De week Perth zit er alweer op. Eerste indruk: heel fijne stad, rustig (soms vroegen we ons af waar die pakweg 2 miljoen inwoners eigenlijk zaten
), goed openbaar vervoer, uitgestrekt, relaxed, en mooi weer. Het beperktere uurverschil met Europa vonden we ook wel aangenaam. En we hebben natuurlijk nog niks gezien van de omgeving rond Perth.
Ik heb er een gesprek gehad met een prof huisartsgeneeskunde, er is misschien wel een kans om er deeltijds les te geven, en dan deeltijds in de kliniek te staan. Zoals overal is onderzoek afhankelijk van projectaanvragen en is de slaagkans laag, maar dat is ook een piste. En we hebben gepraat met een Belgische die al 7 jaar in Perth woont, wat ook wel wat inzichten geeft.
Van de twee jobaanvragen die Mr. Tamarind uitzond is er eentje met een njet terug gekomen, de andere is nog in afwachting.
De onzekerheid, niet weten wat er komt, begint soms wel wat door te wegen. Ik wou dat we een plan hadden, een richting om uit te gaan, maar ik weet dat het nog geduldig zoeken en papieren verzamelen en solliciteren wordt, niets aan te doen. Het mag wel eens concreet worden nu
.
Voorlopig wordt de strategie om eerst jobs voor Mr. Tamarind te bekijken, in Perth, Adelaide, Brisbane en Canberra in eerste instantie, en daarbij zowel naar industrie als universiteit te kijken. Ik denk dat Perth en Adelaide het hoogst op ons lijstje staan, Brisbane en Canberra zijn we nog niet geweest, maar zijn theoretische opties. Sydney en Melbourne doen we voorlopig niet, het noorden ook niet. Enkele kleinere steden (zoals Wollongong, Newcastle) zouden ook opties kunnen zijn (goede universiteiten), maar daar is de wederhelft iets minder toe aangetrokken (hoewel weer volledig theoretisch want nog nooit geweest).
Wat ook vragen deed ontstaan, was dat de Belgische waar we mee spraken, meegaf vooral Europese vrienden te hebben, en minder Australiërs. Sowieso is Aus natuurlijk erg multicultureel, maar ik zou het jammer vinden om vooral met Belgen op te trekken -- we zijn net op zoek naar (ook) andere input, zeg maar. In de VS had ik ook gehoord dat het moeilijk is meer dan oppervlakkig contact te hebben met Amerikanen (ook, we waren er maar een jaar), maar daar is dat helemaal niet het geval gebleken. We hebben nu nog met verschillende mensen contact ginder, ook al zijn we binnenkort 2 jaar terug in België. Misschien zijn Australiërs nog terughoudender owv de vele culturen en de optie dat je misschien weer vertrekt? Of is het meer persoonlijk? Goed, going off on a tangent hier, maar het bleef wel wat hangen...
Nu eerst even weer acclimatiseren, en dan verder!