Je naam in het Engels!! :D

Bij de kinderopvang noemen ze mij al Bekka of Bec. Voor kleine kinderen is Rebekka al te lang en te lastig.  :roll: Maar op de Primary School is voornamen echt uit den boze! Dus dan maar Miss V!
 
Yes, I know :|. Bij mijn dochter op school ook. Maar dat is dan ook een internationale school. Je merkt hier toch vaak wel de amerikaans/britse invloed. Voor en nadelen  :). Moet dan ook niet zeuren, zelf voor deze school gekozen :).
 
Hi JufBec

Zoe's juf heet Ms Rose (easy peasy) maar alle inval leraren/leraressen krijgen allemaal de twijfelachtige eer om met Mr/Mrs/Ms en dan alleen een letter aangekondigt te worden.

We hebben al een Ms. V & een Mrs. P gehad en een Mr. S geloof ik

Groetjes
Syl
 
[quote author=tinusv link=topic=98.msg22761#msg22761 date=1123050689]
Dat is nog makkelijk kwa hoofdletters. Mijn naam is 'van der Hoeven', maar ik krijg het er maar niet in dat 'van' en 'der' NIET met hoofdletter worden geschreven. Ik sta ook altijd onder de 'V' gearchiveerd en niet onder de 'H'. Dat is soms ook wel lastig. Maar ik blijf stug volhouden om het goed te krijgen.
[/quote]

:-D hopelijk gaat het je lukken! Dit 'probleem' is trouwens typisch nederlands... in Belgie wordt je ook al onder de V van van der Hoeven geplaatst  :lol:

Over doopnamen gesproken..  :| Daar had ik even niet aan gedacht! Iemand suggesties voor: [size=12pt]TRIJNTJE[/size]  :?  :roll:
 
[quote author=Syl link=topic=98.msg22782#msg22782 date=1123057382]
Hi JufBec

Zoe's juf heet Ms Rose (easy peasy) maar alle inval leraren/leraressen krijgen allemaal de twijfelachtige eer om met Mr/Mrs/Ms en dan alleen een letter aangekondigt te worden.

We hebben al een Ms. V & een Mrs. P gehad en een Mr. S geloof ik

Groetjes
Syl
[/quote]

Waarschijnlijk omdat het buitenlandse juffen zijn die zo'n lastige naam hebben, dat ze die arme kids willen sparen  :-D.
 
[quote author=BlizzardofOz link=topic=98.msg22733#msg22733 date=1123025049]
En ik....
Franciska en al mijn doopnamen Geertruida Franciska Caroline, achternaam Struijk (oftewel Bush hahaha).....

Hou er ook rekening mee dat in Australie voor alle zakelijke documenten je doopnamen gebruikt worden... Op zich is dit niet anders dan in Nederland, maar ze zijn hier niet gewend dat je voornaam anders is dan je doopnaam. De meeste mensen hier hebben twee voornamen, waarvan ze met name de eerste gebruiken.
Veel doopnamen zijn vooral een ramp wanneer je met bedrijven belt en dan alles moet spellen  :roll:

Het kan ook nogal ingewikkeld worden als je aangetekende post krijgt - ik moet altijd uitleggen dat Trude toch echt van Geertruida (ja, nog een!) komt.
.............


[/quote]

O nee, niet weer... vroeger riepen ze bij de dokter ook altijd Geertruida Struijk.... en ik maar in de hal blijven kijken wie er bijna net zo heette als ik  :|
Mijn moeder heeft er nu wel spijt van dat ze me überhaupt Geertruida heeft genoemd hoor, en dat ze mijn roepnaam als tweede heeft gezet. Maar ja, daar heb ik nu niets meer aan! hahaha



[quote author=Syl link=topic=98.msg22734#msg22734 date=1123025871]
Hi Franciska

Jager, kunnen ze wel redelijk uit spreken maar het zal eerder "Jeger" (met een heeeeeel zachte K :-D) worden dan Djeger denk ik.

Ok, geen Franny....k ken trouwens wel een Fran hier.....is Ciska misschien een optie?? Blijf je toch nog een beetje in de buurt van je oorspronkelijke  naam. Ciska Bush! :up: want struijk dat valt hier niet uit te spreken. het hele "ij" gebeuren zorgt voor een hoop verwarring....dat wordt min of meer uitgesproken als idje

Groetjes
Syl

[/quote]

Ik gebruik gelukkig zelf Jager als achternaam.
Maar mijn roepnaam kan ook Frances worden natuurlijk.
Dat is zo gek nog nie  :cool:
 
Trouwens...er was pas een Francesca op TV als deelneemster aan "My Restaurant Rules" en dat sprak iedereen prima uit uit....Dus waarschijnlijk wordt Franciska gewoon Francesca....ook nix mis mee toch? :)

Syl :)
 
Owjeee.... doopnamen? Mijn voorletters zijn A.J.B.J. Komt dus van Annemieke Josina Bertha (ja... Vlaamse oma ;) ) Johanna.
Annemiek wordt al een ramp, maar goed. Heb al besloten me dan voor te stellen als Anna. Josina en Bertha moet wel lukken, maar Johanna zal dan wel Joanne worden ofzo :)
 
