Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

Hallo Mariette,

Wat een tegenslag  :-(

Kunnen jullie niet gewoon het begeleidende schrijven alsnog opsturen?  Het lijkt me heel streng wat ze gedaan hebben.

Ik wens jullie veel sterkte en ook succes met het verkoop van jullie woning.

Groetjes,
Susan
 
Ik heb nog steeds contact met het Departement in Tasmanie en zij gaan er achteraan.
ook zij begrijpen er niets van en zijn deeply shocked and speechless.

Ik begrijp ook wel dat er waarschijnlijk een hardwerks jonkie aan het werk is geweest die nog niet weet hoe strikt de lettertjes wel of niet dienen te worden nageleefd.

Maar zij begrijpen daar toch ook wel als ik de TRA uitslag stuur dat ik daar ook een begeleidend schrijven bij heb ontvangen zij hadden het alleen maar hoeven te vragen.

Mariette
 
Hoi Mariëtte,

Das niet leuk nee. Jeroen en ik kregen destijds de hele aanvraag retour gestuurd omdat er om de één of andere reden geen geld van onze rekening afgeschreven kon worden. Wij vonden toen ook dat ze dat best wel met een telefoontje of e-mailtje hadden kunnen aankondigen i.p.v. de hele handel weer naar ons terug te sturen. We hebben gewoon de hele zooi nogmaals ingestuurd en alles is goedgekomen zoals je weet want we zitten inmiddels al een jaar in Albury.

Kortom, gewoon nog eens proberen en dan komt het vast allemaal goed. Niet bij de pakken gaan neerzitten hoor en gewoon doorgaan. Positief blijven.


Sterkte en groeten,
Erna
 
Hallo Mariette, wat kl*te voor jullie.
Ik kan me goed voorstellen dat je effe geen zin meer hebt in de vrolijke verhaaltjes van mede xpditers.
Ik wens je wel succes met de verkoop van je huis.
Sterkte.

Groetjes van Jolanda
 
Hoi Mariette,

Da's zwaar balen zeg! Je moet de moed niet opgeven hoor. Hopelijk dat de Department of Economic Development wat voor je kan betekenen.
 
Hoi Mariette,

Wat een ellende zeg  :-(, ik hoop dat er
een goede oplossing komt.

groetjes Miranda
 
[quote author=Erna link=topic=4633.msg74646#msg74646 date=1162891643]
Hoi Mariëtte,

Das niet leuk nee. Jeroen en ik kregen destijds de hele aanvraag retour gestuurd omdat er om de één of andere reden geen geld van onze rekening afgeschreven kon worden. Wij vonden toen ook dat ze dat best wel met een telefoontje of e-mailtje hadden kunnen aankondigen i.p.v. de hele handel weer naar ons terug te sturen. We hebben gewoon de hele zooi nogmaals ingestuurd en alles is goedgekomen zoals je weet want we zitten inmiddels al een jaar in Albury.

Kortom, gewoon nog eens proberen en dan komt het vast allemaal goed. Niet bij de pakken gaan neerzitten hoor en gewoon doorgaan. Positief blijven.


Sterkte en groeten,
Erna
[/quote]

Hi Erna,

Hebben jullie toen een nieuwe aanvraag ingediend en op een nieuwe aknowledgement moeten wachten dus ook weer een nieuw dossiernummer? Of konden jullie refereren naar het dossiernummer van die afwijzing.

Als het namelijk bij ons weer een nieuwe aanvraag wordt moeten we weer 3 maanden wachten op een aknowledgement en zijn waarschijnlijk de VOG's en de medische keuring niet meer geldig aan het einde van de rit.

Hallo allemaal,

Ik vermelde vorige keer dat ik me een tijdje niet meer zou vertonen op het forum, maar dat lukt mij toch niet helemaal, dus zal er toch nog wel hier en daar een post te vinden zijn van ons.
Ik was gewoon verschrikkelijk teleurgesteld omdat in de brief van DIMA stond vermeld dat het feit dat onze aanvraag niet geldig is "not a subject to merits-review" is (that's a law court which specifically deals with immigration/visa related matters).
M.a.w. Wij konden hiertegen geen verweer voeren.
Ik was dus echt in de veronderstelling dat het einde verhaal was.
En dan nog eens een bezichtiging terwijl ik nou ook nog eens niet van mening ben dat dit het juiste moment is om je huis te verkopen.
Zal je net zien geen huis meer en dan ook nog eens geen visum.  :-(

Bedankt voor jullie reacties, wat ben ik blij met dit forum,

Mariette
 
He Mariette,

Ga ervoor zorgen dat je die brieven nastuurd en dat je die drie maanden wachten niet kwijt bent.
Je krijgt zeker begrip van de mensen in adelaide.

Niet opgeven vanwege 1 briefje..
Zoals jezelf al zei, als je die brief op kunt sturen dan snap elk persoon dat je die andere ook hebt.

Houd ze warm en niet loslaten...... :up:


Jack :evil:
 
Van dit soort verhalen worden we niet vrolijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je volledig in de depri modus raakt van dit soort fratsen.

