Als je er niets van verwacht, moet je het ook niet doen, dan is het weggegooid geld. Ik ben naar de website gegaan van de organisatie waar ik de IELTS heb gedaan, in mijn geval de University of Queensland. Daar stond duidelijk hoe je dat moest doen, net als het formulier dat je moest invullen en opsturen (of langs brengen, zoals ik heb gedaan). Als je het voor twee onderdelen aanvraagt hoef je niet dubbel te betalen, alleen dubbel aanvinken. Het duurt inderdaad ongeveer zes weken, maar de nieuwe IELTS en de remark zitten elkaar niet in de weg. Elke test staat los op zich zelf.
Wij wonen inderdaad al zes jaar in Australie, maar dat zegt niet zo veel over mijn Engels hoor! Wij praten thuis gewoon Nederlands en aangezien ik niet werk en ik sinds de laatste verhuizing vrij weinig vrienden heb waarmee ik Engels spreek, spreek ik relatief weinig Engels. Ik heb ook geen talenknobbel die me helpt. Het frustrerende van de test vind ik dat ze je volgens mij opzettelijk uit je concentratie proberen te halen door domme vragen te stellen of in een keer over een ander onderwerp te beginnen, waardoor ze me het gevoel geven dat ze totaal niet geïnteresseerd zijn naar wat je zegt (zijn ze natuurlijk ook niet en luisteren alleen maar om te beoordelen of je technisch/grammaticaal goed spreekt.
In elk geval veel succes met het oefenen en op naar de volgende IELTS!