LaStaVaZa De twijfelaars

@Loeloe : heb me aan de huurwagencheck gezet, en blijkt dat als ik de voorwaarden lees, het bij Hertz wel zou moeten naar Kangaroo Island, en bij Europcar staat er niets van vermeld (behalve dat de wagen niet op de ferry mag, ze geven geen uitzondering voor KI). Gek genoeg, als ik Hertz boek via Connections (autobooker), dan staat er ook enkel op aanvraag bij vermeld. Ik ben er ook al tegen gekomen waar je wel de ferry op mag, maar je verzekering daar dan niet geldt. De onewayfee is er ook niet naast, maar goed, daar kunnen we toch niet onderuit. Kreeg jij bij Europcar bevestigd dat het wel kan?

Ik heb bij Europcar navraag gedaan, en zij bevestigden dat het effectief wel mag bij hun. Staat ook onder hun voorwaarden:
6.8 Unless We have given Our prior written consent, You must never take the Vehicle:
(c) onto any island with the exception of:
(i) Kangaroo Island;


Ik heb ook even gechecked op Connection (thanks voor die tip, daar hadden we zelf nog niet aan gedacht!) maar daar krijg ik enkel Europcar auto's als resultaat, geen Hertz ... Vreemd genoeg komen de prijzen voor Europcar daar wel goedkoper uit dan op de Europcar site zelf ... Gekke dingen! ;)

Edit: Op de site van Connections zie ik dan weer dit staan: The local supplier does not allow cars to be driven on unpaved roads and taken on Ferries for crossing over water. When these restrictions are not honoured all insurances will be void.
Dus ga ik ook nog maar eens bij hun navraag doen! Ik zal iets laten weten als ze antwoorden :)
 
Last edited:
Ik heb bij Europcar navraag gedaan, en zij bevestigden dat het effectief wel mag bij hun. Staat ook onder hun voorwaarden:
6.8 Unless We have given Our prior written consent, You must never take the Vehicle:
(c) onto any island with the exception of:
(i) Kangaroo Island;


Ik heb ook even gechecked op Connection (thanks voor die tip, daar hadden we zelf nog niet aan gedacht!) maar daar krijg ik enkel Europcar auto's als resultaat, geen Hertz ... Vreemd genoeg komen de prijzen voor Europcar daar wel goedkoper uit dan op de Europcar site zelf ... Gekke dingen! ;)

Edit: Op de site van Connections zie ik dan weer dit staan: The local supplier does not allow cars to be driven on unpaved roads and taken on Ferries for crossing over water. When these restrictions are not honoured all insurances will be void.
Dus ga ik ook nog maar eens bij hun navraag doen! Ik zal iets laten weten als ze antwoorden :)

Ja, het is inderdaad heel verwarrend. Vreemd ook van de Connections website: ik zie Hertz en Europcar (heb het nu ook nog eens gecheckt, en jawel, beiden aanwezig), maar ik ben naar een kantoor geweest, en daar bieden ze enkel Sunny Cars aan. Blijkbaar werken ze met een ander systeem online. Nu, bij Hertz via Connections bieden ze enkel de wettelijke minimum voor liability aan (weet niet of dat ok is, en het is me niet duidelijk hoeveel het kost om dat op te trekken), en bij Europcar heb ik dus inderdaad twijfels of ze nu KI ok vinden of niet. Zowel Hertz, Avis als Europcar zijn inderdaad nog duurder via de individuele websites. Hertz via Connections is het goedkoopst...

Ik zag trouwens dat Europcar ook reclame maakt voor een uitje naar KI vanuit Adelaide, dus ik dacht, dan zal het wel mogen ;).

Soit, ik stuur ze ook eens een mailtje, ben benieuwd! Bedankt voor je input ook!
 
Ja, het is inderdaad heel verwarrend. Vreemd ook van de Connections website: ik zie Hertz en Europcar (heb het nu ook nog eens gecheckt, en jawel, beiden aanwezig), maar ik ben naar een kantoor geweest, en daar bieden ze enkel Sunny Cars aan. Blijkbaar werken ze met een ander systeem online. Nu, bij Hertz via Connections bieden ze enkel de wettelijke minimum voor liability aan (weet niet of dat ok is, en het is me niet duidelijk hoeveel het kost om dat op te trekken), en bij Europcar heb ik dus inderdaad twijfels of ze nu KI ok vinden of niet. Zowel Hertz, Avis als Europcar zijn inderdaad nog duurder via de individuele websites. Hertz via Connections is het goedkoopst...

