KLETSDOZEN Afgesplitst

Altijd oppassen, voor je het weet heeft hij ontdekt dat we het over 'm hebben en springt hij er tussen!
Maar waarschijnlijk vind onze Jack hier veel te veel gezwam tussen zitten, Jack is meer van de rake opmerkingen (die trouwens zeer gewaardeerd worden)

Hier is het even heerlijk rustig op kantoor, even genieten.... De koffie staat klaar en de telefoon is stil, zalig, lekker wakker worden.

We hebben ook al een rustig weekend acher de rug. Zaterdag gezellig met mijn moeder en haar vriendje (de meiden noemen hem Opa Joop) wat gedronken in onze stamkroeg en verder gekeuteld met de kinderen. Zondag lekker gaan zwemmen in ons plaatselijke zwembad. Ik hem 2 enorme waterratten. Suzanne krijgt nu zwemles van mij en dat lukt aardig. Ze zwemt inmiddels zonder bandjes. Haar zwemslg zal geen schoonheidsprijs winnen, maar ze blijft drijven en komt vooruit, dat was het doel.
De meiden kunnen ook niet wachten tot we gaan emigreren. Vooral Suzanne, want dan kan ze iedere dag zwemmen. Eerste prioriteit word dus ook een zwembad laten aanleggen of een huis kopen waar dit al bij zit. Hoeft niet groot te zijn, maar de meisjes verheugen zich hier heel erg op. Suzanne liep zondag al met mijn snorkelspullen op door de kamer, hoewel ze de flippers wel wat groot vond.

Zondag middag zijn we naar Limburg gereden, daar wonen vrienden van ons, voor een kinderfeestje. Na afloop van het feestje nog met een groepje een stukje gaan wandelen, naar de kroeg en weer terug. Ze wonen in een dorpje met geloof ik maar 500 inwoners, maar hebben wel 3 kroegen en 2 restaurants....

En dan zit het weekend er weer op.. weer een weekje doorbijten!

Een iets minder spannend weekend als Annemiek, maar daar komen we vanzelf ook wel!

O gezellie.... komt een uitzenkracht binnen.....

Dag dames!
 
Hoi dames,

Daar ben ik weer. Gisteren had ik een vrij drukke dag. Gistermorgen met Jeremy naar het consultatiebureau geweest. Gistermiddag aanloop van een moeder waarvan haar zoontje bij Kevin op de peuterspeelzaal heeft gezeten. Haar oudste scheelt 3 weken met kevin en haar jongste is 3 maanden jonger dan jeremy. In principe moeten ze mooi samen kunnen spelen. Gisteravond had ik samen met kevin een informatieavond op school. Dat ging over klasse/teambouwers, dag/weektaken,werkmethodes en afspraken in de groep. Dat was best interessant. Het werd alleen een beetje laat want we moesten jeremy nog bij de buurvrouw ophalen en als je daar eenmaal binnenzit dan kom je bijna niet meer weg.
Het was dus 21.00 uur voor kevin in bed lag en sliep. Vanmorgen kreeg ik hem ook al bijna niet wakker.

Even verder over het CB; Jeremy deed het goed qua groei maar dat wist ik al, hij is pas in nijmegen geweest en komt daarnaast ook om de 3 maanden in doetinchem. Ik moest naar de verpleegkundige dat gaat dan meestal over het eten, slapen en het enige waar ze commentaar op had was dat hij eigenlijk van de speen afmoet en gewoon uit een (tuit)beker moet gaan drinken. Tenminste dat dacht ik......

Gisteravond rond etenstijd belde de verpleegkundige van het bureau op met de mededeling dat ze jeremy nog een keer extra willen zien ivm zijn spraakontwikkeling. Omdat hij zo vaak verkouden is denken ze dat hij iets mankeert aan zijn oren en dit op deze manier zijn spraak beinvloed.
In Nijmegen op de Highcare is hij geslaagd voor de gehoorscreening en hij is helemaal niet vaker verkouden dan kevin ooit is geweest. Hij is er gewoon iets zieker van omdat het meteen op zijn luchtwegen slaat maar naar mijn idee heeft dat niks met zijn spraak te doen. Het kind is ook pas 18 maanden dus hij kan nog lang genoeg praten. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik al genoeg klep naar artsen, tandartsen en oogartsen met de kinderen dus een extra bezoek aan cb vind ik echt niet nodig.
Kevin ging ook pas na zijn 2e verjaardag praten dus het komt vanzelf. Jeremy wordt elke 3 maanden gecontroleerd bij de kinderarts dus daar letten ze er ook wel op. Het cb heeft altijd wel iets.

Ik heb jullie verteld dat ik een paar weken geleden die lange brief naar mijn schoonmoeder heb gestuurd over mijn twijfels en gedachten over het emigreren naar australie.
Vandaag kreeg ik een hele lieve brief terug. Ze hoopte heel erg dat we daar wonen en als we daar komen moeten we niet te veel meenemen want de hele familie is bereid om ons te helpen om de inboedel bij elkaar te krijgen. Ze is ervan overtuigd dat darren zo werk kan vinden als chauffeur en dat dat mij ook gaat lukken om werk te vinden. Ook droomt ze over ons dat ik samen met haar kevin naar school breng en dat darren dan werken en nog veel meer. Ze denkt heel veel aan ons schreef ze. Zulke dingen doen je dan heel goed. Ze is geen grote schrijver maar had toch nog 2 aardige grote blaadjes volgeschreven in krom nederlands. Ze is hier wel op school geweest maar dat was in 1945-1950 en toen was de schrijfwijze blijkbaar nog met 2 ee's en dergelijke bij hele werkwoorden.

@ Franciska: Je hoeft ook echt niet te reageren op alle items uit mijn verhaal hoor. Ik heb alleen moeite om er een eind aan te breien. Als ik eenmaal begin dan ben ik gewoon niet meer te stoppen.
Ik zal zo eerst een poging doen om de foto's te plaatsen. Ik hoop dat het lukt met jouw aanwijzingen.

@Sacha; Een huis met een zwembad is voor mij in elk geval geen prioriteit. Ook al staat er een hek om zo'n zwembad heen, zonder zwemdiploma's van de kinderen komt  er zwembad bij. Als we in Melbourne gaan wonen dan zitten we aan de bay dus kunnen we regelmatig even pootje baden of lekker zwemmen aan het strand. In Melton (30km ten westen van melbourne CBD) zit ook een zwembad met golfbad. Daar gaan we ook vaak heen als het weer wat minder is.

Zo nu ga ik proberen om foto's er op te zetten. Wish me good luck!

356862525_3_ubD_.jpeg


Nou moeten de afbeeldingen nog ietsje groter and I will be satisfied!
356862489_3_qpKQ.jpeg

Deze afbeelding heb ik vergeten te draaien dus moeten we even overdwars kijken. Sorry!!
Groetjes Heidi
 
Bijna goed! De link location heb je nu nog [ img ] http://locatievan de foto [ / img ] (dit noemen ze tags)  zonder spaties
Dan krijg je dit:
356862525_3_ubD_.jpeg


Ik weet wel dat ik niet overal op hoef te reageren, maar in een gesprek zou je dat ook doen en ik wil niet ongeinteresseerd overkomen.  :wink:

Wat lief dat je schoonmoeder de moeite heft genomen toch veel terug te schrijven!
als nederlands moeilijk is schrijft ze toch lekker in het engels? Misschien wordt het dan wel een broef van 6 kantjes!  :grin:

Ik denk met Jeremy inderdaad genoeg ogen zijn die op hem letten. Maar ook het Cb heeft haar taken en verantwoordelijkheden.
Je moet maar zo denken: beter te veel mensen die zich er over buigen dan te weinig. Reken er maar op dat met alle plannen van de regering het alleen maar erger wordt met de "bemoeizorg"
Ik zit op "Welzijn" en verbaas me echt elke dag weer wat er moet komen aan bureau's en websites om alles maar in de gaten te kunnen houden. Vind het soms wel wat overdreven, maar kennelijk is het nodig.

