Lastavaza B&H

Zo lekker bezig; English teacher benaderd voor wat extra private speaking lessons en een package van 3 writings + correction service gekocht bij ieltsadvantage.com.

Ik kan weer aan de bak :):rolleyes:

Stuur je zo nog een mail met de overige gecorrigeerde essays! Heb je wat te doen :)
 
Zoooww.... Poging 2 voor de IELTS zit erop!
Ik weet dat hij sowieso beter is gegaan dan de vorige keer, ik was veel relaxter en daardoor kon ik me veel beter focussen. Met name de luistertoets, die heb ik bijna zeker wel gehaald. Nog 12 nachtjes slapen, en dan weet ik het zeker ;)
Er is in ieder geval nog hoop... ik denk dat ik er toch zeker dichtbij ben!

#duimduimduim
 
Dammmmmmn, helaas nog niet genoeg... Wel echt veel beter dan de vorige keer, maar kom nog twee keer een half puntje tekort op writing en speaking: L.8 S.7,5 W.6,5 R.8
Ik ga 7 januari voor de derde poging! En dan zeggen ze driemaal is scheepsrecht... hopelijk nu ook :up:
 
Doe ik zeker! Ik zit er nu zo dichtbij, het moet nu lukken:up:

Ik heb trouwens een hele mooie site gevonden waar je Engels (en andere talen) spreken kunt oefenen! Het heet italki, en het staat vol met mensen die bv Engels als native taal hebben en middels bv skype met je kunnen praten zoda je kunt oefenen. Ik heb ook al een paar mensen gevonden die zelf (native) Engels zijn en Dutch willen leren, hoe leuk! Je kunt ook lessen krijgen van English teachers, maar daar moet je uiteraard geld voor betalen (overigens niet duur!)
 
Dat is jammer zeg, je had er zo op gehoopt! Hoop dat ook voor jou de derde keer scheepsrecht is!
 
aaah neeee! het is je zo gegund....
Maar inderdaad je bent er bijna!!!!!!

Good luck x

Ps. kun je mij die link van de website sturen (per pb)? kan handig zijn voor mijn herkansing ;-) thanks
 
Zo dichtbij! Balen! Maar de volgende gaat het vast lukken.:up:
Jammer dat er niet de optie is om één onderdeel te herkansen ipv meteen alles te moeten.:(
 
Twee keer een half puntje te kort op spreken en schrijven, dat toch wel een beetje subjectief is. Gezien je andere mooie cijfers denk ik dat het best zinvol is om een remark aan te vragen. Ik heb laatst ook de IELTS gedaan voor mijn registratie als lerares en dacht dat ik het op spreken niet gehaald zo hebben, want voor mijn gevoel liep het gesprek helemaal niet (idiote vragen), ik was moe en kon een paar keer niet op het woord komen wat ik wilde zeggen. Toen ik de uitslag kreeg had ik tot mijn verbazing de 8 voor spreken wel gehaald en op het schrijven, wat voor mijn gevoel best goed ging kwam ik een half puntje te kort. Remark aangevraagd en gisteren mijn nieuwe uitslag binnen: 6,5 opgewaardeerd naar een 7 wat genoeg is en zo blij dat ik er van af ben! Tenzij je het gevoel hebt dat je een van de onderdelen echt verprutst hebt, zou ik toch een poging wagen voor de remark, het is maar 2x een half puntje dat je nog nodig hebt.
 
Last edited:
@Janneke61 Ik heb inderdaad ook overwogen om een remark aan te vragen. Maar eigenlijk verwacht ik er niets van, ik had zeker over het schrijven al geen goed gevoel (valt me de 6,5 eigenlijk nog mee). Ik heb even zitten kijken, maar ik kan nergens vinden hoe je de remark aanvraagt. Hoe werkt dat? En als je het voor twee onderdelen aanvraagt, neem ik aan dat je ook dubbel betaalt...? En... ik heb de volgende IELTS al gepland staan voor 7 januari, zitten die twee elkaar dan niet in de weg? Een remark duurt volgens mij iets van 6 weken ofzo (heb ik ergens gelezen)?
Het halen van een 8 voor spreken klinkt nog verder weg als ik lees dat jij net een 8 hebt gehaald terwijl je al jaren (toch?) in Oz woont! Ik moet toch nog meer oefenen om het natuurlijker te spreken ben ik bang :(
 
Als je er niets van verwacht, moet je het ook niet doen, dan is het weggegooid geld. Ik ben naar de website gegaan van de organisatie waar ik de IELTS heb gedaan, in mijn geval de University of Queensland. Daar stond duidelijk hoe je dat moest doen, net als het formulier dat je moest invullen en opsturen (of langs brengen, zoals ik heb gedaan). Als je het voor twee onderdelen aanvraagt hoef je niet dubbel te betalen, alleen dubbel aanvinken. Het duurt inderdaad ongeveer zes weken, maar de nieuwe IELTS en de remark zitten elkaar niet in de weg. Elke test staat los op zich zelf.
Wij wonen inderdaad al zes jaar in Australie, maar dat zegt niet zo veel over mijn Engels hoor! Wij praten thuis gewoon Nederlands en aangezien ik niet werk en ik sinds de laatste verhuizing vrij weinig vrienden heb waarmee ik Engels spreek, spreek ik relatief weinig Engels. Ik heb ook geen talenknobbel die me helpt. Het frustrerende van de test vind ik dat ze je volgens mij opzettelijk uit je concentratie proberen te halen door domme vragen te stellen of in een keer over een ander onderwerp te beginnen, waardoor ze me het gevoel geven dat ze totaal niet geïnteresseerd zijn naar wat je zegt (zijn ze natuurlijk ook niet en luisteren alleen maar om te beoordelen of je technisch/grammaticaal goed spreekt.
In elk geval veel succes met het oefenen en op naar de volgende IELTS!
 
Zo, wij zijn terug uit Düsseldorf waar Heleen haar derde poging IELTS gedaan heeft. Ze heeft zich goed voorbereid en heeft het volgens mij hartstikke goed gedaan. Duimen jullie even mee de komende 13 dagen?

Ik vind het heel vervelend dat ik alleen van de zijlijn een beetje kan ondersteunen, voelt erg nutteloos zo. Alhoewel ik weet dat er komende tijd nog heul veel te regelen valt waar ik ook weer een nuttige bijdrage aan kan gaan leveren. Maar voor nu is het weer even rustig en wachten tot de uitslag...
 
Back
Top