LaStavaZa Edireliro

Tijd om jullie met een klein berichtje even bij te praten.
We got ourselves a new home!
Precies op tijd want over 2 weken loopt ons huurcontract van het gemeubileerde huis af en we hebben een opzegtermijn van 2 weken. Komt dat even goed uit.
Niet het meest moderne huis, maar voor 6 maanden zijn we onder de pannen in dit huurhuis. We hebben heel bewust gekozen voor 6 maanden, met de mogelijkheid om met blokken van 6 maanden te verlengen.
Uiteindelijk willen we toch een huis kopen en stel nu dat er iets moois op ons pad komt, dan willen we liever niet aan een lang huurcontract vast zitten.

Zaterdag komt de container aan in Sydney. Papieren zijn ingevuld, de quarantaine kosten betaald. Dus wat ons betreft: even goedkeuren, op de vrachtwagen en gas erop.
Waarschijnlijk moeten we even genieten van in-house camping en moeten we wat matrassen lenen, maar ach...dat heeft ook zijn charme. Het belangrijkste is dat de meiden straks hun eigen spulletjes hebben en lekker op hun eigen kamer achter hun buro kunnen gaan zitten rommelen.

Een mooi vooruitzicht! En...precies in de vakantie van de dametjes.

Leuk, leuk, alle puzzelstukjes vallen precies op zijn plaats. Gefeliciteerd met het huis en de baan!

Gefeliciteerd met jullie huis(je)! Hoe is trouwens de eerste maand verlopen in je nieuwe baan?

Sorry Cappunccino, helemaal vergeten te reageren.
De 1e maand ben ik vooral in het diepe gegooid. Het was mega druk en vanwege de onderbezetting was het echt zwemmen. Maar ik heb het prima naar mijn zin. Het toerisme/reisgedrag is hier in alle opzichten niet te vergelijken met het toerisme in Nederland.
Er valt veel, heel veel te leren. Mijn functie is wel aangepast. Ik ga de komende periode vooral als personal assistant van mijn 2 office managers verder en krijg in de tussentijd allerlei trainingen.
Ik ben hier wel heel blij mee, want op die manier kan ik verschillende richtingen binnen het kantoor onder de knie krijgen. Nog 1 maand proeftijd, dan praten we verder. Schouders eronder dus en zorgen voor die contractverlenging.

Oei, de tijd vliegt.
Inmiddels zitten alweer 2 weken in ons nieuwe huurhuis te kamperen. Onze container komt hopelijk volgende week naar Bendigo. Wat later dan gepland (zie het draadje "verhuisbedrijf"???), maar beter laat dan nooit.
Helaas is hij niet in de vakantie aangekomen, omdat de vervoerder wacht op een extra vrachtje om de truck naar Melbourne te vullen. Het is niet anders. Leuk is het toch als straks de spullen er zijn.

We hebben inmiddels kennis gemaakt met onze hoogbejaarde, maar zeer lieve en behulpzame buren. Ze vinden het aan beide kanten nu al jammer dat we maar 6 maanden blijven (dat is de planning tenminste).
Een 11 jarig blond meisje met zelfgebakken cupcakejes als kennismaking, werd wel heel erg gewaardeerd :D.
We mogen voor alles bij ze aankloppen en zeker nu we onze spullen nog niet hebben, is dat wel erg prettig.

De meiden zijn inmiddels helemaal gewend op school. Het engels gaat steeds beter en ze hebben allebei al leuke vriendinnen gevonden. Het is verbazingwekkend hoe snel ze leren. Kinderen zijn echt flexibel. Ze vinden het hier allebei heel leuk.
Ze missen Nederland en opa en oma en vriendinnen, maar het gaat mooi zij aan zij.

Ik ben ondertussen op school vrijwilligerswerk gaan doen in de bibliotheek. Ik vind het heerlijk om daar zo'n 4 uur per week bezig te zijn. Jammer dat er geen vacature is ;). En 1 x per week een half uur lezen in year 3 met kindjes die extra begeleiding nodig hebben, is ook hartstikke leuk.

Het dagelijks ritme zoals we dat in Nederland hadden, hebben we nog niet helemaal gevonden. Ik denk dat dat straks wel gaat veranderen als we straks al onze spullen weer hebben en er wat meer rust komt.
Dan gaan we weer wel op zoek naar een koophuis, maar daarbij weten we dan ook dat dat het plekje wordt waar we (hopelijk) lang en gelukkig zullen wonen.

Het meeste is ondertussen wel geregeld. We moeten nog wel een goede huisarts zien te vinden, da's wat lastiger en nog een paar andere zaken, maar het grote werk is voorlopig even gedaan.

Tijd om even rustig verder te bouwen aan ons nieuwe leventje. En het bevalt super!

Tot de volgende update!

Een dagje Nederland in Melbourne: Dutch Orange Day.
Dat was gelijk een goede reden voor een weekendje Melbourne en zo hebben we onze dametjes kennis laten maken met de grote stad (dan is Bendigo maar een ukkie).

We konden niet om de frikandel, stroopwafel en oliebol heen, dus hebben we daar heerlijk van genoten. De tas gevuld met hagelslag, vlokken, nasikruiden, anijsblokjes en appelstroop en 2 verrukte kindergezichtjes waren het resultaat.

Misschien waren er nog wel meer XP-diters. Zo ja, wie weet ontmoeten we elkaar dan volgend jaar op deze gezellige dag.

Groetjes

Gezellig weekendje!

We konden niet om de frikandel, stroopwafel en oliebol heen, dus hebben we daar heerlijk van genoten. De tas gevuld met hagelslag, vlokken, nasikruiden, anijsblokjes en appelstroop en 2 verrukte kindergezichtjes waren het resultaat.

Anijsblokjes = jeugdsentiment!

Donderdag 09 mei:
Eindelijk.......onze container komt de straat ingereden!!!!!
Een klein feestje in Bendigo. Heerlijk om al onze spullen weer terug te zien.
Het afgelopen weekend stond dan ook in het uitpakken van alle dozen.
Het was wel even vreemd om onze spullen aan de andere kant van de wereld terug te zien. Zo zie je ze in koud en nat Nederland de straat uitrijden en zo zie je ze in zonnig Bendigo (inmiddels wat kouder) de straat inrijden.
Onze dametjes wisten niet waar ze eerst moesten kijken. Die zijn de komende weken nog bezig alles weer te herontdekken en plaatsjes te geven. Die gezichtjes waren in dit geval goud waard.
We genieten nog even verder.
Cheers!

Back