Lastavaza B&H

Ha Heleen,

Ik was benieuwd hoe je IELTS gegaan is!
Heb je er een beetje een goed gevoel over? Ik ga iig duimen voor je!
 
Thnx @Sjasje voor het meeleven! Ik heb er best een goed gevoel bij, maar het kan het net zo goed weer nét niet zijn... Of nét wel natuurlijk :)
Afwachten, nog 6 dagen!!
 
Net niet dus... :(:(:(

Ik kom wéér twee halve punten tekort op schrijven en spreken. Ik weet ook gewoon niet wat ik met mijn essay anders had moeten doen. Zo klote dat je geen terugkoppeling krijgt waar je cijfer op gebaseerd is!

We hebben besloten dat dit voor nu in ieder geval even de laatste keer was dat ik hem heb gedaan. Het kost me zoveel stress iedere keer en het kost klauwen met geld zo bij elkaar. We gaan nu kijken wat de mogelijkheden zijn om op het beroep van Bram een 190 aan te vragen. We moeten het nog even uitzoeken, ook met de nieuwe regelgeving enz. Weet niet of er wat veranderd is. Hij stond iig op de CSOL van NT en SA, dus maar even kijken of dat dan een optie is!

Keep you posted!
 
Net niet dus... :(:(:(

Ik kom wéér twee halve punten tekort op schrijven en spreken. Ik weet ook gewoon niet wat ik met mijn essay anders had moeten doen. Zo klote dat je geen terugkoppeling krijgt waar je cijfer op gebaseerd is!

We hebben besloten dat dit voor nu in ieder geval even de laatste keer was dat ik hem heb gedaan. Het kost me zoveel stress iedere keer en het kost klauwen met geld zo bij elkaar. We gaan nu kijken wat de mogelijkheden zijn om op het beroep van Bram een 190 aan te vragen. We moeten het nog even uitzoeken, ook met de nieuwe regelgeving enz. Weet niet of er wat veranderd is. Hij stond iig op de CSOL van NT en SA, dus maar even kijken of dat dan een optie is!

Keep you posted!

Oh damn, wat lastig! We zitten ons ook wat te verdiepen in de IELTS, en schrijven en spreken zijn inderdaad de moeilijkste stukken. Het lijkt me ook veel subjectiever dan lezen en luisteren. Kan je geen feedback vragen? Ik heb het niet helemaal gevolgd van bij de start, maar had je zo'n cursus gevolgd via hen? Zou dat helpen? In ieder geval wens ik je veel succes met de verdere zoektocht voor je wederhelft!!!
 
Net niet dus... :(:(:(

Ik kom wéér twee halve punten tekort op schrijven en spreken. Ik weet ook gewoon niet wat ik met mijn essay anders had moeten doen. Zo klote dat je geen terugkoppeling krijgt waar je cijfer op gebaseerd is!

We hebben besloten dat dit voor nu in ieder geval even de laatste keer was dat ik hem heb gedaan. Het kost me zoveel stress iedere keer en het kost klauwen met geld zo bij elkaar. We gaan nu kijken wat de mogelijkheden zijn om op het beroep van Bram een 190 aan te vragen. We moeten het nog even uitzoeken, ook met de nieuwe regelgeving enz. Weet niet of er wat veranderd is. Hij stond iig op de CSOL van NT en SA, dus maar even kijken of dat dan een optie is!

Keep you posted!
Als je toch het gevoel had dat je het best goed gedaan had zou ik zeker herwaardering aanvragen. Een half puntje is goed te overbruggen. Vooral omdat zoals je zegt schrijven en spreken erg subjectief is. Het heeft mij het laatste benodigde punt voor schrijven gebracht en ik ben zeker niet de enige!
 
Gadverdamme! Dat is balen, en ik begrijp dat je er even klaar mee bent. Elke keer weer studeren, die build-up naar het examen en dan de dag zelf. Allemaal geen pretje.

Een remark aanvragen is wellicht geen slecht plan (al is het lastig omdat je op twee vakken een half puntje nodig hebt) maar als het geld er voor (over) hebt wellicht de moeite waard?

Even ademhalen en bijkomen, en dan weer verder kijken. Succes!
 
Het is inderdaad wel voor twee onderdelen, maar volgens mij kan dat voor dezelfde prijs, in mijn geval $170. Het feit dat er toch zo veel mensen een remark aanvragen en een hoger cijfer toegekend krijgen, doet mij vermoeden dat de eerste correctie misschien wel een beetje aan de strenge kant is. Als je geen hoger cijfer krijgt, weet je in elk geval dat het niet aan de examinator lag.
 
Ik zou zeker een remark aanvragen. Heeft bij mij ook geholpen, scheelde een punt bij het schrijven! Kost geloof ik ongeveer 60 euro en als je een hoger punt krijgt storten ze dat bedrag terug.
 
Bedankt voor al het medeleven en de tips. Een remark heeft de vorige keer niet geholpen. Het inderdaad dezelfde prijs voor twee onderdelen. Beide cijfers bleven gelijk. Tien weken gewacht, geld kwijt en nog geen steek verder.
En zoals al opgemerkt werd: het zijn nu opnieuw twee onderdelen die een half punt omhoog moeten, wat de kansen flink beperkt. En ze nemen er flink de tijd voor, zodat je erg lang moet wachten voor je verder kunt.

We hadden van tevoren al afgesproken dat we het voor Heleen qua IELTS nu even hierbij laten ongeacht de uitslag. Ik heb het gevoel dat ze eruit gehaald heeft wat erin zit, en dat is helaas niet genoeg voor de zeer hoge eis die AITSL stelt voor haar beroep.

