LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Het lijkt me dat je er inderdaad goed over nagedacht hebt en nu idd ook vanuit een andere invalshoek zou vertrekken. Dat kan de zaken in Australië een stuk gemakkelijker maken denk ik. Misschien heb je dat heen en weer gaan gewoon even nodig gehad om je gevoelens uit te sorteren. Nu alleen nog hopen dat je vriendin het ook nog ziet zitten ... Succes!

Oké nou dat geeft toch niks, ik ga gewoon weer kaarsjes opsteken, dat is al jaren een soort van ondersteuning voor heel veel verschillende dingen geweest.
Dus ga ik dat nu doen voor jullie saampjes, omdat dromen en werkelijkheid nou eenmaal wel eens met elkaar overhoop liggen.
Is niks mis mee, alles komt goed. Blijf positief en hang in there!
Ik moet alleen nog zo'n leuk kapelletje vinden zoals ik die in NL had, but that's all :up:

Als de kosten van de vliegticket de enige bottleneck is, moeten we maar eens met de pet rond op het forum! :)

Haha cheers! Dat is gelukkig/helaas (?) het probleem niet. Hoewel, als jullie met zijn allen een huisje bij elkaar sparen, is dat vast een goed argument in de discussie :D:D

@Jerden Thanks! Yep goed over nagedacht. Soms wel even stapje terug doen en denken "Is dit echt wat ik voel, of zit ik mezelf voor de gek t houden? Haal ik het er bij om mijn gevoel te rechtvaardigen". Door daar af en toe bij stil te staan (niet elke dag gelukkig...) krijg ik wel het gevoel dat het nu goed zit :)

@Katjavdl Thanks. Doet mijn moeder ook altijd hehehe. Alleen die zou voor dit idee het kaarsje juist uitblazen denk ik :eek::D

Oww lastig toch allemaal! Kon je maar vooruit in de tijd, dat je in ieder geval weet wat het gaat worden....dan kun je weer verder, heb je rust, wat het ook wordt. Ik zou vertrouwen op je gevoel dat je er nu helemaal klaar voor bent, de kans is groot dat als je eenmaal terug bent, dat je dan echt kunt genieten van alles en je je eindelijk 'thuis' voelt. Maar ja, je moet er ook rekening mee houden dat je vriendin niet meer terug wil. Hopelijk komen jullie samen op een lijn, want dit is natuurlijk de grootste nachtmerrie van iedere emigrant. Je weet dat het kan gebeuren, maar je hebt het niet in de hand. Niets of niemand kan je gevoel beïnvloeden. Jij kunt haar niet 'helpen' om haar mening bij te stellen en zij jou niet. Je kunt alleen maar hopen dat jullie er samen uit komen zonder dat de een of de ander te veel concessies moet doen, want het blijft knagen voor jullie allebei als je het gevoel hebt dat je in het verkeerde land woont. Sterkte! Keep the faith! Ik duim voor jullie, geef het even de tijd Xx

• Like
Reactions: FOL
Hey man,

Je hebt misschien wel de lastigste situatie die je maar kunt bedenken. Samen op één lijn komen lijkt me wel het allerbelangrijkste. Ik herken dat gevoel wel, twijfel of je de juiste koers vaart. En gebeurtenissen uit het verleden idealiseren en ernaar terug verlangen. Het helpt allemaal niet. De toekomst ligt vooruit, niet achter je. En zoals je al schreef: de mensen om je heen bouwen ook hun leven op. Vrienden die ik vroeger wekelijks zag, zie ik nu haast nooit meer. Verantwoordelijkheden worden zwaarder, tijd kostbaarder en alles gaat steeds sneller.
Ik wens je heel veel sterkte met alle moeilijke keuzes die je moet gaan maken.

Ik ga er nu niet te diep op in, maar... We zitten weer op 1 lijn. Beide opties (NL/AU) zijn mogelijkheden, met een slight advantage voor het zonnige zuiden. Er zijn ook cracks geweest in mijn overtuiging dat AU het -helemaal- is en de bezinning dat NL ook een realistisch keuze is, is er nu eindelijk ook weer. Dat geeft ruimte om eerlijk te zijn tegen onszelf. Tijd zal het leren :) De kou en donkere dagen hebben in ieder geval een stevige impact.

