Kathren's Journey

Hoi Kathren,

Wat goed om te lezen dat je paard zo goed is terechtgekomen.

Onze makelaar heeft het voor 1 % gedaan.Volledig pakket. Funda, brochure en de rest wat erbij hoort.
We hebben er 3 laten komen en hebben ze een beetje tegen elkaar uitgespeeld. Ze mogen op het moment blij zijn een huis te kunnen verkopen.

Veel succes in ieder geval.

Axel

Hi Kathren,

Wat ontroerend en fijn dat Okidoki zo goed terecht is gekomen, met zulke leuke vriendjes. Dat hoop je inderdaad altijd als je een huisdier weg moet brengen en gelukkig is dat bij jou gelukt!

Veel succes met alle volgende acties,
Annemarie

Hun dochter kwam met een grote lijst binnen gelopen, toen ze bij me stond draaide ze het om. Het was een tekening van een foto van mij en Okidoki. Zoooo mooi gedaan! Nou ja, en toen hield ik het natuurlijk niet droog. Iedereen die het tot nu toe hebben gezien hebben er al met tranen in hun ogen bij gestaan. :grin:

Ze hebben me gisterenochtend een sms gestuurd dat hij al met 2 van de drie andere paardjes vriendjes heeft gemaakt. Dat zijn twee kleine pony's waarbij Okdidoki een reus lijkt. Die lopen hem overal achterna :lol: en gisterenavond heb ik al de eerste foto's ontvangen. Het voelt zo goed! Dit plekje klopt helemaal en dat is wel heel prettig :up:

Oh.... wat liefhief!!! :wub: Van het meisje maar ook van Okidoki. Hij gedraagt zich super he :up:
Nou dat andere kleintje nog net zo'n mooi tehuis vinden en dan kun je met een goed gevoel vertrekken.
Succes met de makelaar van de week!

Hier weer eventjes een update.

Het is en blijft puzzelen wanneer te vertrekken. Heb voor mezelf al wel besloten om het traject met de hond in te gaan. Dat duurt in zijn geheel toch 6 maanden. 30dg wachttijd na enting + 150dg na eerste bloedtest. Betekent dat ze eind oktober kan vliegen als alles goed gaat. Pfff eind oktober pas gaan, duurt me echt te lang. Zit er aan te denken om zelf vooruit te gaan en de hond later te laten komen. Het lijkt me nl. niet altijd even makkelijk om slaapplaats te vinden tijdens het rondreizen waar honden toegestaan zijn. Of reizen Aussies veel met hun huisdieren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Later komen + quarantaine tijd zou wel betekenen dat ik meer ruimte heb om mijn plekje te vinden, werk en een huurhuis te zoeken. Eind september zou dan een moment voor vertrek kunnen zijn. Het zou gezien werk ook wel een goed moment zijn omdat ik dan mijn vakantie wat later zou kunnen opnemen. (ik ben eigenlijk verplicht om mijn vakantie in de bouwvak op te nemen, maar weet hier nog wel werk waarmee ze blij zouden zijn wanneer ik dat oppak tijdens de officiele vakantieperiode)

Ondertussen heb ik veel uitgezet voor het vinden van een nieuwe partner voor mijn paard. Daar moet wel iets uitkomen, kan toch niet anders!?

Ik ga denk ik alvast voor tickets rondkijken :lol:

Hi Kathren, kan me voorstellen, dat gepuzzel wanneer je nu het beste weg kunt gaan, zullen wij straks ook wel mee te maken krijgen.
Veel succes, hoop dat het allemaal direct helemaal goed gaat met je hond, is wel een heel traject!

Groet, Annemarie

Zou wel veel voordelen hebben Kath, om eerder te gaan dan je doggy.( en ik ken het gevoel om niet meer lang te willen wachten heel goed! )
Zo kun je i.d.d misschien al een vaste plek voor jullie zoeken.
Kom je dan ook even langs ons bij the Sunshine Coast? :smile:
In het vliegtuig van 16 augustus is trouwens ook nog plaats hoor :wink:

@Skip
Ja het heeft wel voordelen lijkt mij, zal ze alleen zo missen :( maar ja dat is maar tijdelijk zullen we maar denken :wink:

Verder heb ik voor morgen een afspraak bij de dierenarts. Deze zit bij mij op de hoek en wat blijkt...deze heeft ervaring met honden die richting Oz gaan! Waarbij ik ineens had van 'vertrekken er zoveel mensen uit Roosendaal richting Oz dan?'

