KLETSDOZEN Afgesplitst

Maar ehh je komt uit Terborg..... Dan wordt het eens tijd dat je in het Achterhoeks begint te schrijven, dat scheelt de helft  :wink:

Chantal (geboren in Doetinchem)
 
Hoi Chantal,

Ik zal niet zeggen dat het de helft scheelt van de schrijfstof maar het duurt alleen iets langer voor ik het op papier/de pc heb staan. Overdag ben ik niet zo schrijverig omdat de de kinderen om me heen lopen. Savonds in alle rust brand ik los en ben ik niet meer te stoppen.

Ik lees net dat je in Doetinchem geboren bent; heb je je hele leven daar in de buurt gewoond of ben je later verhuisd naar een andere plaats in nederland.

Je bent nu een week of 6 (ik heb jouw website/berichtjes ook een tijdje gevolgd) in Melbourne. Bevalt het een beetje in je eentje. Helemaal in mijn eentje naar de andere kant van de wereld zou niks voor mij zijn.
Zelfs nu met mien man en kinderen aan mien zij vroag ik mien af of het werkelijk wat veur mien is.(zo beter??).
Mijn schoonouders wonen in Ardeer(western suburb) en in die regio zullen we ook gaan wonen Ardeer is een vrij grijze wijk(veel oudere mensen) maar iets verder naar het westen heb je caroline springs, burnside en cairnlea. Dat zijn allemaal jonge wijken en daar wil ik eigenlijk naar toe. Daar zijn genoeg jonge families met kleine kinderen.
Ben je al eens in Highpoint, Marybyrnong geweest. Dat is een heel groot shoppingcentre, genoeg voor een hele dag vermaak. Ik kom er altijd graag, vooral bij die foodcorner waar allerlei aziatische dingen verkocht worden. KFC is een van mijn favorieten maar daarvoor hoef je hier niet weg. In Arnhem, Apeldoorn en Utrecht zitten ze ook.

Heel veel plezier daar in je eentje.

Groetjes Heidi
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125472#msg125472 date=1221823044]
Ik lees net dat je in Doetinchem geboren bent; heb je je hele leven daar in de buurt gewoond of ben je later verhuisd naar een andere plaats in nederland. [/quote] tot mijn 18e!

[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125472#msg125472 date=1221823044]
Heel veel plezier daar in je eentje. [/quote] Ehh er zijn mensen zat hier.....
 
Hoi Chantal,

Ik weet ook wel dat er daar mensen zat rondlopen hoor.  :grin:
Je bent er wel zonder partner heen gegaan en dat zou ik niet doen zo in mijn eentje. Ik geloof dat ik daar toch niet genoeg lef voor heb.

Groetjes heidi

En voor alle anderen die meelezen; veel leesplezier!!
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125472#msg125472 date=1221823044]

Ben je al eens in Highpoint, Marybyrnong geweest. Dat is een heel groot shoppingcentre, genoeg voor een hele dag vermaak. Ik kom er altijd graag, vooral bij die foodcorner waar allerlei aziatische dingen verkocht worden.
Heel veel plezier daar in je eentje.

Groetjes Heidi


[/quote]

Ok, ik geef toe. Ik lees hier wel is mee  :grin: :wink: En highpoint ken ik dan toevallig weer erg goed omdat ik een half jaar in Moonee Ponds heb gewoond. Daar vandaan ging ik regelmatig met de tram (10 minuutjes ofzo) naar Highpoint. Erg leuk shopping centre en je kan er heerlijk eten. Ow en er was altidj een stand met muffins en die had me toch een boel soorten!!!
 
[quote author=tweety link=topic=9116.msg125467#msg125467 date=1221821726]
Maar ehh je komt uit Terborg..... [/quote]

Hotel "De Rode leeuw"?

Bart
 
En nu komen ze uit de kast!  :grin:
Theekransje of koffietijd! Heerlijk!
Welkom allemaal in het "lucht je hart in actie topic"

Ik heb geen geheimen.
Wat niet via google gevonden mag worden plaats ik niet.
En ik denk dat de moeder van Heidi echt niet op Google of wie o wie gaat zoeken naar de naam van haar dochter  :wink:

Heidi:
ja George kijkt nu overdag ook weer meer en ik heb gezegd dat áls hij wat post dat hij zijn naam er dan onder moet zetten om verwarring te voorkomen.

Wat een drukte toch met die kids.
En take it easy met je computer"verslaving".
Stapje terug als je zelf denkt dat het te erg wordt want dat is niet de bedoeling!

Die kleuterjuffen ook altijd! hahaha
Als ik in zaltbommel loop en "juf Wilma" tegen kom zegt ze nog steeds:" Hoi Franciska!"
En ik ben echt al 34 jaar van de kleuterschool af hoor! hahaha
Foei wat een indruk moet ik achter gelaten hebben!

't schiet wel lekker op zo met je opleiding.. NOT!
Ik ben wel van het afmaken waar je aan begint, maar heeft dit nog zin?
Het lijkt wel of alles tegen werkt joh.
Hopelijk wordt het wat met je tijdelijke baantjes?
Alhoewel ik dan weer denk... wanneer zie je Darren dan?

