KLETSDOZEN Afgesplitst

Hoi Sascha,

Ik ben niet stilgevallen hoor. Ik was lekker aan het wachten op jullie posts. Ik was benieuwd naar jouw dagje beekse bergen. Toen ik vrijdagavond gepost had zag ik dat jij intussen ook weer aan het posten was dus heb ik even gewacht. Nu kunnen we weer wachten op franciska. Dat zal wel weer vanavond laat worden. Meestal rond 23.00 uur maar ik weet niet of ik daar op wacht. Ik had me vanmorgen ook al bijna verslapen.
Darren ging om 5 uur werken en meestal val ik wel weer in slaap, vandaag dus ook. Om 7.15 uur vanmorgen werd het buurmeisje met een busje opgehaald om naar een speciale school in arnhem te gaan. Dat ging nogal rumoerig vandaag dus daar werd ik gelukkig wakker van. Anders had ik nu ook nog geslapen waarschijnlijk.

Kevin is vandaag ook weer naar school. Met hem moet je altijd op tijd opstaan want hij is niet zo'n snelle eter. Om 8.15 uur lopen we hier weg en dan zijn we rond 8.25 uur op school. Ik kan dan nog even rustig bij hem gaan zitten om te kijken waar hij mee bezig is. Het was vrij rustig in de klas vandaag. De helft is naar groep 3 gegaan. Er bleven vandaag maar 11 kinderen in de klas over. Jeremy wil tegenwoordig ook uit de kinderwagen dus hij speelt vrolijk even mee. Vanmorgen was hij samen met kevin met krijt aan het tekenen op het schoolbord.

Eenmaal thuis heb ik eerst maar eens overtollig en kapot speelgoed uit de mand gegooid om weg te gooien. Rond 12 uur komt de vuilniswagen en dan kan de boel mooi mee.
Ook moet ik even ramen zemen want darren heeft zaterdag middag de rolluikkap schoongemaakt en daar loopt altijd water achterlangs. Een hoop smerige strepen op de ramen maar ik had geen zin om zaterdagmiddag nog iets te doen. We zijn naar een luchtballonnenfestijn geweest hier in de achterhoek.
Er werden 25 luchtballonnen de lucht ingelaten van alle soorten en maten. Het was heel mooi om te zien.

Verder heb ik niet zo veel te melden van het weekend.

Aanstaande weekend hebben we het wel druk. zaterdagavond van 18.00-22.00 uur hebben we een straatbbq, vorig jaar gewonnen met een actie van de plus supermarkt.
zondag moeten darren en ik onze wegen splitsen. Hij heeft een etentje van een collega die 50 wordt. Ik en de kinderen waren ook uitgenodigd maar ik had 2 dagen daarvoor al mijn tante toegezegd op de verjaardag van mijn nichtje (die 11 wordt) te komen. Ik ga daar alleen met de kinderen naar toe.

Ik heb gisteren mijn schoonmoeder aan de telefoon gehad over die brief die ik geschreven heb. Dat vond ze heel leuk. Ze zei ook wel dat ze mij begreep dat ik tijd nodig had om er over te denken.Ik zou van haar een brief van 9 blaadjes terugkrijgen(ze is geen grote schrijfster namelijk)Ik zei al: zeker 1 blaadje beschreven en de rest leeg :grin:
Alleen hun kennis die na 40 jaar australie  weer terug wil naar nederland heeft nog overtollige spullen die wij misschien over zouden kunnen nemen, al is het maar om met iets te beginnen. We zullen toch aardig wat aan moeten schaffen. Zij woont alleen in een gebied waar weinig werkgelegenheid is. In Drouin, 100 km van mijn schoonouders af. Het is meer richting lakes entrance. Zij kan haar huis maar niet kwijt worden, en ze is ook al 3 keer in prijs gedaald. Ze is begonnen met 279000 dollar en nu is het nog maar 235000 dollar. Ze wil weer in prijs gaan dalen. Ze is blijkbaar nogal wanhopig.
Ik zou zelf ook niet echt voor dat huis kiezen. Misschien eerst een beetje schilderwerk. en een nieuwe keuken. Er zit een hele donkere keuken in met weinig uitzicht. Volgens mij zit de schutting amper 2 meter van de keuken af dus met die donkere keuken lijkt het nog donkerder.
Als je  het huis wilt zien: www.realestate.com.au--> drouin--> prijsklasse 200000-250000, adres 4 Blackwood court. Ik weet niet  hoe je die link er in krijgt dus doe ik het maar zo.

Ik moet net als ieder ander ook een medical test gaan doen om mijn visum aan te kunnen vragen. Op zich hoef dat geen problemen op te leveren ondanks mijn schildkliermedicatie. Ik ga eens per jaar bloedprikken en dan kijken ze naar de waardes om evt de dosering aan te passen. Het is bij mij al jaren stabiel. Vorig jaar tijdens de zwangerschap moest ik wel aardig wat medicijnen bij hebben want dat was in het belang van de baby. Het hele verhaal staat op couveuseouders; op tijd geboren; ervaringsverhaal 3.

Zolang jeremy in de groei is(tot zijn 18e) zal hij om de zoveel tijd gecontroleerd worden en worden bijgesteld met de medicijnen.Dat is afhankelijk van bloedwaardes en gewicht.
Kevin en Jeremy hoeven geen medicals te ondergaan want ze hebben beiden een australisch paspoort. Althans Voor jeremy zijn we bezig. Eerst een citizenship by descent en dan een paspoort.

Ik heb tussendoor eerst jeremy maar even verschoond want met een dikke poepluier speelt hij natuurlijk niet lekker.

Een australisch wildlife park vond ik ook altijd leuk, vooral als je dan bij de dieren mocht komen. Daar hebben we verschillende foto's van met kevin erop tijdens onze laatste vakanties. Kevin is overigens meer geinteresseerd in spinnenwebjes van de dierenverblijven dan de dieren zelf. Jeremy daarentegen is echt een dierenvriend. Hij hoeft maar een kat of hond te zien en hij begint al met aaaaaaaiiiii. Dat is zelfs het geval als hij een vlieg over tafel zit lopen. Ook ligt hij het liefst boven op een teddybeer. Na afloop zijn ze helemaal natgesijbeld.

Ik had de website van tuckerbox al opgezocht en zag al dat het daar op de botermarkt was. Voor de examens van het nti moet ik ook naar leiden(schipholweg) Ik ben al lang niet meer daar geweest omdat mijn cursus op een heel laag pitje staat momenteel, en dat alleen vanwege het tekort aan stageplaatsen waardoor ik mijn opleiding niet af kan maken. Mocht ik er toch nog een keer komen dan ga ik beslist even langs de botermarkt. Zal darren lekker vinden. en ik trouwens ook!!!!

Ik ben nu ook weer even uitgeschreven. Hier is ook de tijd aangebroken voor een emmertje sop om de ramen te zemen.

Misschien tot vanavond en anders tot morgen.

Groetjes heidi

Ps: deze onderwerpen hebben eigenlijk niks meer te maken met australie, he?
 
Hello Ladies!

Ik heb gewoon steeds meer tijd nodig alles te lezen en te beantwoorden!  :evil:
Maar we gaan het weer proberen haha

Lijkt dat je een leuk feestje hebt gehad en ook allemaal gezellige dingen daarna met de kinderen  :up:
Die ongebruikte en ongewenste cadeautjes moet je gewoon weer inpakken en doorgeven aan iemand anders joh! hahaha

joh Heidi!
Ik krijg allemaal filmbeelden in mijn hoofd bij het lezen van je ouders avonturen!  :angeldevil:
Lijkt me een stel dat inderdaad heel de dag loopt te kissebissen, maar elkaar eigenlijk ook niet kan missen.
Ze zijn in ieder geval nog actief genoeg!

Kan je geen filmscript schrijven over hun leven an avonturen?
Daar ga je zeker geld mee verdienen!

Je moet je vooral niet schuldig gaan voelen omdat je andere plannen hebt!
Ze moeten het zelf voor elkaar krijgen en daar moeten zij de moeite voor doen en niet jij hoor...

Wat een ettertje die Lisa!
Kan je er niet met haar moeder eens over babbelen?
Lijkt me niet goed voor jouw bloeddruk als je haar steeds over de vloer krijgt en je ergenissen steeds verder stijgen...

Ik heb mijn moeder nog niets geschreven.
Loop me gek om alle andere zaken geregeld te krijgen.
Heb mijn verzoek tot eervol ontslag in gediend per 1 december. (ambtenaar verzoekt omdat die door het college is aangesteld en zelf bij de aanstelling geen handtekening zet. Je moet dus vragen of je mag gaan.....
Ze kunnen nee zeggen is me verteld!  :grin:

Wel weer wat tegenslag met die beesten. Is wat fout gegaan,  Murphy's law hoor! Het wordt zeker eind januari voor ze weg mogen (als ik dan mijn eigen visum heb)
Ik ben natuurlijk ook weer veel te eerlijk tegen die officiele dierenarts als ik bel voor info, maar dat is inmiddels recht getrokken.
Ergens snap ik best dat mensen zeggen: herplaats ze toch! Waarom moeten ze mee? Alleenmaar lastig in het begin.... Maar ik kan dat niet. Ik zou me eeuwig schuldig voelen.... Kaya (5,5) is mijn eerste eigen schatje en zij is echt heel erg lief! Lightning (2) is ergens wel het enfant terrible, een rot joch als het er over gaat, maar ook een heerlijke knuffel.... maar na 2 jaar voor hem gezorgd te hebben en pup uit ons eigen nest dus zelf op de wereld geholpen, dat kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. Ik denk alleen dat we door het foutje meer dan een maand quarantaine krijgen opgelegd.  :-(
Ook George wil er niets van weten als ik zeg dat ze dan misschien maar naar iemand anders moeten.
Kaya kan ik zo bij iemand brengen die ook een "pup" van ons heeft, maar Lightning is een ander verhaal. Die vereist iemand met ervaring met dit ras. Over een jaar of 2 is hij pas beter hanteerbaar. ADHD hè...  :p Dus we gaan stug door!

as. Donderdag moet ik voor de longfoto naar Tilburg en nog bloedprikken (daar ben ik noueens helemaal niet bang voor want hoef alleen HIV en dat heb ik zeker niet!) en volgende week zaterdag de 13e (oeps!!) de medische keuring. Die doe ik in Rotterdam.
Overal weer geld achterlaten, niet te zuinig! en dan afwachten....
Dus ik moet als de bliksem alles naar Berlijn sturen zodat ik een case nummer heb.
En dan maar hopen dat ik precies tussen de 1 en 6 maanden zit die er voor staan. Ik hoop echt van het jaar mijn visum te hebben.
Lekker handig ook dat onze creditkaart precies deze maand afloopt en we nog geen andere hebben ontvangen. Ik weet niet wat de nieuwe exp. date zal zijn.

Jou Medicals hoeven niet veel problemen op te leveren Heidi, alleen moet je heel je dossier in het engels aanleveren...
Daarom ben ik ook al blij dat ik geen bijzonderheden heb.....

Daar ben ik dus de afgelopen week allemaal weer heel druk mee geweest! :stretcher:

Is het lekker thuis zo met de kids op school?

De verhalen hebben weinig met australië te maken maar wel veel met de gevoelens vooraf.
De bedenkingenen de zenuwen  :wink:
Als het niet goed was dat we zo kletsen dan was er vast al wel aan de bel getrokken.

Ik doe echt mijn uiterste best om het korter te houden dan het uiteindelijk wordt!  :evil:

Tot later meiden!  :up:
 
Hoi Franciska en Sacha,

Ik heb even snel jeremy naar bed gebracht, anders kan ik niet rustig typen. Hij is zo wild dat hij zijn vormenstoof zo over de rand van de box gooit op mijn toetsenbord. Vorige week had hij ook al de computer uitgezet nadat ik een heel verhaal had getypt. Kon ik weer opnieuw beginnen.
Hij had ook lekker gepoept dus dat speelt ook niet lekker.

