LaStaVaZa De twijfelaars

Tamarind

Active Member
GRANTED

Die e-mail kwam iets sneller dan verwacht :eek:. We zitten nog altijd in onze wang te knijpen, en ik heb het mailtje al een paar keer geopend en herlezen. VISA GRANTED. Ongelooflijk. We zijn nu echt Australische permanent residents, off shore weliswaar. En meteen onze eerste paniekaanval erachter: we moeten voor 20 aug het visum activeren, dus nog een trip naar Aus plannen voor die datum. Ik dacht initieel dat het een jaar na visa issue date was, maar blijkt inderdaad een jaar na medicals te zijn :oops:. Vermoedelijk maken we er een weekje Perth van, minste tijdsverschil, en zo hebben we dat ook eens gezien. Ik mag alleen niet stilstaan bij het geld dat we intussen al hebben besteed aan dit avontuur o_O.

Dus hier zitten we dan, allebei nog een beetje met verstomming geslagen. Dat mag nog wel even duren denk ik dan, het is ook niet niks. De volgende stap wordt een job zoeken, voor minstens 1 van ons beiden, en dat hoeft nu niet meteen morgen al te gebeuren.

Intussen had ik ook al aan mijn collega's verteld over onze nog vage plannen, een paar weken terug, dat er dus wel een goeie kans bestaat dat ik ergens volgend jaar vertrek -- voor een periode van 2 jaar, maar wel met een vermoedelijk definitief afscheid op het werk. Ze schrokken wel, maar namen het vrij goed op. Dat was ook best een grote stap...

En o ironie, ik heb net 600 euro besteed aan de vertalingen van mijn diploma's en verwante documenten om ze binnenkort in te dienen, terwijl je eenmaal na het visum blijkbaar recht hebt op een gratis vertaling van 10 documenten -- nog zo een 'had ik dat eerder geweten' momentje :D. Maar goed, niks aan te doen, als we nog ergens een document opgraven dat moet vertaald worden, weten we alleszins waarheen.

Het is in elk geval een mooie en positieve afsluiter van dik anderhalf jaar werk -- en veel twijfel en denken en piekeren :p.

afterbang

XPdite Sponsor
Wow! Happy days! Gefeliciteerd, en lees het mailtje maar lekker een paar keer terug. Het is wellicht één van de meest life changing mails die je ooit gehad hebt ;) Dit mailt is het eind van het begin. Maar nu gaat het eigenlijk past echt starten!

Wauw gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!!! Lekker hoor dat gevoel!

Yes het klopt dat het een jaar naar de medicals is. Wie weet kun je vertrek voor activeren visum wel definitief maken😉 en dat je meteen daar blijft.

Voor nu lekker genieten en je mail vaak lezen😁

OFX