Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Zucht, wat een gedoe he!!! Nou succes in ieder geval. Ik zal de komende periode vast wel eens met je meezuchten  :wink:
:up: :up: :up:
 
Echt naar he :x :x al dat wachten!!!

Maar geloof me het gaat allemaal goedkomen :up:

Geniet nog maar even van Nederland straks gaat het allemaal ineens heel snel.
Veel succes en geduld met alles!

Liefs Eutrice
 
Hier zuchten we ook mee! Maar fijn dat je nu eindelijk dat nr hebt!
We hebben inmiddels vernomen dat maart blijkbaar gewoonlijk topdrukte is bij de Dimia en juni en juli ook. Nu zijn ze bijna bij de behandeling v.d. aanvragen van april dus wie weet hoop hoop duim duim gaat het binnenkort weer wat sneller (tot ze bij juni zijn....) Misschien geeft dit een sprankje hoop? (alhoewel t van de week nog erg erg erg langzaam ging...zucht)
Groetjes!
Francine
 
Ja, misschien iets te hoopvol maar ze hadden mijn aanvraag binnen op 17 Januari en op 9 Juli had ik mijn visum. In Februari had ik al medicals gedaan en VOG opgevraagd (en gekregen), goed dat jullie dat ook vooruit doen. Ik denk echt dat het helpt.

En.... ik had geen MODL beroep dus het kan zomaar heel goed gaan. Ik hoop dat het jullie ook op die manier vergaat.

Sprankje hoop op snelheid?
En anders, tsja, geduld is een schone zaak en het is nog altijd beter dat je behoorlijk laat te horen krijgt dat DIMA je een visum geeft dan dat je heel erg op tijd te horen krijgt dat je afgewezen bent.
 
Ja Hawk, zo zie ik dat ook. Als ik lang moet wachten maar de uitslag is uiteindelijk positief dan is me dat het wachten zeker waard!!!
En ondertussen is t erg leuk en goed om te lezen hier van al die mensen die hun visum ontvangen en vertrekken. Dat geeft ook goede moed en wordt ik helemaal blij van :)
Francine
 
Hai Mariette,

Mag ik je vragen waarom jullie voor Tasmanie hebben gekozen?
Want daar gaan niet zoveel mensen naar toe.

Verder wens ik jullie veel succes met alle plannen!

Groetjes,Clair.
 
Hai Clair,

Daar zijn natuurlijk meerdere redenen voor.
Allereerst heb ik daar familie wonen, de meeste in het noordwesten, waar wij ons dus niet gaan vestigen en 1 nicht met gezin in het zuiden.
Dat is mooi maar wil ik mij vooralsnog niet aan ophangen en binden. (ben niet zo familieziek. maar kan wel erg goed met hen overweg.)
Wij hebben ook een tijdje lopen dubben over de oostkust Australie en Tasmanie, omdat het in Tassie zoals iedereen zegt 'niet zo warm is'.
Wij hoeven geen heel jaar rond 40-45 C te hebben
Tasmanie heeft een aangenaam klimaat (ook daar zijn bosbranden in de zomer dus warm genoeg) Hobart is een van de droogste steden in Australie.
Afgelopen hartje winter was het toch nog 15 graden, een klein stukkie rijden en je kunt skieen.
Je hoeft alleen niet je ruiten te krabben en sneeuw te schuiven voor je huis, want de sneeuw valt alleen in de bergen.
Noem maar op en het is er. En alles binnen een behoorlijke reisafstand.
Alles is aanwezig cultuur, wilde natuur, groen, meer dan voldoende sport- en educatiemogelijkheden, enorm groeiende economie.
Voldoende mogelijkheden om te groeien en te bloeien! :)

Verder zijn we er afgelopen Januari geweest.
En voor mijn gevoel had ik daar geboren moeten zijn.
Wat een natuurschoon, wat een mentaliteit en wat een mogelijkheden.

Sindsdien is het geen moment meer uit mijn gedachten geweest.
Nou, als dat geen mooi pleidooi is weet ik het niet meer, maar het is wel zoals ik het voel.

