G'day yus all!
Het was even stil rondom onze persoontjes, maar ik denk dat ik toch weer wel wat te vertellen heb.
Laat ik beginnen met de zeggen dat onze dochters (11 en 14) hun 1e Australische rapport mee naar huis hebben gebracht en dat ze met recht supertrots mogen zijn. Voor ons vertrek werd ons regelmatig verteld dat we ons geen zorgen hoefden te maken over de kinderen (ik heb het niet over het missen van NL) v.w.b. het aanpassen en het feit dat kinderen heel flexibel zijn. Tuurlijk deden wij dat stiekem toch, maar nu blijkt volledig onterecht. Prachtige rapporten en een juffrouw uit year 6 die zelfs regelmatig vergeet dat onze jongste pas (of is het al?) een half jaar hier is.
Ons 1e grote nieuws is dat mijn man half mei promotie heeft kunnen maken! Hij moest er flink voor "knokken", maar uiteindelijk heeft het vruchten afgeworpen. Een enorme uitdaging wacht hem, maar de motivatie is nog groter. Het team heeft deze Dutchie geaccepteerd en hij is inmiddels helemaal ingeburgerd. Heeft zelfs al uitgekozen welk footballteam nog niet werd vertegenwoordigd in de poule (heeft toevallig dezelfde kleuren als de voetbalclub uit Breda).
En dan het laatste nieuwtje, nog heel vers, want de handtekeningen zijn nog maar net opgedroogd.
Wij hebben een huis gekocht!
Op 20 september krijgen we de sleutel van ons vrij-Europees-ogende-maar-daarom-juist-unieke huis in Flora Hill.
Het was ons na een paar maanden huren en het snel doorkrijgen van alle "huur-regels" al vrij snel duidelijk dat we graag wilden gaan kopen en het huis helemaal konden maken zoals wij dat zouden willen. Zodra we het gevoel hadden dat Bendigo "the place to be" was voor ons (en dat was ons snel duidelijk), zijn we ons gaan orienteren op de huizenmarkt met dit als resultaat:
Afgezien van deze grote stappen, beginnen we langzaam maar zeker steeds meer ingeburgerd te raken. Dat gaat van rondrijden zonder tomtom tot de 1e logeerpartijtjes van de kinderen enz. Het leven krijgt ook hier een dagelijkse routine, met leuke en soms ook minder leuke dagen. Precies zoals het hoort, want alleen maar het gevoel van leven in een vakantie roes zou niet kloppen. Maar telkens beseffen we de goede beslissing hebben genomen. De papegaaitjes, de Gallahs die rondvliegen, de prachtig blauwe lucht, de geur van Eucalyptisch enz. Ik kan wel uren doorgaan. Maar het komt allemaal neer op dit: We love it!