Je naam in het Engels!! :D

uhhhmmm hier had ik dus nog echt niet over nagedacht...
mijn man heet Gert Slagmolen... :-o Dat wordt vast iets verschrikkelijks
Ik heet Patricia Kramer, dat zal wel meevallen.... :up:

iemand een idee hoe we gert gaan noemen????? toch geen Gurt he? jakkes  :laugh:
en what about Slagmolen  :lol1:

kizzz patricia
 
[quote author=ayngael link=topic=98.msg22647#msg22647 date=1122969836]
uhhhmmm hier had ik dus nog echt niet over nagedacht...
mijn man heet Gert Slagmolen... :-o Dat wordt vast iets verschrikkelijks
Ik heet Patricia Kramer, dat zal wel meevallen.... :up:

iemand een idee hoe we gert gaan noemen????? toch geen Gurt he? jakkes  :laugh:
en what about Slagmolen  :lol1:

kizzz patricia
[/quote]

He he, ja, Gurt, zoals in 'Yoghurt', zou ik zeggen!
Ohhh, slagmolen is moeilijk.... weet ik niet....

Ja, jou naam komt wel goed, Patricia is ook een engelse naam, en Kramer dan zoals die gast in Seinfeld?
 
Tja...mijn naam "Melanie" en die van mijn dochter "Abbey" zijn niet zo moeilijk om uit te spreken, maar die van mijn man :|. Doe eens een voorstel bij Roald, :-D :-D :-D. 't Zal wel afgekort worden :wink:.
 
Ken je niet de schrijver Roald Dahl. Zijn ouders kwamen uit Noorwegen. Maar volgens mij kent bijna iedereen hier wel een boek van hem. Dus volgens mij moet dat wel goed komen met die uitspraak ervan!
 
Ja die ken ik wel, maar ik heb me altijd al afgevraagd hoe men dat in het engels zou uitspreken. De mensen (Amerikanen, tja, :-D :-D :-D) die wij kennen, korten het vaak maar gewoon af :-D.

Ik trouwens ook, hoor :wink:.
 
Tja , mijn man heeft het makkelijk Tom , tja dat blijft Tom  :roll: mijn is Katja .Denk dat ze er Katcha of zoiets van zullen maken .Maar dan komt het ,mijn oudste noemt Njusha en heb gezien dat er een badplaats "Noosa "is dus dat zal het voor haar worden .Mijn 2 de dochter (ons duiveltje) :evil: is Isis ,wordt dat Aisis of dergelijk .Maar mijn jongste heeft geluk , we hebben hem een keltische naam gegeven ;Myrdhin (wat Merlijn betekent) dus zal die daar juist worden uitgesproken . En Tja wat ze van de achternamen gaan maken (mijn Deroost en Tom Reynders) Joost mag het weten .We zullen er eens goed om lachen ,denk ik . :-D
 
Ik werk in de kinderopvang en heb een super Australisch meisje in de groep en ze heet: Katja. Geen problemen hoor!
 
Mja, volgens mij zijn ze wel aan een hoop buitenlandse namen gewend: hoeveel Dick's en Jokes zullen er ondertussen geemigreerd zijn?  :roll: 

Ik zit er ook niet zo mee dat ze Cathelijn uitspreken als Kathleen, Kettuhlaajn, Caitlin, Catherine of Cat. Dat laatste stel ik maar altijd voor; voor iedereen easy en ik luister wel, hoor  :p

John... ach, no worries!  :-D enneh... van Beem... ja, dat wordt Ven Biem! Mochten we ooit een zoon krijgen  :thinking:  SCOTTY!  :wink:
 
Beam me up Scotty!!! roept jeugdherinneringen op  :baby:

groetjes Miranda  :)
 
:-D ontzettend leuk om al die verbasteringen te lezen!

nu wij......
George (George Robert) zal geen probleem worden, maar Jager..... :think: (fonetisch) Djeger ???
(We gaan onszelf gewoon Hunter noemen  :wink: gaan in Hunters Hill of Hunter Valley wonen....:think: maar we wilden eigenlijk een stukje verder naar links op de landkaart.....)
En ik....
Franciska en al mijn doopnamen Geertruida Franciska Caroline, achternaam Struijk (oftewel Bush hahaha).....
George noemt me nu al Caroline  :hang:
Franny wil ik echt niet!

Ach, we zien wel.
Hier wordt George ook gewoon Sjors genoemd.
Krijgt zijn moeder eindelijk haar zin dat iedereen hem straks gewoon George op z'n engels noemt!  :wink:

Geef vooral al jullie mogelijke oplossingen voor mijn namen, want ik ben erg beniweuwd naar jullie creatieve oplossingen!  :artist:
 
Bij aankomst in Australie van mijn schoonvader in de jaren 50 snapte ze zijn achternaam niet : Heij. Dat werd dus Hey.
Op het geboorte certificaat van mijn man staat bij vadersnaam Heij en bij zoon 's naam Hey!
Het Australische paspoort van mijn man staat op Hey, het Nederlandse op Heij.
Af en toe raak je er confuus van LOL.

