:grin: :grin: :angeldevil: :clap2: :hi: :rotflmao:
Zijn jullie klasgenootjes.
Damned ik heb een saai leven na dit alles te hebben gelezen :w00t: :w00t:
Heidi you are the
man woman :humble: :loldevil:
Jack :evil:
ps; onderstaande is nog maar van 1 bladzijde.
Niet :evil:-s bedoeld ,ik geniet elke seconde van jullie theekransje......keep up the good work Heidi
.
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125342#msg125342 date=1221590557]
Hoi dames,
Daar ben ik weer. Gisteren had ik een vrij drukke dag. Gistermorgen met Jeremy naar het consultatiebureau geweest. Gistermiddag aanloop van een moeder waarvan haar zoontje bij Kevin op de peuterspeelzaal heeft gezeten. Haar oudste scheelt 3 weken met kevin en haar jongste is 3 maanden jonger dan jeremy. In principe moeten ze mooi samen kunnen spelen. Gisteravond had ik samen met kevin een informatieavond op school. Dat ging over klasse/teambouwers, dag/weektaken,werkmethodes en afspraken in de groep. Dat was best interessant. Het werd alleen een beetje laat want we moesten jeremy nog bij de buurvrouw ophalen en als je daar eenmaal binnenzit dan kom je bijna niet meer weg.
Het was dus 21.00 uur voor kevin in bed lag en sliep. Vanmorgen kreeg ik hem ook al bijna niet wakker.
Even verder over het CB; Jeremy deed het goed qua groei maar dat wist ik al, hij is pas in nijmegen geweest en komt daarnaast ook om de 3 maanden in doetinchem. Ik moest naar de verpleegkundige dat gaat dan meestal over het eten, slapen en het enige waar ze commentaar op had was dat hij eigenlijk van de speen afmoet en gewoon uit een (tuit)beker moet gaan drinken. Tenminste dat dacht ik......
Gisteravond rond etenstijd belde de verpleegkundige van het bureau op met de mededeling dat ze jeremy nog een keer extra willen zien ivm zijn spraakontwikkeling. Omdat hij zo vaak verkouden is denken ze dat hij iets mankeert aan zijn oren en dit op deze manier zijn spraak beinvloed.
In Nijmegen op de Highcare is hij geslaagd voor de gehoorscreening en hij is helemaal niet vaker verkouden dan kevin ooit is geweest. Hij is er gewoon iets zieker van omdat het meteen op zijn luchtwegen slaat maar naar mijn idee heeft dat niks met zijn spraak te doen. Het kind is ook pas 18 maanden dus hij kan nog lang genoeg praten. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik al genoeg klep naar artsen, tandartsen en oogartsen met de kinderen dus een extra bezoek aan cb vind ik echt niet nodig.
Kevin ging ook pas na zijn 2e verjaardag praten dus het komt vanzelf. Jeremy wordt elke 3 maanden gecontroleerd bij de kinderarts dus daar letten ze er ook wel op. Het cb heeft altijd wel iets.
Ik heb jullie verteld dat ik een paar weken geleden die lange brief naar mijn schoonmoeder heb gestuurd over mijn twijfels en gedachten over het emigreren naar australie.
Vandaag kreeg ik een hele lieve brief terug. Ze hoopte heel erg dat we daar wonen en als we daar komen moeten we niet te veel meenemen want de hele familie is bereid om ons te helpen om de inboedel bij elkaar te krijgen. Ze is ervan overtuigd dat darren zo werk kan vinden als chauffeur en dat dat mij ook gaat lukken om werk te vinden. Ook droomt ze over ons dat ik samen met haar kevin naar school breng en dat darren dan werken en nog veel meer. Ze denkt heel veel aan ons schreef ze. Zulke dingen doen je dan heel goed. Ze is geen grote schrijver maar had toch nog 2 aardige grote blaadjes volgeschreven in krom nederlands. Ze is hier wel op school geweest maar dat was in 1945-1950 en toen was de schrijfwijze blijkbaar nog met 2 ee's en dergelijke bij hele werkwoorden.
