LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

ha Fol en Folin, goed om weer eens wat van jullie te horen. Wat fijn voor jullie dat je een besluit hebt kunnen maken. Het zijn best heftige keuzes, en je kunt alle voor- en nadelen honderd keer tegen elkaar afwegen. Maar uiteindelijk moet je je gevoel volgen en dat doen jullie nu ook. Het is fantastisch dat je de kans hebt gehad om hier te wonen en te leven, die ervaring neemt niemand je meer af. En het is ook goed om te weten dat je je in Nederland toch het beste voelt. Je weet het pas als je het geprobeerd hebt. Maar het scheelt dat het nu duidelijk is.

Heel veel succes met de terugkeer. Het zal ook daar even buffelen zijn voor je alles weer op de rit hebt, met huizen en banen en alles, maar je hoeft het daar (ook) niet alleen te doen. Succes met afronden hier!
*HUG*

Hoi fol en folin,

We hebben zeer veel gelezen van jullie bijdragen op het forum, en ook op jullie blog.
Bedankt daarvoor. Het was even slikken voor ons om te moeten vernemen dat ondanks jullie enthousiasme en inzet in Australië, Nederland toch zo is blijven trekken aan jullie
Wij gaan ongeveer rond september richting Adelaide dus voor ons moet het hele avontuur nog beginnen.
Dit afgelopen 1,5 jaar zal jullie in ieder geval altijd bijblijven als een fantastische ervaring denken wij.

Succes met de verhuis en de reis

• Like
Reactions: FOL
Ja, hier ook even slikken toen ik het nieuws las, maar ben blij voor jullie dat jullie zo ver zijn geraakt en de beslissing genomen hebben. Veel succes!

• Like
Ik krijg hier wel een beetje kippenvel van als net naar Sydney geëmigreerde persoon..
Succesvolle mensen met een baan en een leven hier aan de andere kant van de wereld, wel met hele mooie ervaringen en die neemt niemand jullie af.
Ken jullie niet maar ben een regelmatige lezer op het forum, en zie dat er toch wel vaak veel emoties bij te pas komen bij veel mensen.
Ik ben dan ook net weer (gisteren) hier terug uit Nederland met al mijn emoties van dien. Best wel heftig.
Ook daarom moet ik even reageren..
Ik snap deze gevoelens heel erg goed, het is heimwee naar de mensen die je heel erg goed kent en die jou kennen.
En als je in Nederland terug bent is het dan ook heel erg druk (eigenlijk te druk!), je wilt iedereen zien en ze willen allemaal jou zien.
Dan kom je hier weer terug in Australië en dan moet je weer opnieuw alles en iedereen loslaten.. Pffff
Ik denk dat deze heftige keuzes altijd blijven en de afwegingen wat het beste is ook ...(zoals ook de verstandige Lamarck zegt..)
Maar goed als je het echt zeker weet dat het in Nederland echt thuis is dan is het heel erg jammer maar toch heel goed geprobeerd.
Je moet tenslotte leven waar je gevoel (je hart) zegt dat het goed is....
Het is wel een opluchting denk ik als het besluit eenmaal genomen is, heel veel succes terug in Nederland!!
Janneke

Tot over n maandje in Den Bosch mijn lieve vrienden! Ben blij dat ik jullie hier nog even kan zien maar ga jullie missen in Perth. Xxxx

• Like
Veel goede moed met alweer achterlaten wat je hebt opgebouwd... Het moet een enorm moeilijke beslissing zijn geweest, veel respect voor jullie keuze!
Zolang je je hart volgt, komt alles wel weer op zijn pootjes terecht!

• Like
Wat goed om een beslissing te hebben genomen met jullie hart! Dat zijn altijd de beste beslissingen. Ondanks dat het ook best moeilijk zal zijn geweest! Succes met alles.

• Like
Mooi dat jullie je hart volgen, doe wat goed voelt! Jullie zullen met mooie herinneringen terugkeren naar Nederland.
Heel veel succes met het pakken van de spullen de komende maand. De paardrij-afspraak doen we dan gewoon in Nederland!