Wat ons betreft is de woonomgeving echt niet zo belangrijk, als ik maar niet midden in de stad zit, maar ook niet in de sloppenwijk.
Wij houden daar echt niet van. We wonen nu ook in het buitengebied.
En van onze straat hebben ze ook allemaal wel wat te vertellen, maar er is echt niets mis mee.
ja vroeger een soort kerkenoord (zwart end) maar nu echt niet meer.
Buiten dat wil ik natuur om me heen en de hondjes normaal uit kunnen laten, zonder loslopende honden en katten, want als ze die kunnen pakken dan doen ze dat en moet er iets sneuvelen.
We hebben nu een tuin van ruim 1000 m2, dus is uitlaten niet echt nodig.
Hooguit voor de conditie van het baasje!  :lol:
aangezien George zijn ozzie paspoort heeft verwacht ik weinig problemen met een huurhuis.
Als ze willen krijgen ze een printje van het banksaldo als dat zo belangrijk is.
Komt allemaal wel goed hoor. Ik hoop dat hij in november al even vooruit gaat en wellicht zijn broertje mee kan krijgen?
Heeft hij het ook eens gezien  :wink:

Vandaag is er een stuk op intranet (intern internet) van mijn werk verschenen met ons verhaal; wat er gaat gebeuren en wat we al gedaan hebben en wat er komen gaat. En ook dat ik per 1 januari weg ben.
Ik baalde zelf al heel lang van mensen die een uur voor ze vertrekken een mailtje sturen dat ze weg zijn, dat ik dat dus lekker anders doe. Ik heb alleen maar leuke reacties gehad.
Mijn wens om geen standaard afscheid te krijgen in de vorm van een stomme receptie wordt ook erg gewaardeerd!
verzin eens wat anders zeg.... Het moet een feestje zijn.
Het stuk is te lang om hier te posten, dus dat doe ik ook niet.
Maar het was een mooi stuk al zeg ik het zelf  :up:


ik sluit weer af.

Toedels!
Franciska
 
Hoi Franciska en de anderen die ook meelezen.

Inderdaad, er komen steeds meer mensen om de hoek kijken. Het wordt wel gezelliger als ze dan ook eens wat schrijven ipv alleen lezen.

ik geloof dat je 5 keer zo veel ruimte in en om het huis hebt dan wij. Voor nederlandse begrippen hebben we best een grote tuin, dat krijg je in een nieuwbouwwijk niet voor elkaar. Ons perceel is 212 m2. Er is genoeg ruimte voor de kinderen om te spelen. Groene vingers heb ik ook niet. Ik houd wel de voortuin netjes bij want dat is dan echt zo'n blikvanger maar achterthuis is het meer gras dan planten. Plaats genoeg dus voor zo'n opblaasbaar zwembad van 3.60x1.80mtr. Die zal er dit jaar wel niet meer komen te staan. Toch hebben we er dit jaar aardig plezier van gehad. Met kevins verjaardag in mei maar ook het begin van de zomervakantie. Ik heb nog nooit zo veel kinderen in het zwembad gezien als toen. Alle buurkinderen namen wel een vriendje mee of nichtje/neefje en dan is de tuin zo vol.

Met mijn verslaving valt het nog wel mee. Ik heb vaak de computer gewoon aanstaan terwijl ik er niks mee doe. Het duurt gewoon heel lang voor die opgestart is, dus is het makkelijker dat hij gewoon aanstaat.
Gisteravond was Darren om 19.15 thuis van het werk en heb ik de kinderen naar bed gebracht en na die tijd heb ik lekker tv gekeken met hem onder de deken op de bank. Er was niet echt wat op. Alleen wegmisbruikers en Top gear en daar heb ik pas echt een hekel aan. Gisteravond zag ik jouw berichtje nog wel staan maar was eigenlijk te moe om nog terug te schrijven. Dus doe ik het vandaag wel.

Gistermiddag ben ik druk geweest met kevin en lisa, ons buurmeisje. Daar kun je echt de handen aan vol hebben. Ze spelen alleen hier en doen eigenlijk vanalles wat bij haar waarschijnlijk niet mag.
De fiets van haar repareren met darrens gereedschap tot daar aan toe, later hadden ze de hele muur in de voortuin volgegooid met zand, de kruiwagen erbij en weet ik veel wat nog meer.
We hebben zo'n opblaasbaar speelhuisje gekocht deze zomer en daar waren ze op aan het springen met  de schoenen aan. Ik had al een keer gezegd dat ik dat niet wilde hebben dus heb ik hem achter in de tuin gegooid. 10 minuten later waren ze er weer boven op aan het springen. Blijkbaar had het de eerste keer geen indruk gemaakt.
Op een gegeven moment naar vele waarschuwingen heb ik ze allebei de straat op gestuurd en de poort op slot gedraaid. jeremy was intussen ook buiten en zo kon ik hem even rustig laten spelen zonder de hele tijd achter hem aan te moeten vangen, want zodra de poort los is is hij zo weg.
Je moet die lisa naar mijn zien kijken; echt vals. net alsof ze wil zeggen van: mens dram niet zo.
Het is nu eenmaal mijn huis en heb haar gevraagd of ze zulke dingen thuis ook mocht. Toen schudde ze haar hoofd van nee. Het is hier dus ook geen zoete inval waarbij alles mag en kan.
Ze speelt ook het liefst met kevin alleen.
Op een gegeven moment kwam de buurman langs met de hond en zijn dochtertje van 2,5 op de nek en zij wilde met kevin spelen. Ze is al zolang ik me kan herinneren helemaal bezeten van kevin.
Kevin is heel lief voor haar en pakt haar bij de hand en zo lopen ze samen over straat te huppelen.
Lisa was blijkbaar gepikeerd dat ze even geen aandacht kreeg en zei op een gegeven moment dat ze met kevin alleen wilde spelen. Alleen als ze met een iemand alleen speelt kan ze lekker de baas spelen. Ze doet ook niks anders dan kevin de wet voorschrijven, alleen kevin is er niet altijd van gediend.
Ik heb gistermiddag al tig keer van kevin; neeeeee gehoord. Hij luistert niet altijd naar haar, alleen als het hem zelf uitkomt.