Ik ben ook "gezegend" met twee middel namen maar die worden hier echt zo goed als nooit gebruikt hoor. Hoef je ook bijna nooit in te vullen. Een tweede initiaal hebben ze op officiele documenten nog wel vaak een plaatsje voor maar een derde?? Ik kan hem nooit kwijt in ieder geval....Dus je hoeft je in principe alleen maar druk te maken om je (officiele) roep naam. :)

Syl
 
Mijn ouders zijn zo dom geweest om mijn roepnaam met een spatie te schrijven, dus in plaats van Annemarie Anne Marie... Op de meeste post die ik dan krijg wordt t Anne M en als ik ergens een afspraak heb ofzo zeggen ze altijd alleen Anne grrrrr...
Anne Marie
 
[quote author=Anne Marie link=topic=98.msg22893#msg22893 date=1123141627]
Mijn ouders zijn zo dom geweest om mijn roepnaam met een spatie te schrijven, dus in plaats van Annemarie Anne Marie... Op de meeste post die ik dan krijg wordt t Anne M en als ik ergens een afspraak heb ofzo zeggen ze altijd alleen Anne grrrrr...
Anne Marie
[/quote]
Dag je dat jouw ouders dom waren wat dacht je van de mijne.
Mijn tweede naam is Michael maar ze waren allenbij nog jong (19) en onschuldig dus wisten hun veel hoe je dat schrijft. Nu is het dus Mikel geworden :wall: .....zucht...... :-D
 
[quote author=Syl link=topic=98.msg22888#msg22888 date=1123140413]
Ik ben ook "gezegend" met twee middel namen maar die worden hier echt zo goed als nooit gebruikt hoor. Hoef je ook bijna nooit in te vullen. Een tweede initiaal hebben ze op officiele documenten nog wel vaak een plaatsje voor maar een derde?? Ik kan hem nooit kwijt in ieder geval....Dus je hoeft je in principe alleen maar druk te maken om je (officiele) roep naam. :)
Syl
[/quote]

Ja -ho- stop -  :police: hier wil ik toch even op reageren want ik heb er dus wel erg veel last van !

Ik heet Ingrid (roepnaam) maar mijn doopnamen zijn Margaretha Paulina Martina. Ik word dus steeds Margaretha i.p.v. Ingrid genoemd  :x grrrr !

Ik neem de telefoon aan met Ingrid en men vraagt dus doodleuk naar Margaretha !

Ik krijg post uit NL geadresseerd naar Ingrid en moest hemel en aarde gewegen dat ik toch alsjeblieft de doos met inhoud mede mocht nemen. "Ja, maar er staat toch echt Margaretha P.M de Boe en niet Ingrid in uw paspoort " AAAAARGH! zucht !  :oops:

Zo ook met alle officiele stukken. Ik moest en zou per se op mijn QLD rijbewijs M.P.M. zetten en niet Ingrid. Maar er stond 'Ingrid' op mijn huurovereenkomst dus toen moest ik onverrichterzake naar huis en mijn huisbaas een nieuw contract laten opmaken met daarin mijn 'echte' naam Margaretha i.p.v. Ingrid ! Grrrr !

En ga zo maar door !  Het verschijnsel roepnaam kent men niet en ik ben al erg vaak gevraagd waarom ik mijzelf Ingrid noem ?!!! Grrr !  :nana:

Ik vind het echt niet leuk meer ! Bah ! Nou dat ben ik dan hierbij ook weer effe kwijt !  :eek:ops!:

Maar om weer even terug naar het onderwerp te gaan: Ingrid spreekt men hier wel goed uit ja ! Zodra men snapt dat ik echt zo heet...  :roll:

grts,

Margaretha Paulina Martina aka Ingrid  :evil:
 
Hallo
Ineke noemen ze ook Martina, mijn namen zijn Antonius Ferdinand, als
ze mij dus Antonius gaan noemen, wil ik er wel "De Heilige" VOOR hebben.  :roll:

Gr. van (voorlopig nog) Ton  :-D

De keren dat ik er was meestal Tom  :|
 
:-D Saint Anthony... klinkt best!

bij deze je nieuwe avatar  :wink:  :roll:

anthony.jpg
 
Lijkt sprekend! had mijn broer kunnen zijn  :lol1:

Naam klinkt ook goed, en dan afkorten naar The Saint.  :roll:
Ik ga het aan Ineke voorstellen  :-D

Gr. The Saint
 
:-o Nu bestaat er toch ook een SAINT MARTINA - Martyr

Saint Martina, a Roman virgin (yeah right..  :?), was the child of a noble Christian consul, of whom it was said that he was extremely merciful towards the poor, and very zealous for faith in the Most Holy Trinity. His daughter lost both her parents while she was still very young, and for love of Christ she distributed all she inherited to the poor, that she might be more free to hasten towards martyrdom, during the persecution which had recently begun.

:-D Heilige boontjes zijn jullie, zeg!
 
Back
Top