@ Franciska: Je hoeft ook echt niet te reageren op alle items uit mijn verhaal hoor. Ik heb alleen moeite om er een eind aan te breien. Als ik eenmaal begin dan ben ik gewoon niet meer te stoppen.
Ik zal zo eerst een poging doen om de foto's te plaatsen. Ik hoop dat het lukt met jouw aanwijzingen.
@Sacha; Een huis met een zwembad is voor mij in elk geval geen prioriteit. Ook al staat er een hek om zo'n zwembad heen, zonder zwemdiploma's van de kinderen komt er zwembad bij. Als we in Melbourne gaan wonen dan zitten we aan de bay dus kunnen we regelmatig even pootje baden of lekker zwemmen aan het strand. In Melton (30km ten westen van melbourne CBD) zit ook een zwembad met golfbad. Daar gaan we ook vaak heen als het weer wat minder is.
Zo nu ga ik proberen om foto's er op te zetten. Wish me good luck!
Nou moeten de afbeeldingen nog ietsje groter and I will be satisfied!
Deze afbeelding heb ik vergeten te draaien dus moeten we even overdwars kijken. Sorry!!
Groetjes Heidi
[/quote]
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125346#msg125346 date=1221594295]
Hoi Franciska,
de foto's van mijn post komen van mijn hyvessite; aussie76.hyves.nl
Mijn schoonmoeder schrijft nog moeilijker in het engels dus een lange brief zal het zeker niet worden. Ik denk dat ik beter engels schrijf dan zij. Ze schrijft alleen naar mensen in nederland(familie en kennissen) en daarvoor is ze gewoon te lang weg uit nederland. Ze is van oorsprong oostduitse en toen ze 5 jaar was kwam ze naar nederland en op haar 19e is ze naar Australie gegaan met mijn schoonvader en haar eigen broers en zusters.
Ik weet wel dat het cb ook hun taken hebben om problemen zo vroeg mogelijk te signaleren maar naar mijn idee is jeremy nog jong genoeg om te leren praten. Hij hoort alles en begrijpt ook als je hem vraagt van waar is de fles of waar is de fiets. Hij wijst er dan naar.
Ik vind zelf dat hij het prima doet ondanks zijn voorgeschiedenis. Hij is misschien met sommige dingen later dan gemiddeld maar hij heeft het niet van een vreemde. Ik was zelf ook laat met veel dingen dus er is geen doorsnee kind waarbij alles precies volgens het boekje loopt.
Wel een gedoe met de ambassade in Berlijn. Volgens mij was het toch makkelijker geweest als je alles zelf ging wegbrengen. :grin: Had je ze contant kunnen betalen.
George (dat was trouwens ook de naam van mijn opa die helaas veel te vroeg op 61 jarige leeftijd is overleden aan kanker) begint dus nu toch wel een beetje stress te krijgen door alle rompslomp die geregeld moet worden. Het is ook niet niks he?
Zelf ben ik geen stresskip maar zou wel vaak alles nalopen of ik niks vergeten ben. Vooral omdat ik aardig wat dossiers mee moet nemen naar australie. Kevin is onder controle bij een orthoptist, jeremy bij de kinderarts en dan nog de dossiers van de cb's waar alle intentingen in staan. Ik vraag me alleen af of ik het hele dossier moet laten vertalen of dat er een samenvatting gemaakt kan worden op 1 a 2 A-viertjes en dat vertaald kan worden want het dossier van jeremy is in 1,5 jaar aardig toegenomen. Het zou dan handen vol geld kosten om alles te moeten laten vertalen.
Ik heb vanmiddag nog 2 uur! met mijn vriendin uit Duitsland aan de telefoon gezeten en zij adviseerde me het zelfde als jij toendertijd. Leg hier en daar gewoon een boek of iets dergelijks van australie neer om zo de reactie van mijn ouders te peilen. Het is dan wel iets makkelijker om te beginnen dan dat je het zo in de groep gooit.