Sacha: waren we zaterdag in de buurt? Die arts zit vlak bij tropicana.....
Als ik zo lees dat je 2 waterrattenheb krijg ik ook zin om te gaan zwemmen hahaha
Als wij ooit een zwembad bij het huis krijgen dan moet het maar een zoutwaterbad worden, want ik vermoed dat de honden, in ieder geval Kaya, er meer in liggen dan wij zelf! En Chloor is niet alles voor ze denk ik.

Vandaag hebben we email contact gehad met de ambassade in Berlijn.
Ze kregen het geld niet van de visa afgeschreven... dus konden de aanvraag nog niet gaan behandelen.
Dus meteen George de bijlage uit laten printen thuis, in laten vullen en ondertekenen want het staat op zijn naam, zodat hij het naar mijn werk kon brengen en ik het weer in kon scannen en in een pdf kon omzetten en terugmailen...
Was even een behoorlijk gedoe, want ik heb echt heel de dag zitten vergaderen en moest het effe snel tussendoor doen. Dus geen pauze gehad vandaag. maja... daar kan een ambtenaar wel tegen.
Uiteindelijk dachten we dat het geregeld was, tot de Visa vanavond belde dat die nieuwe kaart nog niet werkt! DUH!!!
De oude is al doorgeknipt en weggegooid! Dus de dame aan de telefoon heeft het geregeld.
Lekker handig om precies in de maand dat je kaart wordt verwisseld zoiets belangrijks te hebben.
Ik denk ook dat de ambassade vaak genoeg heeft geprobeerd anders bellen ze vast niet  :grin:

Verder weet ik eigenlijk niet zo veel te vertellen.
Heb een nieuwe VOG aangevraagd vandaag, verwacht de bloeduitslagen van de honden deze week en dan... wachten?
Inpakken? verkopen?
Ik heb George inmiddels St. Janskruid  pilletjes gegeven, want hij gaf toe (net als ik) zo'n vreselijk zenuwachtig gevoel te hebben.
Zou hij dan toch geen stalen zenuwen hebben?  :evil:
Ik ben in ieder geval een stuk relaxter sinds ik die capsules neem.
even de scherpe kantjes eraf en lekker slapen  :wink:
 
je had het al gevonden zie ik  :grin:

Ik weet niet waar je foto staat, maar als het kan moet je die even aanklikken om te vergroten.
Daar neem je dan de eigenschappen van.
Als ik deze eigenschappen bekijk zie ik niet van welke site ze komen, dus kan niet kijken wat je "fout" doet.
 
Hoi Franciska,

de foto's van mijn post komen van mijn hyvessite; aussie76.hyves.nl

Mijn schoonmoeder schrijft nog moeilijker in het engels dus een lange brief zal het zeker niet worden. Ik denk dat ik beter engels schrijf dan zij. Ze schrijft alleen naar mensen in nederland(familie en kennissen) en daarvoor is ze gewoon te lang weg uit nederland. Ze is van oorsprong oostduitse en toen ze 5 jaar was kwam ze naar nederland en op haar 19e is ze naar Australie gegaan met mijn schoonvader en haar eigen broers en zusters.

Ik weet wel dat het cb ook hun taken hebben om problemen zo vroeg mogelijk te signaleren maar naar mijn idee is jeremy nog jong genoeg om te leren praten. Hij hoort alles en begrijpt ook als je hem vraagt van waar is de fles of waar is de fiets. Hij wijst er dan naar.
Ik vind zelf dat hij het prima doet ondanks zijn voorgeschiedenis. Hij is misschien met sommige dingen later dan gemiddeld maar hij heeft het niet van een vreemde. Ik was zelf ook laat met veel dingen dus er is geen doorsnee kind waarbij alles precies volgens het boekje loopt.

Wel een gedoe met de ambassade in Berlijn. Volgens mij was het toch makkelijker geweest als je alles zelf ging wegbrengen.  :grin: Had je ze contant kunnen betalen.
George (dat was trouwens ook de naam van mijn opa die helaas veel te vroeg op 61 jarige leeftijd is overleden aan kanker) begint dus nu toch wel een beetje stress te krijgen door alle rompslomp die geregeld moet worden. Het is ook niet niks he?
Zelf ben ik geen stresskip maar zou wel vaak alles nalopen of ik niks vergeten ben. Vooral omdat ik aardig wat dossiers mee moet nemen naar australie. Kevin is onder controle bij een orthoptist, jeremy bij de kinderarts en dan nog de dossiers van de cb's waar alle intentingen in staan. Ik vraag me alleen af of ik het hele dossier moet laten vertalen of dat er een samenvatting gemaakt kan worden op 1 a 2 A-viertjes en dat vertaald kan worden want het dossier van jeremy is in 1,5 jaar aardig toegenomen. Het zou dan handen vol geld kosten om alles te moeten laten vertalen.

Ik heb vanmiddag nog 2 uur! met mijn vriendin uit Duitsland aan de telefoon gezeten en zij adviseerde me het zelfde als jij toendertijd. Leg hier en daar gewoon een boek of iets dergelijks van australie neer om zo de reactie van mijn ouders te peilen. Het is dan wel iets makkelijker om te beginnen dan dat je het zo in de groep gooit.
Ik had je gisteren of eergisteren "verteld"over dat gesprekje met mijn buren over het weggaan naar australie. Ik hoop dat mijn buurvrouw haar mond houdt tegen haar vriendin want dat is namelijk mijn nichtje. Ik wil namelijk niet dat zij het verteld door de familie van:heb je gehoord dat....
Mijn buurvrouw is namelijk ook een echte KLETSDOOS. Ze zegt altijd dat ze dit een kl.te buurt vindt en dat ze niemand kent maar ga maar eens een eindje wandelen met haar en de kinderen. Ze kent heel Terborg bij naam. Ik denk dat ze hier meer mensen kent dan ik. Ze komt aardig rond want ze is vrijwilliger van de Zonnebloem.

Vanmorgen heb ik samen met Jeremy zijn eerste schoentjes gekocht. Hij loopt nu 3 weken en ook aardig stabiel nu dus werd het hoogtijd voor de eerste stappers. Nu loopt hij nog op sandaaltjes die kevin als baby heeft aangehad maar nu het ander weer begint te worden is het toch wel koud aan de voetjes, ondanks zijn fleeze voetenzak.

Nu stop ik er mee. Ik heb verder niks meer te melden. Vanavond ben ik weer alleen, Darren was vanmorgen om 7 uur thuis en is vanmiddag om half 5 weer gegaan. Omdat het gisteravond voor de kinderen zo laat was had ik ze vanavond allebei voor 8 uur in bed liggen. Lekker rustig.

Ik geloof dat er meer mensen lucht beginnen te krijgen van dit kletsdozen topic. Krijgen we waarschijnlijk nog meer leesvoer te verstouwen. gezellig he?
Nog even en we hebben een heel kippenhok bij elkaar.

Een hele fijne avond en succes met het geregel bij de ambassade.
Groetjes Heidi
 
Zo is het dagen stil en dan ineens zijn we er weer en met een heleboel verhalen!

Gezellie  :grin:

@Franciska: Je was inderdaad heel dicht in de buurt, Tropicana is maar 10 minuutjes rijden bij ons vandaan. Had je die arts die bij de Oude Haven zit? Een klein straatje met een fietspad, zonder auto's.... zo stom, weet het adres niet meer.... Overal betaald parkeren...
Wel lekker dat alles met de ambassade weer financieel op de rit zit. En inderdaad wel schattig dat je man nu toch ook wat zenuwachtig begint te worden. Bij ons thuis is de spanning soms te snijden.... komt omdat we allebei zo graag willen en niet de meest geduldige mensen op de wereld zijn. :?
Wij willen trouwens ook voor een zout waterbad gaan, beter voor de kinderen dan al dat chloor, ook fijner voor hun oogjes. Schijnt ook beter voor het milieu te zijn, 2 vliegen in 1 klap!