• Like
Sjee, ik krijg bijna tranen in mijn ogen nu ik dit lees. Ik kom maar weinig meer op het forum, maar gelukkig kreeg ik jullie berichtje door via mail en ik moest gewoon ff reageren.
Jullie beschrijven hier precies mijn/ons gevoel!!
clear.png
Het mooie van Australie zien en ervaren maar tegelijkertijd een leegte voelen door het missen van je vrienden. Ik snap dus helemaal "where you coming from" en ik ben blij dat jullie dit delen hier want er zijn er weinig die de mindere kanten van emigratie vertellen. Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik weet (heb contact met meerdere buiten het forum) dat we niet de enige zijn en dat het missen van je dierbaren een behoorlijke impact kan hebben. Wij zijn nu al bijna 4 jaar hier en het missen van onze vrienden en fam wordt alleen maar erger.... we hadden dat niet verwacht. Dus ook voor ons zal het waarschijnlijk een one-way-ticket gaan worden in de toekomst. (pff das voor het eerst dat ik het openbaar durf te zeggen)
clear.png

Ik hoop dat jullie je weer helemaal lekker gaan voelen in Nederland en laat af en toe maar weten hoe het jullie vergaat, of je geen heimwee terug naar hier gaat krijgen (wat je vaak hoort..)
Hardstikke goed dat jullie je gevoel achterna gaan en heel veel succes gewenst in ons kikkerland dat "thuis" heet
clear.png
clear.png

Ik denk dat het ergens ook logisch is. Niet dat het voor iedereen zo geld. Maar je hebt toch diepe wortels in het land waar je vandaan komt. Dat zie je ook bij mensen die naar Nederland verhuizen. En Australië is niet naast de deur, wat het nog moeilijker maakt.
Ik denk dat het altijd goed is reëel te blijven kijken naar je emigratie en keuzes te maken die voor jouw/ jullie goed voelen. Ondanks het mooie van Australië, is er zoveel meer, wat ook heel belangrijk is. Soms kom je erachter wat werkelijk belangrijk is, als het (ver) weg is.
Wellicht wordt er niet zo vaak over gesproken (al merk ik dat er steeds meer draadjes komen van/ over mensen die dezelfde twijfels hebben), maar ik denk dat veel mensen dit wel zullen herkennen en het gebeurt regelmatig dat emigranten toch weer terug keren naar het land waar ze vandaan komen. Een mooie ervaring rijker, die niemand hen meer afneemt :)!

@skippie : dat geld natuurlijk ook voor jullie! Ook jullie succes met wat jullie uiteindelijk ook beslissen. Geniet van de dingen die je nu hebt en geniet van de tijd die je nu in Australië doorbrengt. Wat de toekomst ook zal brengen.

Zo he, ondanks dat ik al wel eerder gehoord had dat jullie wat twijfels hadden, is het toch onverwacht. Wel dapper dat jullie deze beslissing zo nemen @FOL. En familie en vrienden zij zeker zo belangrijk om mee te wegen, als dan de balans die kant op doorslaat (niet negatief!) dan moet je die keuze maken. De ervaring nemen ze jullie in ieder geval nooit meer af!

Jeetje, de afgelopen tijd zal niet makkelijk geweest zijn. Wikken en wegen en onder ogen zien dat jullie hart voor een deel toch in Nederland is achtergebleven. Als dan jullie beide hetzelfde gevoel hebben, dan ga je ook met hetzelfde goede, waarschijnlijk ook wel dubbele gevoel, terug naar Nederland. Een aatla jaar terug durfden jullie het aan de stap te wagen. Nu ga je terug en weet je dat je een ervaring voor het leven rijker bent. laat je in Nederland niet uit het veld slaan als het eens tegen zit. Met jullie wilskracht en doorzettingsvemogen kom je waar je zijn wilt.
Veel succes met afscheid nemen van jullie geliefde Australië, maar zeker ook een heel fijn weerzien met Nederland en al die lieve mensen die daar op jullie wachten.
Geniet van het leven, maakt niet uit waar ter wereld je bent!

• Like
Potverdikke, wat een ongelooflijk dapper besluit hebben jullie genomen! Met een rugzak vol prachtige herinneringen hoop ik voor jullie weer een mooi weerzien met Nederland! Een beetje kippenvel bekruipt me wel, vooral door alle twijfels waar zij zelf de laatste tijd mee kampen... Kunnen we wel alles zomaar achter ons laten...?

Welkom terug weer, laat jezelf lekker onderdompelen door alle warmte van de mensen waar je zo vertrouwd mee bent!

Wow, wat een beslissing! Veel succes met de terugkeer en zo te lezen was het een moeilijk besluit, maar staan jullie er achter!

• Like
Wow!!! Respect! At the end of the day all that counts is: ARE YOU HAPPY?!!! If the answer is NO, then you've got to do something about it. En dat doen jullie, nee we zijn niet gelukkig en dus gaan we daar wat aan doen! Petje af! xxx Success & be happy, that's all we have to do in this lifetime!!!! xxx

Wow, mooie woorden en wat een moeilijke beslissing! Succes met afscheid nemen van het prachtige Australië en het vinden van jullie draai weer in Nederland :)

Edit 29/4: Goede reis naar huis!

Last edited:
  • Like
Woah... wat een verrasing! Houden jullie ons op de hoogte hoe het verder met jullie gaat? Succes!!

• Like
Back