Het is hier vanavond echt spitsuur. Darren komt zowieso niet thuis dus moet ik alles zelf doen. Ik had het eten nog niet op of mijn broer kwam even langs. Ik wilde jeremy in bad doen maar toen was mijn broer er met jeremy vandoor met de tractor van kevin. Later ging mijn broer naar huis en besloot ik jeremy voor het gemak maar even onder de douche te zetten. Hij heeft daar zo'n hekel aan dus hij schreeuwd moord en brand. Het leek wel een slachtpartij. Hij wilde uit alle macht uit de douchecabine ontsnappen waardoor ik waternat was. Ik kan de volgende keer beter een schort aantrekken. Zo'n natte boel was het.
Kevin was intussen met lisa aan het spelen bij ons in de achtertuin. Ik had voor de zekerheid maar even de achterdeur op schaaf gedaan zodat ze niet heen en weer gaan lopen met zand en water. Ik heb daar geen zicht op en door het geschreeuw van jeremy hoor ik ook niks.

Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen want toen ik buiten kwam stond kevin met de blote kont in de tuin omdat hij had gepoept in de broek. Hij is pas 2-3 maanden zindelijk en kan het blijkbaar nog niet lang genoeg op houden. Echt balen. Luiers verschonen vind ik niet erg maar je kunt zo'n besmeurde onderbroek ook niet zo in de wasmand gooien dus eerst in de gootsteen uitspoelen. Lekker klusje he?

Ik vind het heerlijk dat kevin weer naar school is. Het betekent wel weer 2 keer per dag heen en weer ophalen en wegbrengen maar dat heb ik er graag voor over.
Ik heb me vandaag maar eens goed uitgeleefd op mijn vloerbedekking in de woonkamer. Gisteren heb ik een tapijtreiniger gehuurd met een schoonmaakmiddel en vandaag toen jeremy in bed lag ben ik maar mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen; ik heb echt eer van mijn werk want de grootste vlekken zijn nu onzichtbaar. Het was ook geen gezicht meer. Heb meteen ons bankstel en de keukenstoelbekleding ook maar meegenomen.

Morgenmiddag moet ik weer met kevin naar de orthoptist in het ziekenhuis. De laatste keer wilde hij niet meewerken en hield zijn lippen stijf op elkaar. Daarom moet hij morgen weer gedruppeld worden en gaat het iets langer duren. Mijn moeder komt op jeremy passen. Heb ik mooi even kans om al mijn australische paperassen rond te bazuinen.  :grin:
Ik ben blij dat zijn oog niet afgeplakt hoeft te worden. Dat moest ik vroeger wel ivm mijn luie oog. Mijn broer heeft het ook gehad maar naderhand was het goed en hij hoefde niet aan de bril. Ik helaas wel. Eerst een bril tot mijn 18e en nu heb ik al 14 jaar lenzen.

15 september moet ik ook weer met jeremy naar het consultatiebureau. Ze zullen dan wel beginnen over zijn lopen maar nu kan hij het gelukkig wel. Hij is niet veel later dan gemiddeld.
Als hij haast heeft om ergens te komen(mijn moeder die met een koekje in de hand staat te wachten of de tractor van kevin) dan gaat hij kruipen want dat gaat nog net iets sneller, maar hij loopt wel steeds langer achter elkaar, met de armpjes wijd naast hem om het evenwicht te bewaren.

Ik heb vorige week een begin gemaakt om mijn australische vakantiefoto's in te scannen en op te slaan maar het lukt maar niet om ze te bewerken. Ik kan wel de grootte bijstellen maar krijg er telkens zo'n rand langs van de scanner zelf. Niet echt mooi.
Ik wilde eigenlijk ook proberen om zelf een website te maken met foto's erop maar tot op heden kom ik niet verder dan het aanmelden en dan loop ik weer vast. Het lukt me zelfs niet eens om mijn eigen site weer terug te vinden. Echt weer iets voor mij hoor! :lol:

Wat mijn ouders betreft; Ik denk niet dat mijn ouders, en dan met name mijn moeder er op zit te wachten dat al hun scores op straat terecht komen. In mijn moeders  ogen kan mijn vader geen goed meer doen.
Vorige week vertelde mijn buurvrouw dat mijn vader best vooruit ging met zijn zangkunsten. Ik vertelde het aan mijn moeder maar ze houdt bij hoog en laag vol dat ze er niks van wil weten. Ik heb hierover ook niks van tegen mijn buurvrouw gezegd want zij "lult"nogal graag en haar vriendin is een nicht van mij en dus wil ik niet dat het op zo'n manier heen en weer wordt gespeeld.
Afgelopen zaterdag, toen ik boodschappen aan het doen was, is mijn vader dus hier geweest en heeft hij zijn ei uitgebroed bij mijn man, wat hij normaal nooit doet.
Mijn moeder ging wel met mijn peettante(haar zus) praten. Ze hoopt dat ze van haar natuurlijk wel gelijk krijgt want de maatschappelijk werkers waar ze beiden naar toe gaan hebben haar al een paar keer vastgepraat, maw mijn vader heeft recht op een eigen leven met eigen hobby's en zij moet niet zo koppigzijn. Zo helpt ze de praatjes zelf ook in de wereld omdat ze geregeld een kooravond hebben en de vrouwen ook erbij zijn. Zij vertikt het. Het gaat al langere tijd zo maar de laatste tijd is het echt bar en boos.

Wel vervelend dat het met de honden zo lastig af te handelen is. Als je zelf de papieren toch op gaat sturen dan zal het waarschijnlijk ook niet uitmaken of je een maand eerder of later gaat. Zelf naar berlijn brengen gaat natuurlijk wel sneller maar je moet het met de honden ook eerst uit zien te vinden. Het visum moet toch binnen een jaar geldig gemaakt worden en dan moet je alles met de honden toch wel in orde hebben.
Het zou natuurlijk makkelijker zijn om ze ergens anders te plaatsen maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je ze zelf op de wereld hebt gezet en vanaf het begin voor ze gezorgd hebt, je ze ook niet zomaar "weg doet" Het zijn min of meer toch je "kinderen"
Volgens mij heeft de oom van mijn man ook zo'n engelse stafford gehad. De eerste is overleden door kanker en de 2e gaat overal mee naar toe. Ik weet niet of het een zuiver ras is. Zijn oom speelt nooit op safe. Hij krijgt altijd vanalles voor elkaar met zijn praatjes en komt ook altijd overal van af .

Ik denk dat ik zo ook maar eens op een oor ga liggen. Ik heb me al 2 morgens bijna verslapen. Dat komt eigenlijk door darren. Hij gaat smorgens vroeg weg (4-5 uur) en dan wordt ik wakker. Meestal val ik pas weer in een diepe slaap tegen die tijd dat ik er (bijna) uit moet, maar vannacht komt hij niet thuis dus hoop ik lekker aan een stuk door te kunnen slapen. Kevin zal ongetwijfeld ook wel weer langs me komen liggen maar dat merk ik 9 van de 10 keer toch niet.

Ik denk dat ik het hier maar even bij laat. Ik ga nog even op hyves kijken en dan ga ik slapen.

Een fijne avond.

groetjes heidi
 
Hoi meiden!

Ons geklets heeft inderdaad slechts nog raakvlakken met het forum, maar we vallen er niemand mee lastig, dus we mogen vast zo wel doorkletsen!

Vanavond een rustig avondje: Kids om 7 uur op bed, mama voor de TV voor Grey Anatomy, even snel bami gemaakt en verder met Desperate Housewives....  :smile: Ja, ieder mens heeft zo zijn eigenaardigheden, dit zijn de mijne (hihi)

Ik heb nog wel een klein feestje gevierd toen ik mijn meisjes in bad ging stoppen: Danielle heeft eindelijk de waterpokken!!!!!! Het heerst al 3 weken op de creche en er kwam maar niets. Ze was al 2 weken verkouden dus ik had aan de leidsters gevraagd of ze Daan goed wilden laten knuffelen met alle kinderen met blaasjes, moet toch lukken met een lage weerstand, dacht ik. Missie geslaagd, ze heeft ze eindelijk. Mijn redenatie is hoe jonger hoe beter, dan heb je dat maar gehad. Suzanne was 7 maanden en kon nog niet krabben, heeft dus ook geen littekens eraan over gehouden. Nu maar hopen dat het bij Daantje ook gaat lukken.

Wat een medisch circus met kinderen/huisdieren. Ben blij dat mijn kinderen verder niets bijzonders hebben. Danielle heeft haar laatste bezoek bij het consultatiebureau gehad, woensdag mag ik haar dossier op komen halen. Krijg ik ook die van Suzanne mee. Wel raar dat Daan nu haar laatste inenting gaat mislopen. Misschien weten jullie hoe het zit met inentingen in Oz? Zal anders de vraag wel op het forum zetten in een apart draadje.

Van onze katten heb ik afscheid moeten nemen. Ten eerste bleek Danielle allergisch te zijn en ten tweede zijn/waren beide katten al 17 en dat vind ik geen leeftijd meer om ze een emigratie aan te doen. Waren de katten jonger geweest, was de beslissing veel moeilijker geworden, zeker nu Danielle over haar allergie heen lijkt te groeien. Het is inderdaad veel werk om je huisdieren naar de andere kant van de wereld te krijgen, maar het zijn je "kinderen". Je hebt ze dan misschien niet zelf gebaard, maar wel al die tijd liefde gegeven en liefde terug gekregen, daar moet je altijd tijd en energie in steken! Ondanks dat ik in mijn hoofd weet dat ik voor onze dieren de juiste beslissing heb genomen, is mijn hart het daar nog altijd niet mee eens.

Suzanne heeft erg moeten wennen haar eerste schooldag. Een nieuwe juf (eigenlijk 2, maar die andere ontmoet ze later deze week), nieuwe kindjes (kleine kleuters, want Suus is nu een grote kleuter :grin:) en een heleboel kindjes die weg waren (door naar groep 3). Gelukkig zitten haar beste vriendinnetjes nog in haar klas, anders was het zeker huilen geworden. Blijft een feit dat ik al 2 dagen heb mogen aanhoren: Nee, school was niet leuk, de juf wel, maar alles is saai en niet leuk.... Even doorbijten schat, als je 18 ben hoe je niet meer van mama  :evil: Misschien gaat ze in Australie met meer plezier naar school en ligt het gewoon aan de school hier (hoop ik).

En volgens mij is er al een film over het leven van de ouders van Heidi: War of the Roses  :grin:
Ach ieder huisje zijn kruisje. Mijn schoonmoeder voelt ineens de behoefte om Dirk allerlei dingen te vertellen over zijn zussen. Informatie die Dirk helemaal niet wil weten, over de relatie van een zus met een vrouw e.d...... Hij weet ook niet wat hij hier nu ineens mee moet.
Het lijkt wel of meer mensen die behoefte hebben om nog even snel hun diepste geheimen te vertellen. Heb een vriendin die mij ineens wilde vertellen wat ze in haar slaapkamer uitspookt..... Dat wil ik niet weten en waarom denken mensen dat ze dit soort dingen nu toch moeten gaan vertellen? Zo van, ik vertel het nu aan jou en jij gaat naar Australie, dus heb ik er een keer over kunnen praten en kan jij er niet met bekenden van mij over praten en blijft het "geheim" veilig???? Het zal wel :p


Dames, ga nu weer stoppen, de timer loopt af (moet mijn Xpdite verslaving in de hand houden.....)
Welterusten!

Sas
 
Hoi Dames,

Take 3: ja, jullie lezen het goed. Dit is inderdaad de 3e poging. Het is blijkbaar niet aan mij besteed om in een keer een verhaal te typen waar jeremy bij is.
Vanmorgen had ik ook al een aardig verhaaltje getypt maar toen had jeremy weer gepoept en zette hij de computer weer uit, dus kan ik weer het hele verhaal gaan typen.

Op zich wel fijn dat Danielle nu de waterpokken krijgt. Dan heeft ze er relatief niet zo veel last van. Ik had het zelf toen ik 12  was en toen was ik er behoorlijk ziek van. Mijn man en mijn oom hebben het pas gekregen toen ze 21 waren en daar zijn ze toen ook behoorlijk ziek van geweest.