@Heidi: Doe bij het CB al jaren van ja en amen en lap het vervolgens aan mijn laars.... zijn mijn kinderen, weet zelf wel of ze al aan een boterham met korstjes toe zijn. Het zal best nodig zijn voor andere ouders, maar vind het alleen prettig om te zien of ze een beetje gemiddeld zitten op de lengte en gewicht lijnen, de rest zal me een zorg wezen  :smile:
Fijn dat je zo'n leuke brief van je schoonmoeder hebt gekregen, ze klinkt inderdaad als een vriendelijke vrouw. Pas maar wel een beetje op voor je buurvrouw. Misschien moet je het nog even tegen haar zeggen dat ze het maar niet met andere mensen moet bespreken, omdat wanneer het zo ver is, jij degene bent die het zal vertellen en je mensen niet onnodig ongerust wilt maken. Dat moet ze toch begrijpen (hoop ik voor je).

Dames, ik duik waarschijnlijk weer een paar dagen onder. Op de dagen dat ik niet werk probeer ik wat extra tijd nu met de meisjes door te brengen en dat gecombineerd met om 5.15 op staan geeft een vermoeid mens....Daarnaast moet ik morgen ook met het hele gezin naar de tandarts, bah...

Tot snel,
Sas
 
Valkenstraat 17 Sacha  :evil:
vlak bij de DE winkel.
En ook vlak bij Foca en Grand Café Monte Carlo en Hoofdstu II, waar we een uur hebben zitten wachten en kijken omdat mevrouw de doctor een lekke band had en wij een uur te vroeg waren wegeggaan.. hahaha
Loop je daar met je potje pies door de winkel!

George omschreef het echt zoals ik het al een paar maanden voel en slikte de pil zonder morren.
Tuurlijk is hij ook nerveus.
't is niet niets wat we op het spel zetten natuurlijk.
En wie weet duurt het wel tot maart voor we weg kunnen ipv begin januari wat hij zelf steeds denkt.
Het kwartje zal nu wel vallen denk ik.
Buiten dat heeft hij gisteren met Oz gebeld en dat doet hem ook wel wat hoor.
Het verloren neefje gaat weer naar huis  :wink:

heidi: tipje? laat dan maar meteen je visum aanvraag ergens slingeren, dan lijkt het me meteen duidelijk.
Je moeder is niet verlegen, dus zal er naar vragen end an zeg je gewoon dat je jezelf aan het verdiepen ben.
Lieg je nog niet eens wat mee!

Die foto's moeten groter kunnen.... trouwens.....

Ik ga weer naar Herman kijken.
Herrie aan de horizon is op tv.
 
Zolang het potje dicht zit, zal dat niemand opvallen. Daarnaast zat je in een buurt waar het werkelijk bommetje vol zit met studenten, dus die zijn wel wat gewend :lol:

Inderdaad, gewoon je aanvraag form. op de tafel leggen en je fototoestel klaar hebben liggen zodat je een foto kan maken, met erg nieuwsgierig naar het resultaat  :grin:

Trusten!
 
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om me er vanavond maar eens niet mee te bemoeien. Ik ga even televisie kijken onder het genot van een hapje en een drankje en dan ga ik rond half 10 naar bed. Het is nu al 3-4 dagen 23.00 uur of later en kom smorgens bijna het bed niet meer uit om kevin naar school te krijgen. Het begint me op te breken.

Morgenvroeg of middag lees ik jullie stukjes wel weer. Morgenvroeg ga ik even theeleuten bij een vriendin en daar zou ik om half 10/kwart voor 10 zijn want we zitten allebei gebonden aan schooltijden van psz en kleuterschool.
Jullie horen morgen weer van me.
Groetjes Heidi
 
Als het goed is lig je nu op bed Heidi!
Slaap lekker!  :up:

Wij worden steeds relaxter lijkt het wel.
George heeft gisteren lams en kalfskoteletten gehaald bij de Turkse slager.
Vanavond kwam ik thuis had ie ook al aardappels gekookt om op te bakken en groenten klaar staan!
JOEPIE! Eindelijk weer eens een huisman, dat is lang geleden.
Sinds George ook in dagdienst werkt ipv ploegendienst is dat niet vaak meer voorgekomen.
We hebben toch nog buiten gegeten.  :lol:

Al het hout uit de tuin is versnipperd en we hebben samen de vaat gewassen die niet in de afwasmachine kon.
Al met al lekker relaxed.

Op het werk heb ik een gesprek gehad met de coördinator (was voorheen, voor de reorganisatie, ons sectorhoofd)
Ik ben druk bezig iemand intern naar voren te schuiven om mijn werk over te nemen.
Hopelijk lukt dat.
Als 1 december niet haalbaar is met iemand aannemen en minimaal 3 weken inwerken dan kan ik waarschijnlijk tot 1 januari blijven.
Hoe ze dat regelen weet ik niet, want ik heb al een brief van het college dat ik per 1 december klaar ben....
Maar maakt mij niet uit! Alles wat ik nog kan verdienen is mooi meegenomen.
Ik vind mijn werk ook nog hartstikke leuk en kan het toch niet zomaar loslaten.
Zeker niet met de huidige problemen rondom het leerlingenvervoer.
Ik wil het voor mijn gevoel goed afsluiten.

En nu ga ik bankhangen!

Tot morgen ofzo!  :up:
Cis
 
Zo lang je kunt blijven werken... Lekker doen! ;) Zoals je al zei... alles wat je nog kunt sparen is lekker meegenomen. Ik moest werken tot 1 februari en op 10 februari vertrokken we.

Vanmiddag heb ik trouwens een leuke taak staan... Onkruid wieden... Het is bij ons echt niet normaal. Er was al veel onkruid in de tuin, dus dan groeit het binnen de kortste keren overal. Het heeft hier de laatste tijd af en toe geregend en dan kun je het bijna zien groeien! We hebben een stuk grasveld dat altijd in de schaduw ligt en er wilde daar alleen mos groeien. Nu is het helemaal groen, maar wel van het onkruid! Naast het huis hebben we van dat dikke hardnekkige gras. Mark had het gemaaid twee weken geleden en drie dagen later stond het alweer enkelhoog! Het enige nadeel is dat ik niet weet wat er in tuin allemaal rondkruipt. Ik heb wel handschoenen, maar toch... Ik herken de "gevaarlijke" spinnen nog niet.

We hebben trouwens sinds vorige week onze eerste kakkerlak in huis en zag afgelopen maandag een grote spin op een plint in de woonkamer zitten. Mark wilde em niet buitenzetten en ik kom er niet bij ins de buurt. Nu is hij dus weg en heb geen idee waar ie zit ;) Ben niet echt bang voor spinnen, maar ik hoef ze niet aan te raken hoor!
 
Hoi dames,

Ik heb vannacht in ieder geval lekker geslapen. Kevin volgens mij ook want hij is de hele nacht in zijn eigen bed gebleven.Hij zou de slaap ook uit moeten hebben zou je denken. ... niet dus!! Hij heeft me een slechte zin vanmorgen. Alles tegenwerken wat ik hem vraag. Hij is echt de grootste treuzel die ik ken smorgens. We zaten om half 8 aan tafel om brood te eten dus we hebben dan 3 kwartier voor we naar school moeten lopen. Ik geloof dat we de volgende keer beter om 6 uur op kunnen staan. Op een gegeven moment heb ik het geduld echt op.
Nu even snel een post terug en dan ga ik op de fiets naar mijn vriendin. Zij woont kort bij mijn ouders. Het is vanmorgen aardig frisjes dus ik vraag me af of ik niet beter met de kinderwagen kan gaan met Jeremy in de voetenzak. Ik moet dan alleen veel eerder weg daar om weer op tijd bij kevin op school te gaan. Daarom ga ik gewoon met de fiets.
Dit verhaaltje wordt dus niet zo heel lang dan dat je van mij gewend bent.

