LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Ik blijf whoooohooeeee roepen :)

Wij doen mee :D

Gaat lekker zo!!

We mogen niet klagen ;) Neh we hebben enorme geluk. Een pechvogel op pomsinoz heeft ons al 2 state sponsorships zien krijgen, terwijl hij nog op de eerste wacht. Terwijl we tegelijkertijd de eerste hadden aangevraagd.

Dat gaat helemaal goed komen bij jullie. De duimen draaien weer de goede kant op. Laat het antwoord maar snel komen!

Kijk uit voor de eelt, maar nog eventjes volhouden dat duimen ;)

Man, jullie veranderen van het kneusje* van het forum naar degene met de meeste visa op zak ;)

*qua geluk met je visa bedoel ik dan...

Haha en bedankt HE... Nog ff een WHV'tje aanvragen en een holiday visumpje.

:D

Dat gaat lekker... Straks mag je ineens wel zo maar overal in WA wonen... Dan moet je gaan kiezen :)

We zijn nu nog heel veel Nederland aan het regelen. Opzeggen van de huur en allerlei abbo's en verzekeringen, regelen afscheidsfeest, regelen dat de spullen hier weg kunnen, opzeggen werk etc. We zijn bijna door die fase heen en kunnen ons dan richten op het opbouwen in Australie.

Afgetikt:
- locatie van het feest is bekend! 100m van waar we nu wonen.
- verhuizing wordt verzorgd door Hazeleger, begin oktober.
- huur opgezegd per 10 oktober. Dan gaan we bij mijn moeder inwonen voor 6 weken. Dat vindt ze helemaal niet erg :)
- allerlei abbo's opgezegd zoals gas, water, licht, internet, telefoon, tv, etc..

Gaat lekker.
Idee: Opschrijven van wie je nu allemaal post toegestuurd krijgt, kun je straks de hele lijst een adreswijziging sturen.

• Like
Reactions: FOL
Insurances voor daar praktisch helmaal uitgezocht. De volgende stap is het starten van een bedrijf, werk zoeken, en de eerste week/maand concreter uitwerken.

Daarnaast zag ik dat er aardig wat pommetjes op hun CO/grant zitten te wachten die het al in augustus hadden aangevraagd (3 weken eerder dan wij). Vandaag had echter iemand zijn co en visum gekregen die in september zijn visum had ingediend, een week eerder dan wij. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat we met een PR, niet regionaal visum gaan vertrekken :)

Wow, ja dat zou helemaal geweldig zijn. Beseffen jullie het al een beetje of nog ontzettend druk met alle regeldingen?

Yep die site hebben we ook veel bezocht. de boot tot voorbij Singapore kunnen volgen. Toen zijn we er mee gestopt.
We kwamen er nl na vier weken achter dat onze container in Italie al op een andere boot was overgeladen ;)

Die andere boot voer net Adelaide voorbij, en was twee weken later weer terug...

Zooo, we zijn weer een stukje verder. Deze week maar eens goed bezig met het plannen van de eerste weken. Allereerst afgelopen zondag een afscheidsetentje gehad met de (schoon)familie. Smaakte erg goed, was gezellig, topavond!

Vandaag bezig geweest met huisjes. We hebben het idee dat het handig is om erst te kijken waar we ongeveer willen gaan zitten. Als dat bekend is gaan we kijken naar short term rentals daar in de buurt.

We zijn nu alleen 6 weken voor vertrek aan het kijken... Alles wat er nu op staat is t.z.t. alllaaaang weg. Hoe hebben jullie dat in godsnaam gedaan? :D

Zooo, we zijn weer een stukje verder. Deze week maar eens goed bezig met het plannen van de eerste weken. Allereerst afgelopen zondag een afscheidsetentje gehad met de (schoon)familie. Smaakte erg goed, was gezellig, topavond!
:) leuk!

Vandaag bezig geweest met huisjes. We hebben het idee dat het handig is om erst te kijken waar we ongeveer willen gaan zitten. Als dat bekend is gaan we kijken naar short term rentals daar in de buurt.
We zijn nu alleen 6 weken voor vertrek aan het kijken... Alles wat er nu op staat is t.z.t. alllaaaang weg. Hoe hebben jullie dat in godsnaam gedaan? :D
Tja, wij hebben maanden voor vertrek geboekt... zodra we de vluchten geboekt hadden zijn we gaan zoeken. We vonden de caravan park cabins nogal duur en waren bang dat het te koud zou zijn in de winter. We hebben dus wat gegoogled op short term rental, een dame gemaild die drie locaties had en daar hebben we er in overleg eentje uitgezocht. Geen foto's gezien ofzo, maar we wisten dat er twee slaapkamers waren en dat was een vereiste met de kinderen. En het was vlak bij het strand met een speeltuintje in de buurt (google maps).
Misschien moet je je niet te druk maken om waar je ongeveer wilt zitten. Wij hebben een leuk huisje in Aldinga laten schieten omdat dat eigenlijk wel heel ver naar het zuiden was, en dan ben je steeds zo lang onderweg. Als je huizen wilt gaan kijken ofzo. Achteraf viel het huisje dat we hadden nogal tegen, en we wonen nu op 10 minuten van Aldinga, dus ons voorbeeld is niet zo'n goed voorbeeld...

• Like
Visa grant! We hebben een permanent -geen regional- visum!
Wooohooo mogelijkheden en lucht :D

Dank je Lamarck, ik denk dat je gelijk hebt :) blijft lastig dingetje dat wonen en werk bepalen van afstand :D

Ah nu snap ik je 2e visa grant. Goed gedaan!! Is beter, lekker vrijheid om te gaan en staan waar je wilt!:up:

• Like
GAAAAF!!! Gefeliciteerd joh!
Op de Social Work job of die andere? Kunnen jullie vertellen hoeveel punten jullie voor de verschillende onderdelen hadden?

• Like
Back