Kijk hier maar:

http://www.development.tas.gov.au/
http://www.tasmanianexpeditions.com.au/
http://www.tarkinetrails.com.au/home.htm
http://www.discovertasmania.com.au/home/index.cfm
http://www.dicovertasmania.com/


Mariette

PS en Clair, hoe is het met de koksopleiding, van wie krijg je overigens les, ben benieuwd hoe het je vergaat.
 
Tasmania lijkt ons ook geweldig, maar wij hebben voor Marcoola, Sunshine coast gekozen om te gaan wonen. Maar we willen zeker een keer op vakantie naar Tasmania als we eenmaal in Oz wonen.
Vrienden van ons zijn er 3 maanden geweest en ze vonden het geweldig.
Dus we moeten het een keer met eigen ogen gezien hebben.

Groetjes van Jolanda  :up:
 
Wauw Mariette,ik kan me nu heel goed voorstellen waarom jullie naar Tasmanie willen!!
Ik ben 2 weken geleden met mn koksopleiding begonnen,heb t erg naar mn zin.Ik ga naar ROC Midden Nederland in Nieuwegein.Mijn docent heet Herman Bunschoten.
Tot 13 nov.werk ik nog bij La Place maar ik ben zoek naar een andere werkgever.Met deze dingen ben ik momenteel dus druk bezig.

Groeten van Clair.
 
Hee Mariette,

Hang there he!!!!!
Ik hang nog aan een mini draadje, maar het houdt nog (net).......

Tis nu 6 maanden geleden (10 april - 10 oktober) en dat zover nog geen woord van ze.....wie had gedacht dat het zooooooooooooo lang zou duren. Ze zijn 1 dag opgeschoten deze week (en 6 dagen voor non priority). Om gek van te worden, echt waar! Het wordt ook steeds lastiger natuurlijk ivm inkomen, maar ik houd het nog vol....

Henriette
 
Hoi kallie,

Hoe gaat het met de vorderingen? wil het een beetje opschieten?
Het lijk mij ook wel heel mooi in Tassie, en begrijp wel waarom jullie daar heen willen.
Ook super dat jullie daar al femily hebben wonen :up:
Succes met alles.

Groetjes Arnold
 
[quote author=henriette link=topic=4633.msg72770#msg72770 date=1160457779]
Hee Mariette,

Hang there he!!!!!
Ik hang nog aan een mini draadje, maar het houdt nog (net).......

Tis nu 6 maanden geleden (10 april - 10 oktober) en dat zover nog geen woord van ze.....wie had gedacht dat het zooooooooooooo lang zou duren. Ze zijn 1 dag opgeschoten deze week (en 6 dagen voor non priority). Om gek van te worden, echt waar! Het wordt ook steeds lastiger natuurlijk ivm inkomen, maar ik houd het nog vol....

Henriette

[/quote]

Hai Henriette,

Wie had dat kunnen denken, he?
Er zal daar heus wel iets aan de hand zijn geweest.
Maar naar het schijnt komen er zo'n 350 aanvragen per dag binnen.
Hadden we nou maar in eind juni onze stukken gestuurd en niet gewacht tot de med keuring goed was. Maar ja als je alles van te voren wist.
Ik hoop nou toch echt dat het voor jou een beetje op gaat schieten, maar soms heb ik het idee dat ze er zo maar weer een stapeltje ergens tussenuit pakken. wat dan achteraf niet de juiste datum was.
Het enige wat we kunnen doen is hopen en duimen. (By the way, heb je wel laten weten dat je inmiddels verkast bent? in ieder geval je e-mailadres)

Hey Arnold, zoals je merkt schiet het dus helemaal niet op, maar je weet het: lang gewacht, stil gezwegen, nooit verwacht en toch eindelijk gekregen. Dus we houden moed.
(Al valt dat soms wel erg zwaar. Ik moet hier toch ook weer de hele boel motiveren en dan valt het soms wel tegen om positief te blijven.)

Goretjes, Mariette
 
ff mijn gal spuwen.

Ze kunnen wel snel zijn daar in Adelaide!
Op Austimeline ston een update van een stel uit UK die binnen 3 maanden en 26 dagen hun pre grant letter binnen hadden.
Application date 14 juni 2006 pre grant 10 oktober 2006.
En guess what, sponsored by the Tasmania Government via een STNI
Waarom duurt het dan  gggrrrr!! v......e zo lang bij ons :bangingdoor: :wall: :wall: :loudcry:
:dizzy: dus ik gelijk aan de  :computer:

niet dat dat wat uitmaakt
 
Keek net nog op Austimeline en hebben ze de gegevens veranderd.
Nu blijken ze de gegevens te hebben omgegooid Hij was main appl 46-50 jaar en she was second appl Dat hebben ze nu omgedraaid en blijken ze daar al te wonen.