@Annemiek, Ik heb even jullie weblog gelezen over het campeerweekend. Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin gehad. Ik heb het er met mijn man nog over gehad maar wij zijn toch op south strathbroke island geweest, met zo'n catamaran. Het was alleen een dagtochtje.
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Mark.
Het onkruid wieden moet hier ook nodig een keer gebeuren. De voortuin is net zo groen als gras, alleen nu komt het van het onkruid. Ik kom er allleen niet aan toe. Smorgens heb ik jeremy om me heen en dan kan ik hem de hele tijd in de gaten houden. Smiddags is het maar heel eventjes voor ik kevin op moet halen.
Misschien als ik lang genoeg wacht dan doet mijn vader het misschien wel want hij zit wel vaker in de tuin te pielken met een schoffeltje als het volgens hem te lang duurt voor we zelf iets doen. :grin:

Ik ben in Melbourne ook 2 keer naar een Holland festival geweest maar dat vond ik eigenlijk niet zo heel leuk, misschien wel als je met meerderen gaat. Die artiesten die ik toen in Melbourne heb gezien waren Ria Valk en Frank Galan en Saskia en Serge. Ik zie dan toch liever Frans Bauer, Jan Smit ed maar die zie je natuurlijk niet want die zullen wel te veel geld vragen.

Als ik wel eens praat met mensen en ik heb het over australie dan halen ze meteen al hun schouders op van; bah, al die enge spinnen en slangen. Ik heb totaal 8 maanden in Australie doorgebracht tijdens vakantie en ik heb nog nooit geen spin of slang gezien. Mijn schoonouders hebben wel eens een slang op hun oprit gehad bij huis.

@Franciska, Zou toch wel lekker zijn om nog een beetje geld te sparen voor dat je gaat. Het kost toch alles bij elkaar een hoop geld, ook al krijg je een gedeelte vergoed door de (ex-)baas van George.
Je hebt in Australie toch ook veel geld nodig om je inboedel opnieuw aan te schaffen en je hebt minstens een auto nodig.
Ik wilde eerst ook mijn fiets met kinderzitjes meenemen maar fietsen wordt er toch bijna niet gedaan daar dus die laat ik maar thuis. Kevin's fiets gaat wel mee zodat hij in de straat kan rondfietsen.

Is het huis in Warrendyte al verkocht inmiddels of niet. Je had het er toen over dat je dat voorlopig zou kunnen huren.

Ik ga nu stoppen. Ik denk dat ik vanavond ook weer gewoon online ben. Ik moet nog een paar dingen doen voor ik kan gaan dus tot later

Groetjes Heidi
 
Hallo meiden!

Vandaag was zo grappig op mijn werk....
Ik was een stukje over mijn vertrek aan het maken voor op intranet (intern internet zeg maar) en ik werd gebeld door onze coördinator.
Hij was bij de Unitmanager en vroeg me wat ik wilde... 1 december of 1 januari want het moest per direct besloten worden ivm zaken die p&o moet regelen. Nou dan maar 1 januari!  :grin:
Ik was ervan uit gegaan dat ik maximaal 3 maanden "opzegtermijn" had.
(een ambtenaar heeft geen opzegtermijn, want die wordt éénzijdig aangesteld door het college)
Krijg ik mijn 13 uur weer terug die al afgeschreven was en kan ik als nog half december stoppen.  :cool:
Vind het wel fijn, want als er iemand komt dan kan ik nog helpen en uitleggen met de verleningsbeschikkingen die in december gestuurd moeten worden ivm het subsidieprogramma.
Dat is namelijk een behoorlijk secuur klusje waar veel centjes mee gemoeid zijn.
Ze zijn zo blij dat ik me beschibaar stel ook nog online vanuit Oz te helpen met mijn klus.
't toch anders als je op zegt omdat je gaat verhuizen dan wanneer je een andere baas hebt.
Ik ga dus online assistentie verlenen  :evil:
Ik denk dat ze nu pas inzien wat ik al 7 jaar doe en ook nog ALLEEN doe.
Geeft best wel voldoening moet ik zeggen.

George is met een bankrekening in Australie bezig en ik denk dat hij in oktober of november er nog wel een keer heen vliegt om wat zaakjes te regelen. Kan hij meteen bij wat makelaars enzo langs om een woning te zoeken waar 2 honden mogen en wellicht op zoek naar een auto enzo. Hij wil dan ook een TFN aanvragen. Alles wat hij van te voren kan doen is mooi meegenomen.
Straks hebben we steeds 2 viervoeters op sleeptouw en dat is minder handig.
Bij Maria zijn ze in ieder geval niet welkom. Wellicht wel als het Golden Retrievers zouden zijn, maar geen staffies.
Buiten dat heeft ze haar eigen hondje ook nog en die is al 16.... die schrikt zich dood!
Het enige lastige blijft toch dat we geen zicht hebben op een datum om tickets te boeken.
Maar liever een paar honderd euro meer kwijt door late boeking dan een visum, dus we wachten af.

Het huis in Warrendyte is nog niet verkocht, maar ze wil het niet verhuren.
Dit heeft er mee te maken dat de makelaar te pas en te onpas met mensen aankomt voor bezichtiging en dan is een bewoond pand lastg.
Geeft niets, we vinden zelf wel iets. Ben hier nog nooit dakloos en/of werkeloos geweest dus daar ook niet.

Annemiek: weet je wat ook goed helpt om onkruid te doden? GEKOOKT WATER! Echt waar, binnen een dag is in ieder geval je mos zo dood als een pier en kan je het zo wegvegen.
Ander onkruid (gras) gaat dood van bv. zout.
Zo blijf je een beetje biologisch bezig.  :up:
Die spinnen zit ik trouwens ook niet op te wachten.. bah bah.
Net als een slang IEKS! Maar we moeten toch ook daarin onze grenzen verleggen.
Ik hoop alleen dat ALS er iets in de tuin komt... dat de honden het dan niet gaan pakken of najagen. Het blijven toch terriers....

Heidi: Saskia en Serge  :grin:
Die wonen hier vlak bij! Ik ken ze nog uit mijn jeugd.
Mijn vader was ooit een gevierd motorracer (2x nederlands kampioen in 1978/1979) en speelde voetbal in "het artiesten elftal" samen met Serge. Maar ook met Albert West en Oscar Harris en andere nederlandse artiesten uit de jaren 70 hahaha
Grappig nu ik er weer over na denk, er was ook altijd een buikdanseres bij. :roll:

ik was zo'n vrij blond meisje die iedereen weltrusten ging kussen als we naar huis gingen.
Mijn moeder zei altijd dat we naar huis moesten wat ik moest naar bed....


Nou ga ik het forum even afspeuren...
George is ook online geweest vandaag, dus ik heb geen ongelezen berichten meer.
Ik heb al wel gezegd dat hij zijn posten (als hij die al plaatst) even moet ondertekenen met zijn naam anders kan er wel eens verwarring ontstaan.

Fijne avond!
Franciska
 
Hoi Franciska en alle anderen,

Het is wat gedaan he met al dat werk. Blijkbaar willen of kunnen ze jou niet missen daar op dat gemeentehuis (of andersom natuurlijk) dat je je toch nog online beschikbaar stelt om ze te helpen.
Alle extra centen zijn natuurlijk mooi meegenomen als je toch tot 1 januari daar blijft.