Ik ga er nu niet te diep op in, maar... We zitten weer op 1 lijn. Beide opties (NL/AU) zijn mogelijkheden, met een slight advantage voor het zonnige zuiden. Er zijn ook cracks geweest in mijn overtuiging dat AU het -helemaal- is en de bezinning dat NL ook een realistisch keuze is, is er nu eindelijk ook weer. Dat geeft ruimte om eerlijk te zijn tegen onszelf. Tijd zal het leren :) De kou en donkere dagen hebben in ieder geval een stevige impact.

Probeer wel te zorgen dat de komende tijd in Nederland er niet voor zorgt dat je met een roze bril gaat kijken. In the end heb je Down Under ook last van seizoenen en is er nog steeds een groot verschil in licht, zon etc.

Voor de rest; heel veel succes met een eventuele keuze en probeer geen jojo te spelen met je eigen gevoel. Dan kan je beter weer op de YOLO-manier gaan denken :)

Oh, ik begrijp je zo goed. Ik worstel wat af in mijn hoofd tegenwoordig ..... Zoveel dingen die me hier tegenstaan, maar als ik er dan aan denk om terug te gaan weet ik dat dat ook de oplossing niet is, dat we daar weer tegen dezelfde dingen gaan aanhikken. De winter helpt in elk geval niet om me hier goed te voelen .... :-(

Oooo jongens wat zwaar lijkt me dit...

@Jerden , heel veel sterkte. Maak in je huis veel licht en warmte. Ik hoop dat je voldoende afleiding kunt vinden oo de zwaarste momenten.
Een ding wat ik geleerd heb in de eerste twee maanden dat ik hier ben: je kunt tevoren echt niet weten hoe je je gaat voelen. Je moet dit meemaken, beleven, doorleven. En de gevoelens die daarbij komen, moet je accepteren. Ook als je ze van jezelf niet kent. Misschien is dat laatste nog wel het moeilijkste.

Dit zijn echt de meest miezerige dagen van het jaar. Weinig licht, kou.... Alle ingrediënten om een flink potje chagrijnig te worden.
Maar we laten ons toch zeker niet zomaar uit het veld slaan?
Kom volgende week lekker bijpraten (zie forumuitje langzittenblijvers).

Fijn om te horen dat jullie weer op 1 lijn zitten. De winter in NL maakt het er niet makkelijker op inderdaad, al ben ik blij dat er vandaag wel een blauwe lucht is te zien (voor hoe lang dat duurt...). Succes met jullie keuzes!

Wij doen graag dingen anders dan normaal...zeg maar ;) Maar sommige verhalen die ik in het verleden heb gelezen van pommies die soms wel 10 keer op en neer zijn gegaan, dat willen we ons besparen! :eek: Hoewel niks in het leven is, willen we ons wel wat meer settelen.

Beide landen hebben veel moois en het is eigenlijk een luxeprobleem, albeit een lastige. We maken geen snelle beslissingen, we nemen onze tijd om te bezinnen. Er zitten dagjes bij dat we denken we blijven hier, maar vaak wijst onze neus toch wel (weer) richting AU. De winter doet uiteraard iets met je, maar dat is iets negatiever wat bij Nederland hoort. Daar staat wel weer tegenover dat het een gezelligere koude kerstsfeer oplevert en natuurlijk familie en oude vrienden om ons heen, wat wel weer leuk is (al vonden we het bij Sacha ook wel leuk de eerste keer kerst down under - zijn we niet vergeten! :D). Dus alles heeft zijn voor- en nadelen.

Excuses van het gebrek aan reactie. Hoewel het leuk is om jullie wer te zien (volgens mij hebben we vrijwel iedereen al een keer gezien), hebben we er in deze fase nog even geen behoefte aan. Wellicht de volgende meeting :) Thanks for the invite!

Je bent al een echte OZ geworden.
Lekker langzaam en relaxed :p

Maar alle gekheid op een stokje, snap dat je nu even niet zit te wachten op een visum/ik vertrek-achtig avondje.

• Like
Reactions: FOL
Even een wat luchtere note;

Merry christmas and a happy...alvast...new year! 2015 zal vast weer een hoop verrassingen hebben :D

Back