Maar waarom heb je een STNI nodig als je daar toch al woont?????

Ik word hier toch zo moedeloos van :oops:

Mariette
 
Oh Mariette, ik wou dat ik het voor je kon veranderen...  :cry:

Kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal moedeloos van wordt....

Zag net wel dat Nath ineens vanochtend zijn visum had gekregen ook na een hele lange tijd wachten, weet wel dat dat jou niet 1,2,3 helpt, maar misschien geeft het je weer wat moed...

Weet je wat... ik zucht wel even voor je

[size=20pt]ZUCHT ZUCHT ZUCHT[/size]

Keep up the good spirit!!

Groetjes,
Lela
 
Nou Lela,

Het is al bijna weer een maand verder en nog niets gehoord.
Ik weet niet of ik nog van moedeloos kan spreken.
Ik blijf mijn muren verven met al die rode spetters erop  :wall:

Verder huis in de verkoop gezet, de foto's waren nog niet genomen en er stond nog geen bord in de tuin en er stond al een bezichtiging gepland.
Die moest ik cancelen omdat ik nog steeds die dikke vette griep heb, dus nu  gaan ze morgen ons paleisje bewonderen, en ik heb toch echt niet vergeten te vermelden dat we echt niet zo'n haast hebben.

Het is wel heerlijk te zien hoe netjes je huis er dan toch iedere keer weer bij staat.

Mariette
 
Hallo allemaal,

We hebben dan eindelijk bericht ontvangen,

De hele aanvraag terug met als reden, ongeldige aanvraag,

Onze aanvraag was helemaal compleet. De hele TRA aanvraag was bijgevoegd, (behalve de foto's van zijn werk maar dat lijkt mij niet echt relevant)
De uitslag van de TRA heb ik bijgevoegd.
het enige wat er niet bij zat was het begeleidend schrijven bij de TRA uitslag.

Maar dat lijkt mij niet een reden om er een ongeldige aanvraag van te maken.
Zij hadden alleen een mailtje hoeven te sturen en ik had deze toegestuurd.

Ik denk dat ik even niet op het forum te vinden ben, niet dat ik niet met jullie begaan ben, maar ik heb tijd nodig om mijn wonden te likken.

Gelukkig komen vanmiddag de eerste kijkers (die vorige week al zouden komen maar niet doorging omdat ik ziek was,) heb ik toch nog wat afleiding.
Zal je zien gelijk raak, dat heb je altijd als het je niet uitkomt.

Nou, allemaal heel veel succes en denk eraan dit gebeurt slechts eenmaal op de honderden, duizenden gevallen.
Dus wij hebben in ieder geval die mogelijkheid voor jullie weggenomen.

Groetjes,  Mariette :cry:
 
Jeeeeetje, da's k*t.
Wacht je 3 maanden en dan is dit niet echt wat je wilde horen.

Heel veel Sterkte.

Groetjes
Ineke

ps. welk begeleidend schrijven bedoelen ze, behalve de uitslag??
 
We kregen toen 3 a-4tjes van de TRA
een met een blauw-groene balk met het aantal uren werkervaring en de uitkomst: assessment of outcome aangevinkt Accepted as Carpenter- Joiner. handtekening etc ofwel Quality Assurance sheet
een bijlage waarin staat vermeld dat je je eventueel bij binnenkomst kunt registreren en waar je dat dan kunt doen
en een begeleidend schrijven waarin staat dat je in beroep kunt gaan tegen de uitslag

en juist dat laatste hadden we niet meegestuurd, maar daar hadden ze alleen maar naar hoeven te vragen Hoe kan nu een zo'n dingetje  je hele aanvraag ongeldig maken

Ik geloof dat we niet eens onder de wet  de scope of merit review vallen

Ik ben in ieder geval sprakeloos en kan alleen nog maar huilen

Mariette
 
Back
Top