Mijn broer had gisteren ook een indrukwekkend dagje gehad op zijn werk, dat stond op zijn msn en ik heb hem gevraagd wat dat dan was; Hij is 29 en werkt nu al 11 jaar bij het zelfde bedrijf waar ze electrische roldeuren voor bedrijven maken. Hij is vorig jaar ergens begonnen met een schriftelijke cursus HAVO via het NHA en gisteren werd hij door de bedrijfsleider en directeur gevraagd of hij daar daadwerkelijk mee bezig was en wat zijn ambities waren. Hij is er destijds mee begonnen omdat hij graag hogerop wilde om uiteindelijk piloot te worden. Nu hebben ze hem gisteren gezegd dat ze een baan voor hem op kantoor op het oog hadden maar daar moest hij eerst voor getest worden via zo'n werving's/selectiebureau.
Hij weet zelf ook nog niet om wat voor een soort baan het gaat maar de kans is groot dat het wel doorgaat.
Kleine broertje(bijna een kop groter dan ik trouwens) gaat promotie maken binnen het bedrijf.
Heeft m'n moeder nog weer meer te pronken tegenover familie.

Ik heb gisteren gebeld naar zo'n inpakcentrale in Duiven bij Arnhem. Ze vroegen daar tijdelijke hulpen voor de kerstpakkettenperiode (eind oktober-half december) Ik ga dat alleen zaterdags doen. Dan heb ik in ieder geval geen oppas nodig omdat darren dan thuis is. Ik weet alleen niet of het daadwerkelijk doorgaat of dat er nog een gesprek volgt. Ik zou nog informatie toegestuurd krijgen en een uitnodiging voor een informatiedag/avond, maar heb nog niks ontvangen.
Ik heb vandaag ook maar weer eens gemaild met het NTI over de stand van zaken voor een stageplaats.
Dat schiet ook echt voor geen meter op. Het stagebureau kun je helaas niet rechtstreeks bereiken; alles loopt via de mentor en die zijn helaas niet vlot met reageren.
Als ze niet binnen nu en een week met een stageplaats op de proppen komen dan krijg ik de stage al niet eens meer af, maw; zonder van het geld voor de extra studietijd.
Ik zoek zelf ook nog wel maar heb bijna alle huisartsen al gehad in de regio. Ik krijg overal het zelfde bericht; sorry, wij hebben al stagiaires van roc opleidingen.
Vorige week had ik ook gereageerd op een vacature voor 4 uur per week bij een huisarts als administratief medewerkster. Niks geworden maar de stageaanvraag die ik in de zelfde brief had gemeld hebben ze ook afgeslagen.

Ik denk dat als George al een keer extra naar Australie vliegt, hij best al veel dingen kan regelen. Misschien kan hij alvast op zoek naar een baan. Wij hebben allebei al een TFN nummer. Ik weet alleen niet meer waar hij ligt maar even bellen naar de ATO en we krijgen hem zo weer.

Wel jammer dat je dat huis in Warrendyte niet meer kunt huren, Dan had je een mooi stekje voor je zelf gehad. Ik heb vandaag nog even gekeken op google earth en het ligt wel richting die plaats waar die kennis van mijn ouders woont die 16 oktober voorgoed deze kant op komt. Dat mens is 72, net zo oud als mijn schoonvader. Die man is dus een oude schoolvriend, maar of hij nog net zo lief is als vroeger. Daar komt ze tzt wel achter als ze in een appartementje woont met hem in Tilburg.

In die brief die ik afgelopen dinsdag van mijn schoonmoeder kreeg stonden ook een paar plaatsen waar het volgens haar nog wel goedkoop is om te kopen. In die wijken wil ik toch echt niet wonen. Ik hoop niet dat als we daar gaan wonen ze zich constant zitten te bemoeien met waar we moeten gaan wonen. Ik ga liever een huis huren in een nieuwbouwwijk met veel gezinnen met jonge kinderen en scholen dan dat ik ergens ga kopen in een achterstallige wijk waar ik me zelf onveilig voel. Een van die wijken was Jacana, dat is echt een wijk voor mensen met iets minder geld. Daar woont namelijk darrens nichtje. Dat is ongeveer 5 minuten van het vliegveld af.
Een andere plaats is Bendigo. Dat is ongeveer een uur rijden van melbourne richting het noordwesten. Misschien ben je er al eens geweest tijdens vakanties. Op zich kan het best goedkoop wonen zijn maar ik heb niks met die plaats. Ik ben meer van de nieuwbouw huizen. Hier in Nederland had ik mijn vader altijd in de buurt, hij is van beroep metselaar en heeft vroeger ook zijn huis gebouwd(waar ze nu weer over aan het bakkeleien zijn) Mijn schoonvader is niet echt technisch op bouwgebied, hij is meer een tuinman. Echt iemand met groene vingers.
Er zijn genoeg suburbs waar ik mezelf in terug kan vinden. Het liefst met een KFC om de hoek voor "noodgevallen"
Ik had ook best zin om even op vakantie te gaan. Heeft hij nog behoefte aan gezelschap. Dan zal ik mijn schoonouders even verrassen met een bezoekje. Als ze niet thuis zijn maakt het niet uit. Ik weet de reserve sleutel wel te vinden.  :grin:

Ik had vanavond kevin ook eens vroeg in bed liggen. Hij is de laatste dagen aardig aan het drammen en luistert nergens naar ondanks dat hij op tijd in bed ligt. Hij luistert momenteel nog beter naar zijn buurmeisje als naar mij. Hij heeft al wel aangekondigd dat hij vannacht bij mij in bed kruipt maar dat zei hij gisteravond ook. Vannacht heeft meneer wel netjes in zijn eigen bed geslapen.
Jeremy is(nu nog)heel makkelijk. Je kleedt hem uit en legt hem in bed. je hoort hem helemaal niet meer. Je moet ze alleen niet te gelijk naarbed brengen en gaan voorlezen. Dat heb ik een keer gedaan toen ze samen op de kamer sliepen ivm de vakantie van mijn schoonouders hier in nederland. Als ik aan lezen ben voor kevin dan zit jeremy er door heen te "kwebbelen".

Ik hoop voor jullie dat het lukt om een huis te vinden waar je met de honden terecht kunt.Het zal denk ik wel moeilijk worden want hoogstwaarschijnlijk zul je toch eerst werk moeten hebben zodat je salarisstroken kunt laten zien.
Het zal in ieder geval geen goed idee zijn om jullie honden in het zelfde huis onder te brengen als die hond van george zijn nichtje. Vooral omdat die hond ook al zo oud is en altijd alleen is geweest(dat neem ik aan tenminste. Dat geeft gegarandeerd heisa in de tent.

Ik heb vandaag al de hele dag de computer zo'n beetje aan staan. Ik surf van xpdite naar hyves en dan zo'n 20 keer per dag geloof ik. Ik begin echt computerverslaafd te worden denk ik. Misschien toch maar een carriereswitch into the IT-wereld. Ik zag vanmiddag wel dat jullie online waren maar had dus niet in de gaten dat george dat was. Darren is helemaal geen computerfreak. Het enige wat hij kijkt/luistert is de site van de herald sun(melbourne krant) en 3aw(radiozender online) Verder interesseert het hem niet.

Vanmorgen naar mijn vriendin geweest. Zij woont bijna bij mijn ouders om de hoek. Hebben om 11.45 uur samen haar zoontje opgehaald van de psz en toen als een bezetene naar huis gefietst(10min)om kevin weer op school op te pikken.
het voelde zo vertrouwd want op die psz heb ik zelf ook gezeten zo'n 30 jaar geleden. Er was nog steeds de zelfde leidster. Het was voor mijn moeder ook makkelijker geweest als wij daar woonden want dan kon ze makkelijk kevin ophalen op school.
Mijn vriendin had wel het idee dat ik eerder naar australie zou verhuizen dan naar etten(gld) Dit omdat ze veel sites over australie zag op mijn hyves. Daar heeft ze wel gelijk in, alhoewel etten me ook wel trekt.
Ik ben er toch opgegroeid en het is allemaal nog zo vertrouwd. Darren zegt altijd; als je niet met me mee gaat naar australie ga ik ook niet in etten wonen. Pure chantage dus.

