Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Oh Mariette! Wat vind ik dat erg voor je! En ik hoop echt dat je dmv alle oude papieren en verklaringen van huisarts etc. hier een goede draai aan kan geven. Probeer om alle brieven etc. zo positief mogelijk te krijgen en dat ze erop zetten dat er geen medische kosten verwacht worden etc etc.
Ze zijn ook zo streng......................!

Ik duim ontzettend voor je , ook voor IELTS....

He, shit, ik vind dit echt een rot bericht! maar de moed niet laten zakken he!

Henriette
 
Nou, alle foto's opgevraagd,

Bleek echt iets van de laatste tijd te zijn. En de foto's van de bijholten wilde die niet eens zien, was niet relevant! :x
Hadden we nou toch maar vorig jaar met alles begonnen zoals we eerst van plan waren.
GGD arts heeft de foto ingesloten en op hoop van zegen.

Wat moet ik nu doen, Wij hebben het visum nog niet aangevraagd en om 2000 dollar te gaan betalen terwijl de kans groot is dat het wordt afgeketst vind ik toch ook wel moeilijk.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Is er soms een mogelijkheid dat het wel wordt toegekend maar dat je dan zelf je kan laten verzekeren in Nederland. Want hier zien ze geen problemen!

Ik weet het niet meer, vandaag de keuring, misschien dat dat nog iets goeds aan het licht brengt of iets helemaal niet goed.

Alle advies is welkom,

Mariette
 
Even weer een upda'tje

Ondertussen STNI aangevraagd, kregen wij gelijk al de volgende dag bericht dat we maar beter voor een 134 (skill matching) konden gaan. dus paniek in de tent, want daar hadden we nu niet zoveel goeds over gehoord.
Veel gelezen gevraagd en gedacht hebben we besloten daar toch maar voor te gaan. Zo gauw wij gelodged hebben plukt Development ons er van af en zullen zij ons nomineren.
Klaarblijkelijk schijnt een 134 sneller te gaan dan een 137. dus laten wij het er maar op wagen.
Het voordeel is dat je pas hoeft te betalen als het visum wordt toegekend.  En aangezien het nu net vakantie is!!!!!!!! kunnen wij die centjes goed gebruiken. :lol:

Aangezien mijn x-ray niet goed was heb ik het daar de laatste twee weken errrruuuugg druk mee gehad, uiteindelijk gisteren bij de (lees; een) longarts geweest, heb er nl geen een.
Bloed geprikt maandag mantoux, donderdag mantoux checken, foto en consult.
En nu maar hopen dat er een mooi rapportje op tafel komt waar ze in Sydney gelijk doorheen vliegen.
Dus allemaal duimen, ogen dicht en gaan........... :cool:

Helaas wachten we nog op twee vertalinkjes dus kan onze aanvraag niet weg voordat we op vakantie gaan, jammer kost ons weer drie weken extra.
Maar goed, als we dan terugkomen kan die gelijk de deur uit en kunnen we verder met het medisch dossier want er zullen nog wel meer verrassingen om de hoek komen kijken.
Of niet :)?
 
He Mariette,

Ik dacht al zoiets met die nominatie via skill matching.............nou prima toch, als ze je er dan snel uitplukken!
Nu nog even door die medicals heenvliegen in Sydney inderdaad! Ik duim voor je!
Ik zit ondertussen de spanning op te bouwen ivm de (naar het lijkt) langere doorlooptijd voor toewijzing! Je weet wel, dat vliegticket is er al he?

Gewoon blijven ademen (met die prachtige longen van je)!

henriette
 
Hai Henriette,

Voor wanneer is je ticket ook alweer precies?
Wanneer heb je je aanvraag ingediend ontvangstbevestiging en je filenumber gekregen?
Heb je je file al "getracked"?

Mariette

ps: Ga maar vast pakken hoor, komt wel goed.
En als we straks allemaal relaxed Down Under zitten, doen we nog een keer een forumweekendje over maar dan daar :-D
 
Bevestiging gekregen dat file receiving date 10 april is.
Verder weet ik dat mijn file compleet is: dwz VOG had ik al meegestuurd en ik heb bevestiging gekregen dat mijn medicals ook op mijn file "geplakt"  is.
tis nu echt wachten op iemand die erin wil kijken!
Sommige toewijzingen zitten net over de 5 maanden heen (wat ik dus net niet kan gebruiken), anderen zitten nog ruim onder de 4 maanden...........
Van de april groep lijkt er 1 gelukkige uitgepikt te zijn voor 1 juli.
Maar ik zal vast pakken........... :wink: Ga helemaal op jou af!  :-D

Mijn vlucht is op 10 september. en dat gaat dus sowieso door, maar zou wel fijn zijn als het MET visum is! Anders moet ik nog weer van alles gaan regelen dat hij niet net als ik in de lucht zit (of vlak daarvoor) wordt toegekend, waardoor ik niet meer naar Berlijn kan.....Ik houd nu even voor mijzelf 1 september aan. Als ik ´m dan nog niet heb, moet ik maatregelen treffen en even met Lin babbelen hoet eea te regelen........

