Je naam in het Engels!! :D

Beiden zijn Groningse namen; komen we oorspronkelijk ook vandaan. Achternaam is Zuidema. Zal wellicht niet zoveel problemen opleveren. Seabert was dat niet zo'n vogel... :thinking:

Voornamen geen probleem (Peter en Ellen). Achternaam niet echt een probleem, maar wel een kleine ´catch´:

Bles.... (bless you, blessed, ...) Wel heel leuk: The Blessies

M.vr.gr.

Perthpete

Het begon voor mij met "Rennie", dat werd al gauw "Gutsache" vanwege "Rennies indigestion tables", toen werd het Rine (Rien) van Irene (Aairien). Toen werd het mij te veel. Met wat pijn en moeite eindelijk "Renay". De werkelijke uitspraak schijnt toch wel moeilijkt te zijn. Ah well, als het beestje maar een naam heeft. "A Rose by any other name, will smell just as sweet". Niet dat ik naar rozen ruik, but you get my drift!!

René

en hier de groeten van "Maak Debroewin", oftewel Marc de Bruin. In tegenstelling tot NL heb ik hier toch wel een exotische naam!!  :wink:

Marc

:-D Ik heb mijn naam al een aantal keren moeten zeggen hier tegen de Ozzies, haha menig wenkbrauw werd opgetrokken en het maar gewoon gespeld..... :wink:

Beukema (Bookema)

Maak... Dat klinkt toch geweldig! Mijn vriend heet Mark en aan Maak kan ik wel wennen. Als je het in je zelf zegt, klinkt het meteen echt Australisch!

luitjes,

ik heb in dit topic een keer zitten geiten (dat ik  Everhart Kok heette. Nog excuses aan degene die het toen echt met me hadden :)), maar het volgende is wel waar. Mijn vader -gaat niet mee, maar hij zal ons (denk ik) wel eens komen opzoeken- heet Freek. Ik denk dat hij dus kan kiezen tussen Freak (arme man) of Frederik.

Niet leuk voor engelstaligen: Gert-Jan  :-o
Heb in het verleden al vaker met Engelsen en Amerikanen gewerkt en meestal werd het binnen enkele minuten iets als Jim of John (Doe?).
Moeten maar eens wat leukers gaan verzinnen waar ik de komende tig jaar wel naar wil luisteren  :dunno:

[quote author=Fritsie link=topic=98.msg33104#msg33104 date=1130237239]
luitjes,

ik heb in dit topic een keer zitten geiten (dat ik Everhart Kok heette. Nog excuses aan degene die het toen echt met me hadden :)), maar het volgende is wel waar. Mijn vader -gaat niet mee, maar hij zal ons (denk ik) wel eens komen opzoeken- heet Freek. Ik denk dat hij dus kan kiezen tussen Freak (arme man) of Frederik.
[/quote]

hmmmm....

[quote author=Biente link=topic=98.msg33167#msg33167 date=1130246122]
Gurtjen
[/quote]

Altijd beter dan: "Hey you!!"

Gurty, Gurt, GeeGee, Burt, James, Gurt-Jane, GJ (JeeJay) kan geen andere maffe of gewone combi's meer verzinnen :D :p

Heb nog een goeie : Teuni
Alles buiten NL heeft hier moeite mee.
Wordt dus Tony, maar dan zijn de meeste weer verbaast want :
you're a woman???

Teun

Ik zou mijn naam wel in Jean Huga willen veranderen (oftwel grotendeels laten inkorten). Weet iemand ook hoe het in Australie in zijn werk gaat om je naam te veranderen danwel in te korten? Zijn hier ook kosten aan verbonden?

Gurty, Gurt, GeeGee, Burt, James, Gurt-Jane, GJ (JeeJay) kan geen andere maffe of gewone combi's meer verzinnen 
Oké zo wordt ik zomaar een eind op weg geholpen  :up:

Ga er maar eens werk van maken geloof ik. Voor ik het weet heet ik vanaf aankomst iets als Geegee of Gurt-Jane  :-D

Ach ze noemen je lekker toch hoe ze zelf wllen.  :p Je kunt nog van te voren bedenken. Ze korten het gewoon af. En een "gekke" naam is niet raar hier (zoals eerder gezegd) de helft van de mensen hier heeft een naam die ze moeten spellen. Dus ze zijn het gewend. En Gert-Jan, tja dat wordt een lastige, maar het is jouw naam, en ze doen maar even hun best! ;)

Back