Oei, de tijd vliegt.
Inmiddels zitten alweer 2 weken in ons nieuwe huurhuis te kamperen. Onze container komt hopelijk volgende week naar Bendigo. Wat later dan gepland (zie het draadje "verhuisbedrijf"???), maar beter laat dan nooit.
Helaas is hij niet in de vakantie aangekomen, omdat de vervoerder wacht op een extra vrachtje om de truck naar Melbourne te vullen. Het is niet anders. Leuk is het toch als straks de spullen er zijn.
We hebben inmiddels kennis gemaakt met onze hoogbejaarde, maar zeer lieve en behulpzame buren. Ze vinden het aan beide kanten nu al jammer dat we maar 6 maanden blijven (dat is de planning tenminste).
Een 11 jarig blond meisje met zelfgebakken cupcakejes als kennismaking, werd wel heel erg gewaardeerd
.
We mogen voor alles bij ze aankloppen en zeker nu we onze spullen nog niet hebben, is dat wel erg prettig.
De meiden zijn inmiddels helemaal gewend op school. Het engels gaat steeds beter en ze hebben allebei al leuke vriendinnen gevonden. Het is verbazingwekkend hoe snel ze leren. Kinderen zijn echt flexibel. Ze vinden het hier allebei heel leuk.
Ze missen Nederland en opa en oma en vriendinnen, maar het gaat mooi zij aan zij.
Ik ben ondertussen op school vrijwilligerswerk gaan doen in de bibliotheek. Ik vind het heerlijk om daar zo'n 4 uur per week bezig te zijn. Jammer dat er geen vacature is
. En 1 x per week een half uur lezen in year 3 met kindjes die extra begeleiding nodig hebben, is ook hartstikke leuk.
Het dagelijks ritme zoals we dat in Nederland hadden, hebben we nog niet helemaal gevonden. Ik denk dat dat straks wel gaat veranderen als we straks al onze spullen weer hebben en er wat meer rust komt.
Dan gaan we weer wel op zoek naar een koophuis, maar daarbij weten we dan ook dat dat het plekje wordt waar we (hopelijk) lang en gelukkig zullen wonen.
Het meeste is ondertussen wel geregeld. We moeten nog wel een goede huisarts zien te vinden, da's wat lastiger en nog een paar andere zaken, maar het grote werk is voorlopig even gedaan.
Tijd om even rustig verder te bouwen aan ons nieuwe leventje. En het bevalt super!
Tot de volgende update!