Kevin heeft intussen al 3 nachten weer in zijn eigen bed doorgeslapen. Het lijkt erop dat hij nu pas weer het vertrouwen heeft teruggekregen van vorig jaar toen ik in het ziekenhuis lag. Hij heeft aardig last gehad van verlatingsangst.
Ik hoop alleen dat het niet bij deze 3 keer blijft en dat het dus ook doorzet. hij krijgt dan een cadeautje van de buurvrouw. en van ons waarschijnlijk ook wel. Hij is vorig jaar toch een behoorlijke tijd van streek geweest door alle gebeurtenissen rondom jeremy.

Met mijn opleiding schiet het in ieder geval niet op nee en ik moet zeggen dat de motivatie ook begint te verdwijnen.
Wat mijn werk betreft: als ik zaterdags zou gaan werken dan zie ik darren natuurlijk wel iets minder maar ik ben dan om 16.00 uur klaar dus hebben we de hele avond nog en de zondag. Het scheelt in ieder geval dat ik geen  oppas nodig heb.

Ik kijk regelmatig op realestate en daar staan best leuke huizen op. Ook in het buitengebied. En er zijn best veel national parks waar je de honden uit kunt laten. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken en orienteren volgens mij.
Ik had ook vaak zo'n idee om ergens in een buitengebied te gaan wonen en dan een gastenverblijf te bouwen voor evt familie die overkomt. Ik moet zeggen dat ik niet echt zit te wachten op alle familie in huis. Ze zijn van harte welkom om ons op te zoeken maar om ze 4 weken over de vloer te hebben, liever niet. Dit geldt niet voor mijn ouders, die kan ik niet 4 wkn in een hotel stoppen maar ooms en tantes ed zijn toch niet eigen genoeg om daar je hele priveleven mee te delen voor zo'n lange tijd.

Als je een afscheidsfeestje wil geven doe je het gewoon in australische stijl. Byo. Dan laat ze ze alles zelf mee brengen. Scheelt een hoop gedoe. je bestelt via internet australische lekkernijen, zoals twisties, timtams, bbq snacks enz. Daarnaast hang je de australische vlag op. Australischer kan het niet.

Als George nou zijn broer mee kan krijgen raakt hij misschien ook nog wel verslaafd aan het land. Misschien volgt hij jullie nog wel eerder dan je denkt.

@ Tekkel; De Roode Leeuw is inderdaad in Terborg maar nog wel 5-10 minuten lopen van ons huis af.
We hebben daar altijd de nieuwjaarsborrel van het werk van mijn man. Een lekker stamppottenbuffet.

@Shuterstreet; Highpoint is geloof ik wel de grootste winkelcentrum in het westen van melbourne. Daarnaast ben ik ook vaak naar werribee plaza geweest en in andere plaatsen. Het zou helemaal niet gek zijn om in nederland ook zulke overdekte winkelcentra te bouwen, vooral met het nederlandse klimaat. Je hebt alle winkels onder 1 dak en hebt geen last van regen of wat dan ook.
Voor ons is het dichtsbijzijnde grote winkelcentrum in Oberhausen(D)In Bocholt zit er ook een maar dat is vergeleken met oberhausen maar een kleintje.

Ik laat het weer even hierbij. Even Jeremy voeren en in bed leggen en dan heb ik weer even tijd voor me zelf.
Groetjes Heidi
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125501#msg125501 date=1221904175]
Voor ons is het dichtsbijzijnde grote winkelcentrum in Oberhausen(D)In Bocholt zit er ook een maar dat is vergeleken met oberhausen maar een kleintje. [/quote]

Nou moet ik toch even ingrijpen  :evil:
Centro in Oberhausen mag dan groot zijn, gezellig is het niet! Nee daarvoor moet je toch naar het nog steeds dichterbij gelegen Doetinchem! Leuke terasjes/kroegen en restaurantjes hebben die overdekte centra niet alleen zo'n foodcourt. Geef mij dan maar wat regen en kou  :wink:

Chantal
 
Hoi Chantal,

Ik zou eigenlijk niet weten of Centro in Oberhausen gezellig is. Ben er ooit maar 1 keer geweest en dat was 5 jaar geleden met koninginnedag. In Doetinchem kwam ik eigenlijk ook nooit, wel in de winkels maar nooit in de cafe's. Ik heb wel veel gewerkt in Doetinchem. Eerst bij Sensire als administratief medewerkster tussen de verpleegkundigen op de zorgcentrale en een jaar later ben ik begonnen bij huisartsenpraktijk Draaisma als invalassistente. Daar ben ik vorig jaar mee gestopt omdat het te lastig werd om de onregelmatige werkdagen te combineren met mijn 2 kinderen. Ik ben nog niet gediplomeerd en dat is ook de reden dat ik nog steeds geen werk als assistente heb teruggevonden, ondanks er genoeg baantjes zijn voor doktersassistente. Ik was ook niet allround maar deed  alleen baliewerk en urinetestjes.
Voor medische handelingen moest ik patienten doorverwijzen naar mijn collega's.