Ik zag trouwens dat Europcar ook reclame maakt voor een uitje naar KI vanuit Adelaide, dus ik dacht, dan zal het wel mogen ;).

Soit, ik stuur ze ook eens een mailtje, ben benieuwd! Bedankt voor je input ook!

Geen probleem, altijd goed om verwarring te kunnen delen! ;)
Ik heb Connections via facebook aangesproken en zij gaan het zelf uitpluizen (ze konden er dus zelf ook niet rechtstreeks op antwoorden ;) ), als ze iets laten weten, laat ik het hier ook weten!
 
@Loeloe Ik heb intussen een antwoord gekregen: Europcar via Connections mag idd niet op de ferry, Hertz wel mits aanvraag.
Is verschillend van de eigenlijke aanbieders omdat het om speciale aanbiedingen gaat, bemiddeld via derde.
Wij wachten nog even op aanbiedingen (wie weet), en anders boeken we via Connections denk ik...
 
@Loeloe Ik heb intussen een antwoord gekregen: Europcar via Connections mag idd niet op de ferry, Hertz wel mits aanvraag.
Is verschillend van de eigenlijke aanbieders omdat het om speciale aanbiedingen gaat, bemiddeld via derde.
Wij wachten nog even op aanbiedingen (wie weet), en anders boeken we via Connections denk ik...

Ik heb hetzelfde antwoord gekregen. Mijn mama gaat normaal vrijdag langs bij Connections om de boeking te doen. Zij doen dan na de boeking navraag of het effectief mogelijk is, en als dit niet zo is, mogen we kosteloos annuleren. Ik zal iets laten weten moest dat gebeuren :up:
 
Update, update, update! Spannende week gehad. Eerst werd PTE test in Brussel geannuleerd, en een nieuwe datum boeken bleek tijdelijk niet mogelijk. Hoelang die tijdelijk duurt, was ook niet duidelijk, best vervelend vond de wederhelft die klaar stond om de test te gaan doen, na twee mock tests thuis. Alternatieven waren enkel Parijs en Frankfurt. Dus... twee dagen later op naar Parijs dan maar. Je moet er iets voor over hebben zeggen ze dan. En vandaag al goed nieuws: PTE perfect!!! Dus vanaf vandaag staan we met 75 punten op Skill Select, wat een wachttijd van een paar maanden zou moeten betekenen, onder veel voorbehoud natuurlijk. Weer een kleine stap in de goeie richting, hopelijk!
 
Update, update, update! Spannende week gehad. Eerst werd PTE test in Brussel geannuleerd, en een nieuwe datum boeken bleek tijdelijk niet mogelijk. Hoelang die tijdelijk duurt, was ook niet duidelijk, best vervelend vond de wederhelft die klaar stond om de test te gaan doen, na twee mock tests thuis. Alternatieven waren enkel Parijs en Frankfurt. Dus... twee dagen later op naar Parijs dan maar. Je moet er iets voor over hebben zeggen ze dan. En vandaag al goed nieuws: PTE perfect!!! Dus vanaf vandaag staan we met 75 punten op Skill Select, wat een wachttijd van een paar maanden zou moeten betekenen, onder veel voorbehoud natuurlijk. Weer een kleine stap in de goeie richting, hopelijk!
Hi ik zou ook vrijdag naar Brussel gaan voor pte! Idd erg irritant dat ie zo laat werd afgelast. Ik heb nu aankomende donderdag de test in London.
 
Hier ook iemand (Miss Bang) die de PTE is gaat proberen, want een 8 op Writing op Academic IELTS is .... verdraaide lastig

Het heeft ons op alle 4 de onderdelen de maximale score opgeleverd wat mogelijk is bij PTE. Bij de ielts kwamen wij niet verder dan een 7 voor writing.
Belangrijke tip voor de PTE. Bereidt je goed voor en doe 1 mocktest. Dit een echt examen en dan weet je wat je kunt verwachten. De ervaring van ons en andere mensen is wel dat de mocktest een stuk moeilijker is dan het echte examen. Laat je dus niet afschrikken als je die niet haalt. Het is belangrijk dat je weet hoe de test gaat.

