LaSTaVaZa Karolawo

Yep, boedhistische stijl :)

Maar het valt niet mee hoor. Ben de laatste maanden (jaar?) aan het leren om zaken los(ser) te laten. Dit als voorbereiding op... Maar zoals ik al zei, dat valt verdomd niet mee ;)

Probeer me een beetje te richten op het Stoicisme en Boedhisme voor wat tips & tricks ;)
Handig bij zulke ingrijpende zaken als huizen verkoop, emigratie, enz. enz.
 
Bedankt allemaal. Getekend. Geen traan gelaten en voel me ok!

Zal wel komen als we er echt uit moeten? Maar dan hebben we hopelijk meer kijk op onze volgende bestemming!
 
  • Like
Reactions: FOL
Help wanted!
De IELTS resultaten van mijn man zijn binnen. niet zo goed,...


Listening: 7.5
Reading: 8.0
Writing: 6.0
Speaking: 7.5
Overall: 7.5

Dus we weten nu niet goed wat die 6 voor schrijven betekent: kunnen we nu niet meer voor een independent gaan, want dan hebben we niet genoeg punten.
Of moeten we daarvoor naar de overall score kijken en krijgt hij toch nog 10 punten?
Wie kan ons wat info geven? Dit heb ik zelf even opgezocht, maar wat wilt het juist zeggen?
(ja, ben beetje in paniek en wil graag iemand die wel nog rationeel kan nadenken!):confused:

English language ability
at time of invitation Competent English—IELTS 6 / OET B 0
Proficient English—IELTS 7 / OET B 10
Superior English—IELTS 8 / OET A 20
 
Balen, schrijven is en blijft het struikelblok... :(

Helaas moet je wel voor elk onderdeel een 7 hebben om de 10 extra punten te krijgen:


  • an IELTS Test Report Form (TRF) Number to show you have a band score of at least 7 on each of the four components of speaking, reading, listening and writing
staat ook als je op het linkje doorklikt. (sorry)
 
Bedankt voor de info.
Ben nu aan het opzoeken welke score we moeten hebben als we sponsering aanvragen aan SA.
In hun lijst staat bij mijn man zijn beroep: *See IELTS explanation section above
En dan doorklikken denk ik, maar vind het niet onmiddellijk hoeveel hij nu moet. Denk toch een 7 op alles:( Maar ik blijf nog even zoeken als de kids het toelaten!:confused:
 
Is dat niet minimaal een 6 tenzij degene die je beroep moet erkennen een hoger cijfer eisen.

IELTS Requirement

Some assessing authorities may have a specific IELTS score that applicant must meet in order to obtain a positive skills assessment. See link to DIAC website for information on Australian Skills Recognition Information (ASRI) - http://www.immi.gov.au/asri/
All applicants must provide a copy of a valid IELTS test result, unless they hold a valid passport from, and are a citizen of, the United Kingdom, Canada, New Zealand, United States of America, or the Republic of Ireland, (these passport holders only need to provide an IELTS test result if the special requirement for their occupation is 7.0 or higher). This IELTS test score must be less than two years old at the time of nomination decision.
Some occupations have additional IELTS requirements that you must meet in addition to all other nomination requirements. If there is no special requirement listed you are required to meet the threshold requirement of 6.0 in each band for nomination.
 
Some occupations have additional IELTS requirements that you must meet in addition to all other nomination requirements.
Weet iemand hoeveel je dan voor ACS moet hebben? Ik vind het alleszins niet dankzij ik-wil-het-snel-weten-en-heb-geen-geduld-om-alles-netjes-te-lezen humeur:mad:
Verdorie, wat een domper. En het ging net goed,...:(
Vandaag de papieren bij de vertaler halen en dan alles opsturen voor skills assesment.

:(:(:( x 1000
 
Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, maar ik heb pas IELTS gedaan nadat ik een positief skill assessment had gekregen van ACS. Dus in mijn geval (beroep software tester) was het voor de ACS niet nodig om een IELTS resultaat op te sturen.


Of dat ook geld voor andere beroepen weet ik niet. Wellicht M2A even een mailtje sturen die hebben vast het antwoord voor je ;-)
 
Dus Skill Assessment door laten gaan en IELTS nog een keertje doen (of een remark, of beide) Writing is lastig voor veel mensen en ik vond het ook niet meevallen. Maar een 7 is zeker niet onmogelijk. Mijn vriendin (hoofd aanvrager) heeft zich keurig gehouden aan de verlangde opzet (stelling voor en tegen uiteenzetten, samenvatten en concluderen is vaak de methode) en scoorde daarmee een 9 terwijl ze verder eigenlijk nooit Engels schrijft. Eventuele foutjes in spelling zijn minder belangrijk dan het format (b)lijkt.
 
Als je een contract hebt bij M2a, laat hen dit dan uitzoeken voor je, daar betaal je voor en zij weten het beter....
 
Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, maar ik heb pas IELTS gedaan nadat ik een positief skill assessment had gekregen van ACS. Dus in mijn geval (beroep software tester) was het voor de ACS niet nodig om een IELTS resultaat op te sturen.


Of dat ook geld voor andere beroepen weet ik niet. Wellicht M2A even een mailtje sturen die hebben vast het antwoord voor je ;-)


Komt overeen met wat op hun website staat ja. Gewoon Skill Assessment doorzetten en ondertussen sleutelen aan de IELTS lijkt me (of SS aanvragen wellicht)
 
Als je een contract hebt bij M2a, laat hen dit dan uitzoeken voor je, daar betaal je voor en zij weten het beter....

Dat sowieso. Wij hebben ook wel eens hoofdpijn gehad. Maar Rob weet altijd precies hoe het zit (soms is dat goed nieuws, soms wil je het liever niet horen ;) )
 
Tuurlijk hebben we M2A een mail gestuurd, maar het is daar natuurlijk al weekend! Zal dus tot maandag moeten wachten (wat normaal is vind ik) maar in afwachting had ik dus graag advies van jullie!
Bedankt voor de info en het heldere denkwerk, want dat was hier ver te zoeken!
 
OK, zet ff een kopje Groen Thee, en pak er lekker een chocolaatje bij ;)

Dit zijn altijd van die mega dompers.... Maar er zijn er verdomd weinig zonder hobbel(tje) in het traject. Je had geluk met je huis, nu pech met de IELTS. Maar 'in the end...' Het hele traject heeft ons een lesje incasseren en geduld hebben geleerd. En als ik de nieuwe Ozzies zo eens aanhoor is dat een les die we daar nog vaak nodig gaan hebben :)

Nou volgens mij heb je nu wel de info die je nodig had toch? In ieder geval voor de eerste schok. Rob will probably fill you in on the details on Monday!
 
Dat kopje thee lijkt me goed idee!
Als ik morgen mijn Posts nog eens lees zal ik zelf ook wel denken dat ik heb overdreven, maar ja, op het moment zelf: paniek!
Nogmaals bedankt allemaal!
 
Back
Top