Groetjes Heidi
 
Het is een kleine wereld, die huisarts was namelijk voordat ik uit D'chem vertrok ook de mijne.
Maar eh de cafe's en restaurantjes niet bezoeken dan heb je toch het beste gemist..... Behalve natuurlijk mijn pap en mam die wonen dar namelijk ook  :wink:
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125501#msg125501 date=1221904175]


@Shuterstreet; Highpoint is geloof ik wel de grootste winkelcentrum in het westen van melbourne. Daarnaast ben ik ook vaak naar werribee plaza geweest en in andere plaatsen. Het zou helemaal niet gek zijn om in nederland ook zulke overdekte winkelcentra te bouwen, vooral met het nederlandse klimaat. Je hebt alle winkels onder 1 dak en hebt geen last van regen of wat dan ook.
Voor ons is het dichtsbijzijnde grote winkelcentrum in Oberhausen(D)In Bocholt zit er ook een maar dat is vergeleken met oberhausen maar een kleintje.

[/quote]

Mn huisgenoten vertelde dat er in het oosten van Melbourne een nog groter winkelcentrum was. De naam is me even ontschoten. Maar niets wint het toch van Chapel street hoor, dat is voor mij een shop walhalla hahahaha. Toch best grappig als je er over nadenkt. In Nederland ga je naar een overdekt winkelcentrum als het slecht weer is. In Australie is het heerlijk als het buiten bloedje heet is  :grin:
 
Laat ik even een paar dagen mijn neusje niet zien... zitten er ineens allemaal nieuwe mensen in de woonkamer! Gezellig :up:

Nou, hier in Rotterdam zit er weer een week staren op. Ik staar naar de site van de DIAC voor de status van ons visum en naar het grote Te Koop bord in de voortuin. Maar omdat staren toch ook een saaie bezigheid is, heb ik mij dit weekend samen met de vechtgenoot maar ingezet voor het opleuken van de tuin.

De zandbak stond een klein beetje in de weg. We hebben in het voorjaar nieuw zand erin gegooid wat de buren over hadden. Dit was echter zilverzand en geen speelzand. Wist ik veel dat dit spul niet alleen langer vochtig blijft, maar ook nog eens enorm een de kleren van de kinderen bleef plakken. Gevolg was dat de zandbak de heel zomer dicht heeft gezeten en een aantal nieuwe bewoners heeft gekregen. Danielle trok laatst de deksel eraf ('t is zo'n open zandbak...) en daar zat een enorme spin (voor hollandse begrippen). Ik was even bang dat hij Daan d'r schepje zou afpakken en we zelf mee zou gaan spelen.
Toen was dus de maat vol, die bak moest eruit! Dat kwam mooi uit, want er stond inmiddels een enorme hoeveelheid mos tussen de tegels. Dus ik heb met de tuinslang het mos tussen de tegels uit gespoten en dit kunnen we weer opvullen met zand uit de zandbak! Dirk heeft gelijk de zandbak gedemonteerd en weggegooid. Opgeruimd staat netjes, zullen we maar zeggen. Gelijk ook maar even de ramen weer eens goed gezeemd.... er stonden de laatste tijd weer veel mensen voor de deur naar binnen te gluren.

Dirk heeft vandaag de makelaar eens gebeld voor een reactie op dat verhaal van Franciska in een ander draadje over het overnemen van de hypotheek bij verkoop. Hij wist er niets van, maar het zo natuurlijk een geweldig verkooppunt zijn. Dirk gaat het morgen bij onze hypotheekverstrekker navragen. We hebben onze hypotheek voor 10 jaar vast met 4,8% rente en daar hebben we bij vertrek pas 2,5 jaar van opgemaakt. Terwijl Dirk ondertussen foeterde op de makelaar dat iedereen voor het raam staat en het nummer van het bord overschrijft, maar we niets horen, kreeg hij te horen dat er weer 2 bezichtigingen in de planning staan: donderdag om 1 uur en vrijdag om 2 uur  :grin:

Joepie, ik mag weer poetsen en soppen en dweilen en opruimen!!!!!! Dirk is er van overtuigd dat het kopers zijn en geen kijkers, want geluk moet je afdwingen...We gaan maar weer een kaarsje opsteken.... :|

En sorry mensen, normaal reageer ik wel op wat iedereen in de kletsdoos schrijft, maar ik kan echt niets zinnigs zeggen over Doetinchem, winkelcentra in Melbourne, Oberhausen of Terborg, ben er nooit geweest. Nou, wel in Melbourne, maar niet om te winkelen dan.

@Heidi: Wat lekker dat de grote vent nu eindelijk zijn eigen bed weer gevonden lijkt te hebben, kom jij ook weer een beetje aan te rust toe. Hoewel je er inderdaad uiteindelijk niet meer zo veel van merkt als hij wel vaker stiekem bij je komt liggen.
Wil je misschien eens een training bij mij thuis volgen: Hoe op je strepen je staan in 12 stappen?
Dan ben je misschien ook van dat buurmeisje verlost  :grin:
En las ik nou ergens dat je een emigratieboek naast de computer hebt liggen als hint voor je moeder? Ze komt op mij door jouw verhalen wel lekker nieuwsgierig over, maar of ze deze hint zal willen begrijpen is dan vraag 2 :smile:

@Franciska: Vind jij het ook zo raar om al met je afscheid op je werk bezig te zijn, maar aan de andere kant er nog midden in te staan? Ik heb zelf al in juli van vorig jaar aangegeven einde van dit jaar weg te gaan en mijn werkgever heeft mij geen stro breed in de weg gelegen. In eerste instantie werd er nog wel gevraagd of ik het stil wilde houden naar mijn klanten en uitzendkrachten toe, tot mijn vestigingsmanager het zelfs ineens op de tafel gooide tijdens een gesprek dat we met een klant hadden. Mijn echte vaste klanten wisten het wel al, die hadden mij ook al 2x op vakantie zien gaan en hadden mij horen vertellen over alles en nog wat, dus daar was het geen verrassing. Vind het wel grappig dat ik nu nog steeds nieuwe klanten erbij krijg omdat we mensen te kort komen op kantoor, maar al mijn klanten (dus ook de nieuwe) weten dat ik in principe eind december voor het laatst ben. Een vervanger is nog altijd niet gevonden. De eerste kandidaat nam na 2 weken al weer de benen....Een 2e is nog niet inzicht....
We zijn nu dus ook aan het kijken wat de noodoplossingen gaan worden. Grappig is dan wel dat klanten zelf met hele leuke oplossingen komen. In plaats van elke maand een bezoek, willen ze terug naar 1x per jaar, mijn werkgever gaat dan mijn ticket betalen  :lol: en alle andere zaken regel ik dan per mail en via de webcam voor ze....Werkelijk egostrelend....maar niet echt realistisch!