Iedereen succes met de voorbereiding en test!
 
Congrats voor de PTE! :up::up::up:
Ik wou nog even meegeven dat mijn mama bij Connections is langsgegaan, en dat ze uiteindelijk toch via Europcar geboekt hebben! Het was met een ander tussenbedrijf die aangaf dat het normaal wel zou kunnen, en er liep een actie waardoor ze nog 25 eur korting heeft gekregen ;) Ze moeten het weliswaar nog verifiëren of het effectief mag, maar het zou geen probleem mogen zijn en dezelfde voorwaarde gold: als het uiteindelijk toch niet mag, krijgen ze het volledige bedrag terug :up:
 
@Yolanda Veel succes!

Hij heeft inderdaad ook 2 mock tests gedaan, wat heel erg geholpen heeft. De tijdsdruk is lastiger bij PTE, en dan heb je het toch wat meer in de vingers. De timing op de mock tests is wel anders (op een geheel en niet op elk apart onderdeel, wat op de eigenlijke test wel zo is), dus daar moet je rekening mee houden. Hij had telkens meer dan 79 op elk onderdeel, maar wel meer dus op de eigenlijke test, dus wie weet worden de mock tests toch iets strenger beoordeeld? Ofwel sta je iets scherper op de dag van de test ;).

@Loeloe: bedankt voor de tip! Wel gek, want toen we bij Connections langs gingen, konden ze daar enkel Sunny Cars boeken, en geen andere -- volgens hen moest dat via de website... Vreemd toch allemaal. Maar goed om weten!
 
Medicals 1: check! Nu nog de wederhelft ergens in de volgende weken. Ging vlotjes -- even vlotjes 170 euro uit de portemonnee ;). Maar het schijnt op andere plekken veel duurder te zijn.

Uittreksel uit het strafregister: check. Nu nog de vertaling daarvan. En dan zitten we klaar om elke elfde van de maand af te wachten. Misschien een goeie tijd om al eens wat contacten te leggen, op het gemakje...
 
INVITATION!!!!

En daar stonden we dan, allebei met verstomming geslagen lol. Volgens de Iscah voorspelling was het voor november, en we hadden ons heel realistisch december ingebeeld ;). En na de verstomming is er de papiermolen weer uiteraard. The fabulous form 80!! :)

Dus dit weekend wordt het documenten uploaden en invullen. Het enige obstakel is nog mijn geboorteakte en vertaling ervan denk ik, dus hopelijk een vlotte rit...

Misschien is er nog altijd een beetje verstomming ;). Dit is het echt of wat? Ik zal nog een paar keer in mijn wang knijpen komende dagen...
 
INVITATION!!!!

En daar stonden we dan, allebei met verstomming geslagen lol. Volgens de Iscah voorspelling was het voor november, en we hadden ons heel realistisch december ingebeeld ;). En na de verstomming is er de papiermolen weer uiteraard. The fabulous form 80!! :)

Dus dit weekend wordt het documenten uploaden en invullen. Het enige obstakel is nog mijn geboorteakte en vertaling ervan denk ik, dus hopelijk een vlotte rit...

Misschien is er nog altijd een beetje verstomming ;). Dit is het echt of wat? Ik zal nog een paar keer in mijn wang knijpen komende dagen...


Proficiat!! :up::up::up:

Ik krijg al kriebels als ik terug denk aan form 80, succes daarmee ;)
En voor je geboorteakte: Normaal moet je hier in België een internationale versie van kunnen krijgen, die in 4 talen is opgesteld! Mijn vriend kreeg deze direct (Brussel), ik kreeg eerst 1 of ander prehistorisch document maar heb dan de gemeente (Leuven) gemaild om te zeggen dat Brussel die internationale versie gaf, en dan heb ik deze ook gekregen. Spaart toch weer een kleine kost uit :)
 


OFX
Back
Top