Ik had gisteravond ook een avond voor mij alleen. De kinderen lagen rond 20.00 uur in bed en toen ben ik achter de pc gekropen.
Vanavond is dat niet het geval. Mijn man was rond 18.15 uur thuis en hoeft pas morgen weer te gaan.
Ik maak nu even mijn verhaaltje af en dan stop ik er mee (denk ik, maar weet het nog niet zeker)
Ik wil namelijk ook nog even een (sollicitatie)brief schrijven naar aanleiding van een vacature voor doktersassistente in Doetinchem. Ze vragen een gediplomeerde, dus dat zal waarschijnlijk niks worden maar ik wil wel proberen om daar een stageplaats te krijgen. Het is een solopraktijk en dat trekt me meer dan zo'n drukke groepspraktijk.

Vanmiddag ben ik weer met kevin naar de orthoptist geweest voor controle van zijn ogen. De vorige keer zei die orthoptist dat ze kevin's ogen wilde druppelen omdat hij niet mee wilde werken en hun op die manier geen zicht hebben op zijn gezichtsvermogen. Kevin kan af en toe aardig eigenwijs zijn en dus de kaken stijf op elkaar houden.
Vandaag stonden we binnen 10 minuten weer buiten. de ogen hoefden niet gedruppeld te worden omdat hij alles netjes gezegd heeft wat er op de plaatjes stond.
er was overigens wel spraken van emotionele chantage. Mijn moeder die in de tussentijd op jeremy paste, had hem een zak snoepjes beloofd als hij netjes mee zou werken.  Dat heeft hij geweten dus werkte netjes mee.
Nu hoeft hij pas in februari terug te komen. Alleen moeten de ogen dan wel gedruppeld worden, maar als het zo gaat als vandaag dan ben ik er niet zo bang voor.

Het is inderdaad een hele toestand met die kinderen/ huisdieren. Darren is de enige hier die niks mankeert. Kevin is onder controle voor de ogen bij een orthoptist en dat zal evt in australie ook gewoon gedaan moeten worden. Hij heeft alle inentingen gehad op het  CB, behalve de inenting voor 9 jaar(BMR herhalingsspuit). Ik weet niet of ik daar een dossier voor nodig zou hebben want hij gaat van nu af aan toch naar de schoolarts.
Ikzelf heb dus ook een schildklierafwijking waarvoor ik Thyrax gebruik en daarvoor zal ik ook in australie naar een huisarts moeten om bloed te laten prikken. Ook heb ik 4 jaar geleden een kaakoperatie gehad in het ziekenhuis door een kaakchirurg, omdat ik een overbeet had en die recht heb laten zetten. Ik heb daarvoor 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en de kaken zaten dmv elastiekjes vast op elkaar zodat ik alleen vloeibaar kon eten. Dit duurde 14 dagen en alles bij elkaar mocht ik 6 wkn niet kauwen. Ik zal dus ook wel een tandartsdossier mee moeten nemen, alhoewel dit niet blijvend is. Ik heb daar nu geen controles mee voor nodig.
Bij Jeremy is het verhaal bekend dus ook doorverwijzing naar een kinderarts in melbourne waar hij tot zijn 16e of 18e onder controle blijft. Ook een medisch dossier opvragen dus. met begeleidende brieven erbij die vertaald zullen moeten worden.

Het is inderdaad wel vervelend dat het met die honden niet gaat zoals gepland. Je zult altijd net zien, als het met de rest goed gaat(invullen aanvraag visum) dan zal er altijd iets zijn wat tegenzit. Het is natuurlijk ook allemaal best een gedoe om alles op tijd in orde te krijgen. Vooral om die inentingen voor rabies op tijd te plannen en dat quarantainestation te regelen.

Wat betreft die inentingen voor daan kun je misschien kijken bij google onder childimmunisation. Ik ben er ook wel eens op aan het kijken geweest maar heb het nog niet echt uitgedokterd hoe dat allemaal precies in elkaar steekt qua tijd en leeftijd.
Mijn vriendin die in Duitsland woont ervaart het ook weer anders dan in nederland. Daar krijgen ze de bmr prik geloof ik pas met 3-4 jaar.

Wat betreft de katten van jou; 17 jaar is inderdaad geen leeftijd meer waarop je katten meeneemt naar australie. Dadelijk kom je daar, heb je er een hoop kosten gemaakt en overlijden ze alsnog door stress of iets dergelijks. De tante van mijn man heeft ook een stel gekend die een kat uit italie gingen ophalen, bij terugkomst in australie was de kat overleden. Onze katten waren 5 jaar toen we ze naar de boerderij van mijn vriendin brachten. Als ik nu zou gaan dan heb ik daar in ieder geval niks mee te doen.

Kevin zegt ook al 3 dagen dat hij niet naar school wil. Het zal waarschijnlijk even wennen zijn na de vakantie. Elke keer als ik hem ophaal na schooltijd dan krijg je een grote smile van hem en heeft hij het toch weer naar zijn zin gehad. Kleine opdonder.
Zijn klas van voor de vakantie is gehalveerd. Eerst hadden ze er 22 in de klas, 4 hebben er afscheid genomen ivm verhuizing en de rest is overgegaan naar groep 3. Er zijn er nog maar 11 over, 5 jongens en 6 meisjes.

Wel raar van je schoonmoeder om je man met zulke verhalen op te schepen. Ik zou ook niet weten wat ik met zoiets aan zou moeten. Het "geheim"ligt dan wel aan de andere kant van de wereld maar ik zou geen bedgeheimen van anderen hoeven te horen zo vlak voor je emigratie. Je hebt dan wel wat anders aan je hoofd dan bedtime-stories.

Ik ga nu stoppen, misschien tot later deze avond. Ik ga nu eerst de kids in bed deponeren en dan die sollicitatiebrief schrijven.
Ik hoop dat jullie later deze avond nog even reageren zodat ik weer meer leesvoer te verstouwen heb.

Ik heb trouwens ook een grandioze xpdite verslaving en daar kom ik zonder afkickkliniek ook niet meer vanaf denk ik. Ik heb geen wekker naast me staan dus ik moet me zelf streng toe te spreken om op tijd naar bed te gaan.

Groetjes en(misschien) tot later!!

Heidi
 
Leuk man! Kinderen!  :evil:

Geintje!
Jullie hebben er de handen maar vol aan.

Heidi, lijkt wel of ze je niet meer achter de pc willen zien zitten?
Ze doen echt alles om aandacht te krijgen niet?  :cool:

Met de honden was er trouwens gewoon een misverstand, wat dus voor uitstel zorgde.
De Dierenarts en ik hebben allebei verkeerd gelezen.
Vorig jaar was de Titer bepaald na inentingen. En we hadden gelezen dat als je via bloedproef aantoont dat die nog steeds hoog genoeg is, dan is dat goed.....
De titer was nog steeds hoog genoeg, ik had alleen de bloedtest laten doen en niet geent want hier zijn die entingen 3 jaar geldig.
De waarde was tenslotte nog 3 terwijl ze minimaal 0,5  IU/ml moeten hebben...
Maar het was niet goed, ze MOESTEN geënt worden. Dus dat hebben we als nog gedaan en dan moet je weer 30 dagen wachten voor een nieuwe bloedtest... en dan is de waarde 8 ofzo? Vind het van de zotte werkelijk waar.
Maar goed we doen het wel. (weer 160 eurie onnodig verspild)

Sacha, ik snap heel goed dat je de katten niet meeneemt en ook dat je hart het er nit mee eens is.
Als mijn beesten ouder waren zouden ze zeker niet meegaan, maar ze zijn topfit en kunnen het echt wel aan!
Ik ga ze alleen niet al te vaak bezoeken, want dan denk en ze steeds dat ze meemogen en ze hangen nogal aan ons.
Nu George thuis is helemaal aan allebei. 't zijn slijmballen.

En dat het met mijn visum wel goed komt weet ik wel, maar ik wil wel een datum. Ik kan zo niet plannen met die open einden.
(ja ja ik weet ook wel dat ik mijn visum allang had moeten hebben, maar wist ik veel dat het huis mt 3 maanden weg was!)

Vandaag bloed af laten nemen voor HIV test, morgen longfoto's.
En ik heb opgezegt per 1 december, George is al uitgewerkt. :p
De oplevering van het huis is 19 december.
We hebben eigenlijk geen zin om 4 maanden te moeten logeren bij mijn zwagertje (George zijn broertje) of bij mijn tante.
Meestal maak je daar geen vrienden mee  :grin:
Half februari vind ik nog acceptabel om te gaan, dan hebben de beesten 45 dagen quarantaine en wij ietsje meer tijd om een huis te zoeken voor onszelf.
De laatste weken Nederlad wil ik sowieso naar mijn tante, want die woont vlak bij schiphol en is als een reservemoeder voor me.
Ze hebben ook plek zat, zijn de honden gewend en 2 auto's, ook makkelijk.

Waterpokkennnnn zijn dat die rode jeukbultjes waar je gaten van overhoudt?
Ah! Heb ik ook gehad en een gat boven mijn wenkbrauw en op mijn wang haha
Voor de rest wel gaaf uit de strijd gekomen geloof ik.
Kan me de mentholpoeder nog herinneren....

Ik ga even bankhangen.
Heb vanavond weer eens aan de tandarts stoel mogen assisteren.
Je eigen ventje als patient is grappig man!  :grin: Beetje klieren!
Hij moest naar de mondhygieniste en ik assisteer dan meestal  :wink:

Toedels allemaal!
Franciska
 
Hoi kletsdoosjes,

Ik heb vandaag maar even voor de zekerheid gewacht met terugposten tot jeremy in bed lag. Die kun je er echt niet bij hebben. Of hij zit om me heen te briggelen of hij loopt zich weer ergens met de fiets vast in het deurgat. Je kunt dan niet echt de gedachten bij dit verhaal houden. Blijkbaar gunt hij me niet even een pleziertje voor me zelf.
Hij is nu ook heel handig om zelf op de bank te klimmen, alleen........hij kan er niet meer zelf af, of hij valt van de bank. Gelukkig hebben we vloerbedekking en komt de val niet te hard aan. Blijkbaar hebben ze op die leeftijd nog niet echt het benul van hoogteverschil.
Het lopen gaat nu aardig goed maar zoals ik gisteren al schreef. Als hij ergens snel naartoe wil gaat hij toch sneller kruipen.

Wat een leesfoutje al niet kan doen he? Wel jammer dat het daardoor weer zo'n vertraging op loopt.
Het is inderdaad lastig plannen met van die open einden. Heb je al wel een verhuisbedrijf in de arm genomen om de dozen mee te verschepen of ben je nog bezig met offertes aanvragen. Je hebt tenslotte ook nog 3,5 maand voor de boeg voor je echt het huis uit moet.

Ik hoop voor je dat die medicals goed zijn maar daar zul je je wel niet druk om maken of wel. Ik trouwens ook niet. Ik heb al eerder een longfoto moeten laten maken als vooronderzoek voor die kaakoperatie. Dat was toen ook goed. Van binnen zit ik aardig goed in elkaar, alleen de schildklier werkt uit zich zelf niet naar behoren maar met 2 tabletjes op een dag valt daar prima mee te leven. Toen we 4,5 maand in australie waren ben ik ook met mijn schoonmoeder naar een huisartsenpraktijk geweest in australie om tabletten te krijgen. Ik kreeg toen vanuit nederland ook alleen maar voor 3 maanden mee en dat was net niet genoeg.

Zit ik net lekker dit verhaal te typen, belt m'n "vriendin"weer die ik 3 maanden niet gezien heb. Even bijkletsen. Blijkbaar wordt me geen rust gegund. Ik kan beter snachts om 3 uur op staan om zulke dingen te gaan doen. Weet ik zeker dat ik even ongestoord verder kan.