Dames (en tegenwoordig ook heren), ik ga nog een stukje verder lezen op de nieuwe berichten en dan mijn mandje opzoeken, morgen loopt de wekker weer om 5.15 uur af, weer een nieuwe dag om hard te lachen  :roll:

Groetjes,

Sacha
 
Hoi Sacha en alle andere kletsdoosjes,

Er komen inderdaad steeds meer kletsdoosjes/lezers bij. Eerst waren we zo'n apart clubje maar nu is het een beetje uitgebreider.

Momenteel ben ik mijn eerste lap tekst op mijn nieuwe laptop aan het typen. Had ik mezelf mooi aangeleerd om met 10 vingers te typen, moet ik nu weer omschakelen. De letters zitten allemaal op dezelfde plaats maar net iets korter bij of verder van elkaar af. Het is echt even wennen. Mijn broer was zo aardig om het draadloze netwerk te installeren maar onder in beeld zie ik toch nog 2 computericoontjes met een rood kruis erbij, wat betekent dat er ergens iets niet in zit wat er wel  hoort te zitten qua kabels.
Deze laptop hebben we aangeschaft van het saldo van de overuren van darren. Ze krijgen het geld niet contant uitbetaald maar wel op deze manier. Vorig jaar hadden we van dat geld 4 nieuwe banden op de auto laten leggen en nu dit ding.
Morgen ga ik verder met andere programma's te installeren voor de digitale camera enz. en ik moet nog een ander emailadres hebben maar outlook 2007 moet daarvoor ook nog eerst geinstalleerd worden.

Ik geloof dat ik net iets te vroeg gejuichd hebt wat kevin betreft, gisteravond kort voor 12 uur kwam hij toch weer naar mij toe maar ik was toen wakker dus heb ik hem netjes weer teruggebracht naar zijn eigen bed. Daar bleef hij dan wel netjes liggen tot 6.10 uur vanmorgen.
Had vannacht toch al zo'n beroerde nacht. Jeremy is weer aardig verkouden en dat slaat bij hem direct op de luchtwegen met als gevolg veel hoestbuien en geroggel.'s nachts is hij daardoor veel wakker.
Ik geef hem savonds een pcm zetpilletje en een bakje water op de kamer met eucalyptus spul erin van kneipp. Hoop dat hem dat goed doet. Hij is vandaag al beter te pas als gisteren in ieder geval.

Die training bij jou thuis is niet nodig hoor. Ik kan mijn buurmeisje aardig de vlooien afvangen tegenwoordig. Helemaal zullen we toch niet verlost worden van haar maar ze is binnenshuis niet veeleisend meer. Ik kan kevin ook niet opsluiten achter de poort. Op straat zoeken ze elkaar toch wel op.
Gisteravond voordat ze  naar binnen gingen had ze al gezegd dat kevin op haar kinderfeestje mocht komen. Ze wordt over 3 weken 6 jaar. Daar ben ik niet blij mee want dan voel ik me tegenover haar ook verplicht om haar uit te nodigen. Gelukkig is kevin pas volgend jaar mei jarig en dan zitten we misschien al down under.

Ik heb inderdaad mijn boek langs de computer neergelegd als "hint"maar ze hebben hem nog niet zien liggen. Mijn ouders zijn allebei al 1 a 2 keer hier geweest maar blijkbaar hebben ze meer oog voor de kids dan dat ze daar kijken.
Ik heb hem vandaag wel even opgeruimd voor mijn broer. Als we gaan zijn mijn ouders toch degene die het eerste hiervan op de hoogte worden gebracht. Ik wil namelijk niet dat ze het via hem te weten komen en dan een half uur later aan de telefoon gaan hangen.

Mijn schoonmoeder vraagt  nu ook elke week of ik er  nog over nagedacht heb. Ik zeg dan wel van 'ik doe niet anders'maar ik ben toch nog niet zover dat ik de knoop kan doorhakken.
Het zou ook verkeerd zijn om alleen te gaan om maar van dat "gezeur"af te zijn.
Ik zou best kunnen aarden daar, helemaal als we eenmaal bij mijn schoonouders het huis uit zijn om ons eigen leven te gaan leiden maar ik heb het hier ook nog prima naar mijn zin. Ik heb wel vaker geschreven over al mijn "vriendinnen"maar in de buurt hier heb ik het prima naar mijn zin. De meesten zijn >65jaar maar daar heb ik meer aanspraak aan dan de jongelui.
Voor mijn carriere hoef ik ook niet te blijven. in Australie zal ik net zo weinig carriere maken dan hier. Ik ben al blij als ik gewoon werk kan krijgen, desnoods ga ik ergens orderpicken of inpakken. Zolang ik maar iets om handen heb.
Dat helpen op school is niet echt wat voor mij. Ik ben er hier op de peuterspeelzaal ook voor gevraagd maar heb na 1 bijeenkomst het bijltje er bij neergegooid. Ik heb gewoon een hekel aan verplichtingen.

