Je naam in het Engels!! :D

[quote author=Aussielover link=topic=98.msg23013#msg23013 date=1123239708]
Ja -ho- stop -  :police: hier wil ik toch even op reageren want ik heb er dus wel erg veel last van !
[/quote]

Ja dat probleem heb ik dus ook.

Ik begrijp dan ook niet wat Syl bedoelt met je officiele roepnaam, want volgens mij bestaat dat niet. Ik heb een roepnaam en twee doopnamen, maar die roepnaam staat nergens geregistreerd en daar kan ik in principe van maken wat ik wil.

Het gevaar is dan ook dat je in officiele documenten, zoals referenties en dergelijke, nooit je roepnaam laat opnemen maar wel je doopnamen, of in ieder geval de initialen van je doopnamen.

:wink:

Hoi allemaal,

Ik heb ook nog ff een vraagje. Ik ben in NL getrouwd, maar heb wel mijn meisjesnaam als officiele achternaam gehouden (dus niet de naam van mijn liefhebbende echtgenoot aangenomen). Ook onze beide kinderen hebben mijn achternaam. Komt dit ook wel eens voor in Oz, of zijn mijn kinderen en ik daar verplicht om mijn hubbies achternaam te gebruiken?

Voor wat betreft onze voor-, roep- en middelnamen komt het denk ik wel goed. Ze zullen wel in het engels worden uitgesproken, maar so be it:

Robert Paul Jonker, Jeanine Alexandra Dumais, Ruben Alexander Dumais en Jorinde Charlene Dumais.

Komt toch wel goed?!

Denken jullie iets anders, let me know - dan kunnen we ons vast voorbereiden of eventuele vervangende namen bedenken!

Hgr, Jeanine

Wij waren vandaag op het gemeentehuis en daar wisten ze me te vertellen dat in Australië je als vrouw je meisjes naam "verliest" op het moment dat je trouwt. Nou weet het niet hoor...  :| De vrouw van mijn vader gebruikt wel de naam van haar ex, niet eens haar eigen meisjesnaam bedenk ik me. Zou het dan toch waar zijn??

Groetjes Lin

a -ho- stop -  hier wil ik toch even op reageren want ik heb er dus wel erg veel last van !

Ik heet Ingrid (roepnaam) maar mijn doopnamen zijn Margaretha Paulina Martina. Ik word dus steeds Margaretha i.p.v. Ingrid genoemd  grrrr !

Sorry voor de verwarring Ingrid & AJ :blush:, inderdaad no such thing als een officiele "roepnaam". Mijn Roepnaam is gewoon mijn eerste doopnaam (heb er drie) en die is dus Sylvia (Syl) dus in mijn geval komt het goed uit. In principe doen ze dus wel the right thing hier om je bij je je officiele "Margaretha Paulina Martina" op te roepen want dat is dus je naam op je documentatie. 

Groetjes
Syl

Hoi Lin.

Het is waar dat je je meisjes naam verliest als je trouwt,en je doet ook niet je meisjes naam achter die van je man,
kennen ze niet.
Ben zelf met een Aussie getrouwt geweest many moons ago,en toen wij gescheiden waren heb ik zijn naam
gehouden,ten eerste was het makkelijker dan de mijne,ten tweede vond ik het niet leuk voor mijn kinderen
om een andere naam te hebben als de moeder,en helemaal op school was het beter om dezelfde naam te houden.
Nog een reden was , kost handen vol geld om alles van naam te veranderen special de akte van een huis.
Zo, wel een verhaal he' maar wat wil je nog meer van  een holy couple.   :humble:

Gr Saint Martina (Ineke)     :roll:

Ja dat had ik dus ook begrepen van mijn "stiefmoeder" (klinkt dat griezelig! :-D )

Je nieuwe naam past wel bij je, je hebt in ieder geval een nieuwe nick!

Groetjes Lin

Om even het achternaamprobleem op te lossen: geen brand, je kan gewoon je eigen naam houden hoor! Ik ben afgelopen jaar hier (Brisbane) getrouwd, en heb gewoon m'n eigen naam gehouden. (Ja, dat iedereen me mevrouw Edwards noemt, dat is een andere zaak, maar Steve wordt net zo goed Mr. Karman genoemd, het ligt er maar aan).

Maar afijn, als jij dus je meisjesnaam wil houden, is dat dus geen probleem.