Vanmorgen heb ik nog even 2 brieven verstuurd naar huisartsen in Doetinchem om een stageplaats te bemachtigen. Ik heb laatst 6 maanden extra stagetijd bij kunnen kopen maar dan zou het nti binnen 2 maanden met een stageplaats op de proppen moeten komen. De laatste tijd hoor ik daar ook al niks meer van dus ik ben bang dat ik het dan nog niet voor elkaar krijg om de cursus af te maken. Daarnaast weet ik ook niet of ik daar mee in australie aan het werk zou kunnen komen. Volgens mijn schoonzusje vragen ze daar verpleegkundigen (geregistreerd) voor.
De werkervaring die ik tot nu toe heb opgedaan bij die huisarts in doetinchem is meer geschikt als referentie voor een baantje als medical receptionist. Ik deed daar voornamelijk telefoonwerk, recepten voorbereiden ter ondertekening, nieuwe patienten inschrijven en triage(beoordeling van spoed/geen spoed, wat ik trouwens nog meer moet oefenen).
Tussendoor deed ik dan nog andere voorkomende klusjes( oproepen versturen tbv bevolkingsonderzoeken, ziekenfondslijsten controleren en eenvoudige urinetests op verdenking van blaasontsteking.
Ik vond deze dingen veel leuker dan de medisch technische handelingen, maar die horen er nu eenmaal bij.

Mijn stagebegeleider/collega adviseerde me destijds ook al om te gaan solliciteren bij een huisarts die de medisch technische handelingen uitbesteed, maar je weet niet waar je ze zoeken moet. Ze moeten dan ook net maar iemand nodig hebben.
Als ik eerlijk moet zeggen dan heb ik echt spijt dat ik destijds voor die cursus heb gekozen. Door gebrek aan stageplaatsen loop ik echt gigantische vertraging op om de cursus af te maken en mijn motivatie is ook een beetje verdwenen. Het werd toen min of meer verwacht door mijn praktijk waar ik ging werken zodat ik allround zou worden. Nu, 1,5 jaar daarna ben ik nog net zo weinig allround als toen ik daar begon.
Ik had in verband met mijn vorige cursus medisch receptioniste/ telefoniste(die in australie ook niet geldig is) beter kunnen kiezen voor een opleiding als medisch secretaresse, bij het Loi. Ik had dan met 9 maanden mijn diploma kunnen hebben omdat ik voor een paar vakken vrijstelling had gekregen. Daar horen 2 mondelinge praktijkdagen bij maar dat is nog wel te doen. Geen verplichte stage in ieder geval. Maar zoals altijd kom je daar pas achter als het kwaad geschiedt is. Ik weet niet of die opleiding wel geldig was geweest maar dan had ik in nederland vast de nodige werkervaring kunnen opdoen. Desnoods zou ik down under een baantje zoeken wat een niveau lager ligt zoals receptionist, zonder dictafoontypen(audiotyping). IN Australie stikt het van die baantjes.

Ik heb vanmorgen van kevin een brief van school gekregen dat ze morgen makkelijke kleding aan moeten trekken, want ze hebben gymles. Geen schoenen met veters dus want anders kan de juffrouw 22 paar veters gaan strikken.
Dat lijkt me wel leuk om te zien, al die kleuters die daar door de gymzaal huppelen.

Die tweeling hier uit de straat zijn blijkbaar nogal dol op kevin. Elke keer als ik van en naar school fiets komen ze vragen wanneer kevin thuis komt. Hij is blijkbaar nogal populair in de straat. Ik heb de hele tijd gezegd dat hij vanmiddag buiten komt spelen maar als ik  hier de lucht bekijk, dan lijkt het wel of we aardig wat regen krijgen vanmiddag.

Het lijkt me wel leuk als je je eigen man in de tandartsstoel ziet zitten. Heb je hem niet een beetje bang gemaakt met grote spuiten enzo :grin:

Als je de laatste weken naar je tante gaat dan zit je lekker kort bij schiphol. scheelt al weer een hoop reistijd op de dag dat je daadwerkelijk gaat.
Als wij een paar weken eerder het huis uit zouden gaan voor dat we gingen vliegen dan geloof ik dat ik liever een huisje in een bungalowpark ging huren. 3-4 weken bij mijn ouders zou niet lang goed gaan denk ik. Zowieso omdat ze al met elkaar overhoop liggen maar ook omdat mijn moeder dan toch weer de kans ziet om (ongevraagd) kritiek en adviezen te geven. Ik ga er meestal wel tegen in maar je wilt die tijd die je dan nog samen hebt toch zo leuk mogelijk houden dus lijkt het me beter om niet te dicht op elkaars lip te zitten.

Gisteravond zat ik me ineens te bedenken hoe het zou zijn als we met zijn 3-en bij elkaar zouden zitten. Of het dan ook zo gaat. Misschien kunnen we elkaar wel schieten :grin:

Ik ga even stoppen met typen. Ik ga even kijken of jeremy de slaap uit heeft en anders ga ik alleen even kevin ophalen van school.; 15.15 uur is de school uit. Het begint weer iets lichter te worden buiten dus misschien blijft het toch droog, het waait wel aardig. Het is echt zo'n herfstweer. Vanmorgen was het zo fris, ik dacht eerst bij jeremy de voetenzak weer in de wandelwagen te maken, maar als de zon er door komt is het weer veel te warm in die fleeze voetenzak.

Ik denk dat ik vanavond wel weer van de partij ben. Ik hoop dat het goed is gegaan met de longfoto enz.

groetjes heidi
 
Hoi Heidi!

Ik moest zo lachen om je laatste opmerking!
Als wij met z'n drietjes zitten, dan vlucht iedereen weg volgens mij!  :grin:
Dat zal me een kippenhok geven! Ik weet van mezelf dat ik net zo klets als dat ik type. Veel en lang en er zijn geen stiltes!  :evil:

Wat een gedoe met je cursussen zeg. Ik vind het een beetje ontmoedigend klinken eigenlijk.
Maar je bent nu al zo ver gekomen, dat je het ook niet opgeeft.

George in de stoel is humor hoor, echt waar! 't is in ieder geval geen doetje zoals met de pedicure gisteren... "dat kriebelt"  :roll:
Hij zoekt zelf ook dingen om mee te klieren (de water en luchtspuit), maar Lia (de mondhygieniste) en ik waren toch een iets beter team.
We hebben gewonnen en via de mail gaan we nog even door met samen spannen tegen die kerels.
Lia's man was George zijn collega  :wink:

De long foto was zo gepiept.
Ze sturen hem direct door naar Berlijn, dus ik zorg dat mijn spullen er een dag eerder zijn.
Ik hoop echt dat het geen 6 maanden duurt, want als je geen datum weet kan je ook geen ticket boeken.
Ik hoop dat ze nog cijfers moeten halen voor 2008 en ons nog in november/december af weten te werken.

Ik kan echt wel weken bij mijn tante verblijven hoor, die hebben zo'n apart leventje dat kan niet mis gaan.
Met mijn oom krijg je nooit ruzie en mijn tante slaapt als wij wakker zijn en is wakker als wij slapen (zo'n beetje)
Buiten dat hebben zij auto's staan en kunnen we die mooi gebruiken en de onze wegdoen.

Morgen mijn eerste rommelmarkt!
Ik heb alle vazen, schaaltjes en breekbare spullen uit de kelder verzameld en gewassen.
Het is een kofferbakverkoop in Woudrichem van 9-13 uur  :lol:
Je mag maar 1 auto neerzetten, maar wel bijvullen als je leeg raakt, dus we gaan met 2 auto's. :wink:
Ben benieuwd hoe het gaat.
Heb eigenlijk alleen maar mooie spullen bij me en wat vliegers, tennissets en tassen.... genoeg tassen.....
George heeft voor de mannen gezorgd en ook wat mannelijk spul erbij gedaan.
Schijnt te helpen als de kerels ook kunnen graaien.

Ik ga stoppen want ik moet de boel in gaan pakken.
Heb dozen en kranten verzameld en die moeten wel vol raken vanavond natuurlijk.

Tot later! :up:
 
Hoi Franciska en de anderen die(stiekem) meelezen,

Zulke kofferbakverkopen organiseren ze hier tegenwoordig ook veel, meestal op het parkeerterrein van de Gamma. In Australie hebben ze vaak garage-sales, wat eigenlijk op het zelfde neerkomt. IN nederland is dit geloof ik niet toegestaan of je moet een vergunning hebben.

Ik heb de kids ook net pas in bed liggen. Vanmiddag na jeremy's middagslaapje zijn we naar de verjaardag van mijn broer geweest, hij is 29 geworden vandaag. Jong he? en dan kom ik daar aan met al 32 jaar!!
We waren rond 18.00 uur thuis, snel even wat te eten gemaakt voor ons drietjes want darren is nog niet thuis. Na het eten even naar de buren. Ze hadden kevin nog eieren beloofd want de buurman moest daar de afgelopen 2 weken de kippen verzorgen. We hadden 4 eieren, dus ik zei tegen kevin"zet het bakje met de eieren maar op de keukentafel, want ik had jeremy op de arm. Kom ik in de keuken en er lag al een ei in de gootsteen... kapot dus!  Kinderen en eieren gaan blijkbaar niet samen.

Kunnen we deze kletsdozentopic niet omdopen tot Villa kakelbont, volgens mij is dat wel van toepassing.

Als ik iemand goed ken dan praat ik aan een stuk door maar als ik iemand nog moet leren kennen dan ben ik wel iemand die eerst de kat uit de boom gaat kijken. Mijn man en ik zijn allebei wel verlegen, vooral bij vreemden. Kevin heeft dat helemaal niet, tot nu toe dan. Als er een buurvrouw in de tuin aan het werk is gaat hij ze rustig de les lezen over het onkruid wat nog tussen de tegels weggehaald moet worden end. HIj stuitert overal op af. Een tijdje geleden is hij de hele middag bij onze buren geweest waar we zo heel dik mee zijn. Ze zeggen altijd dat kevin en jeremy hun kinderen zijn. De buren hadden toen bezoek en ik had boven bij jeremy uit het slaapkamerraam al geroepen dat ze kevin maar naar huis moesten sturen.
Ik kreeg als antwoord dat ze geen last van hem hebben en dat hij er gezellig bij mag zitten. Dat jong loopt nooit in de weg daar. Als hij iets nieuws heeft, gaat hij het eerst naar hun toe om het te showen.

Ik zit nu te kijken naar graafschap tv, een achterhoekse zender. Nu wordt het luchtballonnenfestival uitgezonden waar wij vorige week naar toe zijn geweest. Wij zijn ook opgenomen met de camera en we zijn net in beeld geweest, terwijl we een patatje aan het eten waren. Onze eerste Tv-debuut. En gelijk ook de laatste denk ik. zulke dingen zijn niet aan ons besteed.

Ik heb nog regelmatig (email)contact met lisette (vlasjes) ze vroeg me vanmorgen via hyves ook al hoe  het met mijn beslissing was. Ik heb haar toch maar even een pm gestuurd want anders gaat ze misschien weer reageren en dan leest mijn broer het waarschijnlijk ook. Als ik het ooit al ga vertellen dat ik naar australie ga, dan vertel ik het hen persoonlijk en al zeker niet via msn, zoals ik laatst al voor de grap zei.

Met die cursussen lijkt het inderdaad een beetje ontmoedigend. Het is ook niet echt bevordelijk voor een goede CV. ik heb zoveel verschillende dingen gedaan voor korte periodes. Een potientiele werkgever zal bij zich zelf denken van: weet je nu wel wat je wilt.
Stel dat ik toch in Australie terecht kom op den duur dan hoop ik toch een baantje te krijgen als medisch administratief medewerkster in de western suburbs van melbourne. Desnoods moet ik daar eerst een cursus voor volgen terplekke. Bij mijn huidige cursus zit ook een boek voor engelse les, inclusief Cd-rom.
Hier staan veel bruikbare dingen die ik in mijn (hopelijk) toekomstige werk nodig zal hebben.

Als ik dat zo lees lijkt me het inderdaad niet moeilijk om  weken bij je tante te logeren. Als je beiden zo'n omgekeerd dag/nachtritme hebt dan loop je elkaar niet in de weg.

Ga je nu al inpakken. Lijkt me nog zo vroeg omdat je pas voor 19 december je huis uit moet. Ik denk trouwens dat mijn handen ook wel zouden jeuken om te beginnen als de plannen er eenmaal zijn.