Hee, dat weekend gaan we doen hoor!

henriette
 
Je moet maar zo denken,

Ze hebben er al uitgebreid naar gekeken, anders kunnen ze niet zeggen dat hij compleet is, en een oproep voor de medicals hoeven ze niet meer te doen, dus die tijd heb je ook gewonnen.
En wat is de tijd die er normaal zit tussen ontvangst in Australie van de medicals en de toekenning van het visum, ik denk dat ze je medisch rapport nu aan het checken zijn en ......................je hebt tot vliegen nog 56 dagen.

Heb je in Aussie een adres wat je van te voren op kan geven als verblijfsadres en waar in geval van nood je de toekenningsbrief naar toegestuurd kan worden. Je zou dan van te voren door kunnen geven dat vanaf die en die datum je een ander verblijfsadres hebt.
Nou jetje, niet in paniek raken en succes, je zal zien, het gaat gesmeerd! :up:

Mariette
 
[quote author=henriette link=topic=4633.msg65648#msg65648 date=1153001157]
en even met Lin babbelen hoet eea te regelen........
[/quote]

Dat kan altijd hoor!!! Je krijgt je visum pre-granted per email. Je hebt toch een email adres opgegeven hé? Die je ook overal en altijd kan openen, zoals Hotmail of iets dergelijks. Heb je al een case-officer toegewezen gekregen? Zodra je die hebt geef je aan wat je plannen zijn en dat je in Australie verder afwacht. Dan zul je eenmaal hier wel het land moeten verlaten om je visum te valideren. Nieuw Zeeland is dan de goedkoopste optie. Piece of cake :)
Met vragen kun je altijd bij me terecht hoor! Bellen, pm-en, mailen u roept maar!!
 
Hee mariette,
Het bollenpellen is (gelukkig) achter de rug en was benieuwd hoe het met jou was. Ik zal voor jou duimen want ik begrijp dat morgen een grote dag wordt.
heel veel success
Miel (is inderdaad mijn echte naam- is afgekort van Emilia)
 
Nou, geen TBC of andere enge dingen op mijn longen.
Dus zij zal een mooi rapport opstellen over licht astmatische aandoening niet nodig om bronchoscopie oid te doen.

Gaan we nu eerst even op vakantie en afscheid nemen van Italie.

Hehe zucht van verlichting

Allemaal een fijne vakantie, Mariette
 
Fijn voor je dat dit ook achter de rug is. Fijne vakantie

groetjes Miranda  :)
 
Hi Mariette,
Nou gefeliciteerd hoor, ben ontzettend blij voor je, liep er toch de hele dag aan te denken.
Dit moet zo'n opluchting zijn voor jou (jullie), reden om een lekker flesje open te trekken vanavond. Eerst nu lekker op vakantie en voor je het weet is het "Tassie hier we come!!!!"
:up: groetjes Miel
 
Zo, dan toch eindelijk de visumaanvraag verstuurd naar Adelaide.

Volgens het trackingsystem is het pakket onderweg naar Adelarde, gelukkig gebruiken we tegenwoordig een postcode anders was ik toch wel erg ongerust of het wel op het goede adres aan zou komen.
Maar goed, na maanden hard werken kunnen wij toch ook in die wachtkamer plaatsnemen.
Nu maar hopen op een wonder, oktober/november zullen we wel niet meer redden, dat is trouwens maar goed ook, er is hier nog zo veel te doen.
Maar we hopen natuurlijk wel dat het dan in ieder geval December wordt.

Lijkt me heerlijk om vanaf mijn luie stoel de Sydney-Hobart race te kunnen bewonderen en lekker over Salamanca te dwalen. Taste of Tasmania te kunnen beleven.

Maar ja. nog eventjes geduld hebben!
 