Wat dat onkruid betreft: ik denk dat ik dat zout maar eens ga proberen in de tuin. Dat doe ik liever als al die onkruidbestrijding want er lopen veel katten hier en wil niet dat ze daar ziek van worden.
Onze tuin is echt groen van het gras in de voortuin. Ook omdat jeremy nu steeds meer rondloopt. Het liefste wat hij doet is over het pad in de voortuin lopen.

Ik heb nu verder ook niks meer te melden. Ik ga afsluiten en naar bed. Het is zo weer 7 uur. kevin hoeft morgen maar 1 keer naar school. vrijdagsmiddags hebben de kleuters vrij.
maandag hebben ze een feestje want dan is hun juffrouw jarig. Ze hoeven die dag niks mee te nemen aan eten en drinken en ze mogen speelgoed meenemen en  zich verkleden. Het zal wel weer een dolle bende worden. Morgen nog even gymen en dan vrolijk(hoop ik) het weekend in.

Zo dit was het voor vandaag. Eergisteren las ik het bericht van rob en jolanda of zoiets en dacht al :eek:jee, er hebben er toch meer mensen lucht van gekregen, maar het is toch bij dat ene berichtje gebleven.
Jack heeft ons blijkbaar ook nog niet gevonden in de kletsdoos.

Ik heb trouwens de tas met australische boeken naar beneden gehaald en het boek"emigreren kun je leren"ligt toevallig! naast de computer. Er hoeft er maar een te komen alleenmijn moeder is de hele week nog niet hier geweest. Ze zal het wel te druk hebben.

Groetjes Heidi.
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125443#msg125443 date=1221769235]

Zo dit was het voor vandaag. Eergisteren las ik het bericht van rob en jolanda of zoiets en dacht al :eek:jee, er hebben er toch meer mensen lucht van gekregen, maar het is toch bij dat ene berichtje gebleven.
Jack heeft ons blijkbaar ook nog niet gevonden in de kletsdoos.

[/quote]

gezien het aantal mensen dat deze topic al heeft "gelezen" denk ik dat er meer zijn die lezen dan schrijven  :grin: Wat ik ook wel grappig vind is dat het voor sommige mensen nog "geheim" is dat ze gaan (of niet) maar dat er hoe langer hoe meer prive info komt wat het zoeken op Google al makkelijker maakt  :cool:
 
:grin: :grin: :angeldevil: :clap2: :hi: :rotflmao:
Zijn jullie klasgenootjes.

Damned ik heb een saai leven na dit alles te hebben gelezen  :w00t: :w00t:

Heidi you are the man woman  :humble: :loldevil:

Jack :evil:

ps; onderstaande is nog maar van 1 bladzijde.
    Niet  :evil:-s bedoeld ,ik geniet elke seconde van jullie theekransje......keep up the good work Heidi  :up: .


[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125342#msg125342 date=1221590557]
Hoi dames,

Daar ben ik weer. Gisteren had ik een vrij drukke dag. Gistermorgen met Jeremy naar het consultatiebureau geweest. Gistermiddag aanloop van een moeder waarvan haar zoontje bij Kevin op de peuterspeelzaal heeft gezeten. Haar oudste scheelt 3 weken met kevin en haar jongste is 3 maanden jonger dan jeremy. In principe moeten ze mooi samen kunnen spelen. Gisteravond had ik samen met kevin een informatieavond op school. Dat ging over klasse/teambouwers, dag/weektaken,werkmethodes en afspraken in de groep. Dat was best interessant. Het werd alleen een beetje laat want we moesten jeremy nog bij de buurvrouw ophalen en als je daar eenmaal binnenzit dan kom je bijna niet meer weg.
Het was dus 21.00 uur voor kevin in bed lag en sliep. Vanmorgen kreeg ik hem ook al bijna niet wakker.

Even verder over het CB; Jeremy deed het goed qua groei maar dat wist ik al, hij is pas in nijmegen geweest en komt daarnaast ook om de 3 maanden in doetinchem. Ik moest naar de verpleegkundige dat gaat dan meestal over het eten, slapen en het enige waar ze commentaar op had was dat hij eigenlijk van de speen afmoet en gewoon uit een (tuit)beker moet gaan drinken. Tenminste dat dacht ik......

Gisteravond rond etenstijd belde de verpleegkundige van het bureau op met de mededeling dat ze jeremy nog een keer extra willen zien ivm zijn spraakontwikkeling. Omdat hij zo vaak verkouden is denken ze dat hij iets mankeert aan zijn oren en dit op deze manier zijn spraak beinvloed.
In Nijmegen op de Highcare is hij geslaagd voor de gehoorscreening en hij is helemaal niet vaker verkouden dan kevin ooit is geweest. Hij is er gewoon iets zieker van omdat het meteen op zijn luchtwegen slaat maar naar mijn idee heeft dat niks met zijn spraak te doen. Het kind is ook pas 18 maanden dus hij kan nog lang genoeg praten. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik al genoeg klep naar artsen, tandartsen en oogartsen met de kinderen dus een extra bezoek aan cb vind ik echt niet nodig.
Kevin ging ook pas na zijn 2e verjaardag praten dus het komt vanzelf. Jeremy wordt elke 3 maanden gecontroleerd bij de kinderarts dus daar letten ze er ook wel op. Het cb heeft altijd wel iets.

Ik heb jullie verteld dat ik een paar weken geleden die lange brief naar mijn schoonmoeder heb gestuurd over mijn twijfels en gedachten over het emigreren naar australie.
Vandaag kreeg ik een hele lieve brief terug. Ze hoopte heel erg dat we daar wonen en als we daar komen moeten we niet te veel meenemen want de hele familie is bereid om ons te helpen om de inboedel bij elkaar te krijgen. Ze is ervan overtuigd dat darren zo werk kan vinden als chauffeur en dat dat mij ook gaat lukken om werk te vinden. Ook droomt ze over ons dat ik samen met haar kevin naar school breng en dat darren dan werken en nog veel meer. Ze denkt heel veel aan ons schreef ze. Zulke dingen doen je dan heel goed. Ze is geen grote schrijver maar had toch nog 2 aardige grote blaadjes volgeschreven in krom nederlands. Ze is hier wel op school geweest maar dat was in 1945-1950 en toen was de schrijfwijze blijkbaar nog met 2 ee's en dergelijke bij hele werkwoorden.

@ Franciska: Je hoeft ook echt niet te reageren op alle items uit mijn verhaal hoor. Ik heb alleen moeite om er een eind aan te breien. Als ik eenmaal begin dan ben ik gewoon niet meer te stoppen.
Ik zal zo eerst een poging doen om de foto's te plaatsen. Ik hoop dat het lukt met jouw aanwijzingen.

@Sacha; Een huis met een zwembad is voor mij in elk geval geen prioriteit. Ook al staat er een hek om zo'n zwembad heen, zonder zwemdiploma's van de kinderen komt  er zwembad bij. Als we in Melbourne gaan wonen dan zitten we aan de bay dus kunnen we regelmatig even pootje baden of lekker zwemmen aan het strand. In Melton (30km ten westen van melbourne CBD) zit ook een zwembad met golfbad. Daar gaan we ook vaak heen als het weer wat minder is.

Zo nu ga ik proberen om foto's er op te zetten. Wish me good luck!