Op het moment vallen sommige dingen vanzelf op z'n plaats dat ik besloten heb om er gewoon mee beginnen anders zit ik hier volgende jaar nog! :|

Heb net de makelaar, die ik gekozen had, weer op bezoek gehad voor de laatste details. Dinsdag 4 mei komen ze foto's maken, woensdag krijg ik de tekst aangeleverd en vrijdag staat het op funda, bij hun in de etalage en zijn de brochures gemaakt. Ze is echt een no bullshit dame, die zegt wat ze er van vindt en verwacht. Ze vond dat ik er in tussentijd veel aan had gedaan en dat het er goed uitzag. Pffieuw... het is dus goed te zien. :lol: Gezien de prijsklasse en wat het huis en de omgeving te bieden heeft verwacht ze niet dat het lang te koop zal staan. We'll keep our fingers crossed. :up:

Hoi Kathren,

Wij nemen ook onze katten mee t.z.t naar Oz. En reken maar dat het lekker is om eerst een huisje te hebben en een beetje te settelen. Arme beesjes worden ook helemaal gestrest anders
shocked.gif

Succes met de verkoop van je huis!
afro.gif

Er zijn gelukkig wel weer wat positieve berichten dat het weer wat aantrekt allemaal!
grin.gif

Groeten Steven

Thnx Steven80!
Gelukkig is mijn hond niet zo'n stresskip :kip001: :lol: Ze gaat nu ook overal mee naar toe alleen grote groep mensen of heel veel drukte vind ze niet zo fijn. Grote groep schapen vind ze weer wel heeeeeeel leuk ;)

Ik hoor iedere keer gemengde berichten over de huizenmarkt. Het subsidiepotje voor starters wat op is, dat starters bijna niet meer aan een huis kunnen komen wat ze kunnen betalen. En eergisteren zeiden ze nog op de radio dat de huizenprijzen weer zullen gaan dalen. Makelaar gaf wel aan dat mijn huis voor starters nog te behappen is ook wanneer ze willen verbouwen. Dus op een geven moment weet ik het ook niet meer :huh: Heb wel op funda rondgekeken en in de prijsklasse waarin ik zit zijn niet heel veel huizen te koop in Roosendaal. Als je iets minder betaald zit je in een apartement. Mijn huis heeft ook nog eens een grote tuin er achter. Vind het heel spannend, maar ben vooral heel nieuwsgierig hoe het zal gaan. ;)

Ik wens je veel succes!
Alle berichten over de markt spelen natuurlijk een rol, maar vooral of je de mazzel hebt of er mensen op zoek zijn voor wie dit precies is wat ze willen.

Heel veel succes met de verkoop en ik duim voor je dat het net zo snel als bij ons gaat!!! :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Sacha

Hoi Kathren,

De eerste week hadden we drie bezichtigingen en de eerste kijkers kwamen na vier dagen al voor een tweede bezichtiging. Zij zijn dus ook de kopers geworden. Na een paar dagen onderhandelen over de prijs waren we er uit en 16 augustus is de overdracht. Dus je ziet het, het kan ook snel gaan. We hadden van te voren een bedrag in ons hoofd waar we op uit wilden komen en dat is gelukt. Ook wij hadden nog het nodige opgeknapt aan ons huis, zoals schilderwerk e.d.

Nogmaals veel succes en je weet het: je hebt er maar één nodig :up: :up: :up:

Groetjes,
Sacha

Wat heeft iedereen toch met 16 Augustus :lol: :lol: :eek:fftopic:

Kathren, succes!! Hier nog wat :up: :up: :up: Je kunt nooit van te voren voorspellen hoe het zal lopen. Met een beetje mazzel ben je het zo kwijt! Succes!!