Ze weet dat mijn ouders ook niet zo goed met elkaar overweg kunnen momenteel en ze zegt dan dat ik daarom daar zou moeten gaan wonen maar dat is ook een verkeerde reden in mijn ogen.
De enige reden om er echt  een succes van te maken is dat ik er zelf voor de volle 100% achter sta.

Mijn moeder is inderdaad niet verlegen dus als ze het boek ziet liggen zal ze er ongetwijfeld over beginnen.
Vervolgens zal ik een heleboel verwijten naar mijn kop geslingerd krijgen over het feit dat het weer niks wordt enz.
Misschien is het dan toch wel goed om voor altijd van dat imago af te komen.

Het enige wat ik momenteel nog doe is de australische sites afstruinen naar (mogelijke) baantjes, huizen en auto's.
Ben er in mijn hoofd nogal druk mee bezig. Ik geloof ook wel dat ik nu nog drukker ben met poetsen als normaal. Je zou er bijna iets van gaan denken...

Wat jullie huis betreft: het zou wel fijn zijn als er donderdag of vrijdag echt een koper bij zit, dan is het alleen nog maar een kwestie van jullie visum afwachten en gaan met die banaan.

Wij hebben nu ook een gunstige hypotheekrente. 3 jaar geleden hebben we onze hypotheek verhoogd vanwege de verbouwing. Toen was het een vereisten van de hypotheekverstrekker dat we de rente voor 7 jaar vast hadden staan voor 3,9%.. Dat zou ook mooi zijn voor evt kopers. Ze hebben dan nog 3,5 jaar te gaan met deze hypotheek.

Ik las in een van de posts van franciska dat die paneldocter voor de medicals kort bij het zwembad tropicana zat. Ik ben daar ooit geweest met een schoolreisje. ook ben ik een paar keer in het zadinsky college geweest voor mijn praktijklessen van de cursus. En 2 maanden geleden met kevin naar k3 in ahoy geweest op 29 juni.

Ik ga er langzamerhand ook een eindje aan breien want ik weet niet wat de nacht weer brengt wat jeremy betreft. Hij is nu in elk geval rustiger dan gisteravond.

Heel veel succes met de bezichtingen van jullie huis.

Groetjes Heidi.
 
Whaaaaaa spannend weer hoor Sacha, die bezichtegingen. Ik zal hier in het heerlijke warme Townsville voor jullie duimen  :up:
Moet nou toch maar een keertje verkocht worden hoor!

Ik hoef nog maar 2 daagjes te werken, en dan heerlijk op vakantie met onze bus.
We gaan omhoog....De eerste camping is geboekt in Atherton, en de tweede 2 dagen later in Cooktown. Als we in Cooktown zijn gaan we een dagje naar Hopevale.
Daarna naar Port Douglas, Cairns en dan het binnenland in. Vrienden van ons werken bij een Cattlefarm, dus we gaan ze bezoeken.
Heerlijk zo'n 9 daagse vakantie. Maar zoals ik al zei, eerst nog twee dagen werken.

Vanmiddag ook nog langs de RACQ, want das toch wel belangrijk om daar lid van te zijn tijdens onze rit. We zijn wel lid met de auto, maar met de bus nog niet.

Gister heb ik de laatste gordijnen voor boven de bank genaaid. Staat erg mooi hoor, zwarte gordijnen boven een paarse bank.
Het naaiwerk is nu allemaal klaar, en het schilderwerk ook. Ik moet voor we weg gaan nog wel even alle ramen lappen rondom de bus.

Volgens mij gaat het vandaag weer een hele mooie dag worden hier in het paradijs. We hebben een mooie blauwe lucht, en de temp. is al weer heerlijk 's morgens om 7 uur. De vogeltjes ziijn vrolijk aan het fluiten, en de kakatoe's komen met veel lawaai over, heerlijk om hier te wonen.

Verleden week ben ik met een stel meiden naar een show geweest van de Rocky Horror Movie Show. Eén van m'n buurjongens speelde erin mee, en hij/zij deed het erg goed. Het was een goeie show en we hebben genoten. Daarna nog lekker gedanst en we kwamen om 3 uur 's nachts weer thuis. Dat is eeuwen geleden dat ik uit ben geweest, maar wel weer een keer leuk om te doen.

Zo, heb ik ook een keer mee gekletst, in plaats van alleen maar mee lezen  :grin:

Groetjes,
Jolanda  :up:
 
Hoi allemaal!

Nou vandaag is het stuk wat op intranet is geplaatst echt door iedereen gelezen. En wat een leuke reacties allemaal!  :up:
Het was een prettig te lezen verslag en er moesten er zeker meer volgen... Nou ja dat gaan we dan maar proberen.
Ik kon niet meer inloggen op het werk toen ik binnen kwam, niet genoeg IP adressen, en van liever lee werd iedereen eruit geknikkerd.
Dus we hebben lekker met een bakkie koffie zitten kletsen met mensen die me "even op kwamen zoeken"  :grin:
Was gezellie!  :up:
Wat vooral de boventoon voerde was:  Hoe moet dat nou als jij weg bent?
Nu gewoon.... zelf uitzoeken een optie?
"ja maar, jij bent hét gezicht hier! Jij bént de PV, Jij weet altijd de oplossing" Ik vond het wel grappig om te horen eigenlijk.
De andere bestuursleden van de PV zijn al wat aan het organiseren, en dat is natuurlijk ergens kanen.

