Oopsie, ik zal mijn signature aanpassen
Het weer zit ons idd niet echt mee, maarja dat is Nederland [sarcasme]heerlijke[/sarcasme] onvoorspelbaarheid. We hadden het er vandaag nog over hier. In Nederland hebben ze allerlei appjes en sites zoals buienradar, maar geen zonradar. Guess why
Daar ben ik dus ook een beeeeeetje bang voor....
Graag gedaan!
Haha dat er Perth onder staat duidt erop dat ik te lui was om het aan te passen
We proberen zo open mogelijk te zijn als het anderen helpt (en ook onszelf). Enkele zaken worden alleen achter gsloten deuren besproken
. Die kunnen hier niks mee, die snappen er niks van. Wellicht dat enkele niks van het remigreren snappen, maar die zijn ten minste al een keer geemigreerd.
Bedankt voor de positieve wensen.
Klopt helemaal! Ik merk nu dat het vanzelfsprekend is om iedereen hier weer te zien. En dat is het grote gevaar. Na slechts 1 maand merk ik al dat wat ik in Australie mistte hier al als normaal beschouw. Het gevaar is een beetje dat ik dat wellicht niet goed genoeg waardeer daardoor. Dat moet de komende tijd nog goed bezinken.
Wat het ook gaat worden in de toekomst, ik denk wel dat het goed is dat we nu weer in Nederland wonen, om Nederland te ervaren terwijl we weten hoe het leven in Australie is. Wellicht dat we nu pas heel bewust kunnen ervaren naar hetgeen we heimwee over hebben gehad en hoe we dat hier ervaren. Is dat echt zo positief? Is dat echt zo belangrijk voor ons? Of hebben we dat ons geromantiseerd? Vragen waar we de komende periode antwoord op moeten gaan vinden.
Cheers Bennie. We proberen zo min mogelijk echt te vergelijken. Dat gaat ons redelijk goed af, op een paar essentiele zaken in het leven na. En die maken het juist zo moeilijk. Kleine dingtjes zoals dat Australie geen brood(met beleg)land is en we dat toch wel erg lekker vinden, dat is de eerste maanden lastig, maar vind je je eigen weg wel in. Maar grote zaken over vrienden (in zowel AU als NL), familie, levensstijl, kinderen en de toekomst, dat zijn zaken die we nog niet helemaal helder hebben.
Overigens hadden we kwa eten bijvoorbeeld echt weinig met de 'typische Australische dingen' (behalve BBQ), maar nu we weer in Nederland zijn, merken we wel dat we toch echt moeten wennen aan Nederlandse gebruiken en we onze Ozzie gewoonten weer 'af moeten leren'.