Afgelopen donderdag is de hond geënt tegen Rabies. De dierenarts gaf aan dat gezien dit haar 2de enting er tegen is de kans bijna 0 is dat de bloedmonster negatieve resultaten zal gaan geven. Heb met de assistente morgen een afspraak staan om alles goed op een rijtje te zetten. De hond mocht ook komen omdat ze heel angstig is geworden bij de dierenarts sinds ze de laaste keer tot 2x toe een echo heeft moeten ondergaan. :cry: We hopen dat ze (gezien er nu niets gebeurt) er een beetje overheen komt.

Heb het Information Package 4 helemaal uitgeplozen en memostickers geplakt bij belangrijke informatie. Het is echt even goed doorlezen, maar heel ingewikkeld is het niet. Het lijkt in het begin zeker zo. Ben op dit moment een overzicht aan het maken van wat er allemaal gedaan dient te worden, door wie, waar en wanneer.

Wanneer ik dit gereed heb zal ik het onder de topic "onze hond wil ook mee" plaatsen. Lijkt me zeker zo handing voor meerdere mensen.

Morgen komt de fotograaf en de makelaar om foto's te maken. Stom hè, maar vind dit al spannend :lol:

Morgen komt de fotograaf en de makelaar om foto's te maken. Stom hè, maar vind dit al spannend :lol:

Niet stom hoor. Is toch een huge step voor jou ( not for menkind :wink: )

Nog een tippie, als er mensen komen kijken straks naar je huisje, bak appeltaart! Schijnt te werken...

Heeft mijn zus gedaan bij hun huis. Maar die had ook een mega groot huis. Heeft wat knusheid toegevoegd. Ik heb er voor gekozen om een bos vrolijke en lekker ruikende bloemen neer te zetten. Wanneer ik appeltaart ga bakken ga je het zelfs boven ruiken. Weet niet of dat dan zo positief zal zijn. ;)

Ze hebben er gisteren dik een uur de tijd voor genomen. Heb de foto's al gezien en het is heel apart om te zien hoe je huis op de foto er uitziet. Heb er hard aan gewerkt om het er zo te laten uitzien dus dan mag het ook wel :lol:

Mijn arm hondje... ze is zo bang geworden bij de dierenarts dat, toen we de chiplezer wilde proberen, ze er angstig naar begon te blaffen. :| Gelukkig liet ze het uiteindelijk toe en hebben we er lang genoeg gezeten voor haar om rustig te worden. Hopelijk laat het toch een positief gevoel bij haar achter. 1 juni gaat bloed afgenomen worden. Ga vragen of ik daarvoor nog een paar keer mag langskomen. Wil haar zo graag weer vertrouwen geven.

We hebben wel de tijdlijn waarin alles dient te gebeuren en wat zij allmaal aan acties hebben op papier gezet. Gelukkig kwam het overeen met wat zij hadden. Dus dat gaat allemaal goedkomen.

afgelopen vrijdag is dus het te koop bord op de voorruit geplakt :smile: Zaterdag stond het op funda en vanmorgen werd ik dus gebeld door de secretaresse van het makelaarskantoor of het uitkwam dat er zaterdagochtend een bezichting kon plaatsvinden! Is inderdaad wel erg snel, maar goed kijken wil nog niet zeggen kopen en het zou ook allemaal wel heeeeeel snel zijn. Daar geloof ik nou ook weer niet in. Ik begreep wel dat het een dame alleen is die het huis wil zien. Wel vreemd hoor, om de straat in te komen rijden en er een plaat op te zien.

Ben ik blij dat ik afgelopen zaterdag nog langs de milieustraat ben gereden met oude zooi uit de schuur te dumpen. Wat een gedoe bij de mileustraat! Had natuurlijk alles in de verkeerde volgorde in de auto (van mijn buurman :lol: ) zitten. Maar anders kreeg ik het er niet in. Dan is het wel eens makkelijk om vrouw te zijn. Je knippert wat met je wimpers en ze helpen je maar wat graag! :grin: Gelukkig was het niet druk, normaal staat er een rij waarin je soms 1 uur staat te wachten. Had al wat te drinken, te snoepen en te lezen meegenomen.

Voor wat betreft m'n paard, had ik vorige week iemand die naar hem informeerde. Kreeg het al spaans benauwd, dat gaat dus nog wat worden. Overigens gaat deze persoon het niet worden. Zij was meer op zoek naar een fiets... zadel er op en rijden maar :angry:

Back