Vanavond moest ik notuleren op een overleg met de schoolbesturen en op het laatst: tot ziens Franciska!
uhm... nou misschien niet?  :cool:
De kinnen vielen ook hier weer op de borst en zorgen werden uitgesproken hoe het dan weer verder moest..., grappig hoe mensen pas laten merken dat ze je waarderen als je weggaat.
Al die veren in mijn reet maken wel dat ik nu wat onconfortabel zit eigenlijk.  :grin:

Verder heeft George het TE KOOP/VERKOCHT bord uit de berm gehaald en zijn we druk aan de verkoop.
Het loopt niet hard, maar we raken zo wel weer wat spullen kwijt.
Het wordt tijd om een schifting te maken wat we mee willen nemen en hoeveel dat zal zijn.

Vandaag ook een mailtje uit Berlijn dat de stukken in behandeling zijn genomen met een case number erbij. Binnenkort krijgen we bericht wie de case officer is en dergelijke. Ben benieuwd of ik het allemaal goed heb gedaan  :oops:
Ik denk dan wel, zal heus wel ergens iets verkeerd zijn gedaan.
Nieuwe VOG is in ieder geval vrijdag aangevraagd, daar gaan ze zeker om vragen.
Heb expresse de verlopen erbij gedaan om te kijken hoe lang het duurt voor ze dat zien.

George is ondertussen ook druk naar huizen aan het kijken.
Aan de ene kant wilden we nog niet kopen, maar met de huidige koers is het misschien wel verstandig. We hebben zelf "inleggeld" dus weinig hypotheek nodig. Er is al genoeg moois gezien in ieder geval, alleen op plaatsen die we niet kennen, zoals Sunshine en Sunbury.
We moeten ons er echt eerst even in verdiepen en overleggen met de achterban.

Heidi: Ik neem aan dat je met de moeder van die Lisa hebt gesproken over haar "speelgedrag" ?
Nodig haar anders eens uit zodat ze het ziet en haar dochter erop aan kan spreken.
Vind het een beetje te gek eerlijk gezegd. ze misdraagt zich en ze daagt andere kinderen uit tot dingen waarvan ze weet dat het niet oké is.
KEVIN verdient alvast een pluimpje! Hopelijk houdt hij het vol zeg.

Sacha: die spin!  :grin: Ik zie het helemaal voor me! hahaha
Ik kan er zooooo van balen als ze die bezichtigingen niet gewoon meteen doorgeven!
Ik wist bij ons op donderdag al dat er maandagmiddag 2 bezichtingen waren en toen ik vrijdagmiddag belde naar de makelaar was het: we wilden net bellen... duh!
Dat was in de week dat het te koop kwam en we moesten echt nog GIGA veel doen!
Dat is daarna niet meer voorgekomen. Er moest gewoon direct doorgegeven worden als er mensen op de planning stonden, want wij werken ook full time en het is geen klein spul om spik en span te maken. Gelukkig snapten ze dat later wel. Hopelijk kan het overnemen met jullie hypotheek ook, dat zou mooi zijn!  :up:

Succes met de bezichtigingen! We duimen mee dat het wat wordt.  :up:

Ja afscheid....  het is nu een beetje gek aan het worden met de groet: " tot ziens" hahaha
Hoezo? Kom je koffie drinken in Australië dan?
Mijn collega's zijn wel serieus van plan me op te komen zoeken. Dat mag, als ik er plaats voor heb.
En waar ik de vorige keer steeds stik nerveus werd van de opmerkingen merk ik dat ik nu heel kalm blijf en vrolijk!
Goed teken toch :up:
Ook de journalist van de krant waar wij veel contact mee hebben op de afdeling weet het inmiddels. Die zag er wel een artikeltje in.
In december is het weer komkommertijd, dus wie weet komen we nog wel in het Brabants Dagblad haha. We'll see!

Nogmaals Heidi: jammer te vroeg gejuicht om Kevins slaappatroon..
Volhouden, komt vast wel goed.
Beterschap met de kleine Jeremy, hopelijk knapt hij snel op.

Jolanda: Wat leuk! Veel plezier met je rondreis  :up:
Leuk om ook verslagen van de andere kant te lezen.
Is het niet warm om zwarte gordijnen op te hangen vraag ik me af?
Wees niet te benauwd om een foto te posten hoor!  :cool:
Ben niet zo'n beetje nieuwsgierig!


Weltrusten allemaal!
Morgen weer vroeg op om troubleshooter te gaan spelen op 't werk.  :cool:

Groetjes
Franciska
 
Die zwarte gordijnen zijn aan de raamkant wit, sunblock, dus houd de zon buiten. En zwart is lekker donker.....

Een foto plaatsen is een probleem, want dat lukt me niet.Maar als je het echt wil weten kun je naar m'n hyves gaan, daar heb ik foto's op staan.

Net nog bij de RACQ geweest, maar ze kunnen me geen lid maken met de bus, namelijk te zwaar. Ze doen alleen voertuigen onder de 4 ton, en we zitten er bijna 10 boven. Dan maar bij een andere maatschappij verzekeren ook.
We nemen de maatschappij die ook de caravan verzekerde, en die doen als extra hulp langs de weg als je met panne staat. Moet er toch niet aan denken dat ik zo'n bus bandje moet verwisselen als ie leeg is, lekker klussie  :grin:

Pfoe, het is warm geworden zeg, ik ga afnokken en lekker een duik nemen in het zwembad.

Cheers,
Jo  :up:
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=9116.msg125604#msg125604 date=1222144710]
Pfoe, het is warm geworden zeg, ik ga afnokken en lekker een duik nemen in het zwembad.