Ik denk dat ik zo langzamerhand ook maar eens ga stoppen. Ik begin een beetje door mijn gespreksstof heen te raken. Morgenavond hebben we die straatbbq en zondagmiddag heb ik een verjaardag van mijn nichtje waar ik met mijn jongens naar toe ga. Mijn man gaat naar een feestje van zijn collega. Moet kunnen af en toe. Zondag schrijf ik wel weer verder op deze post, of Sacha moet nog weer iets posten wat wel interessant is om op te reageren.

IN ieder geval veel inpakplezier!

groetjes heidi
 
ons plan was eigenlijk om een soort "garage sale" te houden als afscheid.
Maar we willen helemaal geen afscheidsfeestje of wat ook.
Heb het op mijn werk ook nog benadrukt vandaag dat ik geen zin heb in een soort receptie in de raadzaal met alle mensen waar je mee te maken heb (gehad).
Dan nog liever een column in het Brabants Dagblad!  :grin:

Fijn weekend Heidi en geniet ervan!

Ik kom snel weer kijken of er iets is om op te reageren of te melden.


PS. Moet ik het topic omdopen?
Ikkus kan dat zo veranderen in Villa kakelbont hoor.
 
Hoi hoi,

Van mij hoef je dit topic echt niet om te dopen tot villa kakelbont hoor. Dan valt het veel meer op en komen  zich er nog meer mensen mee bemoeien. Ik vind het zo eigenlijk wel gezellig eigenlijk. Met z'n drietjes, soms is annemiek er ook bij maar die heb ik al een paar dagen niet meer gezien/gehoord. Ze is zeker druk met werk zoeken.

Mijn man is vandaag met de oldtimer naar de garage. Er moet wat uitgedeukt worden en daarna laat hij hem overspuiten. Dat kost ons niks want darren heeft al chauffeur zoveel overuren opgebouwd. Van dat geld wordt de auto overgespoten. Die tijd voor tijd uren worden niet uitbetaald, alleen als je weg zou gaan bij dat bedrijf. Laatst waren ze bijna failliet en dat zou betekenen dat hij dat geld kwijt is.
HIj heeft vandat zelfde geld vorig jaar 4 nieuwe banden op de kia laten zetten, nu gaat hij de oldtimer laten overspuiten en uitdeuken en hij wil zich ook nog een laptop aanschaffen. Anders krijgt hij het geld nooit op, mochten we toch naar australie gaan.
De morris minor wordt wel gelijk na het overspuiten verkocht, zodat hij niet weer kan beschadigen in de garage waar de fietsen en tractor staan.
Het is niet echt een degelijke auto voor woon/werk verkeer en er zitten geen gordels in dus ik kan de kinderen ook niet meenemen in die auto.

Heb je al veel in kunnen pakken gisteravond. Toch lijkt het me best een lekker gevoel als je eenmaal verder kunt met alles. Er zijn hier in huis ook best veel dingen waar ik al vanaf zou kunnen. Zowieso de inboedel. bankstel en meubels en veel decoratiemateriaal. Het servies van mijn oma zou ik al wel in kunnen inpakken want dat gebruik eigenlijk alleen met kerstmis en zo, als mijn ouders komen eten.

Ik heb verder, na die fietskar niks meer verkocht via marktplaats. Ik zal zo eens kijken of de artikelen veel bekeken worden. Anders gaat het over een paar weken gewoon mee naar de kringloop. Darren had toch nog meer om weg te brengen zoals kapot gereedschap. We krijgen zo in ieder geval wel weer meer ruimte in de garage.

Bij ons in de straat staan regelmatig huizen te koop. Kortgeleden stonden er 2 huizen tegelijk te koop. Het ene huis, een tussenwoning met een achterompaadje zonder garage, was binnen 3 maanden verkocht en het andere huis, een hoekwoning, vergelijkbaar met ons huis maar zonder garage heeft vanaf kerstmis te koop gestaan. Hij is afgelopen week eindelijk verkocht. Dat stel ging uit elkaar en die vrouw, van mijn leeftijd overigens bleef daar wonen met een 2-ling. Daar speelde kevin veel mee dus dat vind ik wel jammer dat die weggaan. Ze wou wel in Terborg blijven wonen maar de kinderen kunnen dan niet zelfstandig naar elkaar toe. Kevin misschien wel, want hij gaat ook alleen boodschappen doen. :grin:

Vanavond de straatbbq. Ik ben benieuwd. Ze zouden de tent hier in de straat zetten maar gisteren hoorde ik van de buurvrouw, die contactpersoon is voor dit hele gebeuren, dat de tent in de andere straat komt te staan op een grasveldje. Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, want jeremy gaat gewoon op tijd naar bed en dan heb je niet veel zicht op het huis. Het zal namelijk niet de eerste keer hier in de buurt zijn dat inbrekers hun slag slaan terwijl de hele buurt weg is.

Verder is er niet zo veel te melden in een halve dag dus ik kap er even mee. Ik denk dat ik morgen pas weer van de partij ben.

Ik hoop dat je veel hebt kunnen verkopen uit je kofferbak. Ik hoor het wel.

Groetjes heidi
 
Hoi meiden,

Leef nog wel, maar ben druk met de verzorging van Waterpok en Zeurkous (mijn dochters). Ben net klaar met werken, ga nu even alles snel bij proberen te lezen van een aantal dagen en zal jullie hoop ik morgen weer tracteren op een lekker verhaaltje voor het slapen gaan!

Sas
 
Hoi kletsdoosjes,

Gisteravond was het dan zover, de straatbbq. Er waren mensen bij die ik zelfs nog nooit gezien had, die wonen dan aan de andere kant van de straat. Zo groot is de straat niet maar er zijn in een paar jaar tijd veel nieuwe bewoners bijgekomen zonder kinderen en die zie je eigenlijk nooit omdat ze allebei werken.
De barbeque was hartstikke leuk, er was eten genoeg voor 4 straten volgens mij. Darren liet zich ook aardig vollopen met bier. Het was natuurlijk midden voor het huis dus hij hoefde niet te rijden. Het was officieel tot 22.00 uur maar de meeste jongelui gingen door tot 23.00 uur, darren dus ook. Ik ben zelf met kevin om 21.30 uur naar huis gegaan want zijn ogen vielen dicht van moeheid. Ik ben ook niet meer teruggegaan. Even op de pc gekeken naar berichtjes en toen ben ik zelf ook maar om 22.30 uur naar bed gegaan. Ik hoorde darren wel thuis komen maar ben toch in slaap gevallen. Midden in de nacht werd ik wakker omdat ik naar de wc moest en toen lag hij nog niet naast me. Ik naar beneden en jahoor, daar lag meneer op de bank te slapen met de grote lamp nog aan.
Jeremy hadden we in eerste instantie ook meegenomen maar dat was een beetje onhandig. het was een dichte partytent aan de rand van de straat dus je kon hem ook niet zijn gang laten en maar los laten lopen. Op een gegeven moment kwam een van de andere moeders met een zakje chips. Jeremy had daar ook wel zin in. Ik was zelf met de buurvrouw aan het praten en ik had dus niet in de gaten dat hij alles achter elkaar in de mond aan het proppen was. Op een gegeven moment was  hij aan het kokhalzen en kwam alles er uit. Over mijn broek en zijn kleren zaten ook vol. Ik ben er maar mee naar huis gegaan.
Hij was ook doodmoe omdat hij door zijn verkoudheid slecht slaapt. Ik heb mezelf maar andere kleren aangedaan, jeremy de pyama aan gedaan, flesje klaargemaakt en mijn broer gebeld om te komen oppassen.
Dat wilde hij wel doen en was binnen 5 minuten bij me. Toen kon ik weer verder snaaien op de bbq.

Tussendoor ben ik wel een paar keer naar huis geweest omdat kevin elke keer met lisa buiten aan het spelen was. Op een gegeven moment werd het te donker om te fietsen. kevin heeft zo'n kinderfietsje zonder licht en als je ze even niet ziet of hoort ga je toch graag even kijken. Elke keer kwam ik weer bij ons in de kamer uit. zaten ze mijn broer weer lastig te vallen. In principe heb ik dat liever  dan dat ze de hele tijd over straat lopen in het donker. Ze zijn daar nog net klein zat voor.
Tegen half 10 werden ze allebei moe en gingen we om de beurt met ze naar huis. Kevin sliep al bijna op de arm.

Vanmiddag hebben we allebei ons eigen feestje. Darren heeft een feestje van zijn collega die 50 wordt en ik heb een verjaardagsfeestje van mijn nichtje die 11 is geworden. Ik ga daar met de kinderen alleen naar toe.
Het probleem is alleen dat ik darren daar naar toe moet brengen. Ik had zelf om 11.45 weg willen rijden zodat ik ook weer op tijd ben voor jeremy's middagslaapje. Anders slaapt hij te lang door en wordt het voor mij ook weer te lang om te gaan. Darren is namelijk even naar een kennis om de standaard aan kevins fiets te laten lassen, maar van op tijd gaan en terugkomen heeft hij nog nooit gehoord. Hij weet dat ik op tijd weg wil en nog gaat hij eerst een tijd zitten te lullen voor er daadwerkelijk gelast wordt. Die kerels ook altijd! En maar zeuren dat wij altijd zolang werk hebben voor de spiegel, wat bij mij overigens nog wel meevalt.

Ik ga er nu mee stoppen. Vanavond later ben ik wel weer van de partij.

groetjes heidi
 
Hoi luitjes,

Ik dacht; laat ik zelf maar weer eens posten want anders raakt dit topic weer zo'n eind naar beneden. We moeten hem wel in ere houden.
Gisteren zag ik dat jullie allebei online waren maar op een gegeven moment kon ik de ogen niet meer open houden. Dus ben ik maar naar bed gegaan.

@ Sacha: Hoe gaat het met Danielle, is ze al weer een beetje opgeknapt van de Waterpokken. Met zeurkous zal het wel goed gaan Daar heb ik met kevin ook regelmatig mee te maken.  Vanmiddag had ik hem opgehaald van school en nog geen 5 minuten nadat we thuis kwamen had meneer al weer de bui hangen. Ik had hem achter van de fiets getild en dat had hij graag zelf willen doen. In plaats dat  hij dat nou meteen zegt, gaat hij achter in de tuin zitten mokken en de bril van hem moet het dan als eerste ontgelden.
Ook kreeg ik hem vanmiddag nat mee naar huis. meneer was "vergeten"naar de wc te gaan op school. Geeft niks, broeken genoeg en de wasmachine doet zijn werk wel. Een plasje zit in een klein broekje

Hoe staat het met de verkoop van jullie huis. Zijn er nog veel kijkers langs geweest of is het rustig momenteel. Dit lijkt me wel heel frustrerend of niet. Jullie hadden het visum toch nog niet binnen of wel. Op zich kan het dan nog wel. Het lijkt me erger dat je je huis niet kwijt kunt worden terwijl je je visum al hebt. Dan moet je hem ook nog gaan valideren binnen een jaar. Kost dan weer een zak met centen extra.
Ik denk dat als ons zoiets zou gebeuren,dat ik dan alleen ga. 900 euro voor een ticket gaat dan wel maar met zijn allen ben je dan al gauw 3000-3500 euro kwijt en dat is toch jammer geld. Daar zou je in australie al best een (klein) autootje voor kunnen kopen.

@ Franciska, Hoe ging het met de kofferbak verkoop. Ik zag op je hyves site al wel staan dat het een groot succes was. Je hebt dus blijkbaar nogal veel kunnen verkopen.

Ik was vanavond even oudere posts aan het terugkijken op deze site en kwam terecht op het wie is wie forum. Ik zag jouw foto erbij staan met george en een vuurkorf. Dat is Darrens hobby ook wel een beetje maar in verband met grote droogtes down under zal dat wel niet meer zo vaak kunnen denk ik. Anders heb je binnen no-time bushfires. Die honden van jullie zijn inderdaad toch het zelfde als wat de oom van Darren gehad heeft. Die eerste hond van hem deed geen vlieg kwaad, hij was zelfs nog bang voor het geschreeuw van de valkparkieten van ons. Die konden echt te keer gaan en dan vloog de hond naar de keuken of achter de bank.

