LaStavaZa Edireliro

Hi Guys!!!!!

Het heeft even geduurd, maar we vandaag hebben we de kans om even gebruik te maken van een ietwat redelijke internetverbinding.

Nu kunnen we jullie eindelijk laten weten dat we veilig en wel geland zijn in Down Under.
En guess what? We fell in love again!!!!

De hele reis van begin tot eind is super goed gegaan. Border Security was met vakantie en zo stonden we binnen een half uur buiten de terminal en wandelden door de warme avond naar ons luchthavenhotel.

In iets meer dan een week hebben we zoveel gedaan, gezien en ervaren, dat het eigenlijk teveel is om in detail te vertellen.

Maar het belangrijkste is, dat we ons binnen een paar dagen al heel erg op ons gemak voelden in Bendigo. Er is volop te doen en de gebouwen stammen echt uit de tijd van de goudzoekers. De omgeving is prachtig en ondanks dat het gras geel is door de warmte, zijn de bomen nog mooi groen.

De uniformen zijn geregeld, Romy heeft al kennisgemaakt met een klasgenootje (via school hebben ze al mailcontact gehad), de eerste engelse woordjes zijn gezegd, alle praktische zaken zijn geregeld (Medicare, health insurance, car insurance, bankzaken enz) en zodoende konden we na een dag of 3 de koffers opnieuw pakken, maar nu om 2 weken heerlijk op vakantie te gaan.
En dat is precies waar we al 4 dagen mee bezig zijn.

Al dagen hebben we het gevoel in één groot natuurpark rond te rijden.
We voelen ons zo enorm rijk, dat we dit mogen en kunnen doen!

Beechworth (wie kent Little house on the Prairie niet?), The Great Alpine Road (overweldigend!), Raymond Island (de koala's zijn gevonden), Buchan Caves (sorry voor de grotten in België, maar deze zijn echt 1000+x mooier).
Victoria heeft ons in zijn greep.

Gisteren zijn we aangekomen in Merimbula (NSW). De temperaturen vallen de laatste paar dagen enorm mee. Vanochtend regent het zelfs, zodat we ons bezoek aan Mimosa Rocks NP en Ben Boyd NP even moeten uitstellen.
Maar we laten ons door die paar druppels niet uit het veld slaan en gaan vanochtend op zoek naar kangaroes.

Onze 2 dametjes doen het geweldig goed. Wat ze de afgelopen weken allemaal hebben meegemaakt is niet niks, maar ze zijn relaxed en al overtuigd van de schoonheid van Australie.
Over een paar weken wordt het spannend, want dan begint school en werk. Maar tot die tijd genieten we nog even van onze vrije tijd. Wat een luxe!

Feeling good, feeling home!
See ya all :D

Heeeeeeee!!!! Welkom terug op het forum!! Ben zo benieuwd geweest hoe het jullie vergaan was. Super om te horen dat het zo bevalt.

Goed om te horen dat alles op zijn plek valt!

En die drupjes regen, die zijn wellicht even lastig maar in het groter geheel wel erg fijn ;)
En die kangaroes die vindt je heus wel. 100% garantie durf ik te geve bijvoorbeeld in Murramarang NP op het strand of Honeysuckle campground, Namadgi, Canberra. Daar zijn ze het meest brutaal zeg maar en komen ze bij je kijken wat je aan het doen bent.

Have fun!!!

Wat gaaf zeg! Ik leef helemaal met jullie mee! Ik hoop dat het gevoel nog heeeeeeeeeeeeeeeeel lang zal blijven!
Welcome in Wonderland!

We hebben net een paar dagen Sydney achter de rug en het voelde als vanouds: relaxt en gezellig.
Op vrijdag mochten we genieten van een record temperatuur van maar liefst 45,8 graden! Maar in Sealife was het heel goed uit te houden.

We zitten nu in Katoomba en voelen ons weer helemaal backpacker. Een jaar of 18 ouder misschien, maar nog net zo op ons gemak. Alhoewel we ons van Katoomba niet veel herinneren, hebben we nu niet de indruk dat het heel bijzonder is.
Morgen gaan we nog even genieten van een heerlijke wandeling bij Blackheat, voordat we beginnen aan de reis terug naar Bendigo.

We hebben in 2 weken heel veel gedaan en gezien. Het doel was om onze dametjes in vogelvlucht kennis te laten maken met een stukje Australië. De opzet is gelukt.
Ze zijn heel enthousiast over alles wat ze hebben gezien. We zijn dan ook heel blij dat we de mogelijkheid hadden om eerst vakantie te kunnen vieren voordat het dagelijkse leven gaat beginnen.

Donderdag is de 1e kennismaking op school, maar ze hebben inmiddels wat zelfvertrouwen gekregen als het aankomt op engels praten. Het is spannend, maar ze zien er gelukkig niet tegen op.

To be continued......
Truste!

:)

Wij ( en Lamarck ook weet ik ;) ) hebben de Grand Canyon Walk gedaan in Blackheath. Errug fraai!

Verder veel plezier op de weg terug en geef de Roo's een dikke hug van ons!

Klinkt allemaal erg goed! En fijn dat de meiden het allemaal leuk vinden en niet opzien tegen hun eerste schooldag! Geniet van de terug weg!

:)

Wij ( en Lamarck ook weet ik ;) ) hebben de Grand Canyon Walk gedaan in Blackheath. Errug fraai!

Verder veel plezier op de weg terug en geef de Roo's een dikke hug van ons!

Zet ons maar op het lijstje erbij, want wij hebben hem vandaag ook gelopen.
Heerlijk klimmen en klauteren. We hebben in ieder geval 1 ranger in de familie erbij :).

Groeten aan de roo's zijn geregeld hoor!

Een uitgebreidere update volgt later, maar dit moet ik toch even delen.

Om 13.00 uur vanmiddag heb ik mijn 1e job interview hier in Bendigo!!!!!

Bij toeval ontdekte ik een vacature voor part time travel agent. Stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Gisteravond CV opgestuurd en vanochtend om half 10 telefoon of ik op gesprek wilde komen.

Het is wel veel sneller dan gedacht en gepland, want we zitten nog midden in het zoeken naar huizen en het wachten op onze spullen. Maar ja, toen ze begon over de mogelijkheid om te werken tijdens school, kon ik niet anders dan op de uitnodiging ingaan.

Duimen jullie even mee?

:) :) :):)
Ik heb een baan!!!!!!
Vanaf volgende week dinsdag begin ik als Australian travel agent bij een reisburo hier in Bendigo.

Ik heb nog nooit zo'n relaxed gesprek gehad. Met de eigenaresse gezellig achter het buro en de zakenpartner hangend tegen de muur een beetje vertellen over onze stap en het waarom. Ervaring in een ander deel van de wereld? Maakt niet uit, wij kunnen van jou leren en jij van ons.

Ik heb er zin in!

Back