@Jerden ; het is soms lastig te achterhalen wat de échte redenen zijn en wat redenen zijn die je er later bij haalt om het goed te praten. Een vraag waar ik nu in enthousiasme niet overheen moet stappen om in Oz erover na te gaan denken... Wat mijn gevoel nu zegt; ik zat niet lekker in mijn vel. Wellicht een beetje stuurloos geraakt. Drie a vier jaar ergens heen werken. En ineens sta je daar. In het begin nog 2 weken meuk regelen maar dan is dat ook wel gedaan. Je bent er, dak boven je hoofd, spullen zijn er. En nu? Wellicht dat dat me even moeilijk heeft gemaakt. Ik heb ook vooraf -tussen het visum en het vertrek- niet genoeg de tijd genomen om te wennen. We gingen wellicht te snel. Maar je stelt daar een heeeeel terechte vraag.
Anyway, ik zat niet lekker in mijn vel in het algemeen. Herkende dat niet goed genoeg.
Vrienden en familie, ja die misten we. Maar situaties zijn nu toch veranderd. Zijn vrienden nu minder vrienden? Nee! Maar we zien dat stelletjes nu toch wel erg gezinnetjes vormen, afspreken zit er veel minder in. Zouden we ze weer missen? Zeker, maar met een andere instelling, kan ik dat nu een betere plaats geven. En ik moet zeggen dat ik een aantal mensen Down Under nu ook wel mis!
De laatste reden waarom we mogelijk ook terug gingen is omdat werk bij mij niet meer liep met mijn business partner. Dat herkende ik pas te laat. Het ongeluk dat dat met zich meebracht linkte ik aan het gevoel voor Australie. Maar dat is natuurlijk onzin. Is mijn werkveld leuker in NL? Yep. Heb ik daar meer goede kansen? Yep.
Dat is de enige drempel voor mij (behalve dan uiteraard het gevoel van Follin). Maar als ik een beetje flexibel kan zijn met uren (3keer per week rond 3u thuis) dan ben ik tevreden).
Dus ia de situatie nu veranderd? Externe situaties, deels (vooral situatie vrienden), maar vooral mijn eigen mentaliteit is nu anders. Ik zit beter in mijn vel, ik ben er nu klaar coor (en voorheen niet - zelfs niet in Australie) en hoe ik tegen zaken aankijk en voor mijn gevoel nu mee om kan gaan (en dat komt georendeels door de eerste 2 punten).
@Marijs thanks. Idd soms moeilijk te peilen wat je echte gevoel is en wat je er nou verstandelijk bij haalt. Maar bedankt
@afterbang thanks voor de succeswensen!
@Mountains we hebben sinds gisteren ons eigen huisje weer. Vanaf vrijdag hopelijk onze spullen. Dat maakt een wereld van verschil. Eindelijk kunnen we rust pakken.
@Kathleen haha wat een mooie uitspraak, spot on! Moeilijk he?? Hang in there!