Heb je inmiddels al naar je moeder geschreven om een afspraak te maken? Het zou toch wel fijn zijn dat je het goed kunt maken met haar voor je weggaat want wie weet hoe lang het duurt voor je haar weer ziet.
Vooral omdat het nu allemaal zo snel gaat met het regelwerk. Het is nieuw jaar voor je het weet.

Ik had dus zondagmiddag die verjaardag van mijn nichtje. Dat was dit keer geen succes. Jeremy was nogal slecht in orde. Hij ademde vrij zwaar door zijn geroggel. Hij is nu eenmaal snel vatbaar voor zulke dingen.
Het was verder niet druk op de verjaardag, alleen ik en de kinderen, mijn oom was alleen en mijn ouders waren er bij. Omdat hij slecht in orde was jengelde hij de hele middag zo'n beetje dus dan zit je toch al niet echt rustig. Ik had achteraf beter thuis kunnen blijven met hem maar ik wilde toch even mijn gezicht laten zien.
Omdat het de avond daarvoor voor kevin ook laat was geworden was hij ook aardig moe. door zijn vermoeidheid struikelde hij over het vloerkleed onder de tafel en kwam met zijn wang nogal hard op de rand van de tafel terecht en toen kwam mijn moeder in aktie. Ze greep de kleine uit mijn arm omdat kevin bij mij op schoot wilde zitten. Allebei tegelijk kan natuurlijk niet. Ze wilde kevin ook van mij over nemen maar dat wilde kevin niet. Als hij zich pijn heeft gedaan huilt hij bijna nooit maar kruipt helemaal in zijn schulp om vooral geen medelijden te hebben. Wat mijn moeder toen zei zal ik hier maar niet zeggen maar waar de familie bij was zei ze dat ik met de blagen moest opdonderen naar huis. Blijkbaar was ze het gehijg en gejengel van jeremy zat en was het struikelen van kevin DE DRUPPEL!. maar ja, dan nog zeg je zoiets niet waar familie bij  is Het overviel me echt en als ik er nu nog over denk kan ik me er nog kwaad over maken. Alleen de manier waarop maakt me al kwaad. Je voelt je dan echt opgelaten tegenover je familie.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van mijn tante met de vraag hoe het met jeremy en kevin was. Ik heb teruggemaild dat het met beiden beter gaat. Kevin kreeg van mijn tante als troost 2 zakjes snoep mee naar huis en de ene zak was in de auto al op. het lijkt net of hij zich heeft ingesmeerd met blauwe oogschaduw op de wang. Het is niet dik geworden gelukkig.
Ik had in dat zelfde mailtje ook gezegd dat ik me nogal opgelaten voelde tegenover hun, toen mijn moeder er zich mee ging bemoeien.
Volgens mijn tante had ze het vast goed bedoeld maar ik heb mijn bedenkingen erover en ik hoefde me tegenover hun niet rot te voelen maar dat doe ik dus wel. Darren kwam savonds thuis met veel schik van zijn eigen feestje van zijn collega en hij vroeg me waarom ik zo'n rode kleur had. Toen ik het vertelde zei hij: zo dan heb ik het tenminste nog wel leuk gehad. Mijn moeder en ik botsen de laatste jaren nog al vaak. gewoon omdat zij een heel ander type is dan ik. Zij en mijn broer zijn allebei uit het zelfde hout gesneden en nemen het altijd voor elkaar op. Je hoeft niks verkeerds te zeggen want alles wordt gelijk van tafel geveegd.

Mijn vader en ik zijn eigenlijk ook een beetje dezelfde types, gewoon nuchter en nergens druk over maken. Ik zal niet zeggen dat wij 2 handen op een buik zijn maar wij liggen elkaar wel beter in ieder geval.

Dit was mijn weekend in ieder geval. Aanstaande weekend hebben we gelukkig niks om handen. lekker klungelen rondom het huis.

Ik heb afgelopen zondag wel mijn schoonmoeder aan de telefoon gehad en we hebben het er natuurlijk wel weer over gehad. Ik zou van haar een brief terugkrijgen van 9 blaadjes en die zou ze voor zondag(7-9) op de post doen. Niet dus. Ze was nog steeds bezig op kladpapier en dan moest ze het nog overschrijven op net papier. Ik ben dus benieuwd wanneer die brief gaat komen. Kan wel volgend jaar worden want ze is zeker geen grote schrijver. Je krijgt alleen een brief van haar als je zelf schrijft en daar antwoordt ze dan op. Ze moest van haar zuster,de tante van darren en de rest van de familie, zeggen dat ze het heel leuk zouden vinden als we toch weer daar kwamen wonen. Dat weet ik ook wel maar een goede band met de schoonfamilie is natuurlijk niet genoeg om daar je draai te kunnen vinden. Er is volgens mij toch meer voor nodig. Ik heb haar ook gezegd; de wil is er wel maar de durf nog niet. Ik zou er als een blok tegenop zien om het mijn ouders te moeten vertellen.

Na alle aanvaringen die ik met mijn moeder heb over ons leven(bemoeizucht wat betreft de kinderen, ons huishouden en onze portemonnee) zou het de beslissing eigenlijk alleen maar makkelijker moeten maken voor mij maar het is en blijft toch mijn moeder en ik zou me ook vreselijk schuldig voelen tegenover haar als ik gezellig met mijn schoonmoeder op de bank ging zitten keuvelen.
Ik en Darren hebben allebei onafhankelijk met haar gepraat, ik lag nog boven in bed en darren was al met de kids beneden wat eten. Mijn schoonmoeder had aan darren wel gevraagd hoe groot de kans was dat we toch komen. Hij stelde de zelfde vraag aan mij en toen heb ik gezegd: 30% , maar dat was zondag.
Inmiddels is het opgelopen tot 60-70%. Het gaat gewoon op en af. De ene dag zit ik al in het vliegtuig en de andere dag denk ik: waarom zou ik hier weggaan?
Ik weet dat het voor de kinderen, en dan met name voor kevin, beter is om niet te lang te wachten want nu pikken ze de taal nog snel op. Als ze ouder worden hebben ze hier alles in het nederlands geleerd zoals lezen en schrijven en moeten ze alles weer opnieuw leren in het engels.Ze hebben dan al gelijk een achterstand wat dat betreft.

Nu ga ik er echt mee stoppen. De laatste nachten wil jeremy door zijn verkoudheid ook al niet doorslapen dus dat begint me op te breken. Als er iets is waar ik niet tegen kan dan zijn het gebroken nachten. Ik word liever na een goede nacht om 6 uur wakker dan dat ik midden in de nacht eruit moet voor een van de kinderen en daarna weer verder slapen. Ik ben dan de hele dag zo duf als een konijn.
Ik ben dat eigenlijk helemaal niet gewend. Ze zijn beide van nature hele goede slapers, vanaf babytijd slapen ze al hele nachten door. Vooral kevin,die heeft als baby maar 3 nachtvoedingen gehad en toen vond hij het niet meer nodig. Kevin slaapt nu nog wel goed, alleen halverwege denacht komt hij tussen ons in liggen en slaapt hij weer verder.

Welterusten voor degene van jullie die vanavond nog online is en misschien nog weer voor wat leesvoer zorgt.

groetjes Heidi
 
Zo... daar is ze eindelijk weer eens.....

Het was ene lange drukke week.

Zaterdagavond moest ik voor mijn werk naar het Feest van de Eeuw in de Kuip. Er moesten 40 uitzendkrachten starten en dan doe ik zelf liever even opkomstcontrole. Helpt ook als die jongens weten dat ik er ook gewoon ben en niet alles vanuit mijn luie stoel dirigeer. Wanneer de mannen aan het werk gezet zijn, kan Sacha weer lekker naar huis. Heb daardoor wel een stuk van de voetbalwedstrijd Nederland Australie gemist, da's heel jammer. Als troost het ik Johan Cruyff mogen ontmoeten. Wat een klein manneke is dat zeg! Er stond een vader met zijn zoon te draaikonten, dus ik vroeg wat er aan de hand was. Zoontje wilde graag met Cruyff op de foto. Nou, dat gaan we regelen. Ik ben nl. niet onder de indruk van die bodyguards, ik werk met uitzendkrachten.... Vriendelijk gevraagd of hij even tijd wilde nemen om met dat jongetje op de foto te gaan en dit was geen probleem. Ook mijn goede daad weer gedaan!

Zondag hebben we riant uitgeslapen. We hebben de kinderen met een enorme voorraad speelgoed over de zolder laten scharrelen en we hebben ons lekker omgedraait en zijn verder gaan slapen. Natuurlijk moet je dan af en toe wel even reageren: Wat heb je een lekkere taart gebakken... Wat ziet je popje er mooi uit... Ja je bent leuk verkleed....Nee, mama wil nu geen boekje voorlezen, ga maar plaatjes kijken... Maar was redelijk uitgerust. 's Middags lekker bij mijn oma langs geweest die tegenwoordig standaard vraagt: Is het huis al verkocht? Nee, wat jammer :grin:
Nadeel van dat uitslapen is dat je dan 's avonds je bed niet inkomt en maandag liep de wekker weer om 5 uur af........pfffff... zwaar....

De rest van de week heb ik dus ook geknokt tegen de vermoeidheid. Dinsdag was het weer vroeg op staan en ook heel laat naar bed. Ik was vergeten dat er een bijeenkomst was op de school van Suzanne met de informatie over wat er dit jaar met mijn dochter en haar klasgenootjes gaat gebeuren. Dan mag ik op woensdag en donderdag uitslapen tot 6.30 uur, want dan moet Suzanne gewoon naar school en mag mama poetsen. Gisteren weer vroeg op en laat thuis, was er helemaal klaar mee, lag om 9 uur in bed, volledig uitgeput.

En voor je er erg in hebt is het alweer zaterdag en is er weer een week om! Weer een week minder wachten, weer een kruisje op de kalender!

Danielle is inmiddels van de waterpokken af en heeft weer haar oude vertrouwde snotneus terug, gezellig.
Suzanne begint weer een beetje te wennen aan school en schopt geen scene meer wanneer ik weg ga bij school.
Het huis is nog altijd niet verkocht. Tijdens de vakantie periode was het ook heel erg rustig met kijkers. We hebben besloten om maar weer eens een maandje als tophuis te adverteren en een advertentie in het AD. Schudden we de huizenkopers weer eens wakker, nu maar hopen dat het helpt!


@Heidi: Zou je moeder eens flink de waarheid vertellen als ik jou was. Heb je verhaal met verbazing gelezen. Hoe durft ze jou en je kinderen zo te behandelen, schandalig. Dit moet je ook niet met de mantel der liefde bedekken, maar haar er eens gewoon mee confronteren. Niet dreigen met als je niet veranderd dan ga ik naar Australie, maar gewoon tegen haar zeggen dat je niet de deurmat bent en gewoon respect verdient die een moeder en dochter voor elkaar horen te hebben. Ik zal je dus ook gelijk maar adviseren om mij nooit over de vloer te laten komen wanneer je moeder er is, want dan neem ik geen blad voor mijn mond! Hoe durft ze....haar eigen kleinkinderen....
Als ik jou was zou ik lekker met mijn schoonmoeder gaan keuvelen. Die heeft respect voor je, en komt op mij niet over als iemand die zoiets zou zeggen tegen/over haar kleinkinderen.
Dit mag natuurlijk voor jou niet de reden zijn om te vertrekken, maar zou mij zeker niet meer schuldig voelen tegenover mijn moeder... jij en je blagen vertrekken en wel permanent!!!!!

Hoop dat Jeremy weer iets beter doorslaapt, da's ook goed voor jou!