Ik had je gisteren of eergisteren "verteld"over dat gesprekje met mijn buren over het weggaan naar australie. Ik hoop dat mijn buurvrouw haar mond houdt tegen haar vriendin want dat is namelijk mijn nichtje. Ik wil namelijk niet dat zij het verteld door de familie van:heb je gehoord dat....
Mijn buurvrouw is namelijk ook een echte KLETSDOOS. Ze zegt altijd dat ze dit een kl.te buurt vindt en dat ze niemand kent maar ga maar eens een eindje wandelen met haar en de kinderen. Ze kent heel Terborg bij naam. Ik denk dat ze hier meer mensen kent dan ik. Ze komt aardig rond want ze is vrijwilliger van de Zonnebloem.
Vanmorgen heb ik samen met Jeremy zijn eerste schoentjes gekocht. Hij loopt nu 3 weken en ook aardig stabiel nu dus werd het hoogtijd voor de eerste stappers. Nu loopt hij nog op sandaaltjes die kevin als baby heeft aangehad maar nu het ander weer begint te worden is het toch wel koud aan de voetjes, ondanks zijn fleeze voetenzak.
Nu stop ik er mee. Ik heb verder niks meer te melden. Vanavond ben ik weer alleen, Darren was vanmorgen om 7 uur thuis en is vanmiddag om half 5 weer gegaan. Omdat het gisteravond voor de kinderen zo laat was had ik ze vanavond allebei voor 8 uur in bed liggen. Lekker rustig.
Ik geloof dat er meer mensen lucht beginnen te krijgen van dit kletsdozen topic. Krijgen we waarschijnlijk nog meer leesvoer te verstouwen. gezellig he?
Nog even en we hebben een heel kippenhok bij elkaar.
Een hele fijne avond en succes met het geregel bij de ambassade.
Groetjes Heidi
[/quote]
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125443#msg125443 date=1221769235]
Hoi Franciska en alle anderen,
Het is wat gedaan he met al dat werk. Blijkbaar willen of kunnen ze jou niet missen daar op dat gemeentehuis (of andersom natuurlijk) dat je je toch nog online beschikbaar stelt om ze te helpen.
Alle extra centen zijn natuurlijk mooi meegenomen als je toch tot 1 januari daar blijft.
Mijn broer had gisteren ook een indrukwekkend dagje gehad op zijn werk, dat stond op zijn msn en ik heb hem gevraagd wat dat dan was; Hij is 29 en werkt nu al 11 jaar bij het zelfde bedrijf waar ze electrische roldeuren voor bedrijven maken. Hij is vorig jaar ergens begonnen met een schriftelijke cursus HAVO via het NHA en gisteren werd hij door de bedrijfsleider en directeur gevraagd of hij daar daadwerkelijk mee bezig was en wat zijn ambities waren. Hij is er destijds mee begonnen omdat hij graag hogerop wilde om uiteindelijk piloot te worden. Nu hebben ze hem gisteren gezegd dat ze een baan voor hem op kantoor op het oog hadden maar daar moest hij eerst voor getest worden via zo'n werving's/selectiebureau.
Hij weet zelf ook nog niet om wat voor een soort baan het gaat maar de kans is groot dat het wel doorgaat.
Kleine broertje(bijna een kop groter dan ik trouwens) gaat promotie maken binnen het bedrijf.
Heeft m'n moeder nog weer meer te pronken tegenover familie.
Ik heb gisteren gebeld naar zo'n inpakcentrale in Duiven bij Arnhem. Ze vroegen daar tijdelijke hulpen voor de kerstpakkettenperiode (eind oktober-half december) Ik ga dat alleen zaterdags doen. Dan heb ik in ieder geval geen oppas nodig omdat darren dan thuis is. Ik weet alleen niet of het daadwerkelijk doorgaat of dat er nog een gesprek volgt. Ik zou nog informatie toegestuurd krijgen en een uitnodiging voor een informatiedag/avond, maar heb nog niks ontvangen.
Ik heb vandaag ook maar weer eens gemaild met het NTI over de stand van zaken voor een stageplaats.
