alle vormen, maten en kleuren en je komt dus ook allerlei namen tegen. Over het algemeen vraagt men toch om je naam te spellen vooral omdat mensen (ouders) tegenwoordig vaak erg creatief zijn met het spellen van namen. Denk bijvoorbeeld aan Ashleigh, Asley, Aisley, Ashlee (en er zijn vast nog meer varianten)......en dat is een Engelse naam. Ok, nou dan spreken ze het anders uit dan je gewend bent, who cares??

[quote author=Bartman link=topic=98.msg26601#msg26601 date=1125837570]

Van Sabine zou je trouwens Sabrina kunnen maken, klinkt dat niet mooi (en sexy)?[/quote]

dat denk ik niet......

En syl, tis denk ik niet zozeer je naam veranderen, danwel wat de ozzies er spontaan van maken als je je naam zegt........

en kan me voorstellen als je een moeilijke nederlandse naam hebt de ozzies het standaard uitspreken als een naam die ze kennen (Ton - Tom, Erna-Anna.....?)

Heb jij het toch weer makkelijk, syl is gewoon syl.... :up:

Gr. SAb

I know..... :)ik heb dan misschien een makkelijke naam maar de Nederlanders (denk aan namen zoals: Joke & Dick) zijn niet de enige met "vreemde" namen hoor. Het stikt hier van de meest exotische namen. Met een beetje oefening lukt het allemaal wel hoor. Mijn hubbie's name is Tijn....en dat werd dus erg vaak als Tidjen uitgesproken....maar als je even roept "just pronounce it like "Tyne"  (of hoe je je naam dan ook uitspreekt) dan is het probleem toch zo goed als verholpen?  :up:

Enneh.....vergeet niet dat wij (emigranten) over het algemeen de doorsnee Engelse namen toch ook niet vlekkeloos van de tong zullen laten rollen ??!! (alhoewel we waarschijnlijk denken van wel :evil:)

Groetjes
Syl en oh ja mijn achternaam.........spel ik iedere keer weer en je kan er zo makkelijk en moeilijk over doen als je zelf wilt. Het valt bijna niet uit te spreken hier maar ze doen keihard hun best, that's good enough for me!

Heb het zelfde probleem gehad toen ik 40 jaar geleden in Aus aan kwam.
Ineke hadden zij nog nooit van gehoort, let alleen uitspreken.
Er werd van alles van gemaakt  Ineke werd uit gesproken als einiekie.
Maar ik heb ook volgehouden en het ook steeds weer voor zeggen
hoe je het moet uit spreken.
Nu na al die jaren is het wel leuk om te zien, dat er  Aussie meisjes
geboren worden Ineke worden genoemd.

Gr Ineke  :)   :)

Ik zat ook wel van te voren te denken over mijn naam. Ik spel het nu gewoon elke keer. De helft van mijn collega's noemt mij nu Bec en de andere helft Becky. Niemand Rebekka (wel een iemand RE-bekkah, met de nadruk op re :-D). De kinderen zeiden eerst helemaal mijn naam niet. Noemden mij "teacher"... Maar nu, Bekka dit en Bekka dat. Sinds ik zei: zeg maar Bekka... zijn ze helemaal los. Neemt niet weg dat het lastig is om van te voren te weten wat ze er van gaan brouwen! Voornaam achternaam, ik spel er heel wat op los! Bedenk maar wat ze er van kunnen maken:
Rebekka - Rebecca - Rebekah - Becky - Bec... en ik dacht dat ik het in Nederland lastig had :-D helemaal niet joh! Tja het is gewoon afwachten, of jezelf heel strikt introduceren. Als ik zou willen dat iedereen mij Becky zou noemen, dan moet ik mij overal zo introduceren...

De naam Rebekka ben ik toch veel in Aus tegen gekomen.
Vond het zelf een mooie naam, toen mijn dochter geboren
was, heb ik tussen Rebekka en Rachelle willen kiesen.
Het is Rachelle Ann geworden, Daarbij bedoel ik dat Rebekka
Al heel lang gewoon een Aussie naam is.
Want mijn dochter is al 36.
Ik wou alleen even weten waarom de Aussies moeite hebben
om je naam te zeggen?

Gr Ineke

mijn voornaam is Trees. Niet echt een probleem voor wat betreft de uitspraak in het engels, maar de betekenis is net iets anders. Ik moet toegeven dat gezien mijn lengte 1,86 ik een behoorlijk boompje ben. Dat wordt beslist lachen Down Under

Groetjes Trees "little oak tree"

Mijn man heet Hans, dus dat zal wel "Heinz" of zo worden! En ik heet Sara (oke is te doen) maar mijn achternaam is Baes! De vraag is: wordt het "Boss" of "Base"?

:-D

Hans kennen ze hier wel hoor! Van Hans Wurst (is een merk voor vleeswaren etc., nog een Nederlander ook trouwens!) en wordt enigszins op zijn Duits uitgesproken.

En Trees, je kunt gewoon zeggen dat ze het uit kunnen spreken als "Trace"?? Veel meiden die hier Tracey heten worden ook vanzelf Trace genoemd.

Groetjes
Syl

Back