Verder even geen spannende verhalen vanuit Rotterdam. Ik probeer het forum een beetje bij te houden, maar probeer ondertussen ook nog Hyves bij te houden (doe ik heel slecht momenteel), mag morgen weer naar een kinderfeestje in Limburg en dan mag ik maandag al weer werken..... Gunst de tijd vliegt voorbij!
We zitten met een enorme onderbezetting op kantoor, komen 2 man te kort van de 6 en we werken ons dus allemaal drie slagen in het rond. Ik spreek dan wel eens collega's van andere vestigingen en die reageren dan lekker simpel: Wat niet kan, dat kan niet....Dan zeg ik gewoon tegen die klant dat ik geen uitzendkracht heb en da's dan jammer.... Dat is dus niet onze stijl. Iedere klant krijgt zijn bestelde uitzendkrachten, wij zeggen nooit nee en komen onze afspraken na. Het zal de komende dagen wel weer hard werken worden, even doorbijten tot de versterking er is!

Fijn weekend,

Sas
 
Hey ladies,

Tja, het heeft even geduurd.
Ben erg druk geweest met werk, cursussen en de paperassen en dan heeft de pc geen prioriteit helaas  :wink:

Onze kofferbakverkoop was echt leuk en succesvol. Het was van 9 tot 13 uur.
Als je bedenkt dat ik bijna alles voor een paar euro per ding verkocht heb en toch nog met 100 euro naar huis ging, vond ik het geslaagd.
Normaal gesproken zouden we die dingen die we bij hadden in de glasbak/container hebben gegooid en dan heb je niets hè?  :cool:

Die foto bij wie is wie is echt al oud!  :hang:
Daar hadden we alleen Kaya nog!
Hier even wat andere plaatjes
(lekker anoniem!)
214993050_5_8CeD.jpeg


En de beesten op de zelfde dag als onze foto:
home5.jpg


Deze toen we het nest nog hadden thuis:
lightpup3.jpg


"Nee Cis, we houden er geen!" (LEES...: DIT IS WEL EEN HEEL STOER PUPKE!)
lightpup4.jpg


In Australië zijn er erg veel Staffordshire Bull terriers (SBT), maar meestal meer van het bully type en ik heb meer terrier type.
Die hebben over het algemeen een betere conditie en zijn wat feller en dat is niet altijd even handig hoor.
Het wordt steeds erger naar katten toe. Ik moet echt opletten, vooral op de witte (Lightning)
Kaya is een lief meisje. Erg gevoelig voor mijn stemgeluid en ze schrikt niet snel en is ook makkelijk te corrigeren als ze iets doet wat niet mag zoals jagen op muizen, trekken aan de lijn en zo.
Lightning is wat anders. Die schrikt als ik ineens een plastic ton op de grond gooi of expres iets om laat vallen, maar komt wel snel kijken wat het was. Dat is wel positief. Hij is iets minder zelfverzekerd dan Kaya en compenseert dat met stoer gedrag. negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk.


Fikkie stoken zijn we al aan het afleren hahaha, het is van het jaar ook iet echt weer geweest om buiten te blijven zitten met een vuurton.
Ik denk dat dat ook maar beter is ook! hahaha
Ik hoop voor George dat hij iets bij de brandweer zou kunnen gaan doen, want hij zat op zijn werk ook bij de vrijwillige brandweer tot een jaar of 2 geleden. Hij vond dat wel leuk om te doen. Zou ook goed zijn voor zijn conditie  :evil:

Moeder: nee nog niets ondernomen.

Sacha: ik had de vraag over de lockmachine niet beantwoord volgens mij.
Een lockmachine werkt de randjes af aan de binnenkant van je kleding of iets anders.
Net als zigzaggen met de naaimachine, maar dan zit er ook een mes aan die de overtollige stof afsnijdt.


Heidi: Hoe is het nu met de kids?
Ben je weer een beetje afgekoeld na je moeders actie? Beetje stom inderdaad, ze zou toch moeten weten hoe het is met kindjes die niet lekker in hun velletje zitten....
De verschillen tussen jou en je moeder en broer herken ik wel.
Mijn broer doet wel zijn uiterste best om op zijn vader te lijken, maar hij is er echt één van mijn moeders kant  :wink:
En dat botst! en ik heb er vrede mee, maar jij moet er mee verder. Dus zoek een goede tussenweg.

De vergelijking die je trekt kan je ook van Darren's kant zien natuurlijk.
Die heeft zijn familie aan de andere kant zitten en zit bij zijn schoonfamilie op de bank  :wink:
Ik denk dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt om zo te denken.
Je moet voor je zelf kiezen en "schijt"  hebben aan de rest.
Klinkt hard, maar jullie moeten het als gezin aankunnen en anders moet je het niet doen en ook geen ander excuus voor verzinnen.
Dus zet het allemaal even van je af. rust goed als je de kans krijgt.
Misschien helpt een voor- en nadelen lijstje wel?
Ons motto om te gaan is een ander leven in een ander land.
Niet het zelfde leven in een ander land.
Dat is ook lastig om te doen hoor, want we willen nu gewoon echt het roer omgooien.
Voordeel is wel dat George en ik al jaren alles samen doen en ook alles samen aankunnen.
We hebben nooit steun of wat van veel vrienden en veel of heel de familie gehad.
Ze zijn er wel hoor! Maar we doen het toch meestal samen.


En nu ik Sacha's verhaal heb gelezen (ja ik doe één voor één) zeg ik: MEE EENS!

Ik vind dat je het wel lekker handig oplost met de kids hoor Sacha hahaha
Geweldig.. uitslapen en toch een klein beetje op kunnen letten  :evil:
Lastig hè? die vragen of je huis al verkocht is.... ik baalde dat best van! en dan stond de onze maar 3 maandjes te koop.

Succes met de drukte op je werk!
Vanaf 1 december kan ik ook wel wat inval werk doen hoor... dan ben ik officieel uitgewerkt!
George is al een paar weken thuis en zijn inhoud van de werkbank is per koerier naar huis gestuurd....
Scheen een geintje te zijn, maar ik vond het flauw.


Gisteren hebben we de nieuwe bewoners op visite gehad.
Was enorm gezellig! ze zijn van 17.00 tot dik 23.00 uur hier geweest en we hebben heerlijk ziten eten en drinken.
Dit gaat helemaal goed komen.
Ze kunnen alleen geen enkele kast kwijt boven hahaha ze gaan er qua huis inhoud op achteruit namelijk.
Hun grote kasten en meubels passen hier niet. Maar dat was geen probleem, want in de kelder past wel veel voorraad en dat is belangrijker dan een boekenkast.

Ow ja! Ik heb gisteren status A gekregen bij de medische keuring!  :up
Dat stelt ook echt niets voor als je niets tot weinig mankeert?

De dokter had autopech, dus George en ik hebben ruim 2 uur rond de Haringvliet rond lopen wandelen met een potje pies in een tasje en wat koffie gedronken, maar het was gelukkig droog! :grin:

En nu stop ik ermee!
Heb Formule 1 zitten kijken en nu wil ik nog even de laatste zonnestraaltjes pakken.

:later: Cis!
 
Hoi luitjes,

Daar ben ik weer, Even rust in de tent. De kids liggen in bed en Darren is weer werken vanavond. Moet ik wel weer even aan wennen want de afgelopen week is hij de hele week thuis geweest snachts
hij had vrij genomen van zijn werk om voor een uitzendbureau hier in de buurt beton te gaan rijden.
Dat had hij z'n baas ook verteld maar hij was daarna niet zo vriendelijk meer tegen darren; nee vindt je het gek als je zegt dat je vrij neemt om voor iemand anders te gaan werken voor een week. Vooral als je dan toch al met een personeelstekort kampt.

Ook heb ik maar vast even de tafel gedekt voor kevin morgenvroeg. de was is opgevouwen, dat gaat hier ook gewoon door, zelfs op zondag. en ook kevins fruit en drinken staan klaar voor school.
Dit scheelt allemaal al weer tijd morgenvroeg.

Vanmiddag ging Darren even slapen omdat hij vannacht weer rijden moet en toen ben ik maar even met de kids naar mijn ouders geweest. Als ik thuis blijf komt er van slapen ook niks terecht. Mijn ouders hebben zo'n druivenstruik in de tuin en voor het eerst komen daar best lekkere druiven vanaf. In plaats van een zak chips zit ik nu met een schoteltje druiven voor me. Wel iets gezonder lijkt me!

Wat betreft m'n moeders actie; Ik ben al weer afgekoeld wat dat betreft. Ik heb het er vanmiddag niet meer over gehad want ik kreeg weer een heel verhaal over hun eigen problemen.
Ik heb me wel voorgenomen dat als het nog een keer gebeurt of iets anders waar ze kritiek op levert dat ik er dan wel verder op in ga omdat ze dan beter weet wat ik bedoel. Nu is het eigenlijk te laat en is ze zich misschien van geen kwaad bewust. het is ook al weer een week geleden. Eigenlijk wil ik ook geen ruzie. Vooral omdat ze ook altijd klaar staat om de kinderen op te vangen als ik in nood zit.

De eerste keer dat ik bij hun langs ging waren ze niet thuis dus bovenstaand stukje is van de 2e poging dat ik bij hun langs ben gegaan. Tussendoor ben ik even met de kinderen naar de kermis geweest in een plaats bij ons in de buurt. Daar was het, vanwege het mooie weer, ontzettend druk. Er was echt geen doorkomen aan met de buggy. Doordat alle mensen ervoor stonden kon ik kevin niet eens in en uit helpen stappen uit zo'n attractie. Je kunt jeremy ook niet alleen laten staan midden op het plein. Hij heeft zo'n grote plastic hamer gewonnen bij de (kinder)kop van jut en hij is een keer in zo'n autootje geweest waar je mbv een rail over een baan wordt geloodst. Daarna hebben we ons een grote zak popcorn toegeeigend en toen zijn we maar weer naar huis gegaan. Over 2 weken is er kermis bij mijn ouders en een week later bij ons. Kortom nog genoeg tijd om van je geld af te komen.

Franciska, wil je me eens vertellen hoe ik die foto's er op krijg. Ik ben al eens eerder aan het prutsen geweest en toen is het ook niet gelukt.

Morgenvroeg moet ik met Jeremy naar het consultatiebureau voor controle bij de verpleegkundige maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Hij is pas weer goedgekeurd in Nijmegen dus dat zal wel goed zijn. De verpleegkundige kijkt voornamelijk naar het slaapgedrag, eetgedrag ed.
Morgenavond moet ik samen met Kevin naar een informatieavond van zijn school. Er wordt dan per klas door de leerkrachten uitgelegd hoe ze in de groepen te werk gaan qua dag/weektaken, werkmethodes, afspraken en regels binnen de groep enz. Jeremy gaat dan naar de buurvrouw met een fles melk op zak. Het is maar een uurtje. Kevin komt dan weer iets later in bed dan normaal maar dat haalt hij de volgende dag wel weer in. Vanmorgen heeft zelfs kevin uitgeslapen tot 8.00 uur en dat is echt laat voor hem.

Met het slapen van Jeremy gaat het ook heel goed weer. Hij is de eerste 2 nachten van zijn verkoudheid wel vaak wakker geweest van het hoesten en toen heb ik zijn hoofdeinde van de matras iets verhoogd en toen ging het beter. Nu slaapt hij weer gewoon laag en is alles over. Ik moet hem smorgens gewoon wakker maken om hem aan te kleden.

Mijn moeder moet inderdaad weten hoe het met kinderen die slecht in hun vel zitten vanwege ziekte. Mijn broer heeft 3 maanden na zijn geboorte ook in het ziekenhuis gelegen met dubbele longontsteking. Zij werd ook keer op keer door de huisarts naar huis gestuurd met een neusspray ed terwijl het kind hapte naar adem van benauwdheid. Dat was net 2 dagen na de begrafenis van mijn opa, de vader van mijn moeder. Ik heb zelf ook als kind in het ziekenhuis gelegen met dubbele longontsteking maar ik was al 1,5 jaar toen.
Veel dingen die wij hebben meegemaakt met jeremy tijdens zijn ziekenhuisopnames komen sterk overeen met de belevenissen van mijn moeder met ons vroeger. Ze herkende altijd veel van de dingen die ik doorbelde toen ik in het radboud kwam en dat praat ook altijd weer fijn.
Ik ben alleen veel nuchterder dan mijn moeder. Ik kan me goed over zulke dingen heen zetten en loop ook echt niet met elk verkoudheidje van jeremy naar de arts. Hij moet dan wel echt benauwd zijn of hoge koorts hebben, Dat heeft hij nooit gehad trouwens. wel eens verhoging van 38.5 maar nooit boven de 39 graden.