Dat schiet ook echt voor geen meter op. Het stagebureau kun je helaas niet rechtstreeks bereiken; alles loopt via de mentor en die zijn helaas niet vlot met reageren.
Als ze niet binnen nu en een week met een stageplaats op de proppen komen dan krijg ik de stage al niet eens meer af, maw; zonder van het geld voor de extra studietijd.
Ik zoek zelf ook nog wel maar heb bijna alle huisartsen al gehad in de regio. Ik krijg overal het zelfde bericht; sorry, wij hebben al stagiaires van roc opleidingen.
Vorige week had ik ook gereageerd op een vacature voor 4 uur per week bij een huisarts als administratief medewerkster. Niks geworden maar de stageaanvraag die ik in de zelfde brief had gemeld hebben ze ook afgeslagen.
Ik denk dat als George al een keer extra naar Australie vliegt, hij best al veel dingen kan regelen. Misschien kan hij alvast op zoek naar een baan. Wij hebben allebei al een TFN nummer. Ik weet alleen niet meer waar hij ligt maar even bellen naar de ATO en we krijgen hem zo weer.
Wel jammer dat je dat huis in Warrendyte niet meer kunt huren, Dan had je een mooi stekje voor je zelf gehad. Ik heb vandaag nog even gekeken op google earth en het ligt wel richting die plaats waar die kennis van mijn ouders woont die 16 oktober voorgoed deze kant op komt. Dat mens is 72, net zo oud als mijn schoonvader. Die man is dus een oude schoolvriend, maar of hij nog net zo lief is als vroeger. Daar komt ze tzt wel achter als ze in een appartementje woont met hem in Tilburg.
In die brief die ik afgelopen dinsdag van mijn schoonmoeder kreeg stonden ook een paar plaatsen waar het volgens haar nog wel goedkoop is om te kopen. In die wijken wil ik toch echt niet wonen. Ik hoop niet dat als we daar gaan wonen ze zich constant zitten te bemoeien met waar we moeten gaan wonen. Ik ga liever een huis huren in een nieuwbouwwijk met veel gezinnen met jonge kinderen en scholen dan dat ik ergens ga kopen in een achterstallige wijk waar ik me zelf onveilig voel. Een van die wijken was Jacana, dat is echt een wijk voor mensen met iets minder geld. Daar woont namelijk darrens nichtje. Dat is ongeveer 5 minuten van het vliegveld af.
Een andere plaats is Bendigo. Dat is ongeveer een uur rijden van melbourne richting het noordwesten. Misschien ben je er al eens geweest tijdens vakanties. Op zich kan het best goedkoop wonen zijn maar ik heb niks met die plaats. Ik ben meer van de nieuwbouw huizen. Hier in Nederland had ik mijn vader altijd in de buurt, hij is van beroep metselaar en heeft vroeger ook zijn huis gebouwd(waar ze nu weer over aan het bakkeleien zijn) Mijn schoonvader is niet echt technisch op bouwgebied, hij is meer een tuinman. Echt iemand met groene vingers.
Er zijn genoeg suburbs waar ik mezelf in terug kan vinden. Het liefst met een KFC om de hoek voor "noodgevallen"
Ik had ook best zin om even op vakantie te gaan. Heeft hij nog behoefte aan gezelschap. Dan zal ik mijn schoonouders even verrassen met een bezoekje. Als ze niet thuis zijn maakt het niet uit. Ik weet de reserve sleutel wel te vinden. :grin:
Ik had vanavond kevin ook eens vroeg in bed liggen. Hij is de laatste dagen aardig aan het drammen en luistert nergens naar ondanks dat hij op tijd in bed ligt. Hij luistert momenteel nog beter naar zijn buurmeisje als naar mij. Hij heeft al wel aangekondigd dat hij vannacht bij mij in bed kruipt maar dat zei hij gisteravond ook. Vannacht heeft meneer wel netjes in zijn eigen bed geslapen.