Ik heb gemerkt dat Petra lastig voor Engels sprekenden is, ik denk dat ik het Petria laat worden...
 
En ik....
Franciska en al mijn doopnamen Geertruida Franciska Caroline, achternaam Struijk (oftewel Bush hahaha).....

Hou er ook rekening mee dat in Australie voor alle zakelijke documenten je doopnamen gebruikt worden... Op zich is dit niet anders dan in Nederland, maar ze zijn hier niet gewend dat je voornaam anders is dan je doopnaam. De meeste mensen hier hebben twee voornamen, waarvan ze met name de eerste gebruiken.
Veel doopnamen zijn vooral een ramp wanneer je met bedrijven belt en dan alles moet spellen  :roll:

Het kan ook nogal ingewikkeld worden als je aangetekende post krijgt - ik moet altijd uitleggen dat Trude toch echt van Geertruida (ja, nog een!) komt.

Op het moment is het zelfs nog erger omdat we een aantal maanden geleden getrouwd zijn en ik mijn nieuwe achternaam nog niet officieel heb geregeld. Dus ik kan me op het moment niet identificeren als Trude Blizzard. Nou heeft Glen in zijn enthousiasme telefoon, gas, breedband etc allemaal op onze gezamelijke naam laten zetten. Erg lastig...
Ik draag tegenwoordig maar een copie van ons (Nederlandse) trouwcertificaat bij me, maar dat wordt soms wat wantrouwig bekeken. Het is een internationale versie, maar de gemeente waar wij getrouwd zijn is vrij klein en heeft niet zo'n mooie printer en dit ding is dus een van die getypte zwart-wit versies. Moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad wat amateuristisch uitziet...  :-(

Toch morgen eindelijk maar eens mijn rijbewijs laten aanpassen, zijn we van het gezeur af!
 
Hi Franciska

Jager, kunnen ze wel redelijk uit spreken maar het zal eerder "Jeger" (met een heeeeeel zachte K :-D) worden dan Djeger denk ik.

Ok, geen Franny....k ken trouwens wel een Fran hier.....is Ciska misschien een optie?? Blijf je toch nog een beetje in de buurt van je oorspronkelijke  naam. Ciska Bush! :up: want struijk dat valt hier niet uit te spreken. het hele "ij" gebeuren zorgt voor een hoop verwarring....dat wordt min of meer uitgesproken als idje

Groetjes
Syl
 
Ik probeer m'n naam zoveel mogelijk origineel te houden. Vrienden en dergelijke ontvangen een training van een minuut, en m'n emails aan engelstaligen teken ik met Eerainuh. Vind het fijn om m'n eigen naam te horen. Airien spreekt me niet zo aan. Een vreemde aan de telefoon, ach, dan maakt het me niet uit wat ze me noemen. Ik moet er alleen rekening mee houden dat ik Eileen of Elaine wordt.

Hee, toch leuk, al die verschillende namen!

Cheers,

Irene.
 
Ja lastig inderdaad. Mijn naam is Vroegindeweij en daar hoef je hier echt niet over te beginnen. Vooral spellen over de telefoon is leuk. Maar ga mijn naam nooit aanpassen of veranderen hoor, daar is hij te uniek voor. Kan ik mn vader ook niet aandoen.
 
[quote author=Anne link=topic=98.msg22755#msg22755 date=1123048871]
Ja lastig inderdaad. Mijn naam is Vroegindeweij en daar hoef je hier echt niet over te beginnen. Vooral spellen over de telefoon is leuk. Maar ga mijn naam nooit aanpassen of veranderen hoor, daar is hij te uniek voor. Kan ik mn vader ook niet aandoen.
[/quote]

Dat is nog makkelijk kwa hoofdletters. Mijn naam is 'van der Hoeven', maar ik krijg het er maar niet in dat 'van' en 'der' NIET met hoofdletter worden geschreven. Ik sta ook altijd onder de 'V' gearchiveerd en niet onder de 'H'. Dat is soms ook wel lastig. Maar ik blijf stug volhouden om het goed te krijgen.
 
:-D Good luck!!!! Om er maar weer eens een Nederlands gezegde tegen aan te gooien: "Je kunt beter een aapie leren bidden".....maar goed dan is er ook nog "de aanhouder wint".......hmmmm.....

Bye
Syl
 
Tijn, probeer maar zo snel mogelijk er ongevoelig voor te worden, scheelt je een hoop frustratie ;)

Hèns Devisser/ De Visser / DeVisser / De visser / De-Visser / de Visser
 
Vandaag keek ik bij een school. Hier in Australie ben je Miss of Mrs en dan je achternaam  :-D. niks juf Rebekka... Dus ipv van Miss Van Kampen werd het vandaag: Mrs (hoei Martijn, wat weten deze kinderen en leerkrachten dat ik nog niet weet  :lol:) Von Camden  :cool:... Ik vind het allemaal best. Al snel bleef het bij Mrs V. Het is een stuk lastiger dan Mrs Jones... arme kinderen die mij als juf krijgen!
 
Back
Top