Franciska; ik moet echt wel lachen om die foto van die hond met de tong uit zijn bekje bij george in de armen. Grote praatjes maar een klein hartje. Zo lag mijn man ook vaak op de bank met een van de katten boven op zich.
Als ik dat zo lees dan heb je aardig wat spul moeten verkopen om aan die 100 euro te komen. Het zou wel een goed idee zijn om zoiets ook te doen.
Ik heb best veel spul waar ik van af zou kunnen komen op zo'n rommelmarkt.
Gisteren hebben we weer aardig wat (kapot) spul naar de kringloop gebracht maar ook een vouwgordijn wat we ooit 1 keer gebruikt hebben toen mijn schoonzusje hier sliep en er nog geen gordijnen hingen op de kamer waar nu jeremy slaapt. Ik had hem op marktplaats geplaatst maar ik geloof niet dat we hem zo kwijtraken. Hij stond lager dan blz 150 en die maat moet maar net ergens precies passen.

Die verschillen tussen mij en mijn broer worden steeds duidelijker. Hij wil echt altijd een wit voetje halen bij iedereen en kan af en toe ook echt een beetje verwaand kijken als je hem complimentjes geeft over zijn goede cijfers van zijn studie. Ik kan daar nooit zo goed tegen.
Hij doet niet eens zijn best om op zijn vader te lijken. Hij staat 4-kant achter mijn moeder als ze problemen hebben onderling. Je had mijn broer moeten horen( op msn dan) toen die maatschappelijk werker mijn vader in het gelijk stelde wat betreft hun problemen. Die vrouw was een K*TH**R enz.
Mijn moeder en broer hebben allebei een computer/laptop en zitten allebei in verschillende kamers. Mijn moeder "zegt"dan iets tegen mijn broer waardoor hij weer raar gaat zitten doen tegen mijn vader.
Mijn vader komt door de weeks nog wel eens langs met de fiets en dan zegt hij het zo tegen mij en vanmiddag vertelde mijn moeder weer precies het tegenovergestelde tegen mij van wat mijn vader heeft gezegd.
Af en toe lijkt het net zo'n klucht van John Cleese. Mijn moeder trekt het zich allemaal nog wel aardig aan want ze had van de week een bloeddruk van 200/? Veel te hoog dus.
Gelukkig heb ik dit met Darren niet. Hij is de rust zelve. Je krijgt met hem nooit of te nimmer ruzie, met zijn vader ook niet. Als die 2 kwaad zijn(wat ik nog nooit meegemaakt heb) dan vluchten ze de schuur in en als ze afgekoeld zijn dan komen ze naar binnen.
Ik weet niet hoe het is over 30 jaar, misschien zitten we dan ook wel zo te kibbelen met z'n tweeen.

Wat betreft het in Australie wonen; Met ons gezin kunnen we het best aan. Ik ben nu zelf 8 jaar ouder en wijzer? dan de vorige keer met mijn whv. Ik zal er ook alles aan doen om het plan te laten slagen omdat ik het anders gewoon zonde geld vind.
Ik wil eerst kevin op school zien te krijgen en dan zelf werk gaan zoeken. Vanwege jeremy ga ik me dan aanmelden bij een dutch playgroup. Dat zijn moeders met nederlandssprekende kinderen die dan gezellig gaan knutselen ed.
Ik ga ook mijn oude werkgevers langs voor een referentie zodat de mogelijke werkgevers van mij daar weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben. Ik hoef echt niet meteen het hoogste salaris te hebben of een baantje als  medisch receptioniste of zo. Ik wil best gaan orderpicken in een magazijn, zolang ik maar iets om handen heb.

Gistermiddag had ik weer zo'n gezellig gesprekje met de buurman en buurvrouw. We stonden met zijn drieen op straat te praten over de vakantie en toen hadden ze het over het huis van de buurvrouw of die al verkocht was en toen kwamen ze ineens bij ons huis met de vraag of wij weggaan binnen de kortste keren. Want in ons huis zijn al verschillende bewoners gekomen en gegaan. Mijn buurvrouw zei dat wij toch niet weggingen, of we moesten naar australie gaan waarop de buurman zei van dat wij toch niet naar australie gingen. En toen kon ik niet anders zeggen dat ik daar serieus over nadenk.
Mijn buurman liep weg en ik bleef achter met de buurvrouw. Ze beweerde dat dat de eerste jaren toch niet ging gebeuren en dat ik volgens haar niet zonder mijn moeder kon en weet ik allemaal wat nog meer.Allemaal om mij aan het twijfelen te brengen.
Ik heb haar wel gezegd dat ik de laatste tijd minder contact heb met mijn moeder dan eerdere jaren en dat ik beter met mijn schoonmoeder overweg kan enz. Toen draaide ze wel bij en zei dat ze inderdaad mijn moeder minder zag. Ik heb ook tegen haar gezegd dat als we gaan we niet te lang moeten wachten ivm de leeftijd van de kinderen.
Kevin reed op dat moment voorbij met zijn tractor en daarop zei ze dat ze kinderen niet konden missen want het waren hun kindjes enz. Kinderen zijn hun alles(ze hebben zelf helaas nooit geen kinderen mogen krijgen) maar over ons werd er niet gepraat. Wij mogen blijkbaar gerust weg. Goed dat we het weten!
Ikhad namelijk wel vaker het idee dat ons contact voornamelijk komt door de aanwezigheid van kevin en jeremy. Ik kan geen zin afmaken of ik moet weer kijken naar wat kevin doet of zegt of bij jeremy.
Allemaal leuk en aardig maar in mijn ogen hoeven kinderen niet altijd aandacht te hebben. Ze moeten ook leren dat ze op hun beurt moeten wachten en volwassenen laten uitpraten.

@ Sacha: Ik geloof dat wij hele verschillende types zijn. Als ik het zo lees moet je voor je werk veel regelen mbt uitzendkrachten en neem je geen blad voor je mond als er iets niet gaat zoals het moet Ik ben dus niet echt een type voor een leidinggevende baan. Ik ben blij als ik gewoon werk kan vinden om de tijd door te komen. Momenteel werk ik niet maar ben nog steeds zelf en mbv het nti een stageplaats aan het zoeken. Eigenlijk wil ik wel weer een beetje werken maar met veel verschillende baantjes via het uitzendbureau is het lastig om een creche te regelen. Ik kom dan al gauw terecht bij een gastouderbureau.

Mochten we naar australie gaan dan is het  op een (permanent)partnervisum want we zijn langer dan 5 jaar getrouwd dus er is genoeg bewijs voor een genuine relationship zoals ze dat in de papieren noemen.

Mijn schoonmoeder begon er vanmorgen ook weer naar te vragen of ik al iets besloten had. Ze zou me die brief sturen en die zal waarschijnlijk morgen of dinsdag op de mat liggen. Ik ben benieuwd wat daar in staat maar die brief zal vast geen 12 pagina's beslaan.
Ergens heb ik er toch wel spijt van dat ik her en der toch al iets verteld heb. Nu  gaan ze nog  meer druk er op leggen. Achteraf had ik beter mijn mond kunnen houden tot ik definitief wil gaan.

Die kennis van hun die terugwil naar nederland naar 50 jaar australie heeft haar huis verkocht. Ze is wel heel snel met de prijs omlaag gegaan. Ze begon op 279.000 en de laatste prijs die op realestate stond was 225.000 dus dat is een beste prijsdaling.  16 oktober vliegt ze voorgoed terug naar nederland. Ze is 72 en ik hoorde vandaag van mijn schoonmoeder dat het een oude schoolvriend is ipv een internetliefde.

Ik heb heel veel steun aan darren. Hij laat het van mij afhangen. We praten er wel veel over samen en hij verlangt natuurlijk helemaal naar australie want zijn familie woont daar en nu de koude winterdagen weer voor de deur staan heeft hij nog meer zin om terug te gaan. We gaan samen uit, maar komen ook samen thuis. Dus mocht het tegenvallen dan komen we samen terug. Hij is beslist geen type die mij pusht om hier de boel aan de kant te schuiven voor australie.
Steun van vrienden zal ik ook niet krijgen. Ik heb weinig vrienden en die hebben allemaal hun eigen sores of ze wonen te ver weg. Eigenlijk heb ik het ook niet nodig. Net zomin als die map die ik de laatste keer kreeg van mijn familie. Er staan allemaal foto's en verhaaltjes in over mijn jeugd en wat er gebeurd is in de familie met een paar sentimentele brieven van mijn moeder. Ik geloof dat ik die hele map maar bij mijn ouders achterlaat en dan kan de familie allemaal hun eigen foto's meenemen. Nu ik er over nadenk vind ik dat zo kinderachtig.
Mijn neef is 2 jaar geleden in australie gaan wonen en die zal dat ongetwijfeld ook niet hebben gekregen toen hij ging.

Zo, ik geloof dat ik nu ook maar eens stop met schrijven. Mijn ogen vallen zo langzamerhand dicht van de slaap en om 7 uur rammelt die wekker weer.

Groetjes heidi.
 
Goeiemorgen/middag/avond dames,

Fijn weekend gehad? Wij zijn op North Stradbroke Island geweest. Lekker een lang weekend kamperen met een groep andere Nederlanders die we gedeeltelijk kennen van dit forum. Supergezellig en wat een mooi eiland is dat zeg! Vanaf Point Lookout hebben we in de verte een aantal walvissen zien zwemmen en in een van de gorges vlakbij Point Lookout hebben we ook nog een paar Green turtles gezien.

Nu weer terug in de realiteit ;)
 
Hey Annemiek!
Klinkt lekker zo'n weekendje weg tussendoor!  :up:
Beetje afleiding is niet verkeerd toch?

Heidi: Wat een lang verhaal joh!  :grin:
Ik kan niet op alles reageren hoor!
Zoals jou ouders tegen elkaar doen, dat herken ik erg met mijn moeder en stiefvader.
Heb al zo vaak gezegd in het verleden dat ik er enorm last van heb als ze heel de tijd zo achterlijk tegen elkaar lopen te doen en dan kijken ze je alleen maar hoogstverbaasd aan... geen idee waar ze mee bezig zijn lijkt het wel.

In ieder geval zijn de kids weer op de kermis geweest. Hier is het nu ook kermis, maar ik ga er nooit heen.
Ben er 1x geweest met Kaya om haar te laten wennen aan de geluiden.
dat is wel gelukt, want ze schrikt nergens van.

Die kleine donder met dat tongetje eruit op de foto is onze Lightning  :cool:
Meer klein grut zie je op onze website die al 2 jaar niet meer is bijgewerkt: www.kayapower.nl


Foto's plaatsen is makkelijk.
1. de foto moet op internet staan.
Net als bij bv. Hyves of photobucket.
2. Dan pak je de eigenschappen (image location, die vind je door met je rechtermuisknop op de foto te klikken, properties of eigenschappen en die kopieer je dan)
3. Plak in een bericht en dan zet je er
achter.
Klik maar eens op mijn bericht op quote, dan zie je hoe het opgebouwd is.  :wink:
als het niet lukt dan doen we dat wel even via mail of PM (personal message) hier.

Verder heeft mijn vader vandaag gebeld.
Rare snuiter blijft het hoor!
60 jaar en denkt nog steeds dat hij een jonge god is  :evil:
In ieder geval vind hij alles machtig leuk en zegt ook dat hij erg trots is om me omdat ik wel durf wat hij altijd wilde maar nooit heeft gedurft.
Hij was verrast dat het huis al verkocht is, waarschijnlijk heeft hij nog wel een gaatje in zijn agenda voor eind december  :p

Ik ga even plaats maken voor 't cheffie hier, die heeft mailtjes af te handelen. :wink:

Tot later!
Franciska
 
Hey meiden,

Gezellig hier zeg  :up:

Ik mis alleen onze Jack er tussendoor met commentaar  :evil:

Misschien is dit toch nog even iets te veel voor hem  :lol:  :grin:

Cheerz,
Jolanda  :cool:
 
Back
Top