Jeremy is(nu nog)heel makkelijk. Je kleedt hem uit en legt hem in bed. je hoort hem helemaal niet meer. Je moet ze alleen niet te gelijk naarbed brengen en gaan voorlezen. Dat heb ik een keer gedaan toen ze samen op de kamer sliepen ivm de vakantie van mijn schoonouders hier in nederland. Als ik aan lezen ben voor kevin dan zit jeremy er door heen te "kwebbelen".
Ik hoop voor jullie dat het lukt om een huis te vinden waar je met de honden terecht kunt.Het zal denk ik wel moeilijk worden want hoogstwaarschijnlijk zul je toch eerst werk moeten hebben zodat je salarisstroken kunt laten zien.
Het zal in ieder geval geen goed idee zijn om jullie honden in het zelfde huis onder te brengen als die hond van george zijn nichtje. Vooral omdat die hond ook al zo oud is en altijd alleen is geweest(dat neem ik aan tenminste. Dat geeft gegarandeerd heisa in de tent.
Ik heb vandaag al de hele dag de computer zo'n beetje aan staan. Ik surf van xpdite naar hyves en dan zo'n 20 keer per dag geloof ik. Ik begin echt computerverslaafd te worden denk ik. Misschien toch maar een carriereswitch into the IT-wereld. Ik zag vanmiddag wel dat jullie online waren maar had dus niet in de gaten dat george dat was. Darren is helemaal geen computerfreak. Het enige wat hij kijkt/luistert is de site van de herald sun(melbourne krant) en 3aw(radiozender online) Verder interesseert het hem niet.
Vanmorgen naar mijn vriendin geweest. Zij woont bijna bij mijn ouders om de hoek. Hebben om 11.45 uur samen haar zoontje opgehaald van de psz en toen als een bezetene naar huis gefietst(10min)om kevin weer op school op te pikken.
het voelde zo vertrouwd want op die psz heb ik zelf ook gezeten zo'n 30 jaar geleden. Er was nog steeds de zelfde leidster. Het was voor mijn moeder ook makkelijker geweest als wij daar woonden want dan kon ze makkelijk kevin ophalen op school.
Mijn vriendin had wel het idee dat ik eerder naar australie zou verhuizen dan naar etten(gld) Dit omdat ze veel sites over australie zag op mijn hyves. Daar heeft ze wel gelijk in, alhoewel etten me ook wel trekt.
Ik ben er toch opgegroeid en het is allemaal nog zo vertrouwd. Darren zegt altijd; als je niet met me mee gaat naar australie ga ik ook niet in etten wonen. Pure chantage dus.
Wat dat onkruid betreft: ik denk dat ik dat zout maar eens ga proberen in de tuin. Dat doe ik liever als al die onkruidbestrijding want er lopen veel katten hier en wil niet dat ze daar ziek van worden.
Onze tuin is echt groen van het gras in de voortuin. Ook omdat jeremy nu steeds meer rondloopt. Het liefste wat hij doet is over het pad in de voortuin lopen.
Ik heb nu verder ook niks meer te melden. Ik ga afsluiten en naar bed. Het is zo weer 7 uur. kevin hoeft morgen maar 1 keer naar school. vrijdagsmiddags hebben de kleuters vrij.
maandag hebben ze een feestje want dan is hun juffrouw jarig. Ze hoeven die dag niks mee te nemen aan eten en drinken en ze mogen speelgoed meenemen en zich verkleden. Het zal wel weer een dolle bende worden. Morgen nog even gymen en dan vrolijk(hoop ik) het weekend in.
Zo dit was het voor vandaag. Eergisteren las ik het bericht van rob en jolanda of zoiets en dacht al
jee, er hebben er toch meer mensen lucht van gekregen, maar het is toch bij dat ene berichtje gebleven.
Jack heeft ons blijkbaar ook nog niet gevonden in de kletsdoos.
Ik heb trouwens de tas met australische boeken naar beneden gehaald en het boek"emigreren kun je leren"ligt toevallig! naast de computer. Er hoeft er maar een te komen alleenmijn moeder is de hele week nog niet hier geweest. Ze zal het wel te druk hebben.
Groetjes Heidi.[/quote]