Beter?  :wink:

Irene.

[quote author=Syl link=topic=98.msg23098#msg23098 date=1123279120]
Mijn Roepnaam is gewoon mijn eerste doopnaam (heb er drie) en die is dus Sylvia (Syl) dus in mijn geval komt het goed uit.[/quote]

Dan heb jij mazzel!
Mijn eerste doopnaam wil je niet weten, klinkt als een oude Romeinse veldmaarschalk, moet ik echt niet mee aankomen in Oz.

:-D

[quote author=Syl link=topic=98.msg23175#msg23175 date=1123374350]
Ja en toen :-o........ben nu wel heeeeel nieuwsgierig natuurlijk :-D
[/quote]

Ja, die naam krijg je nog wel een keer van me.

Misschien ook wel een leuke aangelegenheid om mijn forum nick name te verklaren:
Ik was dus in Oz aan het kroezen en mijn roepnaam is iets wat ze daar niet eenduidig kunnen uitspreken. Heel irritant als je zes keer moet uitleggen hoe je heet. Op een gegeven moment werkte ik in een hostel in Perth, gerund door een uiterst bizarre en even dictatoriale ziel, maar dat is een ander verhaal. Ook hij kreeg mijn naam niet uitgesproken. Toen hij het een keer heel snel uitsprak, klonk het bijna als AJ, en sindsdien noemde hij me AJ. Ozzies hebben nou eenmaal altijd de neiging mensen bijnamen te geven om het leven gemakkelijker te maken. Maar voor ik het in de gaten had, noemde iedereen mij daar AJ. Ik vond het best, want ik hoefde mijn naam niet zes keer te herhalen. Iedere niet-Nederlandse backpacker die ik daar ontmoette, kende mij ook niet anders dan AJ. Veel van die mensen zie ik nog steeds en voor hun heet ik gewoon AJ.

Nou wil het geweldige toeval dat de initialen van mijn doopnamen ook AJ zijn, dus there you go. Het enige minpunt is dat het een beetje bek-striet-boi achtig klinkt, maar er zit in ieder geval logica achter. dus ja, mocht ik ooit nog eens in Oz of waar dan ook terechtkomen, dan zal ik AJ gewoon aanhouden. Mijn doopnamen zal ik nooit veranderen, want daar ben ik trots op. En je hebt nu in ieder geval al de eerste letter van mijn oude-romeinse-veldmaarschalk-doopnaam.

[quote author=AJ link=topic=98.msg23197#msg23197 date=1123410543]
Ozzies hebben nou eenmaal altijd de neiging mensen bijnamen te geven om het leven gemakkelijker te maken.

En je hebt nu in ieder geval al de eerste letter van mijn oude-romeinse-veldmaarschalk-doopnaam.

[/quote]

Ik ken dat fenomeen als ik Martijn aan vrienden introduceer: "This is Martijn" - "Hiya Marty"  :?

Enne je veldmaarschalk naam: Ik twijfel tussen Arminius of Augustus  :lol: En en en en en, zit ik in de buurt???

How clever are you JufBec :) :up:...het is vast Arminius (Herman for intimi :))....dat klinkt nog het meest als AJ (als je het heeeeel snel zegt...ben benieuwd)

Groetjes
Syl

Ben niet op de hoogte van veldmaarschalken enz.  Maarre staat AJ misschien voor Arend-Jan? :cool:

Ha! vriendjelief heet Hans en dat wordt fijns verbasterd tot HENS...... Right. Of ze denken gelijk dat je uit Duitsland komt! Nog mooier is die achternaam: Logeman. Meest gehoorde: lootjemen  :laugh: Ikzelf heb niet zo'n moeilijke naam: Jacqueline. Da's dus gewoon Jacklyn geworden. Alhoewel ze ook jacky wel leuk vinden geloof ik..... Nog ff en er blijft niets meer van m'n naam over!

Everhart kunnen ze wel uitspreken denk ik. het woordje ever kennen ze en hart wordt dan heart :)
vrij vertaald in NL - altijdhart

Hetzelfde hadden wij met de voornaam van mijn zoon Koen. In australie schijnt dat een scheldnaam tegen aboriginals. Dus dat werd ongevaar uitgesproken als cohen.

En als je je achternaam Kok niet gaat wijzigen kun je je naam nog altijd spellend uit spreken om gaan rare blikken je aan te zien kijken.

Back