We gaan onze opties gewoon even opnieuw bezien. Een tijd geleden bleek dat ik wellicht voor een subclass 190 in aanmerking kom. Ik ga me daar nu in verdiepen en kijken of dat wat op kan leveren. Wil heel goed weten welke eisen aan de nominatie verbonden zitten bij een 190 en of dat voor ons een aantrekkelijk perspectief biedt. Voordeel is dat we dan in ieder geval verder kunnen gaan, want we hebben de afgelopen maanden flink last gehad van het wachten. Eerst op de uitslag van de vorige IELTS, daarna de remark, toen weer de nieuwe IELTS. We merken dat dit ons zwaarder valt dan gedacht. We willen gewoon verder. Er komen nog wachtmomenten genoeg waarbij we zelf niets kunnen doen. Het uitvogelen van mijn kansen en de benodigde zaken daarvoor regelen zijn dingen wat we zelf in de hand hebben.
 
Bedankt voor al het medeleven en de tips. Een remark heeft de vorige keer niet geholpen. Het inderdaad dezelfde prijs voor twee onderdelen. Beide cijfers bleven gelijk. Tien weken gewacht, geld kwijt en nog geen steek verder.
En zoals al opgemerkt werd: het zijn nu opnieuw twee onderdelen die een half punt omhoog moeten, wat de kansen flink beperkt. En ze nemen er flink de tijd voor, zodat je erg lang moet wachten voor je verder kunt.

We hadden van tevoren al afgesproken dat we het voor Heleen qua IELTS nu even hierbij laten ongeacht de uitslag. Ik heb het gevoel dat ze eruit gehaald heeft wat erin zit, en dat is helaas niet genoeg voor de zeer hoge eis die AITSL stelt voor haar beroep.

We gaan onze opties gewoon even opnieuw bezien. Een tijd geleden bleek dat ik wellicht voor een subclass 190 in aanmerking kom. Ik ga me daar nu in verdiepen en kijken of dat wat op kan leveren. Wil heel goed weten welke eisen aan de nominatie verbonden zitten bij een 190 en of dat voor ons een aantrekkelijk perspectief biedt. Voordeel is dat we dan in ieder geval verder kunnen gaan, want we hebben de afgelopen maanden flink last gehad van het wachten. Eerst op de uitslag van de vorige IELTS, daarna de remark, toen weer de nieuwe IELTS. We merken dat dit ons zwaarder valt dan gedacht. We willen gewoon verder. Er komen nog wachtmomenten genoeg waarbij we zelf niets kunnen doen. Het uitvogelen van mijn kansen en de benodigde zaken daarvoor regelen zijn dingen wat we zelf in de hand hebben.
Vervelend, maar ik snap het. In elk geval succes verder met hele traject en het wachten...
 
Hoi - ik weet niet of het helpt, maar dit heb ik ooit geschreven over IELTS en hoe je bij het schrijven je cijfer wat omhoog kunt krijgen. Misschien helpt het? Of anders voor iemand anders?


Er zijn wat trucs om je cijfer op te krikken. Wat ik ervan begrepen heb, is dat ze kijken naar of je een logische argumentatie op kunt zetten en naar wat voor woorden je gebruikt (moeilijk/makkelijk). Tips:
- Maak op een kladje wat aantekeningen en schrijf dan voor elk argument 2 of 3 zinnen.
- Gebruik wat moeilijke woorden als je ze kunt verzinnen.
- Ook de zinsbouw telt mee, dus met hoofd- en bijzinnen, en het gebruik van voegwoorden (because, or, and) en vergelijkingen (larger than, smaller than). Dus kijk of je twee zinnen kunt samenvoegen, dat scheelt in je cijfer.
- Er zijn van de valkuil woorden zoals then VS than en it's vs its. Als je die kent kun je ze expres wel gebruiken, daar krijg je ook een beter cijfer van.

Op deze site staan voorbeelden die ik gebruikt heb:
http://www.ielts-exam.net/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=69 - onder de sponsored links...
en wat uitleg over het schrijfgedeelte: http://www.ielts-exam.net/ielts-secret-key/ielts-writing-module-essay.htm
).

Ik heb letterlijk aan het eind nog wat door gekrast om voegwoorden en moeilijkere woorden toe te voegen - achteraf was een potlood met gum beter geweest ;)
 
Thnx @Lamarck
Dit zijn indd punten die ik wel weet en ook zoveel mogelijk heb proberen toe te passen.

Maar goed, voor nu is er even geen volgende keer. We zijn nu bezig met een 190 voor 'policy analyst' in NT. Dat gaat denk ik wel lukken! De assessment zal hoogstwaarschijnlijk goed gaan en voor de rest komen we daar ook wel doorheen. Enige nadeel: we moeten de eerste twee jaar settelen in NT. Weet iemand hoe verplicht dit is? NT heeft niet echt een flinke hoeveelheid afgevaardigden hier zitten hè?
Ik vind Northern Territory wel echt een heel mooi gebied (en we hebben al een groot deel gezien), maar het is relatief duur wonen en het klimaat is ook niet helemaal wat we zouden willen...

Zijn er forumgangers met een subclass 190 NT?
 
Een 190 (vroeger de 176, die wij hebben) heeft altijd een 'morele' verplichting. Er is geen staat/territory/federale wetgeving die het hard kan maken.

Voor ons was indertijd ACT de enige keus. Stond toen ook niet bovenaan de lijst maar we zijn er nu heel happy mee. Of we hier eeuwig blijven? Dat weet ik niet maar het feit dat we NL verlaten hebben geeft aan dat we wel van een avontuur zijn. Dus we zullen best nog meer van OZ zien tzt.
 
Back
Top