Ik denk dat je de aanvraag in zijn geheel opnieuw moet indienen. Eventueel kun je in een later stadium de medicals en VOG nog een keer doen als het lang duurt. Probeer het positief te benaderen, alle papieren heb je al in orde, je hoeft het alleen nog maar een keer opnieuw op te sturen en die 3 verloren maanden moet je maar vergeten.

Uiteindelijk komt alles goed.

:bike:
 
Hoi Mariette,

Wij hebben NIET de hele aanvraag weer opnieuw ingevuld maar gewoon de hele stapel die ze naar ons teruggestuurd hadden weer naar Adelaide gestuurd. Na twee maanden kregen we toen een oproep voor de medicals en VOG (dat was in 2004) en toen ging alles goed. Gewoon alles weer insturen dus en niet opgeven.

Sterkte en succes.

Erna
 
Help,

Als het een nieuwe behandeling wordt en weer zo lang wachten kan het nog problematisch worden.
Onze oudste, Rene, wordt namelijk 2 december 18 jaar.
En ik wil hem geen IELTS aandoen en heb al helemaal geen zin in een second instalment.
maar goed, we zien wel!

Dinsdag de eerste bezichtiging gehad en vandaag weer een, verder staan er voor morgen en overmorgen nog twee gepland, dus voorlopig is ons huissie nog lekker schoon.
Ik moet zeggen dat de jongens ook goed meehelpen.
Na jarenlang zeuren dat ze hun troep achter hun kont op moeten ruimen, lijkt het nu eindelijk wat te worden.
Daar hebben we dan wel heel wat voor overhoop moeten halen. :-D :-D :-D

Mariette
 
Wij hebben inmiddels nieuwe paspoorten laten maken voor de Big Trip.
En natuurlijk voor ons toekomstige stickertje.

Deze wil ik meesturen als wij de hele bups met de beruchte "begeleidend schrijven" weer terugsturen.
Aangezien ik geen fouten wil maken wil ik het jullie toch even vragen.
Ik heb hiervoor Form 929 uitgedraaid, een voor iedere wijziging, is dit goed, voldoende of moet er meer of iets anders worden meegestuurd met de vernieuwde paspoorten?

Mariette
 
jeetjemina wat een verhaal weer, daar wordt je echt niet vrolijk van!.
ben benieuwe hoe dit weer gaat aflopen.

groetjes Teuni
 
Tjonge ik lees t nu pas. Ik hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen en dat je niet alles overnieuw hoeft te doen! Heel veel sterkte hoor!
Francine
 
[quote author=kallie link=topic=4633.msg74813#msg74813 date=1163110537]
Deze wil ik meesturen als wij de hele bups met de beruchte "begeleidend schrijven" weer terugsturen.
Aangezien ik geen fouten wil maken wil ik het jullie toch even vragen.
Ik heb hiervoor Form 929 uitgedraaid, een voor iedere wijziging, is dit goed, voldoende of moet er meer of iets anders worden meegestuurd met de vernieuwde paspoorten?

Mariette[/quote]

Maar nu rest de vraag, ben je die wachttijd toch niet kwijt....

Ik hoop het van harte van niet....
Wish you all the luck

We kruisen onze vingers voor je dat je die wachttijd niet kwijt bent..

Jack :up: :evil:
 
Hoi Mariette

Jeetje wat balen zeg! Lees het nu pas was een weekje naar Egypte.
Volhouden hoor ik zeg altijd maar de aanhouder wint.

Strekte Erna
 
Oh nee Mariette!!! Gadverdegadverdegadver  :cry:!! Zijn ze nu helemaal belatafeld daar?!!

Na enige tijd niet zo heel aktief op het forum te zijn geweest lees ik net van jullie toestand... Ben er helemaal een beetje stil van. Maar ik kan me niet voorstellen dat je nu helemaal overnieuw zal moeten beginnen... dat kan toch niet? Heb je echt alle papieren al terug in huis?

Kun je niet blijven bellen totdat je iemand gevonden hebt die het "gewoon" even rechttrekt (zei ze hoopvol) zodat jullie niet de 3 maanden kwijt zijn?

Ik ga voor je duimen!!!! :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Liefs,
Lela
 
Vandaag de 8e en 9e bezichtiging gehad in 10 dagen tijd.

Als je graag wilt kun je het aan de straatstenen niet kwijt en als je het liefst nog even wil wachten dan schreeuwen ze erom, Van die negen ook enkele serieus geinteresseerden waarvan een serieus bod en een bezig met bieden.

[glow=red,2,300]Maar het komt ons nu even niet uit[/glow]
Wat een planning, zeg

Ik begrijp wel, dat er mensen zijn hiervoor die een moord zouden doen, maar ik lig er momenteel toch wel even wakker van.
Dit roep ik nu al de hele tijd: Geen visum en dan ook nog geen huis, dat zal toch niet waar zijn.

Maar, we houden moed!

Mariette
 
Back
Top