[quote author=kallie link=topic=4633.msg67695#msg67695 date=1155332933]
Zo, dan toch eindelijk de visumaanvraag verstuurd naar Adelaide.
[/quote]

Gefeliciteerd! :up:

Lijkt me heerlijk om vanaf mijn luie stoel de Sydney-Hobart race te kunnen bewonderen en lekker over Salamanca te dwalen. Taste of Tasmania te kunnen beleven.

Over Salamanca en eten gesproken... Ik ben momenteel aan het werk *zucht* en moest net even wat in het datacentre van een van onze klanten doen en ben toen even vlug over de markt gelopen (ligt precies op weg daar naar toe). Over een uur moet ik weer die kant op, dus wellicht dat ik op Salamanca even een lunch ga scoren :cool:.
 
Hallo Mariette,

Onze visa aanvraag is weg sinds juni, en wij hopen in dec. in Oz te zijn.
We zitten zo'n beetje in het zelfde schuitje, wachten.....wachten......wachten.
Spannend he.

Ik zal voor jullie duimen,

Groetjes Jolanda
 
[quote author=Lost link=topic=4633.msg67718#msg67718 date=1155348140]
[quote author=kallie link=topic=4633.msg67695#msg67695 date=1155332933]
Zo, dan toch eindelijk de visumaanvraag verstuurd naar Adelaide.
[/quote]

Gefeliciteerd! :up:

Lijkt me heerlijk om vanaf mijn luie stoel de Sydney-Hobart race te kunnen bewonderen en lekker over Salamanca te dwalen. Taste of Tasmania te kunnen beleven.

Over Salamanca en eten gesproken... Ik ben momenteel aan het werk *zucht* en moest net even wat in het datacentre van een van onze klanten doen en ben toen even vlug over de markt gelopen (ligt precies op weg daar naar toe). Over een uur moet ik weer die kant op, dus wellicht dat ik op Salamanca even een lunch ga scoren :cool:.
[/quote]

Lucky you! :up:

Mariette
 
Wel je tanden poetsen erna, hoor! :-D
Dan maar zonder paradontax, we zullen een tube voor je meenemen, welke wil je groen of rood?
 
Nou, hier dan eindelijk weer eens een updatje van ons!

11 augustus dan onze aanvraag ingestuurd die zij op 15 augustus hebben ontvangen.
Nu, eindelijk zijn ze dan met de ontvangstbevestigingen van 11 augustus bezig. Zullen we dan toch ons CLF nummer krijgen van de week? :lol:
Wat was dat heftig, twee maanden wachten alleen op een dossiernummer en zelfs dat is al een openbaring op dit moment voor ons.
Onze medische keuring is nog eerder afgehandeld dan dat onze aanvraag is geregistreerd.
Nu maar hopen dat wij niet pas ons visum krijgen als het jaar verstreken is. Als ze op dit tempo doorgaan verwacht ik dat wij toch wel over een jaar of twee in Tassie aankomen.
Twee weken geleden hebben wij bericht gekregen uit Sydney dat de X-rays(ik bedoel dat deze niet ondertekend zijn door de radioloog) en de identiteitspapieren van Bart (14) niet in orde zijn.
Het is natturlijk ook wel wat als je met z'n vijfen voor eeen keuring komt wat een papierwinkel is dat dan.
Ben hier nu dus mee bezig en maar hopen dat het weer op tijd terug is in Sydney, voordeel hiervan is wel dat ik weet dat zij het hebben ontvangen en wij hebben natuurlijk nu hiervan een dossiernummer wat wij kunnen doorspelen naar adelaide. Zo zie je maar, aan ieder nadeeel zit toch weer een voordeel.
Dus wie weet wat de toekomst ons nog brengen mogen.
Vandaag is er een makelaar geweest, dus ook het huis zal een dezer dagen de verkoop in gaan.
Al met al concludeer ik hieruit toch wel dat wij met z'n allen (ik bedoel wij allemaal hier op het forum) een ijzersterk gestel moeten hebben en een oneindig geduld.
En dat Australie wel trots mag zijn dat zij zulke gemotiveerde mensen als PR's krijgen. :-D :wink:

ik kan wel zeggen dat door dit laatste berichtje op aspc.processing ik eindelijk weer een beetje hoop heb gekregen.

Nou, tot de volgende update dan maar weer!

Mariette
 
Hoi Mariëtte,

Wie weet toch nog een ontvangstbevestiging deze week :). Kun je daarover in ieder geval op houden met zuchten en adem vergaren voor de volgende zuchtperiode :-D.

Succes verder.

Erna
 
Back
Top