[/quote]

Ooooooooooh, wat naar..... heb gisteren mijn winterjas uit de kast gehaald.....en mijn collectie slippers opgeborgen  :cry:
Maar gun het je wel hoor, ik zal alleen nog even moeten wachten  :lol:

Sas
 
Hoi Kletsdoosjes,

Nou, ik ben afgelopen week ook eens even bezig geweest in de kasten van de boys. Goede T-shirts die kevin te klein zijn heb ik naar de kamer van jeremy verhuisd, andere kapotte t-shirts en lange broeken naar de vuilnisbak.
Bij Jeremy idem dito, hij verslijt nog niet echt kleren maar veel t-shirts zijn te klein en die gaan de zak in voor kledingacties. Ook moest ik voor allebei een nieuwe winterjas gehaald afgelopen zaterdag. Bij de moeder Theresastichting. Die kopen en verkopen 2e hands en nieuwe kinderkleding. Hele mooie jasjes. Hopelijk hebben ze daar voor 2 winters genoeg aan qua maten.

@Franciska,
Ik heb nog niet met de moeder van lisa gepraat over haar gedrag. Ik weet nu zelf lisa aardig af te poeieren en stiekum geniet ik er ook nog van. Ik kijk ook regelmatig even om het hoekje want we hebben een stuk tuin naast het huis waar geen raam zit dus moet ik eerst naar de berging of buiten om te kijken wat daar gebeurd.
Verder als de wc komt ze zowieso niet meer. Soms komt ze hier naar binnen huppelen om te spelen maar dat gaat maar eventjes goed en dan hebben zeweer ruzie en dat gejengel van haar daar heb ik echt de schurft aan. Dan bonjour ik ze ook meteen weer naar buiten. Soms vind ik het sneu voor kevin maar ik heb hem al vaak gezegd dat het niets met hem te maken heeft maar alleen met lisa.

Kevin heeft vannacht wel weer doorgeslapen in eigen bed. Vanmorgen moest ik hem om 7.30 uur zelfs wakker maken.
Ik moet wel zeggen dat het gisteravond wel later was dan normaal. Mijn broer was hier om het draadloze internet te installeren en dan krijg je hem toch niet naar boven.  Het is allemaal veel interessant.
Later begon kevin wel ongeduldiger te worden en mijn broer werd het blijkbaar ook te druk af dus hij liep weer met een smoesje het huis uit met als mededeling dat hij nog leren moest(havo studie van het NHA).
Hij wachtte niet tot wij hem uitzwaaiden dus volgens mij had hij de pinnen weer aardig heet.
En dan moet hij nog een persoonlijkheidstest ondergaan voor een of andere kantoorbaan op zijn huidige werk.
Ik hoop niet dat het gaat om een stressbestendigheidstest want daar zal hij geheid voor zakken denk ik. Die kan gewoon echt niks hebben.

Met jeremy gaat het ook elke dag een stukje beter. Hij hoest als de beste dus het slijm komt goed los. Vannacht heeft hij ook zonder problemen doorgeslapen. Vanmorgen om 6.30 was hij wakker van de hoestbuien. Kortom een lekkere nacht doorslapen doet wonderen. Hij speelt nu ook weer meer. Net liep hij met de stofzuiger rond de zeulen die bijna net zo zwaar is als hijzelf. nu ligt hij even in de box boven op de teddyberen.

Sunshine in Melbourne is een wijk waar darren vroeger naar school is geweest. Mijn schoonmoeder gaat elke week in Sunshine boodschappen doen. Je hebt sunshine north, west en sunshine, het winkelcentrum.
Het is ook een iets oudere wijk dus op zich zou ik daar niet echt willen wonen. Je hebt er wel alle winkels die je nodig hebt, zoals safeway, coles, bigW, enz.

Wat betreft alle mensen die zeggen langs te willen komen zou ik zeggen'eerst zien dan geloven. Ik weet van mijn oom zeker wel dat ze langs komen maar mijn vriendinnen zie ik echt niet langskomen.
Vaak is het wanneer je eenmaal weg bent'uit het oog uit het hart.

Ik ga zo ook nog even een rondje kleren en schoenen doen. Ik moet eigenlijk 2 paar schoenen/laarzenhebben voor de winterdag. afgelopen zaterdag had ik al gekeken maar toen had ik kevin bij me en die heeft niet zo veel geduld.
ook wil ik nog even naar die moeder theresastichting want daar hadden ze wat leuks hangen voor jeremy, maar ik had niet genoeg geld bij me en daar kun je niet pinnen.
Eigenlijk moet ik zelf ook nog wat kleren hebben maar daar wacht ik nog even mee. eerst even de zolder op om te kijken wat ik allemaal nog heb hangen.

Ik ga er nu mee stoppen. Even op  hyves kijken en dan ben ik weg.

Tot later,
Heidi
 
whoopsie daisy! What does this mean?!
Deel 1 snap ik wel, dat klopt want ik had een verlopen VOG meegestuurd en direct eennieuwe aangevraagd... maar deel 2?
Is ie al in the pocket?  :lol:

Please provide your up to date
police clearance for The Netherlands and your valid passport for
finalisation of your application.


Jolanda: een paar pagina's terug heb ik aan Heidi de procedure uitgelegd over foto's plaatsen  :smile:
Eigenschappen (image location is een http// hupflup adres en naam) van de foto (die op internet moet staan) en dan [ i m g ] ervoor en  [ / i m g ] erachter (zonder spaties)

De rest beantwoord ik vanavond als ik gegeten heb... ben nu een beetje te hyper haha  :grin:
 
Back
Top