356862525_3_ubD_.jpeg


Nou moeten de afbeeldingen nog ietsje groter and I will be satisfied!
356862489_3_qpKQ.jpeg

Deze afbeelding heb ik vergeten te draaien dus moeten we even overdwars kijken. Sorry!!
Groetjes Heidi

[/quote]




[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125346#msg125346 date=1221594295]
Hoi Franciska,

de foto's van mijn post komen van mijn hyvessite; aussie76.hyves.nl

Mijn schoonmoeder schrijft nog moeilijker in het engels dus een lange brief zal het zeker niet worden. Ik denk dat ik beter engels schrijf dan zij. Ze schrijft alleen naar mensen in nederland(familie en kennissen) en daarvoor is ze gewoon te lang weg uit nederland. Ze is van oorsprong oostduitse en toen ze 5 jaar was kwam ze naar nederland en op haar 19e is ze naar Australie gegaan met mijn schoonvader en haar eigen broers en zusters.

Ik weet wel dat het cb ook hun taken hebben om problemen zo vroeg mogelijk te signaleren maar naar mijn idee is jeremy nog jong genoeg om te leren praten. Hij hoort alles en begrijpt ook als je hem vraagt van waar is de fles of waar is de fiets. Hij wijst er dan naar.
Ik vind zelf dat hij het prima doet ondanks zijn voorgeschiedenis. Hij is misschien met sommige dingen later dan gemiddeld maar hij heeft het niet van een vreemde. Ik was zelf ook laat met veel dingen dus er is geen doorsnee kind waarbij alles precies volgens het boekje loopt.

Wel een gedoe met de ambassade in Berlijn. Volgens mij was het toch makkelijker geweest als je alles zelf ging wegbrengen.  :grin: Had je ze contant kunnen betalen.
George (dat was trouwens ook de naam van mijn opa die helaas veel te vroeg op 61 jarige leeftijd is overleden aan kanker) begint dus nu toch wel een beetje stress te krijgen door alle rompslomp die geregeld moet worden. Het is ook niet niks he?
Zelf ben ik geen stresskip maar zou wel vaak alles nalopen of ik niks vergeten ben. Vooral omdat ik aardig wat dossiers mee moet nemen naar australie. Kevin is onder controle bij een orthoptist, jeremy bij de kinderarts en dan nog de dossiers van de cb's waar alle intentingen in staan. Ik vraag me alleen af of ik het hele dossier moet laten vertalen of dat er een samenvatting gemaakt kan worden op 1 a 2 A-viertjes en dat vertaald kan worden want het dossier van jeremy is in 1,5 jaar aardig toegenomen. Het zou dan handen vol geld kosten om alles te moeten laten vertalen.

Ik heb vanmiddag nog 2 uur! met mijn vriendin uit Duitsland aan de telefoon gezeten en zij adviseerde me het zelfde als jij toendertijd. Leg hier en daar gewoon een boek of iets dergelijks van australie neer om zo de reactie van mijn ouders te peilen. Het is dan wel iets makkelijker om te beginnen dan dat je het zo in de groep gooit.
Ik had je gisteren of eergisteren "verteld"over dat gesprekje met mijn buren over het weggaan naar australie. Ik hoop dat mijn buurvrouw haar mond houdt tegen haar vriendin want dat is namelijk mijn nichtje. Ik wil namelijk niet dat zij het verteld door de familie van:heb je gehoord dat....
Mijn buurvrouw is namelijk ook een echte KLETSDOOS. Ze zegt altijd dat ze dit een kl.te buurt vindt en dat ze niemand kent maar ga maar eens een eindje wandelen met haar en de kinderen. Ze kent heel Terborg bij naam. Ik denk dat ze hier meer mensen kent dan ik. Ze komt aardig rond want ze is vrijwilliger van de Zonnebloem.

Vanmorgen heb ik samen met Jeremy zijn eerste schoentjes gekocht. Hij loopt nu 3 weken en ook aardig stabiel nu dus werd het hoogtijd voor de eerste stappers. Nu loopt hij nog op sandaaltjes die kevin als baby heeft aangehad maar nu het ander weer begint te worden is het toch wel koud aan de voetjes, ondanks zijn fleeze voetenzak.

Nu stop ik er mee. Ik heb verder niks meer te melden. Vanavond ben ik weer alleen, Darren was vanmorgen om 7 uur thuis en is vanmiddag om half 5 weer gegaan. Omdat het gisteravond voor de kinderen zo laat was had ik ze vanavond allebei voor 8 uur in bed liggen. Lekker rustig.

Ik geloof dat er meer mensen lucht beginnen te krijgen van dit kletsdozen topic. Krijgen we waarschijnlijk nog meer leesvoer te verstouwen. gezellig he?
Nog even en we hebben een heel kippenhok bij elkaar.

Een hele fijne avond en succes met het geregel bij de ambassade.
Groetjes Heidi
[/quote]




[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg125443#msg125443 date=1221769235]
Hoi Franciska en alle anderen,

Het is wat gedaan he met al dat werk. Blijkbaar willen of kunnen ze jou niet missen daar op dat gemeentehuis (of andersom natuurlijk) dat je je toch nog online beschikbaar stelt om ze te helpen.
Alle extra centen zijn natuurlijk mooi meegenomen als je toch tot 1 januari daar blijft.

Mijn broer had gisteren ook een indrukwekkend dagje gehad op zijn werk, dat stond op zijn msn en ik heb hem gevraagd wat dat dan was; Hij is 29 en werkt nu al 11 jaar bij het zelfde bedrijf waar ze electrische roldeuren voor bedrijven maken. Hij is vorig jaar ergens begonnen met een schriftelijke cursus HAVO via het NHA en gisteren werd hij door de bedrijfsleider en directeur gevraagd of hij daar daadwerkelijk mee bezig was en wat zijn ambities waren. Hij is er destijds mee begonnen omdat hij graag hogerop wilde om uiteindelijk piloot te worden. Nu hebben ze hem gisteren gezegd dat ze een baan voor hem op kantoor op het oog hadden maar daar moest hij eerst voor getest worden via zo'n werving's/selectiebureau.
Hij weet zelf ook nog niet om wat voor een soort baan het gaat maar de kans is groot dat het wel doorgaat.
Kleine broertje(bijna een kop groter dan ik trouwens) gaat promotie maken binnen het bedrijf.
Heeft m'n moeder nog weer meer te pronken tegenover familie.

Ik heb gisteren gebeld naar zo'n inpakcentrale in Duiven bij Arnhem. Ze vroegen daar tijdelijke hulpen voor de kerstpakkettenperiode (eind oktober-half december) Ik ga dat alleen zaterdags doen. Dan heb ik in ieder geval geen oppas nodig omdat darren dan thuis is. Ik weet alleen niet of het daadwerkelijk doorgaat of dat er nog een gesprek volgt. Ik zou nog informatie toegestuurd krijgen en een uitnodiging voor een informatiedag/avond, maar heb nog niks ontvangen.
Ik heb vandaag ook maar weer eens gemaild met het NTI over de stand van zaken voor een stageplaats.
Dat schiet ook echt voor geen meter op. Het stagebureau kun je helaas niet rechtstreeks bereiken; alles loopt via de mentor en die zijn helaas niet vlot met reageren.
Als ze niet binnen nu en een week met een stageplaats op de proppen komen dan krijg ik de stage al niet eens meer af, maw; zonder van het geld voor de extra studietijd.
Ik zoek zelf ook nog wel maar heb bijna alle huisartsen al gehad in de regio. Ik krijg overal het zelfde bericht; sorry, wij hebben al stagiaires van roc opleidingen.
Vorige week had ik ook gereageerd op een vacature voor 4 uur per week bij een huisarts als administratief medewerkster. Niks geworden maar de stageaanvraag die ik in de zelfde brief had gemeld hebben ze ook afgeslagen.

Ik denk dat als George al een keer extra naar Australie vliegt, hij best al veel dingen kan regelen. Misschien kan hij alvast op zoek naar een baan. Wij hebben allebei al een TFN nummer. Ik weet alleen niet meer waar hij ligt maar even bellen naar de ATO en we krijgen hem zo weer.

