Het is nu inmiddels meer dan een jaar geleden sinds ik deze topic ben gestart! :-o
En ook meer dan een jaar dat we hier zijn!
Nou, Wijnberg wordt niet vaak uitgesproken als Wineberg, maar Widgenburg..... :evil: Hmmmm...
Uiteindelijk heb ik trouwens gewoon mijn meisjes naam gehouden(was anders zo'n gedoe om te veranderen!), dus Van Hattem dus, en dat is makkelijker dan Wijnberg!
Mijn ouders en broer zijn inmiddels ook weer hier komen wonen(4 weken geleden gearriveerd).
Mijn moeder is zichzelf nu 'Jo' gaan noemen. Toen ik haar laatst op het werk belde versprak ik me bijna, maar op het laatste moment toch om 'Jo' gevraagd :-D
Ton wordt uiteraard Tom
En Maarten wordt Martin.
Ik zou jullie achternamen niet gaan veranderen hoor, en sowieso geen officiele naams verandering doen!
Het stikt hier van de moeilijke namen.
heel veel nederlanders, zuid afrikanen, italianen, grieken, en dan uiteraard nog de aziatische landen! China, Vietnam, Japan, Indonesia, Malaysie!!
Oh, en ik dacht dat mij naam helemaal geen probleem zou zijn(was het vroeger ook nooit). Toch zeggen twee mensen op het werk 'Sehmon', een beetje meer exotischere uitspraak dan 'Sehmoan' zoals de meesten het zeggen. Geen idee waarom, maar het is maar een heel klein verschil, dus ik zeg niets.