Wel jammer dat je dat huis in Warrendyte niet meer kunt huren, Dan had je een mooi stekje voor je zelf gehad. Ik heb vandaag nog even gekeken op google earth en het ligt wel richting die plaats waar die kennis van mijn ouders woont die 16 oktober voorgoed deze kant op komt. Dat mens is 72, net zo oud als mijn schoonvader. Die man is dus een oude schoolvriend, maar of hij nog net zo lief is als vroeger. Daar komt ze tzt wel achter als ze in een appartementje woont met hem in Tilburg.

In die brief die ik afgelopen dinsdag van mijn schoonmoeder kreeg stonden ook een paar plaatsen waar het volgens haar nog wel goedkoop is om te kopen. In die wijken wil ik toch echt niet wonen. Ik hoop niet dat als we daar gaan wonen ze zich constant zitten te bemoeien met waar we moeten gaan wonen. Ik ga liever een huis huren in een nieuwbouwwijk met veel gezinnen met jonge kinderen en scholen dan dat ik ergens ga kopen in een achterstallige wijk waar ik me zelf onveilig voel. Een van die wijken was Jacana, dat is echt een wijk voor mensen met iets minder geld. Daar woont namelijk darrens nichtje. Dat is ongeveer 5 minuten van het vliegveld af.
Een andere plaats is Bendigo. Dat is ongeveer een uur rijden van melbourne richting het noordwesten. Misschien ben je er al eens geweest tijdens vakanties. Op zich kan het best goedkoop wonen zijn maar ik heb niks met die plaats. Ik ben meer van de nieuwbouw huizen. Hier in Nederland had ik mijn vader altijd in de buurt, hij is van beroep metselaar en heeft vroeger ook zijn huis gebouwd(waar ze nu weer over aan het bakkeleien zijn) Mijn schoonvader is niet echt technisch op bouwgebied, hij is meer een tuinman. Echt iemand met groene vingers.
Er zijn genoeg suburbs waar ik mezelf in terug kan vinden. Het liefst met een KFC om de hoek voor "noodgevallen"
Ik had ook best zin om even op vakantie te gaan. Heeft hij nog behoefte aan gezelschap. Dan zal ik mijn schoonouders even verrassen met een bezoekje. Als ze niet thuis zijn maakt het niet uit. Ik weet de reserve sleutel wel te vinden.  :grin:

Ik had vanavond kevin ook eens vroeg in bed liggen. Hij is de laatste dagen aardig aan het drammen en luistert nergens naar ondanks dat hij op tijd in bed ligt. Hij luistert momenteel nog beter naar zijn buurmeisje als naar mij. Hij heeft al wel aangekondigd dat hij vannacht bij mij in bed kruipt maar dat zei hij gisteravond ook. Vannacht heeft meneer wel netjes in zijn eigen bed geslapen.
Jeremy is(nu nog)heel makkelijk. Je kleedt hem uit en legt hem in bed. je hoort hem helemaal niet meer. Je moet ze alleen niet te gelijk naarbed brengen en gaan voorlezen. Dat heb ik een keer gedaan toen ze samen op de kamer sliepen ivm de vakantie van mijn schoonouders hier in nederland. Als ik aan lezen ben voor kevin dan zit jeremy er door heen te "kwebbelen".

Ik hoop voor jullie dat het lukt om een huis te vinden waar je met de honden terecht kunt.Het zal denk ik wel moeilijk worden want hoogstwaarschijnlijk zul je toch eerst werk moeten hebben zodat je salarisstroken kunt laten zien.
Het zal in ieder geval geen goed idee zijn om jullie honden in het zelfde huis onder te brengen als die hond van george zijn nichtje. Vooral omdat die hond ook al zo oud is en altijd alleen is geweest(dat neem ik aan tenminste. Dat geeft gegarandeerd heisa in de tent.

Ik heb vandaag al de hele dag de computer zo'n beetje aan staan. Ik surf van xpdite naar hyves en dan zo'n 20 keer per dag geloof ik. Ik begin echt computerverslaafd te worden denk ik. Misschien toch maar een carriereswitch into the IT-wereld. Ik zag vanmiddag wel dat jullie online waren maar had dus niet in de gaten dat george dat was. Darren is helemaal geen computerfreak. Het enige wat hij kijkt/luistert is de site van de herald sun(melbourne krant) en 3aw(radiozender online) Verder interesseert het hem niet.

Vanmorgen naar mijn vriendin geweest. Zij woont bijna bij mijn ouders om de hoek. Hebben om 11.45 uur samen haar zoontje opgehaald van de psz en toen als een bezetene naar huis gefietst(10min)om kevin weer op school op te pikken.
het voelde zo vertrouwd want op die psz heb ik zelf ook gezeten zo'n 30 jaar geleden. Er was nog steeds de zelfde leidster. Het was voor mijn moeder ook makkelijker geweest als wij daar woonden want dan kon ze makkelijk kevin ophalen op school.
Mijn vriendin had wel het idee dat ik eerder naar australie zou verhuizen dan naar etten(gld) Dit omdat ze veel sites over australie zag op mijn hyves. Daar heeft ze wel gelijk in, alhoewel etten me ook wel trekt.
Ik ben er toch opgegroeid en het is allemaal nog zo vertrouwd. Darren zegt altijd; als je niet met me mee gaat naar australie ga ik ook niet in etten wonen. Pure chantage dus.

Wat dat onkruid betreft: ik denk dat ik dat zout maar eens ga proberen in de tuin. Dat doe ik liever als al die onkruidbestrijding want er lopen veel katten hier en wil niet dat ze daar ziek van worden.
Onze tuin is echt groen van het gras in de voortuin. Ook omdat jeremy nu steeds meer rondloopt. Het liefste wat hij doet is over het pad in de voortuin lopen.

Ik heb nu verder ook niks meer te melden. Ik ga afsluiten en naar bed. Het is zo weer 7 uur. kevin hoeft morgen maar 1 keer naar school. vrijdagsmiddags hebben de kleuters vrij.
maandag hebben ze een feestje want dan is hun juffrouw jarig. Ze hoeven die dag niks mee te nemen aan eten en drinken en ze mogen speelgoed meenemen en  zich verkleden. Het zal wel weer een dolle bende worden. Morgen nog even gymen en dan vrolijk(hoop ik) het weekend in.

Zo dit was het voor vandaag. Eergisteren las ik het bericht van rob en jolanda of zoiets en dacht al :eek:jee, er hebben er toch meer mensen lucht van gekregen, maar het is toch bij dat ene berichtje gebleven.
Jack heeft ons blijkbaar ook nog niet gevonden in de kletsdoos.

Ik heb trouwens de tas met australische boeken naar beneden gehaald en het boek"emigreren kun je leren"ligt toevallig! naast de computer. Er hoeft er maar een te komen alleenmijn moeder is de hele week nog niet hier geweest. Ze zal het wel te druk hebben.

Groetjes Heidi.[/quote]
 
Betere als Heidi vind je niet :up:
I love it ....really :up:

Jack :evil:

No no....3  :up: :up: :up:  up
 
Hoi kletsdooslezers,

nu even een kort!! berichtje van mijn kant want ik ben tussen de bedrijven door ramen aan het zemen. Er zitten van die lekker vette vingers op de ramen van de kids. Ook moet ik zo kevin van school halen dus vanavond krijg je weer meer.

Sorry dat het van die lange verhalen worden. Soms schrik ik er zelf ook van als ik het teruglees. Als ik eenmaal bezig ben schiet me vanalles binnen wat ik wil schrijven en dan uiteindelijk is het toch weer een heel verhaal. Het is dan ook niet vreemd dat niet iedereen op alles reageert wat ik schrijf. Dan is er geen doorkomen aan.

Groetjes Heidi
 
Back
Top